Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Utroligt, men sandt!
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 15/11-2010 18:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Viste ikke at der var alt det kryb i Thailand.. Må nok hellere cancel min billet. Tør ikke at tage derud nu... Ok bliver man bidt, så bliver man bidt. Sgu da ikke noget at gå og tænke på jeg har da også set slager i div. byer i Thailand. Sådan er det jo..
Redigeret af Big-Viking d. 15/11-2010 18:51 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/11-2010 19:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
I forlængelse af mit indlæg omkring Suchart og hans "vagt-slange" i Phetchabun, så kunne jeg også godt tænke mig at fortælle om en samtale jeg havde med en Mae Chii, nonne ved Wat Tham Suea Tigergrotte-templet udenfor Krabi. Hun stod i en lille biks, der solgte forfriskninger og snacks. Min søn ville købe nogle jordnødder hos hende, så han kunne fodre aberne i området. Han henvender sig til hende på thai, men da han er sammen med mig der så tydeligvis er farang, går hun ud fra at han også er farang og ikke taler thai og hører ikke rigtig efter. Så hun svarer på et helt ubehjælpsomt engelsk. Min søn gentager sin bestilling, og nu dæmrer det for hende. "Nah daek" siger hun med et spøgefuldt smil. (miste ansigt) Men nu får min søn sine jordnødder, og isen er brudt. Vi falder i snak. Og jeg spørger hende, hvad de gør med alle de aber der fræser rundt og fjerner alt ikke mur og nagelfast i templet. Hun svarer ikke med så mange ord, tager blot en slangebøsse frem og fyrer en sten afsted mod en fræk makakabe, der danser cancan på en buddhastatue. DET er en handlekraftig nonne! "Næ, så kan jeg bedre lide slanger", siger den aldrende nonne. "Øhh, hvad mener du"? Spørger jeg. "jo, ser du. Derovre er min hytte, nedenunder er der et hul hvori der lever en kongekobra" "Den gør ikke mennesker noget, og da slet ikke mig. den spiser andre slanger, mus og rotter" Taaak skal du ellers have, der tror jeg godt nok at jeg ville have meldt pas eller have forlagt residensen andetsteds. Jeg ser ikke slangen kun dens hul, men jeg ser ej heller nogen grund til at betvivle den gode nonnes ord. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/11-2010 19:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Robert Kronberg skrev: Den danske ambassade blev også overrendt af kæmpestore varaner i 2003, altså i ambassadørens private have. De er vist heller ikke sjove i den størrelse... Hehe, de blev sikkert placeret i ambassadørens private have ligesom det skete for et oppositionsparti for år tilbage. Disse varaner, monitor lizards er kendt som Hia på thai. De bringer ifølge den lokale folklore dårligt held og er iøvrigt også et groft skældsord. Derfor vælger mange at bruge udtrykket dtua ngøn dtua tårng i stedet for. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/11-2010 21:09
|
Antal indlæg: 3779 |
Big-Viking skrev: Viste ikke at der var alt det kryb i Thailand.. Må nok hellere cancel min billet. Tør ikke at tage derud nu... Ok bliver man bidt, så bliver man bidt. Sgu da ikke noget at gå og tænke på jeg har da også set slager i div. byer i Thailand. Sådan er det jo.. Ja, der er farligt herude, og som Rin siger, så kan du blive angrebet af selveste oppositionen. Hilsen, Robert |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 16/11-2010 00:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Tjaa. Der er da masser af varaner inde midt i BKK mange parker. Bare kig efter vandet hvor de som regl gemmer sig. Jeg har da været i 2-3 forskellige parker og set lidt af hvert der. Også deres små 4-ben lever i bedste velgående inde midt i byen. Så hvorfor ikke også slanger. Og slanger er jo et koldblodet dyr så de behøver ikke spise andet end 1-2 gange om året. Så de kan sagtens gemme sig hvor man mindst venter det. Og at ha en slange til at bo i en brændestabel er heller ikke usandsynlig. De er ikke meget forskellige fra andre dyr så hvis man behandler dem pænt får de også tillid til en med tiden. Og en kylling til en sulten slange skal da nok skabe lidt tillid over noget tid. Men prøv at ta en tur på landet og gå en tur igennem den nærmeste skov og så kig i skovbunden og på træerne og man vil finde masser af sjove dyr i Thailand som man ikke ser mange andre steder i verden. Thailand har et meget rigtig dyreliv på alle plan med insekter og mindre krybdyr som vi slet ikke kender fra Danmark. Og skal man nu på en sådan tur kan det være en go ide at ta sit kamera med samt en stor pincet eller en form for stok så man har lidt at holde afstand med hvis man skulle falde over et dyr der bliver lidt for nærgående. Men en kæmpe oplevelse kan det være for dem af jer der ikke har prøvet det endnu men som godt kan li vilde dyr og insekter. :-D |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |