Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg mangler folk der gider...
sula
Der har vi det nok lidt anderledes her i Grønland med de Thaier der er her.
Der er sgu ikke nogen der knokler mere end dem og nej jeg sammenligner ikke med Grønlændere.
Dem der er her bliver sgu udsuget til det sidste mener her i Nuuk er omkring 100 Thaier og ud af dem måske 1-2 der falder uden for .
Ok de fleste er her på arbejdskontrakt men er loyale over for arbejdsgivere og deres arbejde.
De ligger på mellem 50-60 timers arbejdsuge og nogen af dem en del mere.
Nu har jeg ikke selv boet i Thailand men kommet der gennem nogen år så måske anderledes der så det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men her er der ikke noget at udsætte på arbejdsmoralen måske også fordi de kan se der er noget at spare op af.

joensen
Thaierne er sku ikke dovnere end os, men der findes selfølgelig et par stykker der ikke gider lave så meget.
Min erfaring med Thailandsk arbejdskrafter er, at du bliver nødt til at give et tilbud eller de giver dig et tilbud, om at gøre et stykke arbejde, og lad så være med at hænge i en klokke streng, Thaierne tager den tid det tager at lave arbejdet. Hvis de påstår at de kan gøre arbejdet på 2 uger, tager det sikkert 3 til 3 og en halv uge, men når du allerede har givet tilbud så koster det ikke mere selv om de er længere om arbejdet.
Det er yderst sjældent at Thaierne er færdige til den aftalte tid, men det koster det samme alligevel, og så selfølgelig ingen betaling før arbejdet er udført, eller hvis det er et stort pjojekt, så aftal betaling efter hver milepæl.
Og hvis der er en eller anden doven svoger eller andet dovent svigerfamilie så hold dem udenfor lad væere med at ansætte dem, det kommer der ikke noget godt ud af.
Men ellers efter 6 år i Thailand, burde du kunne finde ud af det selv, der er ellers nok af folk at tage af.

thulegrisen
Slettet af Admin.
Redigeret af Rasmus d. 23/11-2010 13:55

xxxx
Slettet af Admin.
Redigeret af Rasmus d. 23/11-2010 13:56

thulegrisen
Slettet af Admin.
Redigeret af Rasmus d. 23/11-2010 13:57

xxxx
Slettet af Admin.
Redigeret af Rasmus d. 23/11-2010 13:57

goldwing
thulegrisen skrev:
Slettet af Admin.

Ja så starter svineriet igen og igen, og alle herinde ved du er Manse, og har en sygelig trang til at svine andre til.

Ja ufattelig at webmaster ikke snart bliver træt af dig igen og igen, og til sidst smider dig ud fra dette forum for altid.

Og jeg er enig med xxxx / Leif om at du er syg. Selvom jeg ikke er professor eller doktor i en eller anden grad.

Mit juleønske er såmænd meget enkelt.......... webmaster smid denne mand ud.Angry
Redigeret af Rasmus d. 23/11-2010 14:03

Rasmus
Fortsætter de Herre med at svine hinanden til på den måde, ryger i ud!
Admin.

xxxx
Farvel og tak til xxxx
Admin.

Beslutningen er hermed omstødt efter en lille snak i Admin.
Farvel til Thulegrisen også.

- Admin -
Redigeret af Webmaster d. 23/11-2010 17:23

jacobpakchong
God aften alle sammen. I må undskylde mit lidt sene svar,men er en travl herre. I må hellere få lidt baggrund, Er en ung gut på 34 og har kun 22 rai og bor i et område med næsten kun store landbrug og sparsomt bebygelse så de få gode folk der er her omkring har fast arbejde og resten bruger immigranter der er her uden papirer og betaler politiet undet bordet. En sjakbejs til at styre tingene her er gården for lille til og hvis jeg sætter lønen op her omkring vil jeg nok ikke have et godt forhold til mine naboer mere. Med hensyn til ulovlige immigranter er det nok ikke en god ide,hvis panseren vil have en ny bil kommer han jo her fordi han ved at hvis jeg ikke betaler så det ud af landet fore ever,jeg har jo gjort noget ulovligt. Så mit spørgsmål igen,hvilken lande har i gode erfaringer med omkring arbejdskraft,hvordan gør man og hvad koster det-visa osv-. Mener jeg har hørt lao har nemt med at få visa her. Fortsat god aften og tak for svarene. VH jack

Thjaa
jacobpakchong jeg kender dit problem
mig og konen hade en rastorag
og vi kunne godt forvente at skulleud og kigge efter ny medarbejter vare 14 dag

jeg vil ikke sige at thai er dovne moske heller ik dumme
men ders kultur som jeg ser det er at de laver prasis det de faar beske om og inte mere
de stiller ikke spoestmaal om de de faar afvige de skal
lave og de kunne heller ik finde paa at bruge tid paa
at se om de kunne lave ders arbejt paa en anden maade som kunne spare dem tid

men som ander siger saa skal du have dig en THAI person som styre det davlig arbejt
og som ogsaa skal finde dem der skal arbejt for dig
paa den maade vil du sikker naa linger
Livet er forkort til store problemmer

natty
Men der er åbenbart undtagelser, jeg er kommet på en cafe/restaurant i Bkk de sidste 8-10 år. Uden have talt efter, vil jeg mene det er de samme 2/3-dele som har været ansat i 5-6-7 år. Nogen forsvinder selvfølgeligt hurtigt, men når de har været ansat, jeg ved ikke hvor længe, følger der også noget sundhedsforsikring og andre goder med. En eller to gange om året lukker de forretningen ned og så er der ellers udflugt med alt hvad hjerte kan begærer til medarbejderne. De arbejder hårdt, men har til gengæld et godt sammenhold og har det sjovt sammen. De ansatte er virkelige dedikerede overfor arbejdspladsen. Men måske er det et Bangkok eller storby fænomen.

DKPete
-> Natty - jeg er kommet i Hua Hin siden 2000 og der er rigtig mange på både barer og restauranter der er det samme sted - så ikke alle steder har lige stor gennemstrømning. Men tror det er meget almindeligt i restaurationsbranchen - også i danmark - at der er en vis udskiftning - herhjemme er det vel mest pga unge mennesker i studie job :-9

natty
DKPeter, du har ret i at der altid vil være en vis gennemstrømniig i branchen, ligesom i DK, har selv været i branchen, men det var også mere en kommentar til den generelle holdning om at thaier generelt er arbejdsky og løber væk så hurtigt de kan, der er altså undtagelser, også til Thjaa om at de måtte ud og finde en ny medarbejder hver 14 dag til deres restaurant.
Hua Hin er nok også lidt mere Bangkokagtig end mange andre steder i Thailand.
Jeg vil også sige at dem jeg kender fra baren/cafeen får en fast månedlig hyre og dertil deler de drikkepengene. Så de skal ikke kæmpe for hver eneste baht.

DKPete
he he - du har helt ret. Er iøvrigt enig i at tahi'er ikke er mere arbejds sky end andre. Det der, så vidt jeg kan forstå, er tale om er jo en slags daglejere - der skal arbejde i en begrænset periode. tror ikke man kan forlange den store loyalitet fra dem. Herhjemme har der jo også været svært at finde fex jordbær plukkere - indtil vi begyndte at importere arbejdskaraft fra Polen. plukkede selv jordbær som knægt - men blev aldrig hele sæsonen.....

sum
Kærsten driver en forretning i Bangkok, dyrker ris og bananer oppe nord på og ansætter ikke Thaier, da kærsten har den holdning, at de fleste Thai'er, er dumme, dovne og arogante...................Måske lige hårdt nok, men sådan er det.

Mine egne erfaringer med Thai, som arbejdskraft og håndværkere, bekræfter desvære den opfattelse. Et firma i Bangkok, som jeg på det kraftigeste vil advare imod at benytte, er et firma der Kalder sig "mr. fix" Det er nok noget af det værste jeg har oplevet.

Men når det er sagt, så er der 60 millioner thai'er, så der er nok snare tale om, at man har været temmelig uheldig, men også det faktum, at man er farang og er udsat for racesistiske holdninger fra Thai'erne.

Det er lidt underligt for mig, at man her på DTW, altid kan læse om hvor gode og dygtige vi er i Thailand og især er der mange der fremhæver de evner de har, som bygger på erfaringer, men det yderst lidt man kan læse om de dumheder de enkelte har begået for, at opnå den højegrad af viden og erfaring, som disse, uden tvivl dygtige folk, har begået.

Det er nu engang vores fejl vi lære mest af! Her er der mange, der er mega kloge.Bla bla bla mon ikke, der er lige så mange fejltagelser?Smile
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

jesperfrb
Ohh Jo! Thaier laver skam mange fejl! Se specielt på når de bygger badværelser, afløbet er som regel i den modsatte ende af bruseren! Og sætter de et badekar op, løber vandet langs væggen for at løbe ned på gulvet i den modsatte ende!Rolll Har også set at man sætter lys i trappeopgangen i et 2 plans hus, men kan kun tændes og slukkes nedefraHammer
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Gokinok
sum skrev:
Kærsten driver en forretning i Bangkok, dyrker ris og bananer oppe nord på og ansætter ikke Thaier, da kærsten har den holdning, at de fleste Thai'er, er dumme, dovne og arogante...................Måske lige hårdt nok, men sådan er det.

Mine egne erfaringer med Thai, som arbejdskraft og håndværkere, bekræfter desvære den opfattelse. Et firma i Bangkok, som jeg på det kraftigeste vil advare imod at benytte, er et firma der Kalder sig "mr. fix" Det er nok noget af det værste jeg har oplevet.

Men når det er sagt, så er der 60 millioner thai'er, så der er nok snare tale om, at man har været temmelig uheldig, men også det faktum, at man er farang og er udsat for racesistiske holdninger fra Thai'erne.

Det er lidt underligt for mig, at man her på DTW, altid kan læse om hvor gode og dygtige vi er i Thailand og især er der mange der fremhæver de evner de har, som bygger på erfaringer, men det yderst lidt man kan læse om de dumheder de enkelte har begået for, at opnå den højegrad af viden og erfaring, som disse, uden tvivl dygtige folk, har begået.

Det er nu engang vores fejl vi lære mest af! Her er der mange, der er mega kloge.Bla bla bla mon ikke, der er lige så mange fejltagelser?Smile

Interessante betragtninger...

Hvis det nu er sandt at man lærer noget af ens fejltagelser, så er det sgu´ da underligt at Thailand ikke rangerer i toppen af de mest fantastisk effektive og velstående lande i verden!

Der laves fejl i en uendelighed, alle vegne, stort og småt, men jeg tvivler godtnok på at de lærer noget videre af det, sløvsindet og dovenskaben er for fremherskende...

Doc Gok
Redigeret af Gokinok d. 23/11-2010 19:56

sum
Gokinok skrev:

Interessante betragtninger...

Hvis det nu er sandt at man lærer noget af ens fejltagelser, så er det sgu´ da underligt at Thailand ikke rangerer i toppen af de mest fantastisk effektive og velstående lande i verden!

Der laves fejl i en uendelighed, alle vegne, stort og småt, men jeg tvivler godtnok på at de lærer noget videre af det, sløvsindet og dovenskaben er for fremherskende...

Doc Gok

Jeg giver dig fuldstændig ret i dine observationer, Thai'er lærer ikke af deres fejltagelser! Det er mega underligt, men et faktum.

Måske det også ligger i, at de bruger udenadslære i deres skole system og at de ikke lære, at bruge deres viden i praksis, måske også deres arogance spiller en rolle,. Jeg ved det ikke. men du ret.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Big-Viking
Uden at have læst hele tråden vil jeg sige.. Om ens ansatte gider kommer vel an på den måde man behandler dem på både med respekt og økonomisk..

Spring til debat: