Se indlæg
 Udskriv debat
Børnene i Doi Law
jimmikoldenborg
Det er en super ide:-)

Pede skrev:
Hej Lone og Kim.
SFOen jeg arbejder på har haft brevudveksning med skolen i Doi Law siden november 2009. April 2010 nedsatter vi en bestyrelse/støtteforeing her i Danmark der har arbejdet på udveksling med børnene i Thailand. Juli 2011 rejser 7 børn og 2 voksne (undertegnede og en forældre) til Doi Law for at oprette et socialt netværk mellem de danske og thailanske børn. I næste mdr rejser jeg selv op på skolen ved Chiang Mai for bl.a. at opgradere deres internet forbindelse så vi kan starte den første kommunikation via skype. Da jeg arbejder som pædagog og ikke som lærer sætter vi fokus på lær og læringer indefor socialt kommunikation på vores første møde på skolen. Skulle der være lærer i dette forum som har ideér til opgaver eller undervisningsmateriale de danske og thailandske børn vi kunne have gavn af på skolen må i meget gerne kontakte mig. Eller er der lærer i dette forum som kunne være interesseret i at besøge skolen samtidig som os send mig venligst en mail.
Venlig hilsen

Peter

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
chaingmai
hej lone og kim nej det ved jeg heller ikke 100% men jeg ved fra de to besøg jeg har været på skolen har jeg mødt glade og søde børn som gerne ville i kontakt,men jeg kan ikke tale thai og de børn der kunne tale engelsk mødte jeg ikke Smile

ABS
chaingmai skrev:
hej lone og kim nej det ved jeg heller ikke 100% men jeg ved fra de to besøg jeg har været på skolen har jeg mødt glade og søde børn som gerne ville i kontakt,men jeg kan ikke tale thai og de børn der kunne tale engelsk mødte jeg ikke Smile

Samme her. De gange en her har besøgt skolen sammen med konen har jeg kun mødt en der kunne Engelsk. En lærer ved nickname. Mr. Wood. Men måske det kan skyides min generthed at jeg ikke har mødt flere der kunne Engelsk.. Smile
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Jeg tror at det er af mindre betydning hvem der kan engelsk og hvem der kan thai,når vi snakker børn.
Der er måske nogle af Jer andre, der har oplevet børn fra forskellige lande og kulturer lege sammen-og tilsyneladende forstå hinanden meget godt.Desuden er børn som bekendt meget nysgerrige og hurtige til at lære nye ting-så helt ærligt,jeg forstår egentlig ikke den store interesse for,om nogen kan eller ikke kan, det ene eller det andet.
Personligt mener jeg, at det primære og vigtigste i dette er, at nogen gør noget positivt,for disse børn og giver dem mulighed for, at lære andre børn af fra andre lande og kulturer at kende-samt bekendtskabet med internettet og alle dets muligheder-både som fornøjelse,arbejde og indlæring-kommer jo ikke udenom, at netop det,er en nødvendighed,at kunne beherske idag.
Syntes at det er et super godt project!

chaingmai
Smileda min yngste datter for nogle år siden var på tur til Rumænien med skolen i 14 dage havde man gjort meget ud af ,at lære dem om landet men også nogle almindelige hverdagsord ,,tak for mad , goddag, god morgen o.s,v. og det fik hun da lidt udbygget dernede og da så rumænerene kom herop havde de gjort det samme,og det betød meget for samværet,men måske har de danske børn også lært lidt på lektien inden de drager af sted til doi-law

swed
Hvorfor ikke bevare focus på hvad denne tråd drejer sig om lige nu , nemlig om Hugo er en svindler eller ej
Swed

chaingmai
du har ret og her efter nytår vil Hugo fremlægge en kopi af bankbog, så alle kan se posteringene og forhåbentlig svare på de beskyldninger der er fremsat om bl.a. om skolen opvejende er en skole for aids børn. for mit vedkommende er jeg lidt spændtLOL LOL

natie
dette indlæg er tyvstjålet fra anden side men siger meget om hugo side

Efter at have fulgt med fra sidelinen på flere af de danske/thai forums , kan jeg sgu ikke længere holde nallerne fra tastaturet !

Nu må i sgu smide de lyserøde skyklapper, nive jer selv i armen og vågne op fra jeres tornerosesøvn , og erkende at i er blevet ført bag lyset, og taget godt og grundigt i røven !

Hvis den omtalte kommuneskole virkelig skulle være hjemsted for 250 aidsramte børn, ( læg mærke til AIDS ramte ! ) som Hugo jo altid har påstået og udtalt !
Ville en meget stor del , hvis ikke alle være behandlingskrævende ! ... hvor er så sundhedspersonalet ,læger, sygeplejerske osv. ?

I al den tid "projektet" har kørt har man kun hørt om 1 dødsfald, selvom der ifølge Hugo forefindes en "Dødsgang" på skolen !!

At den danske konto er blevet lukket ned, angiveligt pga. et månedligt gebyr på 25 kr,- virker højest besynderligt !... men årsagen kunne måske være problemer omkring tilladelser, skattevæsnet eller sammenfald / fejldonationer med en anden højst tvivlsom hjælpeorganisation ( www.aids-care.dk ) som også operere i Doi Law og omegn.

Mon ikke det var aids-care.dk der i sin tid var inspiration for Hugo ?

Hvis den "almindelige" dansker ser en video eller høre om aidsramte børn i Nordthailand, og ønsker at give økonomisk støtte... er det nærliggende at gå på internettet og søge på aidsbørn i Doi Law / Nordthailand .. hvilken side er det så lige man havner på ??... Smart ikke ??

Man må sgu "tage hatten af" for de Thailandske myndigheder !!.. som formår at gemme hundredevis af "aidsramte børn" fra det Nordlige Thailand på et par skoler med egen "dødsgang" i Doi Law , og så er de kun verdenskendt i Danmark !!

Her til slut har jeg,... Copy/pastet fra Hugo's egen side og mund ! (aidsboern.dk) og udtalerser fra DTW, hvor han selv levere beviset på bedraget og løgnen !!!

"Artikel" på aidsboern.dk .........

Link....

http://www.aidsbo...ticle_id=3

Hugo hjælper aids-ramte børn i Thailand

Da Hugo Thomsen fra Skive så forholdene på en thailandsk skole for aids-ramte, ændrede det hans liv. Nu er han hovedsponsor for et skolehjem med 250 aidsramte børn i Nordthailand, og alt hans arbejde er frivilligt. Hver en krone og arbejdstime går til at sprede glæde i børnenes alt for korte liv.

Tekst og foto: Rikke Bjerge Johansen

Oppe i Nordthailand i en lille landsby i bjergene, syd for Chiang Mai, ligger en skole med 250 elever. De er i alderen 0-23 år. Det vil sige, det er de ikke længere. Den ældste elev på 23 døde nemlig for ikke så lang tid siden.
Fælles for alle disse børn og unge er, at de bor på denne skole, fordi de deler samme tragiske skæbne. De lider af aids, og de vil alle dø af sygdommen før eller siden.

Men takket være en dansker fra Skive, Hugo Thomsen på 53, får disse børn i det mindste nogle gode og glade oplevelser, mens de er i live. For minimum hver anden måned, når han og konen har samlet nok ind, kører de op til skolen med en ordentlig lastfuld slikposer, is, sodavand, mad og en tryllekunstner, som underholder børnene – til stor jubel hver eneste gang.
”Det skal være en fest for børnene, når vi kommer ud. Men hver gang vi går derfra, har vi tårer i øjnene. For hvem ved, hvem der er tilbage, når vi kommer igen,” siger Hugo Thomsen.

Han har boet størstedelen af sit liv i Skive. Her har han arbejdet som uddannet slagter, men flyttede permanent til Thailand for fem år siden, da han mødte sin thailandske kone Nang. De blev gift og bosatte sig i Nordthailand i den charmerende og hyggelige by Chiang Mai, hvor de bor i et dejligt hus med have og terrasse, hunde samt Nangs søn Jason. Hjemme i Danmark har Hugo selv fire børn fra to ægteskaber, som alle kommer og besøger deres far i Thailand, lige som vennepar ofte kommer på ferie.
Faktisk var det netop nogle gode venner fra Rønbjerg, som for nogle år siden viste Hugo en dvd fra en skole for aids-ramte børn i Thailand. Og det forandrede Hugos liv.

”Det ramte mig lige i hjertet at se den dvd. De børn havde intet og vidste ikke engang, at de var syge og skulle dø. Ingen oplyser dem om, at de har aids. Jeg vidste, at jeg måtte hjælpe,” siger Hugo.
Han ville donere nogle penge til skolen, men fandt ud af, at pengene skulle gå gennem flere kanaler, blandt andet Danmark, før de kom ud til børnene.

”Det ville jeg ikke gå med til. Jeg vil personligt se, at hver en øre når frem til de rigtige – nemlig børnene,” siger han.
Men han var så opsat på at hjælpe, at han fandt en anden skole i området Doi Law, som ligger 60 kilometer fra Chiang Rai, hvor han bor.

Også disse børn lider alle af aids og bor på skolen.
Mange af børnenes forældre er døde af aids. Forholdene er under al kritik, der er ét toilet, som de deles om, og det meget sparsomme medicin de får, er slet ikke nok. Disse børn skal ikke være i denne verden ret længe. De fortjener nogle gode oplevelser, mens de er i live,” siger Hugo, hvis øjne fyldes med tårer, når han taler om børnene.
Hvad der også har gjort stort indtryk på ham er, at han en enkelt gang har fået tilladelse af skolen til at se ’dødsgangen’. Den endestation, hvor de døende børn kommer hen og ligge til sidst.
”De lå en seks børn i rummet og kunne ikke mere. Det var ubeskriveligt barsk at se,” siger han og tørrer igen tårerne væk fra øjnene.

Hugo får førtidspension på grund af sliddegigt, og hans kone Nang arbejder hårdt hver dag, laver mad til en fabrik og kører ud til ældre lokale thailændere som fysioterapeut.
”Jeg ville gerne have, at hun arbejder mindre, men hun kan lide at være selvstændig og tjene sine egne penge,” siger han.
Og selv om Nang ikke tjener mere end hvad der svarer til 40 kroner dagligt, lægger de alt det, de kan undvære, til side til børnene på skolen. Derudover samler de penge og donationer ind til skolen blandt folk i lokalområdet og venner i Thailand.
”Det der driver os, er at se børnenes glæde, når vi dukker op med gaverne. Det koster os ikke ret meget at købe 250 poser snacks, mad og is. Men at se, hvor glade børnene er for det, er ubeskriveligt. De har taget deres fineste tøj på, synger sange, griner og leger,” fortæller Hugo.

Det ligger Hugo meget på sinde at understrege, at hver en krone og øre går til børnene. Han og hans kone Nangs arbejde er 100 procent frivilligt. Ikke engang benzin til turen derud eller andre omkostninger og udgifter kunne han drømme om at dække med børnenes penge. Og når han engang imellem er heldig at få et større beløb i støttepenge fra privatpersoner, tager han dem altid med ud til skolen, så de kan se med deres egne øjne, hvad de støtter, og at pengene når frem til de rette.
”Det går jeg meget op i. Jeg kan som dansker godt forstå, at man er træt af at give penge til gode formål, hvor det halve så havner til chefer og andre administrative. Det er frustrerende at se, hvor mange penge, der går til alt andet end de nødlidende. Derfor har jeg hele tiden lagt vægt på at understrege, at jeg ikke skal tjene nogen som helst penge på det her, eller få dækket noget som helst,” understreger Hugo.

Selv om danskeren ikke er meget for at rose sig selv, vil han godt erkende, at han er stolt af sit arbejde.
”Det varmer at se, at mit initiativ får andre til også at gøre noget for børnene. Både de lokale her på gaden, når de alle samles en lørdag morgen og laver mad til skolen, samt byens tidligere borgmester og flere prominente indbyggere, som donerer penge og ting. Om under en måned er en ny biblioteksbygning bygget færdig, og vi har indsamlet børnebøger, lærebøger samt borde og stole til biblioteket,” forklarer Hugo.
Så tilføjer han med et stort, varmt smil:
”Jeg kan ikke vente med at se børnenes glæde, når vi alle sammen kører ud og aflevere det.”

Hvis du vil have information om skolen eller støtte, kan du kontakte Hugo Thomsen via email:

Fra DTW

12/4-2011.

Link...
http://www.dansk-...ost_161265

Hej
Som jeg tidligere har skrevet vil bankbogen blive offentliggjort meget hurtigt, så håber jeg der bliver lidt ro omkring økonomien.
Derefter er der et par stykker som har spredt direkte usandheder. Disse kender åbenbart ikke til forholdene i Asien. Der er stadig en del tabu herude, som ikke findes i DK mere, det kunne være sex, grimme sygdomme m.m.
Ja, det er korekt at skole er en kommunal skole, det er alle skoler, som ikke er private, men staten yder bare ikke samme beløb til alle skoler. Skolerne i byerne er mere atraktive end skolerne på landet og sådan er penge fordelingen også.Til sidst vil jeg blot skrive, hvis der sidder nogen som brænder for at gå aktiv ind i hjælpen til skolen skal i være mere end velkommen, men det er et kæmpe arbejde og Nang og jeg vil da gerne frigøres fra nogle af posterne, men opgive skolen gør vi ALDRIG.
Hilsen Hugo

Link til... aids-care dk
http://www.aids-c...

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Riverkwai
ja det lyder ikke for godt med ham hugo .min personlige mening er at han er en platugle.men hvem ved.haaber folk finder ud af det i fremtiden.bare min mening.HmmmmmmHmmmmmm

goldwing
Jeg aner ikke hvad der er op elller ned på denne historie, og jeg har tidligere stillet spørgsmål om hvad der er sandhed eller ej..
dersværre er der ingen der gider besvare mine spørgsmål.
Og det får mig til at tænke mit......desværre ..... fup og humbug...

Hvis jeg blev konfronteret med de mange spørgsmål, og beskyldninger, havde jeg så sandelig redegjort for tingenes tilstand, men her og på andre Thai sider, bliver der slet ikke snakket om sages kerne, derimod har Hugo og bestyrelsen mere travlt med at sværte dem til. som stiller spørgsmål..... hvor herre bevares.....
TROR desværre nu, at der er nogle der stjæler ussel mammon fra stakkels børn, uandet om de er AIDS ramt eller ej, men for at forsøde deres egen tilværelse.... føj føj skam

Kom venligst, .... nok meget forlangt, ....men der skyldes en forklaring fra den ansvarlige bestyrelse.... tak....
Men efter snart en måneds debat rundt på alle debatsider, ja så tror jeg nu heller ikke på der kommer nogen forklaring.... desværre..... HUGO ER EN TY........ FØJ SKAM DIG...

Hårde ord, men JEG mener dem sgu nu..... uanset kopi af bankbog eller ej...... når hvis banken åbner igen... tror sgu aldrig det sker...

chaingmai
dødsgangen den har du aldrig fortalt mig om det bliver mere og mere mærkligtCheers

Pede
Som projektansvarlig for besøg på Doi Law skolen juli 2011 med 7 børn fra Danmark, for at lave en socialt netværk med børnene på skolen udenfor Chiang Mai, gennemføres dette selvfølglig trods "stormvejr"mod Hugo.
Mit mål med projektet er at fremme synet blandt danske børn, hvordan skolegangen er i Thailand og mødet med anden kultur. Børnene på skolen i Thailand får en anderledes og mere spændende tilgang til at kommunikere på engelsk barn/barn imellem, via ekspemlevis vores brevudveksling med skolen og vores fremtidig it-kommunikations projekt fremfor den undervisiningsform der bliver givet i klasselokalerne.

-hvilke af skolens børn der har aids og hvor mange af børnene forældre der har aids er døde, får vi nok aldrig opklaring på. En DNS-test på alle børnene vil jo nok være lidt af en overgreb. Vi kender alle til de skrækkelige historier om prostitution i Thailand. De prostituerede kommer ofte fra landsbyområder som f.eks. områderne fra bl.a. Nordthailand. Pengene er små der. I landsbyområderne hvor bl.a. Doi Law skolen ligger er der ikke store virksomheder og stribevis af kontoransatte som vi ser i storbyerne. På landet bliver der arbejdet i rismarkerne og man lever lidt under vanlig stardard i forhold til i byområderne.
-fattig eller ikke fattige børn på skolen ? Igen...ønsker folk der besøger skolen svar på hvordan det enkelte barn nu bor og hvor mange penge de har til at leve for i ? hvad er fattig i danskers øjne når de besøger Thailand? Vi ved alle at Thailand ikke er et U-land.
Hvis der er ganske få børn på skolen der har aids eller deres forældre er døde af aids, burde/bør Doi law skolens hjemmeside skifte domænenavn og info om skolen muligvis ændres og konceptet omkring skolen lige så. Jeg kender ikke forhistorien om skolen, som vist har været et børnehjem med aidsramtebørn.
Hilsen Peter

Frank
Pede skrev:
Som projektansvarlig for besøg på Doi Law skolen juli 2011 med 7 børn fra Danmark, for at lave en socialt netværk med børnene på skolen udenfor Chiang Mai, gennemføres dette selvfølglig trods "stormvejr"mod Hugo.
Mit mål med projektet er at fremme synet blandt danske børn, hvordan skolegangen er i Thailand og mødet med anden kultur. Børnene på skolen i Thailand får en anderledes og mere spændende tilgang til at kommunikere på engelsk barn/barn imellem, via ekspemlevis vores brevudveksling med skolen og vores fremtidig it-kommunikations projekt fremfor den undervisiningsform der bliver givet i klasselokalerne.

-hvilke af skolens børn der har aids og hvor mange af børnene forældre der har aids er døde, får vi nok aldrig opklaring på. En DNS-test på alle børnene vil jo nok være lidt af en overgreb. Vi kender alle til de skrækkelige historier om prostitution i Thailand. De prostituerede kommer ofte fra landsbyområder som f.eks. områderne fra bl.a. Nordthailand. Pengene er små der. I landsbyområderne hvor bl.a. Doi Law skolen ligger er der ikke store virksomheder og stribevis af kontoransatte som vi ser i storbyerne. På landet bliver der arbejdet i rismarkerne og man lever lidt under vanlig stardard i forhold til i byområderne.
-fattig eller ikke fattige børn på skolen ? Igen...ønsker folk der besøger skolen svar på hvordan det enkelte barn nu bor og hvor mange penge de har til at leve for i ? hvad er fattig i danskers øjne når de besøger Thailand? Vi ved alle at Thailand ikke er et U-land.
Hvis der er ganske få børn på skolen der har aids eller deres forældre er døde af aids, burde/bør Doi law skolens hjemmeside skifte domænenavn og info om skolen muligvis ændres og konceptet omkring skolen lige så. Jeg kender ikke forhistorien om skolen, som vist har været et børnehjem med aidsramtebørn.
Hilsen Peter

Det lyder som om, du er ansvarlig for et behageligt projekt.

Hvis børnene på skolen ikke er testet for HIV, så er det sgu' da helt ude i hampen at kalde det "Støttesiden for skolen med AIDS ramte børn". Vågn dog op.

"Jeg kender ikke forhistorien om skolen, som vist har været et børnehjem med aidsramtebørn".

Med andre ord: du aner intet om det du skriver.

Pede
Hej Frank
Jeg ved ikke om skolen HAR været et børnehjem, men det har jeg fået fortalt. Jeg kan kun informere om mine 2 besøg på skolen. Vi fokusere på vores kommende projekt med besøg på skolen i Doi Law. Vores bestyrelse i Danmark med henblik på at besøge skolen i Doi Law og har intet med indsamling at gøre på aidsboern.dk.

Riverkwai
hvad med at ham hugo mange penge kommer med et indlaag eller en mening om dette her eller modbeviser hvad der bliver sagt og skrevet.Angry

goldwing
Hugo
Tak for din PB, men tag lige at bruge dit krudt her på debatten istedet for at sende mig PB med dine spørgsmål... tak

Jeg SKAL ikke bevise om det du og din kone laver, er plat og svindel .... nej nej, det MÅ være dig som har et forklarings problem,... og ikke jeg.

Og jeg skal nok være en af de første til at sige ....."Undskyld, jeg tog fejl"
Så meget mand er jeg.
Men indtil videre så har du sgu et redegørelses problem, og ikke jeg.

Så lige til slut
Forsvar dig dog sagligt, og lad være med at krybe udenom alle spørgsmålene som bliver dig stillet, du har jo ingen problemer med at skrive, når det gælder indsamling til AIDSramte børn..... vel

Jeg har aldrig påstået at du har snydt eller bedraget, men derimod igen igen, opfordret dig til at forklare ting som du er blevet spurgt om.

Husk dette er en debatside, og ikke et spørgsmål om hvor mange penge folk har sendt til dit `projekt`

God weekend

huratho
Hej
For god ordens skyld og for anden gang skriver jeg "Der kommer en redegørelse mand. el. tirs."
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ABS
chaingmai skrev:
dødsgangen den har du aldrig fortalt mig om det bliver mere og mere mærkligtCheers

Har nok set for mange Hollywood film. The Green mile. (Dødsgangen) En redegørelse en af dagene.? Hmm… En bankbog der viser samme beløb som skrevet på din hjemmeside er nok ikke helt nok mere. Du burde ikke have lov til at indsamle 1 satang mere i dit liv, når du kan platte med børn og en frygtelig sygdom. Ja, du er sgu en plattenslager af rang når du kan gøre det.. Koste hvad det vil, men det ender ikke her fra min side..Angry
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Jens Ole
Hejsa allesammen.

Så fik jeg også læst mig igennem denne tråd.
Den var faktisk meget mere interessant end jeg troede.

Jeg forstår ganske udmærket ABS , jeg ville have det på samme måde,hvis det havde været mig
der havde været udsat for det samme.
Nu ved jeg jo godt at der altid er 2 sider af en sag , men der er alså for mange advarselslamper
der lyser her.

Når man har med velgørenhed at gøre,kræver det utrolig diciplin,specielt når man selv rejser penge
ind via donationer.

At reklamere med aidsramte børn , er naturligvis en måde at appellere til vores samvittighed.Det er også helt OK , hvis det holder vand , hvilket det givetvis ikke gør her. Allerede nu er man på vej ud på dybt vand.
Medier er jo altid gode at have med sig,når man vil rejse penge , men igen , så bliver man nødt til at holde sig på sandhedens vej , og evt , lade være med at begynde at opinde "dødsgange" på skolen.

Hvis man indsamler penge til velgørenhed , er alfa og omega , selvfølgelig at der til hver en tid , kan fremvises regnskab med diverse transsaktioner og indtægt/udgiftsbilag.
Dette burde bare være en naturlighed og Hugo skal jo bare bruge et par minutter til at finde regnskabet frem og fremvise det.
Dette vil naturligvis også give skolen et bedre rennomme , da der nu er sået tvivl om skolens reelle hensigter.

Samtidig vil jeg også henlede opmærksomheden til PEDE.
Jeg går ud fra at man som projektansvarlig også har gennemgået alle detaljer vedr skolen
inden man kaster sig ud i projektet. Det er højst sandsynlig skattekroner der bruges på projektet.

Det der er ærgeligt , er at der har været for mange " platugler " indenfor velgørenhed , hvilket gør folk meget mistroiske , lige så snart tingene udarter sig anderledes end oplyst , hvilket er ganske forståeligt.

Jeg håber naturligvis at HUGO´s velgørenhed er oprigtig , og at han får rettet tingene til , således at det fremstår mere troværdigt , hvilket jeg ud fra de indlæg der har været her på siden , ikke tyder på.
Så var det slet ikke umuligt at jeg ville overveje at støtte projektet.

Forsat god dag allesammen.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
jimmikoldenborg
Hvad der er hoved og hale i denne sag er sgu ikke til at blive klog på.

Min familie og jeg besøgte Hugo, og også skolen, sidste år. Var vi skeptiske? Ja det var vi!
Da jeg på dtw spurgte om gode ideer, til hvad vi kunne fortage os 3 uger i Chiang Mai, meldte Hugo sig på banen. Han tilbød at hente os i lufthavnen, vise os Chiang Mai og omegn. Og hvis vi ikke havde planer for nytårsaften, ja så var vi da meget velkomne til at holde hos dem.

Jeg var overbevist om at der måtte være en hage. Hvad ville dette koste? Hugo svarede at han ikke skulle have noget for det. Vi kunne jo fylde lidt benzin på bilen hvis vi havde lyst. Jeg syntes at det lød for godt til at passe, men min kone og jeg takkede ja til tilbuddet.

Hugo kørte os land og rige rundt i 3 uger. Når jeg ville give ham penge til benzin bad han mig selv fylde på og betale, så jeg ikke var itvivl om hvad pengene var gået til.

Når vi skulle betale for indgange til div. Forlystelser ville Hugo betale for sig selv (dette fik hAn dog ikke lov til).

Efter 3 uger forlod vi Chiang mai, og ikke 1 gang. Ikke en eneste gang har Hugo bedt os om penge eller anden betaling.
Vi besøgte selv skolen, hvilket var en tankevækkende oplevelse.

Er Hugo en svindler? Eller er vi Danskere bare blevet for skeptiske over for folk so. Hugo? Folk der gider gøre noget for andre, uden at få en øre for det? Jeg har aldrig mødt et menneske før, som har gidet at bruge så meget tid på et fremmed menneske, uden at få betaling for det. Jeg gad sgu ikke bruge 3 uger på en familie jeg ikke kender uden at få noget for det, og derfor var jeg måske også skeptisk over for Hugo. I dag er jeg glad for at vi tog imod Hugos hjælp.

Er Hugo en svindler? Jeg tror det personligt ikke. Måske ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad angår regnskaber mm. Men hans intentioner er efter min mening gode. Lad os da prøve at tro på det gode i mennesker. Det ville komme meget bag på mig hvis Hugo har taget af kassen!

Jeg kan sagtens se at der er meget der ser mærkeligt ud, men lad os nu luge give manden en chance til at forklare sig, hvilket han jo vil gøre i næste uge.

Det kan ikke benægtes at Hugo har gjort meget for skolen.

Det var bare min mening:-)
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Spring til debat: