Se indlæg
 Udskriv debat
Reglementet og kritik af Kongehuset
Robert Kronberg
Jeg kan se, at der er mange meninger, men hvis man vil ytringsfrihed, så må man også respektere andre meninger, da sand ytringsfrihed fordre gensidig respekt, ellers bliver det blot til ævl og bævl fra hvert sit hjøne i cirkusmanegen.

Det kaldes dialog.

MEN, der sidder thailandske diplomater i Hellerup, og der er sikker nogle af ambassade-folkene, som kan læse dansk...

Og de kan med blot en email lukke DTW.

Det er den verden, som vi lever i - desværre - men for mange har DTW langt større værdi, end om kongen og især hans søn er korrupt eller ej.

Muhammedtegningerne TO gange har kostet meget på den danske handelsbalance, dvs. i danskernes lomme, og den eneste, som har profiteret på det, er Jyllands-Posten.

Derfor mener jeg, at kravet om ytringsfrihed skal sættes op imod konsekvensen for andre.

Det er en vanskelig vurdering, enig, og jeg snakker slet ikke om ret eller uret, men om virkelighed, og ikke om sandhed.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
karstenf
For ikke så langt tids siden var der en del indlæg om ”børn i bar miljø” . Denne sag handlede om angreb på en person som ikke normalt kommer på dette site. Det store spørgsmål er altid hvor går grænsen mellem ytrings frihed, censur og det at ligge en gruppe for had. Foregår debatten mellem ligeværdige partner? Kan alle partner komme til at ytre sig? En del må ikke deltage i en debat, det gælder både det Danske og det Thailandske kongehus. Man kan synes hvad man har løst til angående kongehusene, men når de ikke mulighed for at sige fra, bør man ikke angribe dem som personer. En åben debat om man ønsker et konge hus er en hel anden sag.
Lidt omtanke kald, det bare selvcensur, er nu ikke nogen skidt ting.
For at forsvare dem som ikke selv kan forsvare sig, har jeg stemt ”Ja, vi skal ikke risikere af siden blokeres i Thailand”. Det bedste var naturlig vis ” Brugerne burde selv kunne finde ud af at undlade at bringe DTW i farezonen.” men det tror jeg desværre ikke kan gennemføres.

Karsten
Gift med jordens dejligste kone.

Min kone Noodaeng udføre Thaimassage i Odense Se
https://www.koonm...

https://www.koonmassage.dk/
Gamba
Rigtig Robert.
dansk-thai.dk er både for turister og ude dansker. Af forståelig grunde syndes danske turister ingen censur. De fleste danskere i TH siger nok OK til lidt censur da vi jo bor og måske arbejder her og vil gerne blive ved med det. Turister kan jo bare rejse hjem igen og så er det jo nemt at have idealer.
Jeg vil da også blive ked af hvis en hele hjemmesiden blev lukket ned pga. af for skarp kritik fra nogle få. Mvh. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
Webmaster
Kære Payanak, Sabai Sabai og evt. andre,

Nu var udgangspunktet i denne tråd ikke at lægge op til kritik/påstande/tegninger af Kongen og Kongehuset i Thailand, men derimod hvad der skal til for at undgå at DTW risikere en eventuel blokering i Thailand én gang i fremtiden.

Lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i trådens første indlæg uden dette spam.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Namprik
Indlaeg 20. viser jo soleklart at " Brugerne burde selv kunne finde ud af at undlade at bringe DTW i farezonen. " ikke kan lade sig goere...........ZzzzZZZzzzzZzz Sleeping good

www.isaan-house.com
Nirvana
Så længe der ikke er en politisk organisation der udnytter DTW med nikkertiv kritik af kongehuse så ser jeg inge grund til regler
Come As You Are

pee chang
Det er dog en af de mest fordumende afstemninger jeg nogensinde har set, og at 33% af de afgivende stemmer mener at vi skal have censur får mig til at frygte for min alderdom , vi skal jo leve af vores hjerner siges det .
Og de små kvæk der kommer her på DTW er jo vand i forhold til hvad mange thaier siger og hvad der er på thaisider , grunden til at Thailand gør hvad de gør er jo pga flere og flere thaier er meget kritiske ang kongehuset i Thailand , og Sabai Sabai`s tegninger er da helt uskyldige i forhold til hvad der siger om dronningen og kronprinsen . så at Dtw skal indføre stasi censur i Danmark pga 1 konge som måske idag ikke ved hvem han er er sq en parodi , men når alt dette er sagt så syntes jeg at det er nærmest formålsløst at kritisere noget som de fleste at os Danskere ikke fatter en brik af , jeg mener hvem har et billed af kong Henrik og frue hængende i stuen

natty
Et lille sidespring:
"33% af de afgivende stemmer mener at vi skal have censur får mig til at frygte for min alderdom , vi skal jo leve af vores hjerner siges det."

Skønt med sådanne individer som anser dem som ikke mener det samme er hjernedøde. Udsagnet fortæller frygteligt meget om dig selv.

Tilbage til tråden, som jeg synes er lidt svær, det er jo også derfor den været oppe at vende i adm. gruppen.
Er ytringsfrihed det samme som at man altid skal ytre sig om alt og alle? Ikke altid, i Danmark har blandt andet racismeparagraffen og injurielovgivngen, som begrænser vores måde at udtrykke os på. I Thailand har man endvidere loven om majestætsfornærmelse. Man kan lide det eller ej, men i alle lande er der regler der begrænser ytringsfriheden.
DTW er en dansk side, og burde i princippet kun følge dansk lovgivning. På den anden side ville det være synd for vores venner i Thailand hvis siden blokeret. Så jeg må sige jeg er ambivalent. Jeg tror nu ikke at dtw står øverst på listen over sider som kan risikere at blive blokeret. Et kompromi kunne måske være at nedværdigende billleder og illustrationer og links til stærkt antiroyale hjemmesider ikke var tilladt. Så tror jeg godt at vi på dansk kan skrive krisisk.
PS Unddskyld skriften men mit tastatur er i stykker. Smile

chang
hvad med at lukke dtw helt nu når man alligevel er ved at sælge arvesølvet...Shock

jeg er sku i chok.... kan godt forstå at mange udlændinge ser os som svage mennesker..Kick you
Men have only 2 emotional states, hungry and horny.. So ladies, if you see me without an erection, make me a sandwich.

Ytringsfriheden er i Danmark gjort strafbar på mange forskellige områder, bagvaskelse, injurier, og meget andet. T.eks har du ikke straffri ytringsfrihed til at kalde en politibetjent "Nazisvin" og hvis du ikke oplyser din identitet på forlangende af politiet, kan de hive dig med i brummen (ytringsfrihed til at tie )
I dette tilfælde er det et spørgsmål om DTW skal risikere at blive lukket ned i Thailand eller kritik af kongehuset skal ophøre.
DTW er i høj grad et sted hvor folk stiller spørgsmål om mange ting i Thailand, og min bedømmelse er, at over 75 % bliver besvaret af fastboende danskere. Jeg tror derfor at DTW vil tabe meget hvis man ikke kan stoppe Sabai Sabai og hans ligesindede.

Payanak
Hvilke sprog er de blokerede websider på?
Kun engelsk og thai?
Eller er der også andre sprog?

samee
Skal vi nu også til at tage hensyn til hvor folk bor nu, (måske vi skal oprette et forum for thaiboende og for danskboende- svenskboende osv.) næ det må stå for deres egen regning hvor de vælger at bosætte sig.
Det kan da ikke være så svært at fatte at Thailand intet har med Danmark at gøre og derfor heller ikke har nogen indflydelse på hvad der må/kan/skal skrives i indlæg her på siden og om der sidder nogen på deres ambassade og læser med OG HVAD SÅ lad dem, vi er sku da danskere og dette er vores land. Hvis der er nogen som skriver dårligt om Dronningen eller vort lands leder så er der sku ikke nogen herinde som kæfter op næ moral er godt men dobbelt moral er bedre. Og ABEKATTEN dit crap. i dit indlæg nr. 30 HVIS MAN IKKE KAN STOPPE SABAI SABAI OG HANS LIGESINDEDE …. Hvis det ikke er at single medlemmer ud pga. Deres meninger/holdninger så ved jeg ikke hvad det er, bare fordi du ikke er enig i det de skriver skal de så trues.
Jeg håber ikke at dette site kun er ude på at have ja ja og nikke dukke medlemmer, det ville blive døden for dette forum, er det ikke forskelligheden der er med til at sætte kulør på tilværelsen. Og hvis man læser i diverse indlæg så er det ufatteligt lidt lort der bliver skrevet om konge familien.

God morgen.
It’s deep how you can be so shallow

Namprik
Der er forskel paa hvordan man ytre sig, man kan vel godt give sin mening til kende uden at latterligegoere eller sjofle de royale til.

Dem der poster disse maerkvaerdige indlaeg om de royale, de maa have en underlig for for humor.

Samee.

Nu er loven jo en gang som den nu er i Thailand, det kan hverken du, jeg eller andre DTW'ere lave om paa.

I visse tilfaelde er man noedt til at boeje nakken en lille smule ! Det kan ogsaa lade sig goere uden at vaere en nikke-dukke. ( Det hedder sund fornuft )

www.isaan-house.com
Samee, jeg synes du overreagerer ikke så lidt endda, hvad betyder jeg er et crap. ???

samee
Namprik skrev:
Der er forskel paa hvordan man ytre sig, man kan vel godt give sin mening til kende uden at latterligegoere eller sjofle de royale til.

Dem der poster disse maerkvaerdige indlaeg om de royale, de maa have en underlig for for humor.

Samee.

Nu er loven jo en gang som den nu er i Thailand, det kan hverken du, jeg eller andre DTW'ere lave om paa.

I visse tilfaelde er man noedt til at boeje nakken en lille smule ! Det kan ogsaa lade sig goere uden at vaere en nikke-dukke. ( Det hedder sund fornuft )

Prøv at læse mit indlæg og se så det som jeg skriver, jeg er dansker og bor i Danmark.

samee
ABEKATTEN skrev:
Samee, jeg synes du overreagerer ikke så lidt endda, hvad betyder jeg er et crap. ???

ah so sorry så kalder vi det noget snot at skrive, ikke dig

Jamen det er absolut ikke alle danskere der er så snæversynet, du taler kun for dig selv.
Redigeret af d. 30/08-2010 08:40

samee
ABEKATTEN skrev:
Jamen det er absolut ikke alle danskere der er så snæversynet, du taler kun for dig selv.

nææææ det tror jeg nu ikke at jeg gør men det er min mening og den kan hverken du eller nogen anden tage fra mig om jeg er snæversynet eller ej hvis du kan udlade det ud fra mit indlæg tja. det er din mening og muligvis andres og det er jeg fløjtende ligeglad med kald mig hvad du vil hvis du får det bedre af det. Kim søger meninger omkring dette emne og jeg giver min til kende uden at gå efter nogen – er det okay med dig.

God dag til alle.

bekker
Hvad er der gang i. Alle kan skrige hvad de mener, men skal mennesker der bor i Thailand have den mulighed, at forklare det virkelige liv. Så er man vel nødt til at lave en regel, som så kan tilgodese alle.

Alle jeres flosker med hvad i kan, har ikke nogen relevans, men det har dog den positivitet, at alle vi som bor herude i Thailand ikke høre alle jeres positive meldinger. Konger er en sjuft. Hans søn er bøsse og alle hans andre børn er det samme.

I skulle sgu skamme jer.. I sidder derhjemme snart i kulde og bliver jalaux på andre.

Hvad bilder i jer ind. Der findes trods alt andre med en erfaring, som i måske skal lede langt efter.... Pyt i er jo så kloge og den værste er vel dette menneske Vandango, som får jer alle op på mærkerne hver gang han har udløsning...

Jeg græmmes over mine landsmænd, som tror de ved alt....

Kim hvis ikke du lukker siden, vil andre sørge for, at Thailand ikke fremover vil kunne se den, hvis du ikke som abekatten siger... fjern disse intetsigende mennesker..Rolll
Redigeret af bekker d. 30/08-2010 11:27

SteenJ
HOLD DA............KÆFT for nogle indlæg der er kommet.

Utroligt I vil være DET bekendt.

Hilsen
Steen

Spring til debat: