Se indlæg
Thailandsk landsbykultur og min bare røv!
|
|
Payanak |
Lagt på d. 23/07-2010 11:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Det drejer sig jo ikke kun om at thaier snyder og svindler eller om de ikke gør, det drejer sig mindst lige så meget om mentaliteten og den måde de generalt behandler udlændinge på. Jeg har da oplevet både godt og dårligt, men jeg har været her længe nok til at se den røde tråd. Integrationen af udlændinge i Thailand kommer til at tage mange mange år endnu. Se bare hvor lang processen har været, og stadig er, i Europa og USA. Thailand har ikke engang åbnet døren endnu... |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 23/07-2010 11:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
I stedet for vi nu endnu engang får det kørt ud i. sådan er det sådan er det ikke. Hvad er grunden til at nogen slet ikke opdager / oplever den side af thailand. ? jeg ved godt der er forskel på hvor man bor, nogen egne / landsbyer er klart værre end andre. Og hvad er grunden til det ? Og ja vi mænd er naive når vi kommer til Thailand, ser alle smilene og fatter ikke en dyt af hvad de siger. men betyder det så at det er vores egen skyld de plyndrer os groft. pakket ind som venskab - kærlighed.. Jeg ved godt det ikke er alle. Jeg ved godt nogen er lykkelig uvidende om hvad der sker. Men hvad kunne vi evnt gøre for at mindske problemerne. ? |
|
|
moon |
Lagt på d. 23/07-2010 11:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
RIGTIGT RIGTIGT Men kan det ikke også have lidt at gøre med hvordan man selv opfører sig og starter på et helt nyt sted Det er jo aldrig de store falangsteder som Phuket Pataya også videre man hører problemerne Men når falanger kommer ud til landsbyerne så går meget galt mangel måske på venner og samvær ingen at gå i byen med ikke kigge på andre damer osv ja Livet kan sku blive svært hvis man ikke er enorm god til at tilpasse sig og skal føre sig frem som den store hvide mand Nå alle kan jo heller ikke blive tilfredse Håber i nyder vejret i DK MVH MOON |
|
|
Lagt på d. 23/07-2010 12:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jamen,Jamen, verden står alså ikke stille, heller ikke i de små landsbyer i Thailand. I 2001 og 2002 kom jeg sammen med en universitetsuddannet pige, der som bijob havde oversættelse af emails og breve fra dumme falangs. Flere af pigerne havde op til 4 falanger udover naturligvis manden i landsbyen. Jeg morede mig kosteligt over korrespondencen, men gjorde som Rasmus, holdt min kæft, jeg har mit eget liv for kært. Der er ikke sket en skid andet i landsbyerne, end den almindelige udvikling i hele verden, så om udviklingen sker her i Thailand, eller i København, er der ikke den store forskel på, forrågelse, forrågelse. Redigeret af d. 23/07-2010 12:48 |
|
|
Kent27 |
Lagt på d. 23/07-2010 14:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 107 |
Grådighed er ikke forbeholdt Thailand. Findes overalt. Den er bare tydeligere og mere "ærlig" i sin udtryksform end i Danmark og andre vestlige lande. Finanskrisen er et resultat af grådighed.. Stein Bagger og alle dem der tabte penge på ham (hej Finn Nørbygaard) var grådige. Var Danmark ludfattigt og der kom 40-50 årige store fede matroner herop for at kneppe de unge danske mænd, så ville vi nok også tage os betalt... |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 23/07-2010 15:32
|
Kent27 skrev: Var Danmark ludfattigt og der kom 40-50 årige store fede matroner herop for at kneppe de unge danske mænd, så ville vi nok også tage os betalt... Det er præcis den slags exspert råd vi har brug for... Hvilken baggårds bordel sidder du begravet på ? Klart det er nok ikke alle der er svigermors drøm, men mange kan nu sagtens begå sig... Så den duer ikke som grund. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 23/07-2010 16:12
|
Som om at udseendet havde noget med noget af gøre. Hvor er det egentligt træls nogen gange, at argumentere for og imod og diskutere Thailand sammen med folk, der kun har overfladisk erfaring med landet. Hvis man kun har kneppet luderer i to uger i Patong, så har man squ ikke noget at komme med i en tråd som denne bl.a. |
|
|
PL |
Lagt på d. 23/07-2010 16:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
"Hvis man kun har kneppet luderer i to uger i Patong, så har man squ ikke noget at komme med i en tråd som denne bl.a." Hva´ så hvis man har gjort det i 3 mdr. i Kata Beach? Kan det kvalificere til et lille forsigtigt pip i ny og næ? PL Redigeret af PL d. 23/07-2010 16:28 |
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 23/07-2010 16:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
I får det fandeme til at lyde som om alle Thailændere er såden!!! PL : Du tager sikkert kun til Thailand for at kneppe? |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 23/07-2010 17:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
PL skrev: "Hvis man kun har kneppet luderer i to uger i Patong, så har man squ ikke noget at komme med i en tråd som denne bl.a." Hva´ så hvis man har gjort det i 3 mdr. i Kata Beach? Kan det kvalificere til et lille forsigtigt pip i ny og næ? PL Eller.. hvad hvis man har gjort det 5 år i Hua-Hin, men det tæller vel ikke med, når de fleste af pigerne i dag bor i Danmark. Tilbage til "super" tråden.. Et lille eksempel på grådigheden... I konens landsby er der et ludfattigt familiemedlem , som kun ejede 1 par gamle hullet bukser, han tiggede mig om at købe nogle nye. Jeg tilbød han penge til at købe nogle "kopi"bukser på det lokale marked. Det endte med råb og skrig og Phuckfinger !... han var sgu' kun interesseret i Ægte Levi's !! Redigeret af sabai sabai d. 23/07-2010 17:22 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 23/07-2010 17:36
|
PL skrev: "Hvis man kun har kneppet luderer i to uger i Patong, så har man squ ikke noget at komme med i en tråd som denne bl.a." Hva´ så hvis man har gjort det i 3 mdr. i Kata Beach? Kan det kvalificere til et lille forsigtigt pip i ny og næ? PL NEJ, og dumme spørgsmål besvares ikke efter dags dato |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 23/07-2010 17:41
|
Hvor er jeg dog TRÆT af pøblen Heldigvis er der langt ned til bunden af pyramiden, herfra min nye servicerede lejlighed på 30. sal i et 4 stjernet hotel. |
|
|
Lundberg |
Lagt på d. 23/07-2010 18:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 82 |
Tilbage til "super" tråden.. Et lille eksempel på grådigheden... I konens landsby er der et ludfattigt familiemedlem , som kun ejede 1 par gamle hullet bukser, han tiggede mig om at købe nogle nye. Jeg tilbød han penge til at købe nogle "kopi"bukser på det lokale marked. Det endte med råb og skrig og Phuckfinger !... han var sgu' kun interesseret i Ægte Levi's !! Verdensklasse det er den ÆGTE Thai Redigeret af Lundberg d. 23/07-2010 18:11 |
|
|
nakpakdee |
Lagt på d. 23/07-2010 20:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Jeg skal blande mig nu ! Hvis alle de udenlandske supermænd på +50 med en del på sidebenene tror at de " unge piger " på 30 år forelsker sig i dem pga charme, så har de fortjent at betale lærepenge !!! Så jo Kent27 jeg står bag dig i denne her. Sorry hvis nogen føler sig truffet her |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 23/07-2010 20:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
nakpakdee ka kun give dig ret
en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
PL |
Lagt på d. 23/07-2010 22:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Payanak skrev: Hvor er jeg dog TRÆT af pøblen Heldigvis er der langt ned til bunden af pyramiden, herfra min nye servicerede lejlighed på 30. sal i et 4 stjernet hotel. Nok en god ide at ha´ en faldskærm hængende klar på balkonen, hvis du nu af mystiske årsager fik lyst til at skydive! De "lyster" kommer jo sådan i perioder blandt farang-højhusbeboere. PL Redigeret af PL d. 23/07-2010 22:05 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 23/07-2010 22:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
xxxx skrev: I stedet for vi nu endnu engang får det kørt ud i. sådan er det sådan er det ikke. Hvad er grunden til at nogen slet ikke opdager / oplever den side af thailand. ? jeg ved godt der er forskel på hvor man bor, nogen egne / landsbyer er klart værre end andre. Og hvad er grunden til det ? Og ja vi mænd er naive når vi kommer til Thailand, ser alle smilene og fatter ikke en dyt af hvad de siger. men betyder det så at det er vores egen skyld de plyndrer os groft. pakket ind som venskab - kærlighed.. Jeg ved godt det ikke er alle. Jeg ved godt nogen er lykkelig uvidende om hvad der sker. Men hvad kunne vi evnt gøre for at mindske problemerne. ? Det beror jo nok på dårlig dømmekraft, masser af sprut og lækre kvinder - sex m.m. - et liv som aldrig kan leves i Danmark, med meget smukke kvinder. Hjernen står simpelthen af der. Det kan også godt være, at mange af os er så forsømte, at vi hopper på alt og alle, ny kultur og befinder os et sted, hvor vi overhovedet ikke ved hvad der er oppe og ned. Thailand er et meget spændende sted og meget forførende. Thailand er også et land hvor du ikke bliver dømt på og du er lille eller stor, tynd eller fed, bare en rimelig tegnedreng. Måske har nogle af os mødt vore kvinder i barmiljøet, med mit kendskab til dette, er kvinderne moneymachines for deres forældre, og ofte deres børn som lever hos forældrene, og hvor forældrene ofte bruger børnene som gidsler, for at malke deres døtre i barmiljøet. De har også ofte Thaimænd, som de glemmer at fortælle om. Penge penge penge penge - fejlen ligger hos os selv, dårlig dømmekraft måske et omtumlet liv i Danmark. Ingen Danske kvinder der gider med dig, så til slaraffenland Thailand, hvor du kan få alt når du åbner svinelæderet. Jeg er på nummer 2 kæreste i Thailand, håber at blive gift denne gang, har aldrig oplevet noget negativt fra disse 2 kvinders familier, som er ordentlige og gode mennesker, den ene familie fra en storby, den anden familie fra en lille ubetydelig landsby og fattige. Det er ok at undres over alle de idiotiske historier, men halvhjernerne fra Danmark og andre lande er sgu selv ude om det. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- UPS. glemte at skrive, at de fleste Thailandske kvinder og deres familier, er nogle pragtfulde mennesker, som du kan leve et vidunderligt liv sammen med, i en spændende og anderledes kultur. Trods kulturforskelle er Thailand og dets sympatiske folk, noget som på en eller anden måde, matcher den danske kultur og frisind. Jeg selv har det utroligt lækkert i Thailand, og jeg lever kun i Danmark, for at tjene penge til at rejse igen. Redigeret af vandango d. 23/07-2010 22:47 |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 23/07-2010 22:53
|
hmmmmmmm Er det fordi flertallet kun kommer til thailand for sprut og sex eller hva? Siden det skal handle om det. for mit vedkommende har jeg været i pattaya 1 gang ( 1 overnatning ) for 14 år siden, ok har drukket et par øl på Sukhumwit når jeg har været i bkk, men ellers aldrig haft min gang hverken i bar miljøet eller turist stederne.. Jeg har udelukkende min viden fra landet i Thailand. Og samtaler med andre udlændinge som har med Thailand at gøre. Det er da kun godt hvis nogen undgår problemerne.. Men så kan i noget ikke engang thaier kan indbyrdes. Og det kunne jo hjælpe mange at kende den hemmelighed. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 23/07-2010 23:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
XXXX - ja! det handler om sprut stoffer og sex - for de fleste! Kom for første gang til pattaya i november 2007. Har lyttet rigtig godt til hvad de erhvervsdrivende i Pattaya har fortalt mig, omvendt har jeg også fået at vide, at de fra første gang de mødte mig, har haft en fornemmelse af at jeg ikke bare var en turist, men at jeg en dag ville flytte derud. Jeg har fået enormt mange gode råd med fra alle i Pattaya jeg overhovedet er stødt ind i. Jeg har lyttet efter og lært, og er mine venner fra Pattaya dybt taknemmelig for alle de gode indput, deres viden og råd, har været med til disse gode oplevelser jeg har haft, når jeg har været ude i los know where, hvor jeg har kunnet begå mig, trods at jeg er en gammel københavner dreng. Savner mine erhvervsdrivende og fastboende venner i Pattaya rigtig meget, det er straigth og ok danskere som jeg sætter stor pris på. [img]http://www.buffalobar.com/girls/bgirl-997-3383m.jpg[/img] is not a valid Image. Det er tilladt at spørge hvem hun er? Redigeret af vandango d. 24/07-2010 00:01 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 24/07-2010 00:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Vandango, Hvem er hun? Og som Leif siger. Gælder det altså om at have begge ben på jorden herude. Og det kan være svært. Jeg har betalt lærepenge hen ad vejen. Har betalt store summer for nogle familie medlemmer. Som troede jeg var en ATM. Kassen er dog smækket i for længe siden. Min kone kømper stadig med at nogle kommer og ber om at låne at be om penge. Det er simpelhent blevet til at de må ringe og spørge mig. Og som de som regel ikke gør da jeg siger konsekvent nej. Der er brådne kar overalt. Men vi har skam også selv været med til at forme dem. Hvad fanden, hvis jeg kunne gå hen til farangen og sige at min far var syg, og be om 20000 baht .Og han så gav mig dem. Jaaa så er det jo for nemt.. Michael B Kristensen
|
|
Spring til debat: |