Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Mød en naturaliseret farang
|
|
moon |
Lagt på d. 28/09-2010 12:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Dyb RESPEKT men der skal nok også god tid til men hvis man ikke har andet en tiden må det da være fedt at kunne leve som indfødt på den måde det var der jo nok også mange som kunne lære af i DANMARK Men fed måde at leve sig ind i et fremmed sted MVH MOON |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/09-2010 15:57
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg har en helt anden opfattelse af integration end den politisk korrekte. Integration er ikke, at man snakker sit eget sprog og ikke bor og gør som de lokale. Det skal siges, at jeg er vokset op i Ishøj, mens kurderne og pakistanerne begyndte deres folkevandring til Danmark herunder sommerhusbyen Ishøj Strand. Da min stedfader, der var amerinsk statsborger søgte dansk statsborgerskab, da kom fremmedpolitiet ud for at tjekke om vi boede dansk... Hvad er forskellen på et amerikanske og et dansk hjem? Og hvad kommer det myndighederne ved, hvordan man bor? Thaierne har en modsat vinkel til fremmedarbejdere, for her er man fremmedarbejder, og man er fremmed - man bliver aldrig en såkaldt ny-thaiere. Tag Soho i London og China Town - det er heller ikke integration efter dansk opfattelse, men det virker og har sin egen charme. Da jeg gik på HF, spurgte jeg en "nydansker af tyrkisk herkomst", hvad hun var - hun svarede, at hun er tyrker med dansk statsborgerskab. Det var et flot svar, da hun stod inde ved, hvad hun er. Lad dog mennesker være som de er, og derfor kan jeg lide thailand, for her er en thai en thai, og en farang en farang, men forsøger man at kunne lidt thai og vise respekt for de ting, som thaierne gør, så får man også respekt tilbage. Nede i vor lokale 7-Eleven er en muslimsk Thai, der gik med slør. Der var faktisk stil over hende, og hun valgte nogle flotte moderigtige farver. Det virkede helt rigtigt (dog har hun smidt smidt sit slør nu). Integration er at klare sig selv og skabe et liv i det land, hvor man bor. Integration er derimod ikke, når ens børn forsamles i fremmedarbejderbander, eller hvis konen skal have myndighederne til at lære en at cykle på samfundets regning. Jeg er fremmedarbejder og indvandrer i Thailand, om end jeg ikke betragter mig som gæst, selvom jeg reelt er gæst, men thaiererne viser faktisk respekt, når jeg siger, at jeg hellere vil bo i Thailand end i Danmark. Uanset om man er fremmedarbejder i Thailand eller på dansk pension, så er de fleste af os med til at skabe økonomi i Thailand, og det er måske problemet med de muslimske fremmedarbejdere i Danmark, at de blot kommer med hatten i hånden. Hilsen, Robert |
|
|
Lagt på d. 28/09-2010 23:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
et sprog kan man vel altid lære, hvis man altså har tiden og evnerne, konerne der flytter til Danmark lærer jo også at snakke dansk på få år, men at forstå selve thai sjælen, og hvorfor folk gør som de gør, så skal man nok helst havde levet sin ungdom i landet, eller endnu bedre værre en thai. Farang professors might have spent years studying Thailand, but they will never understand the country in the same way the Thais do. http://www.bangko...understand |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 29/09-2010 08:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Godt skrevet Robert. Jeg er helt enig. Robert Kronberg skrev: Uanset om man er fremmedarbejder i Thailand eller på dansk pension, så er de fleste af os med til at skabe økonomi i Thailand, og det er måske problemet med de muslimske fremmedarbejdere i Danmark, at de blot kommer med hatten i hånden. Hilsen, Robert Nu har jeg ikke megen erfaring med hvad "nydanskerne" bidrager med af økonomi til landet (nogen gange har man mere indtryk af at det går den anden vej). Men når jeg tænker på hvad jeg selv har økonomisk bidraget med I Thailand, og mange andre Farang end mig, så må det da blive til noget under tiden. |
|
|
jensjorgen1999 |
Lagt på d. 29/09-2010 13:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Dybt imponerende med ham Martin - har dog lidt svært ved at forstå hans isaandialekt Og så alt det arbejde - man må da komme til å svede |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 29/09-2010 13:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Det jeg undrede mig mest over i videoen, var at Martin rendte rundt i en ærmeløs t-shirt...som en turist i Pattaya. Normalt pakker thaierne sig godt ind af frygt for den onde sol, men netop her er Martin slet ikke integreret. Han er heller ikke specielt solbrændt...hmm. Mørkt tøj...??? |
|
|
moon |
Lagt på d. 29/09-2010 15:40
|
Som sagt Han bidrager i høj grad her i Thailand især for måske dem der ser lidt skævt til falanger personelig tror jeg ikke det lige er min stil min er måske mere at nyde end at yde med hensyn til arbejdet Så kan jeg da yde med lidt penge Men jeg står sku da ikke med hatten i hånden ligesom de gør i DK der er dem der kunne bistandskoven bedre end sagsbehanderne før de kom ind i landet her er det sku meget nemt ingen bistandshjælp til hverken fremmede eller etniske thaier og lad det live sådan ellers bliver vi da oversvømmet her mvh Moon |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 29/09-2010 15:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
han sidder vel og svinger pisken under parasollen....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
moon |
Lagt på d. 30/09-2010 08:47
|
dutling68 skrev: han sidder vel og svinger pisken under parasollen.... Hvis det er mig du hentyder til har jeg forlægst lært at man kommer længere med ussely mammon fremfor pisk så der tager du gruligt fejl Mvh Moon |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 30/09-2010 16:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
næe det var det såmen ikke det var ment til payanak ang at han ikke var sa solbrændt..så det var bare lidt gas
Redigeret af dutling68 d. 30/09-2010 16:35 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |