Se indlæg
 Udskriv debat
Transport i Thailand
Robert Kronberg
johnmc skrev:
Hvad skal man betale for en taxa fra BKK lufthavn til Pattaya.

Det er 800 baht Pattaya-Lufthavn, altså den modsatte vej (måske uden tollway), og taxaerne kan være grove i lufthavnen pt.

Tager vel lidt over en time ad den nye motorvej + det løse.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
sank
Smile Du skal ikke give mere end 1200 baht til Pattaya muligvis + vej. Vi sender en mail til med navn så står han altid klar med en pæn bil. Det tager ca 5 kvarter. Vi stikker ham gerne 1500. Men der køre en fin Bus fra stuen udgang 7. Der sider en med skilt Bell travel. mener 200 baht og de køre dig til de fleste steder i byen.

vandango
johnmc skrev:
Hvad skal man betale for en taxa fra BKK lufthavn til Pattaya.

Med officiel taxa koster det 1450 baht til Pattaya, du kan sikkert finde billigere alternativer.

Har de senere gange brugt
http://www.belltr...rvice.com/
, de kører dig til en busholdeplads i Pattaya, derefter kommer man videre til sin hotel i små busser. 200 baht koster det.

Amagerdreng
At tage disse busser er da kun for NÆRIGR.... tænk sig at tage på ferie og ikke have penge til at tage en taxi til Pattaya HMMMM. (det siges jo din familie har masser af penge) Disse 1450 bath hvor har du dem fra ??? Det er ganske simpelt op til hver enkelt såkaldt taxiselskab at tage hvad de lyster og ja presser du selv prisen kan du komme så langt ned som 1000 bath men så skal du være heldig at der ikke er mange kunder. Tager du en officiel taxi så slipper du med omkring 1000. Hvor har jeg så det fra.?? Jo så sent som i April tog jeg turen og gav 1500 med et taxiselskab. Og så kender jeg nogle der har eget lemoselskab i Bangkok.

vandango
Der er faste priser på den officielle lufthavns taxa, har kørt med dem rigtig mange gange, så her kan du ikke lære mig noget.

Rejste sidst her i Juni måned, der valgte vi en SUV til 1800 baht fast pris.

Når du kører med bussen, får du set meget mere på turen ind til Pattaya, hvilket jeg sætter meget pris på.

Namprik
For satan hvor er du klog Van. Jeg troede ikke du ville nedlade dig til at koere offentligt, har du fundet bunden, eller gik koekkenet i Bkk. ikke saa godt.

Haaber stadig at millionosen har DIN fotuner. ( fattig mands bil )

Eller har du brugt alle THB til fremkaldelse af fy fy film i PTY, du er jo ude om dig.....hvis du ikke har penge til en uniform med vinger, saa gi' mig et ring............

Du siger at du skal lave BIG businss her i UD, hva' gaar det ud paa, kunne man bede om et svar ?
Redigeret af Namprik d. 12/10-2010 05:06
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Webmaster
Burde I ikke tage det via PB, så tråden her ikke mister fokus på spørgsmålet i trådens første indlæg.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
Amagerdreng skrev:
At tage disse busser er da kun for NÆRIGR.... tænk sig at tage på ferie og ikke have penge til at tage en taxi til Pattaya HMMMM. (det siges jo din familie har masser af penge) Disse 1450 bath hvor har du dem fra ??? Det er ganske simpelt op til hver enkelt såkaldt taxiselskab at tage hvad de lyster og ja presser du selv prisen kan du komme så langt ned som 1000 bath men så skal du være heldig at der ikke er mange kunder. Tager du en officiel taxi så slipper du med omkring 1000. Hvor har jeg så det fra.?? Jo så sent som i April tog jeg turen og gav 1500 med et taxiselskab. Og så kender jeg nogle der har eget lemoselskab i Bangkok.

'Disse busser' som du kalder dem, er overhovedet ikke kun for nærige! Men for fornuftige.
En ting er prisen 124 bht.. En anden ting er, at du sidder meget bedre i bussens fly-stole, end du gør i en taxa.
Og du er fremme veludhvilet, lige så hurtigt og mere sikkert end med mange af 'taxa raketterne'...

Bruger altid selv et af de to bus selskaber, på mine mange ture frem og tilbage fra Airport til Ptt/Jomtien. Det ene selskab hedder
som andet sted nævnt Bell Travel, det andet har jeg glemt navnet på. Men de er placeret næsten overfor hinanden i lufthavnen.

Så til alle: Ta' roligt med lufthavns busserne. I vil ikke fortryde det!
Redigeret af Anonym Bruger d. 13/10-2010 04:08

johnmc
Hej DK, hvor i lufthavnen finder man dem? Hvad tid kører de? Hvor lang tid tager turen?

FarangDingDong
Amagerdreng skrev:

I Thailand har jeg rejst over 20.000 km med tog, over 20.000 km med bus, over 20.000 km med limo, over 20.000 km med taxi, over 15.000 med indenrigsfly, over 5.000 km med båd/speedbåd, over 40.000 km med alt muligt andet og over 20.000 km med egen(læs konens) bil.
Valg af transport middel har hovedsagelig været mht hvad jeg havde lyst til. Andre gange har der været praktiske hensyn. Transport i Thailand er gangske udmærket og lige til hvad enten hvilken slags man bruger. Sidst jeg skulle afsted til lufthavnen sagde jeg at jeg bare skal op til hovedvejen (hvor der går masser af forskellige busser lige fra det mest primitive skod til store VIP) 7 km herfra. Svigerfar havde lige sat os af da den første primitive bus kom og den sprang jeg på og sagde jeg skulle til nærmeste buscentralstation og så ville jeg tage den derfra.
Andre gange f.eks hvis jeg akut trænger til ferie så er det limo ned til kysten og find en speedbåd der kan sejle ud til en eksotisk ø med bungalows ned til vandet. Speedbåd for at komme rundt de flg dage og speedbåd og limo nå vi skulle hjem igen.
Alt sammen efter hvad jeg har lyst til og praktiske omtændigheder.
Redigeret af FarangDingDong d. 13/10-2010 06:36

goldwing
johnmc skrev:
Hej DK, hvor i lufthavnen finder man dem? Hvad tid kører de? Hvor lang tid tager turen?

Her kommer linket til Bell Travels hjemmeside

http://www.belltr.../index.php

Spring til debat: