Se indlæg
 Udskriv debat
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
Gokinok
Jo det er da forkert, urimeligt og alt andet mellem himmel og jord!

Før 2003 blev pensionen som regel brugt til at parkere folk der ikke passede i andre kasser, den var ret nem at få bevilget eller rettere smidt i nakken..

Efter 2003 - hvor reformen blev lavet med den hensigt at begrænse antallet af FP´ere - har det modsatte vist sig, den er en bragende succes!

Altså for dem der får den/vil ha´den/tvinges til at tage den/ eller simpelthen er for syge til job, dem er der faktisk nogle af, hvilket skingre Fru Støj ikke aner en kæft om, hun synes bare "klejnerne skal holdes væk fra kassen"!

Hold kæft et geni...

Angry

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 08/11-2010 15:56

thaikurt1
Jeg er så en af dem der er så uheldig at jeg fik min pension før 2003 så hvis jeg ikke var så heldig at jeg få penge fra en forsikring ville jeg stadig bo i DK og så rejse til thailand når jeg havde råd til det.

Vi er enig om at det man lave i 2003 ang pension er en forringelse af pension før 2003 i forhold til den pension i dag.både det man få udbetalet og så de regler hvis man flytte uden for EU.

Men de politiker der den gang stå frem og tale om at det skulle lavet om
har glemt det.eller er det fordi at der ikke har deres indtresse at hjælpe en gruppe danskerne efter som vi jo ikke har stemme ret.

Jeg vil give dig ret i at man med loven har opdelt mennesker der få pension i to grupper.

http://nej
Gokinok
Ja, det har man gjort, helt bevidst!

Husk det er passive borgere, bidrager ikke længere til kassen, ergo respekt er ligegyldigt.

Kun et parti som DF har hyklerisk kaldt sig partiet for de svage, pensionister m.m., hvilket kun er gemen spekulation for at kunne rage magt til sig og få den egentlige dagsorden igennem!

Har i hørt om brøk-pensionister?

http://www.retspo....dk/?p=931

Der er masser af uretfærdigheder i det danske system, og EU vil man da skrupsk*de på...

Dr. Gonzo

Lundberg
Lad os gætte på at reglerne IKKE kommer til at gælde folketingspensioner, EU-pensioner, Ministerpensioner.....nej nej det er det samme som alkoholpolitik....inde i folketinget har de ingen alkoholpolitik da de ikke skal være underlagt samme regler som pøblen (læs: Danmarks befolkning). føj for satan jeg giver ikke 5 potter pis for danske politikere....evig og altid rage til sig og lave "sær regler" for sig selv

filihankat
Man kan jo kun gisne om hvorfor så mange herinde på DTW bliver panisk angste hver gang nogen vover at foreslå et lille kontrol-besøg i Thailand....hmmm?

thaikurt1
filihankat jeg har ikke panisk angste for et kontrol-besøg de må godt komme og besøge mig de skal nok også få kaffe desværre har jeg ikke dansk kaffe så de må drikke jeg selv drikke og hvis de har lyst kan jeg godt vise dem Pattaya natteliv.

http://nej
pee chang
Hvornår kommer der et rejsehold der skal jage multinationale selskaber der ikke betaler skat i Danmark ?
Redigeret af pee chang d. 09/11-2010 07:01

Gokinok
"Multinationale "glemte" 15 mia. kr."

http://epn.dk/sam...034973.ece

Billigt sluppet - 15 mia.

70 mia. havde været passende...

Næh, de slipper sgu´ for billigt, og istedet jagtes pensionister over hele verden der tillader sig at leve for 8-10.000 kr. brutto pr. måned.

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 09/11-2010 07:26

thulegrisen
Dr… et eller andet…

Kan da godt nok undres over din udlægning, for de betaler jo skat, ved dette simple, at de skaber arbejdspladser…… og derfor bidrager til den fælles kasse.

Når dette er sagt, er der ikke en krone i den slunkne kasse, fordi disse mennesker ingen skrupler har… Men DF bliver som sædvanlig vinder, med deres intetsigende plat….. så kan vi jo alle klappe i vores små hænder og sige…..

HVAD SAGDE JEG…………………

filihankat
Gokinok skrev:
"Multinationale "glemte" 15 mia. kr."

http://epn.dk/sam...034973.ece

Billigt sluppet - 15 mia.

70 mia. havde været passende...

Næh, de slipper sgu´ for billigt, og istedet jagtes pensionister over hele verden der tillader sig at leve for 8-10.000 kr. brutto pr. måned.

Dr. Gonzo

Jeg kan ikke se hvorfor det ene skulle udelukke det andet.

Gokinok
Hvorfor ikke?

Rundbarber da de skide multi-monstre istedet for en stakkels pensionist!

Angry

Dr. Gonzo

Gokinok
thulegrisen skrev:
Dr… et eller andet…

Kan da godt nok undres over din udlægning, for de betaler jo skat, ved dette simple, at de skaber arbejdspladser…… og derfor bidrager til den fælles kasse.

Når dette er sagt, er der ikke en krone i den slunkne kasse, fordi disse mennesker ingen skrupler har… Men DF bliver som sædvanlig vinder, med deres intetsigende plat….. så kan vi jo alle klappe i vores små hænder og sige…..

HVAD SAGDE JEG…………………

Mistah thulegrisen, oink, oink, howdy!

Jeg forstår til gengæld IKKE dit svar, men sådan er vi så forskellige...

Dr. Gonzo 10-4 Roger and out from dispatch
Redigeret af Gokinok d. 09/11-2010 09:54

thulegrisen
Kære ven

Var ikke i tvivl... Sådan kan livet jo også være engang imellem..................

Kan du have en god adg............
Redigeret af thulegrisen d. 09/11-2010 10:10

Gokinok, du skal trykke på f1 efterfulgt af f10 for at få thulegrisens indlæg oversat til forståeligt dansk, det råd er en videregivelse jeg selv har motaget.

filihankat
Gokinok skrev:
Hvorfor ikke?

Rundbarber da de skide multi-monstre istedet for en stakkels pensionist!

Angry

Dr. Gonzo

Det skal jeg såmænd forklare dig. Vi kan godt blive enige om at der sikkert er en masse penge at hente hos de store multi-nationale selskaber, og jeg synes også vi skal gå efter dem. Men i min verden handler det her ikke udelukkende om kroner og øre. Det handler også om retsbevidsthed og almindelig anstændighed. Når man går på arbejde hver dag og betaler sin skat som man skal, så bliver man naturligvis harm når andre uretmæssigt tager den på langs på stranden i Thailand. Jeg kan altså ikke se hvorfor man ikke kan kontrollere danskere på overførselsindkomst i Thailand og samtidig forsøge at kradse penge ind andre steder. Som sagt udelukker det ene ikke det andet.

mvh. filihankat

Thjaa
pee chang skrev:
Hvornår kommer der et rejsehold der skal jage multinationale selskaber der ikke betaler skat i Danmark ?

jeg falte lige over dette indslad

Danmarks røde dagblad - 25. 11. 2010

http://arbejderen...node/44934

Stop skatteakrobaterne!

Debat - 20. Feb. 2004 Der er multinationale selskaber, for eksempel benzinselskaber, der i årtier ikke har betalt skat eller kun betalt meget lidt skat til det danske samfund

af Enhedslistens Hovedbestyrelse
Det har der været meget kritik af, men de bliver ved med at unddrage sig. Enhedslisten har netop fremlagt en ny undersøgelse, der viser, at 15 selskaber med en årsomsætning på 30 milliarder kr., stort set ikke har betalt en krone i skat de sidste 6 år.
Den manglende skattebetaling fortsætter selv om der siden 1998 har været en skærpet lovgivning. Der er altså brug for at gøre mere, men regeringen afviser at gøre noget. Jo, man vil lave en informationskampagne over for selskaberne. Ren sødsuppepædagogik fra en regering, der ellers har lov og orden højt på dagsordenen. Når det gælder de svageste i samfundet, kræver regeringen hårdere og hårdere straffe, men vennerne i de store selskaber kan nøjes med en pjece fra Told og Skat.
Derfor må andre gøre noget ved sagen. Vi skal love dem oplysning. Løbende vil vi offentliggøre nye undersøgelser af den manglende skattebetaling fra de multinationale. Og vi opfordrer alle til med læserbreve og udtalelser at markere protest mod selskaber som Coca-Cola, McDonalds, Nestle og de andre, der ikke vil betale skat. Det eneste disse selskaber har respekt for, er den kritik, der kan rejses af dem i offentligheden. For de ved, det koster omsætning at blive afsløret som nogen, der ikke vil bidrage til at finansiere velfærden. Vi skal love dem, at de ikke får fred før de betaler den skat, de skal.

Livet er forkort til store problemmer

paulsenp
filihankat skrev:
...
Jeg kan altså ikke se hvorfor man ikke kan kontrollere danskere på overførselsindkomst i Thailand og samtidig forsøge at kradse penge ind andre steder. Som sagt udelukker det ene ikke det andet.

mvh. filihankat

Meget rigtigt, men...
der er åbenbart nogle, der mener, at det andet udelukker det ene.
mao, der er dem, højt i systemet, der ikke mener, at man kan klare at gøre noget effektivt ved de multinationale, så længe man har travlt med de menige danskere.
De burde gå efter de multinationale på samme måde, som de jagter rockere. Gå hårdt efter pengene, og truer de med at trække sig ud af landet, kan vi jo bare bukke og takke.
De behøver os, mere end vi behøver dem.
Peter

bareMig
Sikke dog noget pis. Ja lad os dog gå efter de svageste i samfundt og trynde dem mest muligt, så kan vi andre med gode lønninger og massere af muligheder jo fryde os over de små stakler ikk?

En bistansklient der har sparet op til en ferie i udlandet eller som gerne vil besøge familie i udlandet han skal da bare fældes i fufthavnen af told/skat ikke. Neeeej det er der ikke plads til i vores rige lille smørhuld......

filihankat
bareMig skrev:
En bistansklient der har sparet op til en ferie i udlandet eller som gerne vil besøge familie i udlandet han skal da bare fældes i fufthavnen af told/skat ikke. Neeeej det er der ikke plads til i vores rige lille smørhuld......

En bistandsklient må altså ikke forlade Danmark. De skal selvfølgelig stå til rådighed for job, og ikke fede den i Thailand.

Spare op??? Hvis der overhovedet er nogen der er i stand til at spare op af en kontanthjælp, så er det ret godt gået.....men så synes jeg faktisk hjælpen skal sættes ned. Bistandshjælp er til at overleve på - ikke til at holde ferie for.

bareMig
filihankat skrev:
bareMig skrev:

En bistandsklient må altså ikke forlade Danmark. De skal selvfølgelig stå til rådighed for job, og ikke fede den i Thailand.

Spare op??? Hvis der overhovedet er nogen der er i stand til at spare op af en kontanthjælp, så er det ret godt gået.....men så synes jeg faktisk hjælpen skal sættes ned. Bistandshjælp er til at overleve på - ikke til at holde ferie for.

Du er ikke noget godt menneske...
Nazi svin

Spring til debat: