Se indlæg
Fjern så de børn fra flyet!
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 01/09-2010 00:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Vil sige at børn godt kan genere mig på en tur til Thailand. Det er trods alt 11 timer man skal sidde ned. Men forældrene kan gøre meget for at deres børn er klar over at det er lang tid de ikke kan løbe rundt og larme. Lidt forberedelse hjemmefra og de værste problemer skulle være løst. En malebog og nogle farver og der kan nemt gå et par timer med det. Måske en gameboy med et sæt hørebøffer til og et par timer mere er slået ihjel. Og som andre skriver. Læs en bog for dem eller spil et spil med dem. Et andet problem er selvfølgelig babyer som skriver fordi de har propper i ørene eller er sultne. De er selvfølgelig lidt svære at ha med at gøre. Men de er dog i de fleste tilfælde også til at få til at dæmpe sig lidt. Vil sige at ind imellem er det største problem folk der absolut skal læse hele vejen over og holder kabinelyset tændt. Specielt hvis man sidder lige bag dem. Og så folk der snakker højt også. Vindstøj fra maskinen syntes jeg bliver monotom så man nemmere falder i søvn. Men klart det bedste der kan ske på turen over er hvis man kan fa hele midterrækken for sig selv eller bare 3 sæder ved siden af hinanden. Så kan man faktisk få en glimrende nats søvn og være 90% udhvilet når man lander. Det sidste har jeg prøvet 3 gange nu med Thai air. Mums det er en fed måde at starte ferien på. |
|
|
Lagt på d. 01/09-2010 01:10
|
|
Begynder Antal indlæg: |
man kunne jo bare lade værre med at flyve om eftermiddagen og flyve om natten istedet, så vil børnene havde nemmere ved at sove under turen, personligt har jeg aldrig haft problemer med børnelarm, men jeg ser også film til jeg falder i søvn. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 01/09-2010 06:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Man kan eliminere nogle af generne selv, ved f.eks at have ørepropper i og sovemaske på. En eller to af de små flasker rødvin hjælper også på tingene... Det hele findes på flyveren, man skal bare spørge efter det. Jeg synes egentligt de fleste mennesker opfører sig udemærket, og de er jo i samme situation som en selv, men når flyveren er landet og flok rejser sig op, og det er folk bagerst i flyveren der prøver at komme ud af døren oppe foran, før dem som sidder forrest, ja så må jeg indrømme af jeg skal klemme ballerne sammen for ikke at blive gevaldigt irriteret. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 01/09-2010 09:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Jay skrev: klart mest de voksne mennesker der kan irritere mig på en flytur..og det værste er at de burde vide bedre... kan nævne min top 5: ... 2) folk der bruger 1/2 time på toilettet når de kan se at der er kæmpe kø..hvorefter de kommer ud med en tandbørste i hånden. ... havde du forestillet dig, at de skulle fremvise det brugte toiletpapir? Peter
|
|
|
Jay |
Lagt på d. 01/09-2010 11:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 261 |
paulsenp skrev: Jay skrev: klart mest de voksne mennesker der kan irritere mig på en flytur..og det værste er at de burde vide bedre... kan nævne min top 5: ... 2) folk der bruger 1/2 time på toilettet når de kan se at der er kæmpe kø..hvorefter de kommer ud med en tandbørste i hånden. ... havde du forestillet dig, at de skulle fremvise det brugte toiletpapir? nej, de skal bare klippe den lort over og lette røven, alt det andet kan de gøre når de bliver gamle... |
|
|
Jake |
Lagt på d. 01/09-2010 12:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Problemet er at forældre nu om dage tror deres unger er prinser og prinsesser, som resten af verdenen skal indordne sig efter. Man ser det på fly, fortorvet, på cykelstien, hvor de fylder det hele med deres ladvogne. For nylig i en lounge i Mexico måtte jeg give en far klar besked, da hans unge løb rundt og råbte og skreg som en gal uden at de (forældrene) gjorde noget. Shit jeg var gal. Faren fik en sviner og jeg troede han ville forsvare sin families ære, da han pustede sig op og spillede familieoverhoved, for ingen skulle kommentere på hans uopdragne søn.... jeg sagde KOM An.... det endte med han forlod loungen med kone og snotunge... |
|
|
sony |
Lagt på d. 01/09-2010 13:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Næsten da synd at kalde ham for snotunge, det er da nærmest snotforældrer. Børnene gør jo bare som forældrerne gør.
Redigeret af sony d. 01/09-2010 13:23 Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
bentmj |
Lagt på d. 01/09-2010 14:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Børn er børn og det skal de have lov til at være. Forældrene synes deres afkom er det bedste i verden(forhåbentligt), men derfor behøver andre jo ikke synes de er det. Forældrene er ofte total respektløse og egoistiske over for andre og mener vi andre skal indrette os efter dem og deres kære små. Hvis de bare ville opdrage deres børn bare en lille smule så de var til at holde ud at være sammen med. Sidst jeg rejste hjem med Thaiair sad jeg lige bag ved 2 familier med hver en lille baby, dejlige børn, men søvn var der ikke mange der fik. Familier skal selvfølgeligt også have love at rejse med fly, men derfor kan de jo godt være irreterende for andre, og hensyn til andre er jo ofte en by i Rusland. Som W.C. Fields sagde: Børn er dejlige................i fryseren. Som bentmj sagde: Børn er dejlige.................når de sover. Inden nogen herinde overfalder mig vil jeg skynde mig at sige at jeg elsker børn rigtigt meget og har en skøn "papdatter" i Thailand på snart 12 år som er opdraget til at opføre sig så andre har det godt i hendes selskab. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 01/09-2010 15:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Børn er Guds gave men en Fandes plagen Når nu vi er så mange der skal ind i sådan en fiber rør i 11 timer. Så er vi nød til at, høflig, vise hensyn og være overbæerne men det er vi dansker ikke særlig gode til. Netop på grund af den prins og prinsesse opdragelse Redigeret af bruno d. 01/09-2010 15:03 |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 01/09-2010 15:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Kære venner ! Alle menesker er forskellige,vi skal alle til Thailand,børn som voksne & voksne som opfører sig som børn!hvis man ikke ka"li" børn ska man ikke flyve på bilige billetter men rejse på en lidt højere klasse har man ikke råd til det ka"man vælge nat-flyvning(sas) 22:45 så er de fleste så trætte at de hurtigt falder i søvn,jeg har selv 2 børn & en Thaipige, der vil med hvergang, så jeg kører dem alle 3 trætte inden vi skal afsted Min datter er 10 min søn er 11 så de har nok at se til på skærmen forand sig, cirka 35 min så sover de som små engle, min kone holder lidt længere så hun får en irish-coffee,så sover hun også,he he så går turen atter til Thailand |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 01/09-2010 16:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Er glad for at læse at der findes overbærende mennesker der kan se tingene fra et mere nyanceret perspekttiv. Min kone og jeg skal til thailand med vores 11 mdr. gamle baby til oktober, og jeg er rædselsslagende for hvordan det går, for det sidste jeg har lyst til er at være andre mennesker til gene. dog har vi taget nogle forholdsregler. Så der er altså hensynsfulde forældre derude :-) |
|
|
natty |
Lagt på d. 01/09-2010 17:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
fjelle, du skal ikke være bekymret for at rejse med din 11 mdr. baby. Alle ved hvor hjerteskærende babyskrig og gråd kan være. Det er så viseligt indrettet i dyrenes verden og derfor også også hos mennesket, at det skal være så forfærdeligt at høre på så vi reagerer. Almindelige normale forældre vil jo gøre alt for at det stopper, for de kan jo heller ikke selv holde lyden ud, Nej problemet er større børn som ikke er blevet opdraget, børn som render op og ned ad gangen og nærmest leger hinkesten, som ørejagende skriger (ikke gråd) op midt om natten, som får lov til at sparke i sædet foran, selvom man både har bedt barn og forældre om at stoppe, fortsæt selv. Men som sagt tidligere, det er jo sådan set ikke børnenes skyld, men forældrenes som ikke har turdet sætte grænser og ikke lært dem at opføre sig forskelligt i forskellige sociale sammenhænge. At når man hænger over Kabul, i et jernrør, med flere hundrede andre medmennesker, så er man ikke hjemme i legestuen. Det sagt, er det et mindretal som opfører sig på den måde, men de ødelægger det for andre forældre og deres børn. Redigeret af natty d. 01/09-2010 18:03 |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 01/09-2010 18:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Fjelle--> Rigtig go tur. Gid det var mig. Tror nu ikke du får problemer selv om babyen skulle begynde at græde lidt. Man kan jo sagtens høre forskel på om det er en helt lille baby eller bare en hysterisk møgunge der ikke kan finde ud af at sidde stille i 11 timer. Babyer er heldigvis rimelig nemme at ha med at gøre. En frisk ble og noget at spise og en bamse. Så er de som regel ikke til gene for nogen. Men rigtig go ide med de der ørebøffer. Håber de virker. |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 01/09-2010 18:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Jeg var en gang ude for at min ben plas blev stjålet af en babylift Jeg syntes det er mærkelig det er uaksetabel st stjæle men det er aksetabel stjæle benplads jeg syns at de forælder der flyver med børn der der skal have babylift skal betale for 2 sæder Come As You Are
|
|
|
Charansanitwon |
Lagt på d. 01/09-2010 18:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
vandango skrev: Sådan.V.H.Charansanitwon.Har rejst med børnefamilier mange gange, det er en lang tur for dem, og sove allerede om eftermiddagen (Thai Airways) er svært selv for mig. Da jeg var lille så det anderledes ud, vi måtte gerne enkeltvis komme ud i cockpittet, en gang fik jeg lov til at sidde derude i over en time, det var fantastisk, men de gode tider er ødelagt af varig krig. Synd for nutidens børn. Har valgt ikke at lade mig irritere af børnene, og det går ganske fint, stewardesser flytter rundt på os, finder lidt lejetøj de kan give dem, min erfaring er også at forældrene opfører sig ansvarligt. Beder altid om sovemaske og høreværn, idet støjen fra luftsystemet er det der irriterer mig mest, når jeg har det på, går det som regel ganske fint. Tager noget at sove og slappe af på lige inden jeg spiser, så går den lange tur godt. Skulle jeg vågne op, er jeg ligeglad, de afslappende midler gør at jeg ikke bliver knotten på den lange tur. |
|
|
natty |
Lagt på d. 01/09-2010 18:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Nirvana skrev: Jeg var en gang ude for at min ben plas blev stjålet af en babylift Jeg syntes det er mærkelig det er uaksetabel st stjæle men det er aksetabel stjæle benplads jeg syns at de forælder der flyver med børn der der skal have babylift skal betale for 2 sæder Hvordan stjæle din benplads? Man skal aldrig reservere sæder op mod væggen. hvis det er der du mener. Der er stor risiko for at man bliver flyttet, da sæderne der er beregnet til passagerer med babyer. Mange synes det er gode pladser, men jeg gør jeg ikke, da man ikke kan strække benene under sædet foran. Havde du betalt ekstra for benpladsen siden du mener du blev bestjålet? Et reserveret sæde er ALDRIG en garanti for at man får det. Der bliver nogen gange flyttet rundt på passagerene af mange grunde. |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 01/09-2010 18:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Nirvana skrev: Jeg var en gang ude for at min ben plas blev stjålet af en babylift Jeg syntes det er mærkelig det er uaksetabel st stjæle men det er aksetabel stjæle benplads jeg syns at de forælder der flyver med børn der der skal have babylift skal betale for 2 sæder Vores pladser er bag væggen ved toiletterne, der kan man så vidt jeg ved hænge en babylift på væggen, jeg kommer nok til at sidde a helvede til da jeg er 195 høj :-) men så længe det lille pus kan sove så er det fint. så håber jeg bare turen går godt og vi kommer sikkert ned og besøger Mormor :-) |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 01/09-2010 18:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
en babylift er så lang at den går hen over nabosædet benplads og den plas jeg hade var den jeg blev tildelt ved tjek ind og jeg sad vedsiden en en famile med 3 børn og vår de 2 var i babylift
Come As You Are
|
|
|
Charansanitwon |
Lagt på d. 01/09-2010 19:48
|
Funnyboy skrev: Heldig var...Vil sige at børn godt kan genere mig på en tur til Thailand. Det er trods alt 11 timer man skal sidde ned. Men forældrene kan gøre meget for at deres børn er klar over at det er lang tid de ikke kan løbe rundt og larme. Lidt forberedelse hjemmefra og de værste problemer skulle være løst. En malebog og nogle farver og der kan nemt gå et par timer med det. Måske en gameboy med et sæt hørebøffer til og et par timer mere er slået ihjel. Og som andre skriver. Læs en bog for dem eller spil et spil med dem. Et andet problem er selvfølgelig babyer som skriver fordi de har propper i ørene eller er sultne. De er selvfølgelig lidt svære at ha med at gøre. Men de er dog i de fleste tilfælde også til at få til at dæmpe sig lidt. Vil sige at ind imellem er det største problem folk der absolut skal læse hele vejen over og holder kabinelyset tændt. Specielt hvis man sidder lige bag dem. Og så folk der snakker højt også. Vindstøj fra maskinen syntes jeg bliver monotom så man nemmere falder i søvn. Men klart det bedste der kan ske på turen over er hvis man kan fa hele midterrækken for sig selv eller bare 3 sæder ved siden af hinanden. Så kan man faktisk få en glimrende nats søvn og være 90% udhvilet når man lander. Det sidste har jeg prøvet 3 gange nu med Thai air. Mums det er en fed måde at starte ferien på. |
|
|
Charansanitwon |
Lagt på d. 01/09-2010 20:01
|
Payanak skrev: Vi er tit blot blevet siddende og tænke på at nu skal vi ud i et af de bedste steder i verden..Når flyet er næsten tømt går vi ud i Bangkok.Man kan eliminere nogle af generne selv, ved f.eks at have ørepropper i og sovemaske på. En eller to af de små flasker rødvin hjælper også på tingene... Det hele findes på flyveren, man skal bare spørge efter det. Jeg synes egentligt de fleste mennesker opfører sig udemærket, og de er jo i samme situation som en selv, men når flyveren er landet og flok rejser sig op, og det er folk bagerst i flyveren der prøver at komme ud af døren oppe foran, før dem som sidder forrest, ja så må jeg indrømme af jeg skal klemme ballerne sammen for ikke at blive gevaldigt irriteret. |
|
Spring til debat: |