Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Barn til Danmark
|
|
styx32 |
Lagt på d. 11/08-2010 14:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Godt nok er det smart men det hårdt arbejde.. Så mangler jeg bare og finde ud af hvordan jeg kringer den med aktiv medlem af en forening. det er langt sværer at løse :-) |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 11/08-2010 17:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Vi danner en proformaforening og kalder den: "Foreningen for Thaiers integration i Danmark" |
|
|
Philo |
Lagt på d. 12/08-2010 09:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Ja, den er nemlig langt sværere. Det er nemlig ikke nok at være aktivt medlem af en forening. Så kunne man jo eksempelvis være medlem af den lokale badmintonforening. Næh man skal være medlem af en bestyrelse, et integrationsråd el.lign. Og det er altså i en helt anden boldgade. Jeg kan ikke se ret mange indvandrere i noget sådant i de første mange år, efter at de er kommet til Danmark. Det betyder reelt, at den eneste mulighed for det store flertal ligger i at gennemføre denne prøve: Man vil desuden, som et alternativ til deltagelse i organisationer, kunne bestå en medborgerskabsprøve, som i øjeblikket er under udvikling. Nærmere oplysning om, hvornår prøven foreligger, følger. Som altså pt. ikke er klar. Men der er måske en anden mulighed, idet man måske med en vis ret kan hævde, at hvis ens hustru kom her til landet før den nye stramning blev vedtaget, har man jo indgået en aftale under nogle andre og mere lempelige regler. Hvis nogen har held til at få den argumentation igennem overfor for US, så må man da gerne skrive noget om det her på siden. MVH Philo |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |