Se indlæg
Ugly Thais
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 14/12-2010 18:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Vi har for det samme stykke vej betale 100 bath til Wichian da vi kom kl 04:00 om morgen og skulle hjem til huset der var ikke andre på den tid. Vi har før vendte på en andre bil da chaufføren også ville havde 100 bath det var så om eftermiddagen Det koster 10 bath pr person for at køre til byen. God nok var det ikke med min gode vilje jeg betalet. og han fik ikke nogen tip da jeg synes at det havde han fået. Vi også prøvet fra hvor bussen holde i Pattaya og så hjem til hvor vi bo at de vil havde 300 bath og vi bo ca 20 min der fra. Så når den store dreng kommer for at besøge os så hente kone ham for det vi skal betale kan vi fylde tanken op to gang på motorcykel.. Redigeret af thaikurt1 d. 14/12-2010 18:37 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 15/12-2010 01:08
|
Jeg kende andre en barmiljø da jeg også har boede i kone landsby men som nogen her der trivsel på landet er jeg byboede og trivsel bedst i storby. Der forgår også kriminallet i de små landsbyer rundt omkring i thailand Jeg udtaler mig kun det jeg ved og det jeg opleve hele høre fra andre eller læse i den lokal avis og her kan man læse at der begår kriminallet imod farang og sager hvor thai har snydt farang og så de der aldrig i avisen eller der bliver lavet en politirapport. Jeg ved ikke hvor du har det fra men jeg har aldrig udtalt mig eller skrevet at thai indrette sig efter farang. Hvis du mener at fordi jeg kræver at min børn og kone skal efterleve regler som bordski og at sige tak for mad og så det man lære danske børn som jeg så giver videre til min børn. Jeg holder også af thailand og så de smukke thaikvinder som jeg nu kun nøjes med at se på. Var der jo ingen grund til at jeg bo her men jeg har i modsætning til dig at thailand ikke er et pardis med et sted hvor der både er thai der er rådne og så thai der leve et alminding liv. Du skal selvfølelig forsvare thai. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
lung |
Lagt på d. 15/12-2010 05:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Sig nu bare "Du er sgu frelst" Ja måske men "Man ligger som man redt". Jeg har ALDRIG prøvet at blive snydt i Thailand. Måske netop fordi man opfører sig pænt og ikke render rundt i bar overkrop-en øl i hånden-en kæmpe brandert på osv osv osv. Men måske har nogle af jer der er blevet snydt i hoved og r.. netop opført jer forkert i en thais øjne og dermed skulle i snydes (hvis det har kunne lade sig gøre og det kunne det jo altså) Vis noget respekt og med det vil i kunne komme langt over alt i verden. AL 48 skrev "Min erfaring siger at bare man indordner sig lidt og omgås Thai´er ligeværdigt, så finder du ikke venligere og mere hjælpsomme folk. Men kommer du som farang og mener du er et overmenneske, så får du løn som forskyldt" Så rigtigt som skrevet. Den holder ikke Amagerbasse. jeg er en adruelig pant pakladt mand i lange bukser, pa nasten 60, og ved godt hvordan man opforer sig. efter nasten 25 ars agteskab ogsa med en Thai, oven i kobet den samme. Derfor oplever jeg alligevel de ting som jeg beskriver. dit indlag siger mere om dig selv som om Thaierne, medmindre du da opholder dig ude pa lars tyndskids mark, det er der jo nogen der gor, og de oplever selvfolgelig tingene anderledes. Nogle folk er simpelthend blinde...men det kan jo vare karligheden til landet der er arsagen. karlighed gor blind, siger man jo... men det fortager sig, og sa kan du igen se tingene klart.. Lung |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 15/12-2010 05:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
En afgørende faktor i dette spil mellem thai og farang, er evnen til at tale thai. Gode thai kundskaber får automatisk thaier, til at respektere farang langt mere. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 15/12-2010 07:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Payanak skrev: En afgørende faktor i dette spil mellem thai og farang, er evnen til at tale thai. Gode thai kundskaber får automatisk thaier, til at respektere farang langt mere. Der kom du mig i forkøbet Payanak. Det gir nemlig noget respekt at kunne sproget , eller bare lidt under alle omstændigheder. Jeg mærkede tydligt forkellen efter et stykke tid derude og man havde tilegnet sig nogle thai kundskaber. Og at alle thai vil snyde og bedrage farang er mildt sagt noget af en overdrivelse. De prøver selvfølgelig at lave en ekstra skilling ved at forlange en mindre eller større overpris . Så er det jo op til os at få prisen ned. Det er de helt med på, at den forlangende pris ikke er den de skal regne med. Redigeret af Rawirot d. 15/12-2010 07:03 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
TigerZ |
Lagt på d. 15/12-2010 11:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
h Payanak skrev: En afgørende faktor i dette spil mellem thai og farang, er evnen til at tale thai. Gode thai kundskaber får automatisk thaier, til at respektere farang langt mere. Helt enig. Derudover er generel respekt for thaier også alfa omega. Har selv boet i en forstad til bkk (Pathum Thani) i knap 6 år. Mit overordnet indtryk er at alt er nogenlunde fair. Tror jeg kan tælle de gange jeg er blevet taget i røven på to hænder, over de 6 år. Hvilket vel kun er forventeligt. Det har vel sammenlagt kostet mig 1-2k baht. Det er helt ok og tager det som små sjove oplevelser. Vi bor jo trods alt i The Wild East Hvis disse små komiske røvrenderier ikke var her, ville charmen heller ikke være her. Det er en del af det at, flytte om på den anden side af jorden. Hvis man ser positivt på tingene er det meste positivt. Hvis man ser negativt på tingene forbliver det meste negativt. Og til sidst dont worry be happy |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 15/12-2010 12:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Rawirot skrev:
Payanak skrev: En afgørende faktor i dette spil mellem thai og farang, er evnen til at tale thai. Gode thai kundskaber får automatisk thaier, til at respektere farang langt mere. Der kom du mig i forkøbet Payanak. Det gir nemlig noget respekt at kunne sproget , eller bare lidt under alle omstændigheder. Jeg mærkede tydeligt forskellen efter et stykke tid derude og man havde tilegnet sig nogle thai kundskaber. Og at alle thai vil snyde og bedrage farang er mildt sagt noget af en overdrivelse. De prøver selvfølgelig at lave en ekstra skilling ved at forlange en mindre eller større overpris . Så er det jo op til os at få prisen ned. Det er de helt med på, at den forlangende pris ikke er den de skal regne med. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 15/12-2010 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Jeg må med skam skrive at jeg er blevet snydt på alle kontinenter - hovedsagelig af taxachauffører I Thailand har det typisk været, når jeg er kommet til et nyt sted hvor man ikke liiige er klar over hvor langt der er etc. Omvendt har jeg også taget en taxameter taxa fra BKK til Surin for Bath 3500 (den anden vej måtte jeg af med 4500 :-( Det værste sted mht snyderi jeg har oplevet har været Egypten - her stiger prisen altid undervejs i taxaen :-) Thailand er vand ved siden af |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 15/12-2010 18:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
OK hvordan ser man så på SNYDT ????? Er man blevet snydt ved at få forkerte penge tilbage ?? Ved at give 100 bath for en brændt dvd/cd - ved at skulle betale lidt Xtra ved taxi kørsel hjem sent på aftenen/natten ?? JAMEN SÅ ER JEG BLEVET SNYDT. Køber altid film og musik-tager (næsten) altid taxi hjem ud på aftenen/natten og betaler Xtra hvilket er en selvfølge i form af nattakst hvilket også gælder i DK. Så ja jeg er blevet SNYDT i nogles øjne men ikke i mine. Og ja jeg kan snakke en del Thai så måske også derfor snakker jeg gerne om prisen og stopper med at snakke pris når jeg er der hvor jeg gerne vil være vedrørende pris på genstand jeg vil købe. Så alt i alt NEJ jeg føler mig ikke snydt. SORRY. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 15/12-2010 21:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
rinpoche skrev: Selvfølgelig er det kun et spørgsmål om tid, inden man bliver snydt. Hvis man opholder sig i landet længe nok, og dette uanset hvor man opholder sig og hvordan man opfører sig. Det er brådne kar i alle lande. Jeg har stødt på et par gedigne r*vhuller af taxichauffører - som jeg i parentes bemærket ellers generelt har et udmærket indtryk af. Første gang var fra lufthavnen, hvor chaufføreren på trods af mine gentagne opfordringer om at starte taxameteret, blev ved med at sige: "Diaow, diaow". Senere. WTF? Jeg bad ham om at standse, steg ud med min taske og gik direkte over til en anden taxameter, uden at han fik en bukket satang. Det var han ikke helt tilfreds med: Okay, så sagsøg mig. Anden gang var i Phetchabun. Vi ankom ved 8-tiden om aftenen sammen med en indfødt Phetchabun-indvåner og skulle have en songtaew ind til Wichianburi fra busstoppestedet. Ved busstoppestedet sad en ældre thai dame med et lille barn på armen. Vi spurgte om hun også skulle til Wichian, så kunne hun køre med os. Nej, hun skulle længere væk, men den sidste offentlige transport var kørt, og Songtaew chaufføren ville ikke køre hende for de penge hun havde til rådighed, så hun havde belavet sig på at sidde der til næste morgen. Det kunne vi ikke med god samvittighed ignorere, så vi lavede en deal med chaufføren om at køre os til Wichian og derpå fortsætte med damen og den lille pige på vores regning. Han ville have 150 baht ekstra for det. Okay. Vel ankommen til Wichian står vi af, chaufføren møder nogle kammerater og får en pils. Pludselig vil han alligevel ikke køre damen og barnet hjem for 150 baht, nu vil han have 300, siger han med et frækt grin til kammeraterne. Der var ikke andre Songtaew kl. 21.00, hvilket han udmærket var klar over. Har man sagt a, må man også sige b. Han fik sine 300 baht for at køre dem hjem og jeg fortalte ham ikke, hvad jeg mente om ham. Du lyder som et anstændigt menneske,og ingen grund til,at udtrykke dit syn på ham,han ville alligevel,ikke have fattet det .Håber ikke han smed den gamle dame og pigebarnet ,efter det det første gadehjørne? |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/12-2010 09:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Forstår ikke det piveri , det er sgu da frivilligt om man vil opholde sig i thailand , nogle mennesker oplever mange dårlige ting - også i dk . Men møder jeg mange idioter på min vej , sender jeg nok et forkert signal - god dag til alle i det kolde dk - og til alle her i varmen .
DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 16/12-2010 11:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Amagerdreng skrev: OK hvordan ser man så på SNYDT ????? Er man blevet snydt ved at få forkerte penge tilbage ?? Ved at give 100 bath for en brændt dvd/cd - ved at skulle betale lidt Xtra ved taxi kørsel hjem sent på aftenen/natten ?? JAMEN SÅ ER JEG BLEVET SNYDT. Køber altid film og musik-tager (næsten) altid taxi hjem ud på aftenen/natten og betaler Xtra hvilket er en selvfølge i form af nattakst hvilket også gælder i DK. Så ja jeg er blevet SNYDT i nogles øjne men ikke i mine. Og ja jeg kan snakke en del Thai så måske også derfor snakker jeg gerne om prisen og stopper med at snakke pris når jeg er der hvor jeg gerne vil være vedrørende pris på genstand jeg vil købe. Så alt i alt NEJ jeg føler mig ikke snydt. SORRY. Det er smaating og petitesser du aevler loes om, det betyder da intet! Saa fortsaet du bare saadan, det er helt fint.. Doc Gonzo |
|
|
Djan |
Lagt på d. 16/12-2010 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Plat og svindel findes sgu da over hele verden. Elsker den slags svindel og plat, som man finder i Thailand, da den som regel er let at gennemskue. Og derfor "ærlig" på en måde. Og ja, "de" må sgu godt platte mig for 100 Baht. Bliver du plattet i Danmark, så plejer det at være i langt større summer. Kort sagt: This Is Thailand. Redigeret af Djan d. 16/12-2010 11:36 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 16/12-2010 12:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Kære DR GOKINOK. Det har jeg skam også tænkt mig at gøre husk "DEN KLOGE NARER DEN MINDRE KLOGE" og kom så med en ny kommentar til dette. Jeg venter med længsel. SUK. Husk også snydt er snydt om det er 5 bath eller 1000 bath sådan føler nogle. Men ikke alle går i små sko. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 16/12-2010 12:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Amagerdreng skrev: OK hvordan ser man så på SNYDT ????? Er man blevet snydt ved at få forkerte penge tilbage ?? Ved at give 100 bath for en brændt dvd/cd - ved at skulle betale lidt Xtra ved taxi kørsel hjem sent på aftenen/natten ?? JAMEN SÅ ER JEG BLEVET SNYDT. Køber altid film og musik-tager (næsten) altid taxi hjem ud på aftenen/natten og betaler Xtra hvilket er en selvfølge i form af nattakst hvilket også gælder i DK. Så ja jeg er blevet SNYDT i nogles øjne men ikke i mine. Og ja jeg kan snakke en del Thai så måske også derfor snakker jeg gerne om prisen og stopper med at snakke pris når jeg er der hvor jeg gerne vil være vedrørende pris på genstand jeg vil købe. Så alt i alt NEJ jeg føler mig ikke snydt. SORRY. Helt enig,-hvor mange forsøger ikke omvendt at snyde Thai´erne?? |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2010 16:07
|
Husk også snydt er snydt om det er 5 bath eller 1000 bath sådan føler nogle. Men ikke alle går i små sko. Nu dreje det ikke om at går i små sko, men og man vil finde sig i at bliver snydt og det er en thai eller en faglang er uden betydning. Jeg liggeglad om det så er 1bath og opefter det dreje om at få det tilbage man skal havde og ikke mindre fordi man tilfældig er faglang. Hvis du har lagt mærke til det tælle thai penge to gang for at være sikke på de har fået det tilbage de skal havde Jeg er liggeglad med og man siger jeg er en fedrøv eller går i for små sko Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
natty |
Lagt på d. 16/12-2010 17:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
"Hvis du har lagt mærke til det tælle thai penge to gang for at være sikke på de har fået det tilbage de skal havde" Selvfølgelig og det burde faranger også gøre, men det modbeviser jo også at thaier bevidst eller ubevidst kan blive "snydt". Så det er åbenbart ikke kun et thai-farang fænomen. Når jeg handler bla i 7-11 eller Familymart synes jeg altid det er ekspedienten der tæller efter to gange når de afleverer returpenge, specielt hvis det er en tusindlap. Men det er jo nemt selv at tælle efter, varene bliver skannet ind, beløbet at betale står på displayer, det modtagne beløb står der og hvad man skal have tilbage. Sværere er det altså heller ikke. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 16/12-2010 17:26
|
thaikurt1 skrev: Husk også snydt er snydt om det er 5 bath eller 1000 bath sådan føler nogle. Men ikke alle går i små sko. Nu dreje det ikke om at går i små sko, men og man vil finde sig i at bliver snydt og det er en thai eller en faglang er uden betydning. Jeg liggeglad om det så er 1bath og opefter det dreje om at få det tilbage man skal havde og ikke mindre fordi man tilfældig er faglang. Hvis du har lagt mærke til det tælle thai penge to gang for at være sikke på de har fået det tilbage de skal havde Jeg er liggeglad med og man siger jeg er en fedrøv eller går i for små sko For at det hele ikke skal blive alt for negativt, kan jeg fortælle om, at der hvor jeg handler i den lokale "isenkram & tømmerhandel", har jeg flere gange oplevet at få "mængderabat" fratrukket beløbet.-Endda uden jeg selv har pruttet. Der er absolut ingen forskel på farangpriser og Thaipriser. Men selvfølgelig ser man da på om man får rigtig tilbage, men ligefrem langsomt tælle byttepenge to gange, bare for at provokere, så lavt (dumt) kunne jeg aldrig finde på at opføre mig. Hvorfor skære alle handlende over en kam?-Men det siger jo noget om folk. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 16/12-2010 17:33
|
natty skrev: "Hvis du har lagt mærke til det tælle thai penge to gang for at være sikke på de har fået det tilbage de skal havde" Selvfølgelig og det burde faranger også gøre, men det modbeviser jo også at thaier bevidst eller ubevidst kan blive "snydt". Så det er åbenbart ikke kun et thai-farang fænomen. Når jeg handler bla i 7-11 eller Familymart synes jeg altid det er ekspedienten der tæller efter to gange når de afleverer returpenge, specielt hvis det er en tusindlap. Men det er jo nemt selv at tælle efter, varene bliver skannet ind, beløbet at betale står på displayer, det modtagne beløb står der og hvad man skal have tilbage. Sværere er det altså heller ikke. Netop,-men for folk der ser det som deres hovedopgave at provokere kan alt jo være svært. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2010 19:59
|
Er det alt der skal til for at provokere, jer. Der er jo også de menneskerne der tro at de er bedre en andre . Redigeret af thaikurt1 d. 16/12-2010 20:12 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |