Se indlæg
Nye Tuk-Tuk takster, Phuket
|
|
natty |
Lagt på d. 23/12-2010 11:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Det handler vel også om at nogle "dumme" turister, bare betaler hvad der bliver forlangt. Hvis man ikke gider at prutte med den alt forhøje pris, som først bliver forlangt af en sangkaew eller tuktuk, går man bare med en lille kommentar. Hvis prisen ikke er for høj er de ligeglade, hvis den er for høj så skal du se dem komme efter dig med et helt nyt tilbud. Men sådan fungere det nok åbenbart ikke Phuket. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 12:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 23/12-2010 12:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Gokinok skrev: TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo Der er en del personer her der gerne vil lave om på Thailand og deres måde at gøre tingene på. Acceptere dog landet som det er og thailænderne med, eller bliv væk. Var det ikke en ide at prøve at lave om på Danmark i stedet ? Her er da meget man kunne ønske anderledes. Men det har man måske opgivet ? Redigeret af Rawirot d. 23/12-2010 12:55 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 13:07
|
Jeg ønsker da ikke at lave noget om i LOS, hvorfor sku´ jeg det? Lad dog det hele sejle i en sø af korruption og smilende forvirring, det holder priserne nede! Men jeg vil saftsuseme ha´ lov at brokke mig når turister der bidrager til Somchai´s Whiskey, Mia Noi og kortspil, skal bankes og tæves til at betale, så hører al anstændighed sgu´ op. Danmark? Hvor ligger det henne, eksisterer det endnu? Du mener "Danmarkistan", ikke? Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 23/12-2010 13:08 |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 23/12-2010 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Rawirot skrev: Gokinok skrev: TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo Der er en del personer her der gerne vil lave om på Thailand og deres måde at gøre tingene på. Acceptere dog landet som det er og thailænderne med, eller bliv væk. Var det ikke en ide at prøve at lave om på Danmark i stedet ? Her er da meget man kunne ønske anderledes. Men det har man måske opgivet ? He-he, næh Gokinok vil alt lave om både i Thailand og Danmark. I Thailand er de løgnhalse, forbrydere og tyveknægte allesammen. I Danmark er der STASI allevegne Redigeret af filihankat d. 23/12-2010 13:13 |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 23/12-2010 13:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Rawirot skrev: Gokinok skrev: TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo Der er en del personer her der gerne vil lave om på Thailand og deres måde at gøre tingene på. Acceptere dog landet som det er og thailænderne med, eller bliv væk. Var det ikke en ide at prøve at lave om på Danmark i stedet ? Her er da meget man kunne ønske anderledes. Men det har man måske opgivet ? Her er jeg for en gang skyld enig med "goggernok".-Ud i havnen med dem, de ødelægger for meget for andre der ikke er korrupte!! |
|
|
natty |
Lagt på d. 23/12-2010 13:51
|
Rawirot skrev: Gokinok skrev: TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo Der er en del personer her der gerne vil lave om på Thailand og deres måde at gøre tingene på. Acceptere dog landet som det er og thailænderne med, eller bliv væk. Var det ikke en ide at prøve at lave om på Danmark i stedet ? Her er da meget man kunne ønske anderledes. Men det har man måske opgivet ? Hvad er det for noget pjat at skrive. Det har sgu da ikke noget med at ville lave om på Thailand, at gøre opmærksom på at det er en voldelig tuktuk mafia som sidder på kørslen i F*cket. De historier om turister der har fået bøllebank af tuktuk førene og er blevet udmyget, har været beskrevet igen og igen, de er bare samlet i det link gokki viser. Det er det sammen som at sige at nogle turistsider vil lave om på Danmark, fordi den besøgende bliver gjort opmærksom at man skal tage sig iagt, når man i weekenden går på det første stykke af strøget i København om natten, hvor der vitterligt sker overfald. Som de der har læst mine indlæg, ønsker jeg absolut ikke at lave noget om i Thailand som sådan, men jeg ville sgu da ønske at der blev ryddet op i det som sker i Phuket. Nogle andre har tidligere prøvet at stable transport alternativer på benene men de er blevet forhindret vha trusler og meget andet godt. Hvis der kom en mand/kvinde udefra som ville rydde systemerne op, skulle vedkommende nok have mindst 10 livvagter og bo i et bombesikret underjordisk beskyttelsesrum. Charterselskaberne tømmer det ene store fly efter det andet på stedet, nok til at jeg ikke gider komme der, men mon de advarer turisterne mod tuktukkerne ved deres såkaldte velkomstmøder eller i deres servicemapper? Jeg har aldrig følt mig usikker i Thailand men er ikke sikker på om jeg ville føle det samme på Phuket. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 23/12-2010 14:18
|
natty skrev: Rawirot skrev: Gokinok skrev: TomDK skrev: Nu er tråde her jo ret gammel men jeg er helt enig med fisker at dette forum er fyldt af pessimister. Sagen er den at der er noget der hedder udbud og efterspørgsel. På Phuket er efterspørgslen højere og derfor kan der tages højere priser. Derudover er Thailand jo et land hvor der skal forhandles om priserne og det er vi danskere jo ikke vant til. Men at kalde det et scam at man betaler mere for tingende end de lokale er i min bog at skyde helt ved siden af. Det er en af betingelserne i Thailand lev med det eller lad være med at tage til Thailand. Endeligt har jeg en lille histore fra mine svigerforældre. Der har min svigerfar (ældre dansk herre) nogle gange prøvet og kigge på en vare få en pris og så gået ud til min svigermor (thai) og hun får varer til under halv pris. Sådan er det i Thailand og heldigvis er selv den høje turist pris også billigt. Jeg mener brokke sig over at betale 400 for en tuktuk hvis jeg skal hjem fra byen her i Danmark så koster det nemt 130 kr for at køre 3½ km. så mon ikke i overlever. Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Doc Gonzo Der er en del personer her der gerne vil lave om på Thailand og deres måde at gøre tingene på. Acceptere dog landet som det er og thailænderne med, eller bliv væk. Var det ikke en ide at prøve at lave om på Danmark i stedet ? Her er da meget man kunne ønske anderledes. Men det har man måske opgivet ? Hvad er det for noget pjat at skrive. Det har sgu da ikke noget med at ville lave om på Thailand, at gøre opmærksom på at det er en voldelig tuktuk mafia som sidder på kørslen i F*cket. De historier om turister der har fået bøllebank af tuktuk førene og er blevet udmyget, har været beskrevet igen og igen, de er bare samlet i det link gokki viser. Det er det sammen som at sige at nogle turistsider vil lave om på Danmark, fordi den besøgende bliver gjort opmærksom at man skal tage sig iagt, når man i weekenden går på det første stykke af strøget i København om natten, hvor der vitterligt sker overfald. Som de der har læst mine indlæg, ønsker jeg absolut ikke at lave noget om i Thailand som sådan, men jeg ville sgu da ønske at der blev ryddet op i det som sker i Phuket. Nogle andre har tidligere prøvet at stable transport alternativer på benene men de er blevet forhindret vha trusler og meget andet godt. Hvis der kom en mand/kvinde udefra som ville rydde systemerne op, skulle vedkommende nok have mindst 10 livvagter og bo i et bombesikret underjordisk beskyttelsesrum. Charterselskaberne tømmer det ene store fly efter det andet på stedet, nok til at jeg ikke gider komme der, men mon de advarer turisterne mod tuktukkerne ved deres såkaldte velkomstmøder eller i deres servicemapper? Jeg har aldrig følt mig usikker i Thailand men er ikke sikker på om jeg ville føle det samme på Phuket. Beklager hvis jeg har misforstået tråden. Det jeg mener er at tendensen her på dtw mest er en negativ omtale af thailand og det har jeg lidt svært ved. Der er så mange positive ting omkring thailand som var skønnere at tale om. God Jul og Godt Nyt År Rawirot
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 14:23
|
Jeg forstår dig godt, Rawirot, og jeg er en af de hovedmistænkte, ja, jeg er vel nærmest skyldig! Lad mig her i denne søde og varme juletid forsøge at rette op på alle tiraderne og brokkerierne med denne skjønne beretning fra Phuket: http://phuketwan....bag-13232/ Man røres til tårer... Doc Gonzo |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 23/12-2010 14:44
|
Gokinok skrev: Jeg forstår dig godt, Rawirot, og jeg er en af de hovedmistænkte, ja, jeg er vel nærmest skyldig! Lad mig her i denne søde og varme juletid forsøge at rette op på alle tiraderne og brokkerierne med denne skjønne beretning fra Phuket: http://phuketwan....bag-13232/ Man røres til tårer... Doc Gonzo Se de findes jo også , de positive sider. Til dig også Ha en God Jul og Godt nyt År. Rawirot
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 14:56
|
Tak og i lige måde! [img]http://www.siamonshop.com/images/blogimage/Christmas-in-bankok1.jpg[/img] is not a valid Image. Et lille stemningsbillede fra jul i Bangkok. Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 23/12-2010 14:57 |
|
|
lung |
Lagt på d. 23/12-2010 16:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Ja, det er helt til grin. Ikke mindst taget i betragtning af at man kan leje en bil helt ned til 800 baht eller en Honda Wave til 150 baht. Så vidt jeg husker, kører der også songtaew i dagtimerne mellem Patong og Kata. jeg har faktisk lejet en bil i ojeblikket til 400 baht pr dag, den ses pa thaivisa under Classifieds en rod hyundai accent, det er billigt.. 400 baht for en koretur, sa var jeg blevet sa sur jeg var gaet hele vejen lung |
|
|
jens |
Lagt på d. 23/12-2010 16:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Problemet med disse Tuktuk´er er jo at de vil have præcis den samme pris af thaierne. Det er i hvert fald sådan i Hua Hin der koster en tuktuk fra svenskergaden til centrum(ca 1km) 80 baht, og hopper man på songtaew'en koster det 10baht/pp. Konen har prøvet et forhandle prisen hvor jeg holder mig ude af syne. Den er ikke til forhandling og den er 80 baht uanset om du er Thai eller farang. Men skidt vi tager bare songtaew, og mht Phuket har ikke været der siden 97. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 23/12-2010 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg tror desværre.at tuk-tuks er noget uddøende.I Hong Kong og Calcutta,er det jo blot nu en turistting allerede,hvor man blot sætter sig op i en cykelrichaw ,og får taget et feriebillede eller to,og så betaler prisen.Glem alt om thailandske gridske ubehøvlede tuk-tuk drivers. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/12-2010 00:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Gokinok skrev:Pessimister? Har ikke en sk*d med det at gøre! Det har da alt at gøre med det. Jeg taler ikke om tuktuk men om dig og dine åndsfæller som intet godt har at sige om Thailand og hvis eneste agenda her på siden er at tale dårligt om landet. som #2 i denne tråd siger han var lige ved at ikke tage til Thailand pga dette forum. Derudover så undres jeg gang på gang over at folk der er så pessimistiske over for landet besøger det igen og igen. Men det er måske billig sprut og fi... der trækker. Gokinok skrev: I Phuket styrer de det show med trusler og vold: http://www.phuket... Det er voldsmænd og forbrydere der kører de vogne, skal man forhandle med dem? Det kan jeg ikke udtale mig om jeg kender dem ikke. Men jeg kan sige at folk burde lære at aftale priser inden de stiger ind og at 400 baht trods alt er billige lære penge. Personligt holder jeg mig fra den slags kørtøjer når jeg er i Thailand for jeg er enig at prisen er helt uden af propertioner og en tuktuk fører må tjene kassen. Når man tænker på hvad en taxa i Bangkok koster. sidst men ikke mindst finder scams sted alle steder. Jeg havde da en veninde der var på tur til et af de nordafrikanske lande hvor en af pigerne endte med at betale 100 kr for nogle appelsiner bare fordi hun ikke havde sat sig ind i den lokale valuta. |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/12-2010 01:15
|
@tomDK Ret skal være ret, Gokinok skal og vil altid finde negative sider om Thailand fordi det er en del af hans livsindhold, med bla. henvisninger til hans elskede Stickman. Jeg mener jeg mange gange har givet udtryk for min ueninghed med ham, også på den hårde måde. Men denne gang var det faktisk, efter min mening rimeligt at fortælle om tuk-tuk mafiaen på Phuket som forlanger sindsyge priser, lærepenge, fuld eller ej. God jul, Christ skulle jeg virkelig skrive det, til jer alle. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 24/12-2010 07:00
|
TomDK skrev: "Det har da alt at gøre med det. Jeg taler ikke om tuktuk men om dig og dine åndsfæller som intet godt har at sige om Thailand og hvis eneste agenda her på siden er at tale dårligt om landet. som #2 i denne tråd siger han var lige ved at ikke tage til Thailand pga dette forum. Derudover så undres jeg gang på gang over at folk der er så pessimistiske over for landet besøger det igen og igen. Men det er måske billig sprut og fi... der trækker." Skal der ikke mere til end et par indlæg på DTW til at gøre en evtl. Thairejsende nervøs, var det måske en god ide at blive hjemme i trygge DK, og smutte en tur til Lalandia istedet! Du og Natty har en eneste agenda: At svine mig til, og anklage mig for udelukkende at skrive negativt. Jeg skriver realististisk og oplysende, samt en hel del om bagsiden og det man helst ikke taler om... At I to frelste og sarte turister ikke tåler det, rager mig en jule-papand! Natty: Stickman er p.t. den mest informative website om alle aspekter af Thailand, din uvidenhed er pinlig. Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 24/12-2010 07:02 |
|
|
lung |
Lagt på d. 24/12-2010 08:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Thailand er et dejligt sted og derfor vender vi jo ogsa tilbage igen og igen MEN der er altsa ogsa ting som absolut ikke er sa rare, bag ved alle de sode smil, og som man ikke lige ser som forste gangs turist, hvis man er heldig. havde det nu varet logn og latin, men for det meste er der jo tale om veldokumenterede episoder nu er der en masse som skriver alle de positive ting og sa er der heldigvis ogsa nogen der fortaller de negative og vil man ikke vide af det sa spring det over.... go jul til alle, bade de positive og de negative. lung |
|
|
sony |
Lagt på d. 24/12-2010 08:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hvor har du altså bare ret lung i det du skriver, selvfølgelig er alt ikke lyserødt det hele, og ved bhudda hvor havde verden været kedeligt at leve i så.
Redigeret af sony d. 24/12-2010 08:59 Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/12-2010 09:30
|
Gokikok læs dog også de sidste par linier i mit sidste indlæg.Jeg giver der jo ret i Phuket tuk-tuk mafiaen. Jeg mener ikke at have nogen agenda med at svine dig til, men du udtrykker dig ofte på en måde som gør at jeg og andre ikke kan lade være med at reagere. Det er vel det man har et debatforum til vil jeg mene. Hvis du mener jeg har en agenda,mener jeg også at du har en, nemlig at kalde mig udvidene og naiv, ligemeget hvad jeg skriver og mener. Men god jul til dig også. |
|
Spring til debat: |