Se indlæg
 Udskriv debat
fem permanente opholdstilladelser
Gokinok
Gu´gør jeg da ej, men jeg holder af at prikke til jeres selvfede danskhed!

Lidt aftenlæsning:

http://politiken....danskerne/

http://portal.for...922ad245c9

http://blog.forei...enmark.dk/

http://www.daniel...ents/18847

Kom ned af den høje kæphest med jer, vi er en plat-nation er vi...

"YOU KNOW YOU'VE BEEN IN DENMARK TOO LONG, WHEN:"

You think there is no such thing as bad weather, only bad clothing.

You think its normal to pick up a girl in a pub, walk her to her bike and ride with her back home.

You understand why not every type of meat can be put together on top of bread.

You think its impolite to sit next to someone in a bus if there is a bench where you can sit on your own.

You go to the supermarket and buy three good beers and 10 not too good ones.

You can open a beer bottle with almost anything.

You honestly believe that the distance between Copenhagen and Aalborg is long.

You can tell the difference between a Grøn Tuborg and a Carlsberg beer

The first thing you do on entering a bank/post office/pharmacy etc. is to look for the queue number machine.

You accept that you will have to queue to take a queue number.

When a stranger on the street smiles at you, you assume that:
a. he is drunk;
b. he is insane;
c. he is American;
d. he is all of the above.

Silence is fun.

It no longer seems excessive to spend 800 kr. on alcohol in a single night.

You know that "religious holiday" means "let's get pissed".

You use "Mmmm" as conversation filler.

The word "yes" is an intake of breath.

You have only two facial expressions, smiling or blank

Traditional dinners may not necessarily mean a cooked meal.

You forget how to open canned beer.

Can't remember when to say "please" and "excuse me".

You will leave a pub if you can't find a seat.

Your wardrobe no longer has suits but blue shirts and mustard colored sports jackets and lots of denim.

You don't mind paying the same for a 200-metre bus ride as you do for going 10 kms.

You don't look twice at businessmen in dark suits wearing white sport socks.

You start to believe that if it weren't for Denmark's efforts, the world would probably collapse pretty soon.

You find yourself more interested in the alcohol content than the name of the wine.

It feels natural to wear sport clothes and a backpack everywhere.

You know the meaning of life has something to do with the word "hyggelig".

You are very surprised when you receive compliments about ANYTHING - including your appearance/clothing! In fact when you do, you find it
suspicious and start thinking they might have ulterior motives.

You've completely forgotten what a "date" is - no one ever comes to pick you up and unexpected gifts are VERY unexpected.

You don't think it strange that no one ever comes by to visit without being invited and you never show up at any one's place unannounced
either.

You wouldn't dream of coming even 10 minutes early to a party. (Once around the block is always an alternative)

You find yourself lighting candles when you have guests - even if it is brightly sunny outside and 20 degrees.

You offer people strange-tasting brown alcoholic liquids with their coffee in the MORNING!"

Pfft

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 02/12-2010 19:51

natty
Jamen gys, det kan jeg jo kun give dig ret i, men hvad værre er´at vi er totalt selvfede. Det er vist kun inden for de sidste par år, at det er gået op for folk, at vi altså ikke bor i det beste land i verden, har det bedste sygehusvæsen og det bedste sociale sikkerhednetværk. Vi er røjet lang ned af listen. men når danskere er i udlandet påstår de det stadig.

Lung Yao
Og så kan man konkludere at "jagtsæson" på FS er snart afsluttet. Men som en "hvid kanin" er startskudet til den ny klapjagt på : FP trukket op af hatten.

http://www.dr.dk/...6day%253d0

Klik selv på næste indslag under:
Interview med beskæftigelsesminister Inger Stjøjberg og Betina Post, Fmd. - Socialrådgiverforeningen

http://www.dr.dk/...6day%253d0
Klik på indslag under : VK har ikke penge nok kl. 21.15.
.
Redigeret af Lung Yao d. 02/12-2010 21:52
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Gokinok
Ja, kanonerne køres i stilling, der fyres godt op under de borgerlige kedler osv.

http://www.berlin...stramme-op

Samme problem som med FS: Alt for meget "laizzez faire" - bare poste penge i lortet, så holder de vel kæft de besværlige!

Nu er kassen tom, og slagsmålene starter...

Doc Gonzo

fckguld
fjelle123 skrev:
NU er der jo ingen der siger at man partou skal klare tingene inden for de 4 år.

Før i tiden hed det 7 år før man kunne på permanent opholdstilladelse - nu har de gjort det muligt at gøre det på 4 år hvis man så i de 4 år ikke har noget privatliv.

Man kan jo tage det i etaper - først 2-3 års skolegang hvor man består sit dansk - det burde være muligt at klare det på 2 år hvis man er ihærdig. derefter 3 års arbejde (hvis man er heldig) - så der er jo ingen der siger at man skal have fuldtidsarbejde ved siden af skolen.

Så vidt jeg ved kan man jo fornye sin opholdstilladelse hver 2 år så lang tid man vil.

Jeg skal lige understrege at jeg kun skriver hvad jeg har hørt fra div. medier om emnet,m jeg har ikke sat mig 100 % ind idet.
Lige nøjagtig , vi har priorteret dansk undervisning - arbejde kan hun gøre , når hun har lært sproget og den danske kultur - har jo ikke giftet mig for at få ekstra indkomst . og er ligeglad med permanent ophold, så længe vi bare kan forlænge hele tiden .
Redigeret af fckguld d. 03/12-2010 07:14
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

b_j3ns3n
natty skrev:
DF's ønske er at der skulle stå O styk, så derfor vil der altid skulle strammes op hvis det stod til dem. Lige meget hvor stramme reglerne er i forvejen.

Og så iøvrigt, der sker en kortslutning i hovedet på dem som begrunder de nuværende regler med hvad der skete for år tilbage.
Det er ting som ER sket og som ikke er sket i flere år.
Det kan der ikke laves om på. Men xenofobien er åbenbart så stærk hos mange at det der er sket skal gå udover mennesker som lever i et nyt årtusinde.

Se dog at komme videre og brug energien på dem som endnu ikke er integrerede. Så lad os i fælleskab få ordnet netop det problem, istedet for at forhindre danskere i at blive gift med deres kære, og tælle om der er kommet 5-10-15 til landet. Om det så var 50 eller 100 ville det nok ikke være det store problem.

jeg må tilslutte mig dine konklusioner.. danskere er generelt bange for alt nyt, om det så er indvandre eller et nyt bil mærke er ligegyldigt, danskere går rundt i frygt for det fremmede, fordi der bliver kørt skræmme kampanger fra forskellige partier, som lever godt af stemmernes frygt, medierne er heller ikke uden skyld.

vis vi nu går lidt tilbage i historien, vil vi opdage at danmark er kun indvandre. hollændere, tyrkere, polakkere, svenskere og andre gode mennesker, som alle er inviteret herop af os "danskere", dengang vi var mere åbne og tolerante
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

thaikurt1
Gokinok
Det kan også være de borgerlige parti vil bruge det op til en valgkamp for at splitte den røde blok.

Efter den udmeldes af formand SF kommet med kan det ende med at R få meget indflydelser.

Så ved vi hvad vi kan forvente 90ene politik.

http://nej
Surmule
Gokinok skrev:
Jobmulighederne for en "gennemsnits-Thai-rapand" begrænser sig til rengøring, eller kantinearbejde og hjemmehjælp hvis hun ellers får lært sproget, hvilket er ret tvivlsomt, det bliver som regel permanent på famle-niveau!
Doc Gonzo

Nu har min hustru været i dk i lidt over et år og gået på sprogskole siden medio marts i år. Jeg synes hun allerede taler lige så godt dansk (om ikke bedre) som Prins henrik.
På det skriftlige plan, er hun allerede langt bedre end de fleste fortalere for point-systemet, der har postet indlæg i dette forum. Hendes engagement fejler i hvert fald ikke noget.

Hvad job mulighederne angår, så er det helt i orden med mig at hun laver lige det hun har lyst til. Hun bestemmer selv og jeg støtter hende hele vejen. Hvis hun vælger at gå hjemme, så er det også ok. Nøjagtigt på samme måde som hvis hun, havde været "dansk" af fødsel. Så længe vi ikke ligger samfundet til last og lægger flere penge i skat, end vi fradrager/ trækker ud - så er det også end god forretning for samfundet.
Jeg har en forventning til det samfund og det land jeg lever i, at man blander sig uden om, hvem jeg vælger at leve sammen med og hvordan vi vælger at indrette vores liv - fordi det er en aldeles privat sag. At lægge os hindringer i vejen og besværligøre vores hverdag, med kontrol og administrativt bureaukrati - det er ikke en måde at byde en ny borger velkommen på, det er at udvise en meget fremmedfjendsk og mistænkeliggørende holdning.

Jeg har spurgt fruen for år tilbage om vi skulle gå igennem proceduren, og jeg fortalte hende alt om Danmark, hvor jeg fik hende til at indse realiterne, og få drømmene og fantasierne om "landet hvor det flyder med penge osv." ned på jorden og i et realistisk leje.

Hvor er det selvmodsigende at en tilhænger af den politik vi fører i dag, ikke ønsker at tilbyde sin egen kone et liv under de selvsamme samfundsmæssige forhold, som du og dine meningsfæller har skabt. Hvor er det selvmodsigende, at du synes, at det samfund du ikke selv ønsker at være en del af, skal gøres endnu værre for os, der rent faktisk gerne vil et liv her. At du har fortalt din kone alt om Danmark, virker i øvrigt ikke synderligt imponerende - ud fra dine tidligere indlæg, ser det ud til at have været en overkommelig opgave.

Når du nu tilsyneladende har valgt at bosætte sig i udlandet, og fortælle din kone at Danmark er et racistisk land, der ikke ønsker hende, har du så husket at fortælle hende at det er dig, der ikke ønsker hende til DK, fordi du synes hun er mindre værd en arierne i dk?? Eller er det, fordi det er dig selv der ikke ønsker hende til dk, så du fortsat kan føre dig frem som en verdensmand i Thailand, på din overførelsindkomst.

Det virker i øvrigt som et kendetegn ved fortalerne af point-systemet, at de fleste ikke selv ville være i stand til at skrabe point nok samme til at kunne få FS, hvis det var dem selv det gjaldt. Inclusive Pia selv!

Og hvad er det de er så bange for?? Er de bange for at indvandrerne "stjæler" det arbejde som de selv bestrider, eller at indvandrene ligger samfundet så meget til last, at det kommer til at gå ud over deres egen overførsles-indkomst. Når truget er tomt ... så strides hestene som bekendt.

Og sådan som invandrerne "vælter" ind over rigets grænser pt. - så er det da klart at reglerne skal strammes. Der findes intet bedre til at samle stemmer end at udpege en fælles fjende, som potentiel trussel mod social velfærd, tryghed og evt. rigets sikkerhed.

Jeg håber virkelig, der snart kommer andre politiske forhold og at de seneste udlændinge stramninger føres tilbage, så man atter kan være bekendt at kalde sig dansker, når man er i udlandet.
Redigeret af Surmule d. 04/12-2010 21:55

thaikurt1
Er disse type udlændinge du ønsker at DK skal tage imod

[url] http://ekstrablad...452383.ece [/url]

[url] http://ekstrablad...452824.ece [/url]

http://jp.dk/indl...248852.ece

http://ekstrablad...455420.ece

Kriminalitet begået af fremmede fra andre lande florerer
det er måske ikke potentiel trussel.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

DKPete
-> Surmule - god skrevet indlæg & kan kun være enig.

keniko
Surmule skrev:
Gokinok skrev:
Jobmulighederne for en "gennemsnits-Thai-rapand" begrænser sig til rengøring, eller kantinearbejde og hjemmehjælp hvis hun ellers får lært sproget, hvilket er ret tvivlsomt, det bliver som regel permanent på famle-niveau!
Doc Gonzo

Nu har min hustru været i dk i lidt over et år og gået på sprogskole siden medio marts i år. Jeg synes hun allerede taler lige så godt dansk (om ikke bedre) som Prins henrik.
På det skriftlige plan, er hun allerede langt bedre end de fleste fortalere for point-systemet, der har postet indlæg i dette forum. Hendes engagement fejler i hvert fald ikke noget.

Hvad job mulighederne angår, så er det helt i orden med mig at hun laver lige det hun har lyst til. Hun bestemmer selv og jeg støtter hende hele vejen. Hvis hun vælger at gå hjemme, så er det også ok. Nøjagtigt på samme måde som hvis hun, havde været "dansk" af fødsel. Så længe vi ikke ligger samfundet til last og lægger flere penge i skat, end vi fradrager/ trækker ud - så er det også end god forretning for samfundet.
Jeg har en forventning til det samfund og det land jeg lever i, at man blander sig uden om, hvem jeg vælger at leve sammen med og hvordan vi vælger at indrette vores liv - fordi det er en aldeles privat sag. At lægge os hindringer i vejen og besværligøre vores hverdag, med kontrol og administrativt bureaukrati - det er ikke en måde at byde en ny borger velkommen på, det er at udvise en meget fremmedfjendsk og mistænkeliggørende holdning.

Jeg har spurgt fruen for år tilbage om vi skulle gå igennem proceduren, og jeg fortalte hende alt om Danmark, hvor jeg fik hende til at indse realiterne, og få drømmene og fantasierne om "landet hvor det flyder med penge osv." ned på jorden og i et realistisk leje.

Hvor er det selvmodsigende at en tilhænger af den politik vi fører i dag, ikke ønsker at tilbyde sin egen kone et liv under de selvsamme samfundsmæssige forhold, som du og dine meningsfæller har skabt. Hvor er det selvmodsigende, at du synes, at det samfund du ikke selv ønsker at være en del af, skal gøres endnu værre for os, der rent faktisk gerne vil et liv her. At du har fortalt din kone alt om Danmark, virker i øvrigt ikke synderligt imponerende - ud fra dine tidligere indlæg, ser det ud til at have været en overkommelig opgave.

Når du nu tilsyneladende har valgt at bosætte sig i udlandet, og fortælle din kone at Danmark er et racistisk land, der ikke ønsker hende, har du så husket at fortælle hende at det er dig, der ikke ønsker hende til DK, fordi du synes hun er mindre værd en arierne i dk?? Eller er det, fordi det er dig selv der ikke ønsker hende til dk, så du fortsat kan føre dig frem som en verdensmand i Thailand, på din overførelsindkomst.

Det virker i øvrigt som et kendetegn ved fortalerne af point-systemet, at de fleste ikke selv ville være i stand til at skrabe point nok samme til at kunne få FS, hvis det var dem selv det gjaldt. Inclusive Pia selv!

Og hvad er det de er så bange for?? Er de bange for at indvandrerne "stjæler" det arbejde som de selv bestrider, eller at indvandrene ligger samfundet så meget til last, at det kommer til at gå ud over deres egen overførsles-indkomst. Når truget er tomt ... så strides hestene som bekendt.

Og sådan som invandrerne "vælter" ind over rigets grænser pt. - så er det da klart at reglerne skal strammes. Der findes intet bedre til at samle stemmer end at udpege en fælles fjende, som potentiel trussel mod social velfærd, tryghed og evt. rigets sikkerhed.

Jeg håber virkelig, der snart kommer andre politiske forhold og at de seneste udlændinge stramninger føres tilbage, så man atter kan være bekendt at kalde sig dansker, når man er i udlandet.

Fremragende indlæg som jeg helt og holdent kan tilslutte mig...Pibe

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Gokinok
Surmule skrev:
Gokinok skrev:
Doc Gonzo

Nå, jeg bemærkede ellers at Webmaster bad os "holde fokus" på det DTW handler om, nemlig Thailand, but anyway here goes:

Du har din mening, jeg har min, og vi bliver sgu´ ikke enige!

Er det gået op for dig at Danmark rent faktisk er ved at være godt og grundigt på røven?

Er meget lidt uddannede mennesker fra den 3. verden (ja, her hører Thailand altså under...) lige det vi har brug for nu?

I en verden hvor ulighederne er så enorme, der ønsker du din "typisk danske ret" til at gøre lige hvad f..... der passer dig!

Det er den danske samfundsmodel der er i fare, er det gået op for dig?

Jeg er ikke flyttet til Thailand, jeg bor i Viby J., fordi jeg fik afslag på at flytte permanent til Thailand, så lige nu rejser jeg med kommunens velsignelse på mine tilladte 2 x 3 mdr. om året.

Eller hvor meget det nu egentlig er, hvilket vel afhænger af hvem man spørger, og hvor man spørger.

Så stik bare piben ind mester, glem egoismen og selvretfærdigheden og "din ret til at gøre osv." - den gælder ikke i den nuværende situation, her drejer det sig om Europa´s og den vestlige kulturs overlevelse!

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 05/12-2010 10:49

Surmule
thaikurt1 skrev:
Er disse type udlændinge du ønsker at DK skal tage imod

[url] http://ekstrablad...452383.ece [/url]

[url] http://ekstrablad...452824.ece [/url]

http://jp.dk/indl...248852.ece

http://ekstrablad...455420.ece

Kriminalitet begået af fremmede fra andre lande florerer
det er måske ikke potentiel trussel.

Ja, nu må du undskylde, men point-systemet og den nuværende stramning af udlændinge politikken, handler om famile sammenføring, ikke om tilfældige fremmede der begår kriminalitet - som i øvrigt mesten dels kan henføres til vores nærmeste naboer indenfor EU. Vil du tale om Schengen er det nok en anden tråd.

Jeg kan i min vildeste fantasi ikke se nogen af vores FS'ere stå nede i banken og true med en pistol.... eller begå voldelige hjemmerøverier.

Så thaikurt inden du begynder at smide tilfældige avis-artikler om kriminalitet ind i debatten, så spænd da f.h. hjelmen og sæt dig ind i hvad vi snakker om.
Redigeret af Surmule d. 05/12-2010 11:02

Surmule
Gokinok skrev:
Nå, jeg bemærkede ellers at Webmaster bad os "holde fokus" på det DTW handler om, nemlig Thailand, but anyway here goes:

Er det gået op for dig at Danmark rent faktisk er ved at være godt og grundigt på røven?

Er meget lidt uddannede mennesker fra den 3. verden (ja, her hører Thailand altså under...) lige det vi har brug for nu?

I en verden hvor ulighederne er så enorme, der ønsker du din "typisk danske ret" til at gøre lige hvad f..... der passer dig!

Jeg er ikke flyttet til Thailand, jeg bor i Viby J., fordi jeg fik afslag på at flytte permanent til Thailand, så lige nu rejser jeg med kommunens velsignelse på mine tilladte 2 x 3 mdr. om året.

Eller hvor meget det nu egentlig er, hvilket vel afhænger af hvem man spørger, og hvor man spørger.

Så stik bare piben ind mester, glem egoismen og selvretfærdigheden og "din ret til at gøre osv." - den gælder ikke i den nuværende situation, her drejer det sig om Europa´s og den vestlige kulturs overlevelse!

Doc Gonzo

Vedr. vore menings uoverensstemmelser giver jeg dig ret ... vi bliver aldrig enige.

Mit indlæg går nu heller ikke på at omvende dig. Det er nok lige så svært som at omvende dig, som andre ekstemister. Du bliver ikke omvendt før der reguleres i overførslesbeløbet som sendes til dig hver måned og det er DF der foreslår denne ændring - Jeg er godt klar over jeg er langt ude... dermed ville de jo miste 60%-70% af deres stemmekvæg.

Men det skal jo ikke afholde mig fra at debatere og gøre andre opmærksom på at der findes andre holdninger end de fremmedfjendske (-angste) og neurotiske udmeldninger der florerer i medierne og dette forum, for tiden.

Den danske samfundsmodel er i fare.

Stop dog denne halv-nazistiske probaganda!
- hvad fanden er den "danske samfundsmodel" for en størrelse, meld dig dog ind i virkeligheden. Samfundet er en dynamisk størrelse der ændrer sig hele tiden, under påvrkning af de borgere der bor i landet og under påvirkning af udefra og under påvirkning af de til hver en til gældende økonomiske op og nedture og mange mange andre ting.

Den danske samfundsmodel har for ændret sig fra generation til generation siden der var noget man kunne kalde Danmark. Enevælden er ophørt, kvinderne har fået stemmeret, stemmeretten er nedsat fra xx år til 18år, revselses retten er ophævet osv. osv. Men der har til hver en tid siddet en gruppe bange borgere, der har været i mod forandringerne og prøvet at fastholde samfundet som det har set ud hele tiden. Skal vi sige det er nok ikke den mest dynamsike indstilling til fremtiden.

Er du bange for fremtiden ???? Er du ikke forandrings parat??? Det er jo nok det, der kendetegner dig og dine meningsfæller .. I er gået i stå ... og tror i kan stoppe samfundsudviklingen ... eller styre den ud fra nogle totalt out-datede holdninger.

I stedet for at holde samfundet i håndbremsen, burde I skue lidt ud i fremtiden og se den uundgåelige globale udvikling, den multi-kuturelle udvikling og prøve at hjælpe dit land bedst muligt på vej.
I stedet for at fastholde et single-kultur stenalder samfund, lave regler/love der skaber fjender og i øvrigt er komplet uforståelige. Så vær dog med til at lave nogle regler der er forståelige, som behandler menesker lige, som åbner op for vores samfund og hilser nye medborgere velkommen - hvis de vil være part og deltage i udviklingen af dette land.

Jeg personligt har mit på det tørre, min kone er i landet. Så at jeg giver udtryk for mine meninger om dette emne er ikke et udtryk for egoisme, det er en reel bekymring for det skråplan, vi er på vej ud af. Læs dog Berlingeren (tidligere ultra liberal avis) - point-systemet bliver kritiseret og flået fra hinanden på tværs af de politiske skel. Tilbage sidder der kun denne lille ultra-nationale gruppe, som ikke kan se ud over deres navle, kolonihavehuset og wienerbrødene. De har ingen reelle politiske budskaber, andet end det er de fremmedes skyld det hele - det er fandme sørgeligt Danmark!

..... her drejer det sig om Europa´s og den vestlige kulturs overlevelse

Igen et citat fra DNSAP ... har du dog for helvede ingen egne meninger!
Det er jo det der er problemet, du vil ikke forandring! Stenaldermand! !

Den vestlige kultur overlever sammen med de mennesker, der vil den, men den ser nok anderledes ud om 50år. Fordi den vestlige kultur tilpasses til den verden, den er en del af. Ligesom del østlige kultur tilpasses, ligesom den islamiske kultur tilpasses, ligesom alle kulturer tilpasses - så lad os dog hjælpe den tilspasning på vej frem for at prøve at isolere os.
Redigeret af Surmule d. 05/12-2010 11:56

flyer
Surmule skrev:
Gokinok skrev:

Doc Gonzo

Vedr. vore menings uoverensstemmelser giver jeg dig ret ... vi bliver aldrig enige.

Mit indlæg går nu heller ikke på at omvende dig. Det er nok lige så svært som at omvende dig, som andre ekstemister. Du bliver ikke omvendt før der reguleres i overførslesbeløbet som sendes til dig hver måned og det er DF der foreslår denne ændring - Jeg er godt klar over jeg er langt ude... dermed ville de jo miste 60%-70% af deres stemmekvæg.

Men det skal jo ikke afholde mig fra at debatere og gøre andre opmærksom på at der findes andre holdninger end de fremmedfjendske (-angste) og neurotiske udmeldninger der florerer i medierne og dette forum, for tiden.

Den danske samfundsmodel er i fare.

Stop dog denne halv-nazistiske probaganda!
- hvad fanden er den "danske samfundsmodel" for en størrelse, meld dig dog ind i virkeligheden. Samfundet er en dynamisk størrelse der ændrer sig hele tiden, under påvrkning af de borgere der bor i landet og under påvirkning af udefra og under påvirkning af de til hver en til gældende økonomiske op og nedture og mange mange andre ting.

Den danske samfundsmodel har for ændret sig fra generation til generation siden der var noget man kunne kalde Danmark. Enevælden er ophørt, kvinderne har fået stemmeret, stemmeretten er nedsat fra xx år til 18år, revselses retten er ophævet osv. osv. Men der har til hver en tid siddet en gruppe bange borgere, der har været i mod forandringerne og prøvet at fastholde samfundet som det har set ud hele tiden. Skal vi sige det er nok ikke den mest dynamsike indstilling til fremtiden.

Er du bange for fremtiden ???? Er du ikke forandrings parat??? Det er jo nok det, der kendetegner dig og dine meningsfæller .. I er gået i stå ... og tror i kan stoppe samfundsudviklingen ... eller styre den ud fra nogle totalt out-datede holdninger.

I stedet for at holde samfundet i håndbremsen, burde I skue lidt ud i fremtiden og se den uundgåelige globale udvikling, den multi-kuturelle udvikling og prøve at hjælpe dit land bedst muligt på vej.
I stedet for at fastholde et single-kultur stenalder samfund, lave regler/love der skaber fjender og i øvrigt er komplet uforståelige. Så vær dog med til at lave nogle regler der er forståelige, som behandler menesker lige, som åbner op for vores samfund og hilser nye medborgere velkommen - hvis de vil være part og deltage i udviklingen af dette land.

Jeg personligt har mit på det tørre, min kone er i landet. Så at jeg giver udtryk for mine meninger om dette emne er ikke et udtryk for egoisme, det er en reel bekymring for det skråplan, vi er på vej ud af. Læs dog Berlingeren (tidligere ultra liberal avis) - point-systemet bliver kritiseret og flået fra hinanden på tværs af de politiske skel. Tilbage sidder der kun denne lille ultra-nationale gruppe, som ikke kan se ud over deres navle, kolonihavehuset og wienerbrødene. De har ingen reelle politiske budskaber, andet end det er de fremmedes skyld det hele - det er fandme sørgeligt Danmark!

..... her drejer det sig om Europa´s og den vestlige kulturs overlevelse

Igen et citat fra DNSAP ... har du dog for helvede ingen egne meninger!
Det er jo det der er problemet, du vil ikke forandring! Stenaldermand! !

Den vestlige kultur overlever sammen med de mennesker, der vil den, men den ser nok anderledes ud om 50år. Fordi den vestlige kultur tilpasses til den verden, den er en del af. Ligesom del østlige kultur tilpasses, ligesom den islamiske kultur tilpasses, ligesom alle kulturer tilpasses - så lad os dog hjælpe den tilspasning på vej frem for at prøve at isolere os.

Hørt!!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Gokinok
Nå, så trækkes Nazi-trumfen igen, igen:

"Stop dog denne halv-nazistiske probaganda!"

"Igen et citat fra DNSAP ... har du dog for helvede ingen egne meninger!"

Hallo du, mon ikke du skal til at slappe temmelig meget af med dine usmagelige sammenligninger?

Admin!!!!!Shock

Brægende naive mæ-hæ´er som dig, globaliserede multi-kulti fæhoveder, i aner ikke en kæft om hvad der er ved at ske i Europa og nærmeste omgivelser, Vibystan inclusive...

Du taler om tilpasning, gu´ fanden vil jeg da ej tilpasses formørkede middelalder slave-samfund som muhammedanismen, hvorfor sku´jeg det?

Det er da at gå baglæns mand!

Men det er jo typisk dansk blødmandsholdning, opfostret som den yngre generation er blevet det af radikale kællinger der i lutter omsorg fjernede ethvert maskulint gen!

Føj for den lede, velbekomme, godt jeg ikke blev inficeret af det lort...

BVDr

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 05/12-2010 13:01

keniko
Tror såmænd ikke vor kære ven fra Viby har anderledes holdning end vi andre!

Af og til er det desværre nødvendigt at provokere folk, før øjnene bliver åbnet!!!

Absolut fremragende indlæg fra Surmule. Det er jo dejligt at læse indlæg fra medlemmer som behersker det danske sprog, og forstår at udtrykke sig ganske klart så alle forstår det. Noget som jeg ved den gode Doc værdsætter.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

thaikurt1
Surmule

Nu må du til at vågen op når du kan skriver at islamiske kultur vil tilpasse sig danske kulturer.

Der er ikke enes land i Europa hvor det er lykkes at integration muslimer da de vil fastholder deres muslimske kultur og religion.

Det er ikke muligt at leve sammen i fred og harmoni med tilhængere af islam.

Det føre mig så tilbage til mit indlæg hvor du jo kan læse at det er hvad man kan forventer af muslimer og det det vil være en katastrofe hvis man igen skal havde udlændinge politik som i 90ene.

Nej jeg er ikke nazist og bliver det hele aldrig.

Jeg er realist som mener at man skal lukke for tilføres af flere muslimer til danmark
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

Gokinok
Surmule skrev:

"I stedet for at holde samfundet i håndbremsen, burde I skue lidt ud i fremtiden og se den uundgåelige globale udvikling, den multi-kuturelle udvikling og prøve at hjælpe dit land bedst muligt på vej.
I stedet for at fastholde et single-kultur stenalder samfund, lave regler/love der skaber fjender og i øvrigt er komplet uforståelige. Så vær dog med til at lave nogle regler der er forståelige, som behandler menesker lige, som åbner op for vores samfund og hilser nye medborgere velkommen - hvis de vil være part og deltage i udviklingen af dette land."

Jamen for h...... mand de ønsker jo netop ikke at deltage i udviklingen af vort samfund, tværtimod!

Din flotte måde at formulere dig på kunne være hevet lige ud af en "spindocs" forfattede talepapir til en Margrethe Vestager ell. en Helle Thorning.

Det lyder så flot så flot, men det er øregas, det er idealistisk nonsens, som intet, intet har med den brutale virkelighed i Danmark at gøre!

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 05/12-2010 13:36

sank
Crying Jeg syntes nu også det er synd at slæbe de små søde Piger op til et koldt og ugæstfrit land Hmmmmmm og dem jeg kender har efter nogle år hjemlængsel til deres lune land Angel

Spring til debat: