Se indlæg
Svindel med pensionen
|
|
manse |
Lagt på d. 04/06-2008 13:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Christiansø betaler ikke sundhedsbidrag 15. nov. 2006 16.03 Christiansø Christiansø skal ikke betale sundhedsbidrag. Det redegjorde administratoren på Christiansø, Peter Riis, for på et stormøde tirsdag, skriver Bornholms Tidende. Dermed slipper borgerne på øen for et skattehop, når amterne nedlægges til nytår og bliver til regioner. Se lige denne her. Jeg kender flere pensionister der lever på denne Ø. De skal ikke betale de 8% i Sundhedsbidrag, og alligevel kan de nyde godt af det danske sundhedssystem. Det er åbenbart ikke lige for alle. Ja hvis jeg fik samme behandling kunne de 8% financiere min sundhedsforsikring. Ja jeg forstår godt hvorfor der er så mange der svindler ja jeg vil hellere sige omgår loven letsindigt |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 04/06-2008 15:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Godt set, Manse. Den gemmer vi som krudt til kampen for rimelighed. Bjarne |
|
|
Lagt på d. 04/06-2008 16:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Manse Der bor ca.80 skattepligtige personer på christiansø og det er staten der ejer øen. De har aldrig betalt hverken kommune eller amtsskat og deres skatteprosent er ca 6% så krudtet bliver nok lidt vådt når man sammenligner en forblæst ø i østersøen med en bounty strand i thaland og omkostning ved at bo på øen.Så vil jeg hellere bo i thailand og klare mig selv. lindy |
|
|
ben |
Lagt på d. 04/06-2008 16:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Saa hvor meget betaler man i skat paa christiansø? Og hvor er naermeste hospital? SKaal! |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 07:42
|
Hej alle Ja der er vel ikke så meget sige mere her, eller er der. Jeg har lige set en afgørelse fra Den Sociale Sikringsstyrelse til en mand der er tilkendt invalidepension efter 2003. Ja de er sgu heldige dem efter den dato. Han ansøgte om at tage hele sin pension med til Thailand. Han fik efter styrelsen havde foretaget et samlet skøn, lov til at flytte til thailand hele året. Så alle jer der har fået tilkendt førtidspension efter 2003, behøver jo ikke svindle, som så mange kalder det. Send en ansøgning. Det koster kun et frimærke. Hvis de skulle forlange en lægeerklæring så er en sådan jo ikke svær at få fat i, vil jeg tro. Jeg vil prøve at finde ud af at vedhæfte afgørelsen som jeg har scannet ind som et billed. Dette er mere for, at man ikke skal tro jeg er fuld af løgn Jeg vedhæfter kopi af brevet fra Den Sociale sikringsstyrelse, når jeg har fundet ud af det. SUK SUK hjælp jeg har set dig flere gange vedhæfte billeder, så hvad gøre jeg |
|
|
John |
Lagt på d. 05/06-2008 08:02
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hej Manse Billedet skal ligge på nettet f. eks. på http://photobucke... Så tager du IMG koden der står under dit billed og kopierer ind i dit indlæg her på siden, så kommer billedet i dit indlæg. Hvis du skulle få problemer med det, er du også velkommen til at sende det til mig, så skal jeg nok lægge det på. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/06-2008 08:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Tak John. Du har lige laert mig en nemmere maade at saette billeder ind paa.........TAK.. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 08:36
|
er det sådan man gør Redigeret af Webmaster d. 05/06-2008 16:08 |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/06-2008 08:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Det var naesten rigtigt Manse....men i dette tilfaelde skal du lige goere linket blaa ved at koere aktiv mus hen over og derefter klikke paa img........ Den maade John har forklaret det paa er dog nemmere, img adressen under billedet kopieres bare ind her.... Redigeret af Webmaster d. 05/06-2008 16:08 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 08:47
|
den bliver ikke aktiv Davs Manse Jeg gjorde den lige aktiv for sjov bamsen du skal trykke venstre musetast ned og køre hen over det du vil lave så det bliver blåt.derefter trykker du på img så der kommer det img både foran og bagved. sådan her. [img]MANSE[/img] Redigeret af Webmaster d. 05/06-2008 16:08 |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 09:00
|
Den kære Suk har sat siden ind så nu kan alle se den |
|
|
Lagt på d. 05/06-2008 09:32
|
|
Må jeg lige gøre opmærksom på at selvsamme dokument kom i min besiddelse i november måned 2004. jeg brugte det i min argumentation over for Sikringsstyrelsen, men fik som tilbage svar at hvis ikke jeg kunne oplyse om den omtalte persons navn og bosted var der intet de kunne og ville gøre. Det var i øvrigt i samme forbindelse jeg fik svaret at jeg kunne søge varmetilskud. Jeg fik brevet af en dansker som jeg mødte det sædvanlige mødested dengang på markedspladsen på Soi Buakao. Manden hed vistnok Mogens og han fortalte om denne ansøger og lovede mig at skaffe en kopi. Da jeg fik afvisningen retur spurgte jeg Mogens om han kunne skaffe tilladelse til at oplyse navn. Og da var svaret kort og godt NEJ, med meget store bogstaver. Så det var hvad jeg fik ud af det. Lige nu leder jeg i mine rodebunker efter brevet, men har for ikke så lang tid siden ryddet gevaldigt ud, så måske er det røget med. Skeptikeren |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 09:51
|
Hej Jeg kan ikke rigtig se hvad du egentlig skal bruge navn til, for det er ikke relevant. Det er jo dig der skal søge og ikke vedkommende der jo har fået accept. Sikringsstyrelsen har sikkert haft mange sager af samme slags, så der nu er dannet grundlag for en sagsbehandling af alle der ansøger. Hvad der ligger til grund for denne her afgørelse er jeg ikke helt klar over, men er overbevist om, at det har noget med vedkommendes sygdom at gøre. Det kan f.eks. være klima, Det kan være vedkommendes sygdom er af en sådan beskaffenhed, at det danske klima vil gøre vedkommende mere syg, ja hvad ved jeg, men jeg er sikker på, at hvis du kan fremskaffe en lægeerklæring på, at det danske klima vil gøre dig mere syg eller andet der er relevant for en sådan ansøgning, ja så vil man se på den, og jeg er næsten sikker på man vil måske gøre det samme for dig, hvis du har fået din pension efter 2003. mange hilsener manse |
|
|
John |
Lagt på d. 05/06-2008 09:59
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Jeg hæfter mig lige ved dette nederst i brevet. De skal være opmærksom på, at denne afgørelse ikke vedrører spørgsmålet om, hvilke bestanddele af pensionen der kan udbetales i Thailand (§3,stk.5). Loven om social pension: https://www.retsi...d=20625#K3 Som jeg læser det gælder det ikke tillæget. §14 som der henvises til i §3 stk. 5 omtaler dog bla. varme tillæg til folkepensionister. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Lagt på d. 05/06-2008 10:08
|
|
manse - jeg fortæller blot min oplevelse med Sikringsstyrelsen det pågældende år. Der er jo nok sket en del ændringer siden da kan jeg forstå. Jeg brugte bla. argumentet med et bedre helbred herude i solen og varmen. Men de ville have navn, færdig basta, før de overhovedet ville tage stilling til om jeg kunne komme under samme vilkår. Jeg følte at det var ren cikane, for at undgå udbetaling af det medicintilskud jeg søgte. Men selvfølgelig spillede det også ind at jeg havde en privatforsikring ved siden af. Jeg tvivler ikke om at have jeg boet i DK på det angivne tidspunkt og havde fået en lægeerklæring på det med ophold i de varme lande så havde jeg stået stærkere, men jeg var jo allerede flyttet permanent. I dag er jo intet andet end folkepension relevant for mig. Skeptikeren |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 10:27
|
Okay Skeptikeren Jeg forstår, men jeg tror ikke man har samme muligheder med folkepensionen, men jeg er ved at undersøge forskellige indfaldsvinkler til dette emne og har bl.a. fundet flere forespørgsler i folketinget om dette emne, også om Thailand, men dette kræver jo en masse tid, og det kræver jo at jeg stadig kan komme i kontakt med flere af dem jeg kender de forskellige steder i ministerierne des lige. Jeg arbejder på sagen, men vil føre den i vores nye forum her på siden, men jeg vil lige sige, at det jo er nu en del år siden, jeg har været arbejds dulig, så mange er sikkert gået på pension nu, men det forhindre jo ikke alle os i, at starte, så vi kan finde lydhør for vores eventuelle problemer. Lad os nu se. Jeg klemmer på endnu med krum hals. Jeg kan stadig ikke forstå deres forlangen over for dig, men hvis du som jeg har haft en rimelig pension (privat), ja så gider de sgu ikke tale med dig, ja sådan er det bare, om det bunder i misundelse eller lovhjemmel er jeg ikke klar over, men jeg tror det første. manse |
|
|
Lagt på d. 05/06-2008 10:57
|
|
ja og havde jeg så bare haft en pensionsopsparing over mange år, som de unge i dag har mulighed for. Sikke en drømmetilværelse jeg ville have haft herude i dag. Min første mulighed for en firmapension var tilbage i slut 67, det man dengang kaldte en livsforsikring, da jeg sluttede 14 mdr. senere kunné den ikke flyttes med, men jeg fik ud af en opsparing på godt 14.000 udbetalt 743,- kr. Glemmer det aldrig, konen og jeg havde sat næsen op efter noget stort og godt til vort nybyggede hus. Først i 78 fik jeg igen mulighed for en firmapension, firmaet lukkede små 2 år efter og pensionen kunne heller ikke flyttes med. Sådan var lovgivningen dengang. Den private del var noget med 140,- kr. om måneden så det var ikke mange basseører der stod på kontoen. Først i 89 fik jeg så endelig en god pension, men den private del fra den gamle kunne ikke indgå, den skulle opsiges og pengene hæves. Sådan var det dengang. Og da jeg så gik på røven i 96 var der jo ikke sparet så forfærdeligt meget op. Sygdomsdelen gjaldt til år 67, den private opsparing var så at sige lig nul da der kun var indbetalt i små 5 år. Noget med 3% af lønnen p.a. så vidt jeg husker. Een skrev herinde at jeg burde have stående 15% af lønsummen, har aldrig i mit liv hørt et tal der nærmer sig det. Så alt i alt er pensionsmulighederne jo ændret til noget der er utopi for mig. Tænk hvis danskere havde haft den mulighed i de sidste mange år, ja generationer? Og så var der jo dengang et skarpt skel mellem alm. lønmodtagere og funktionærer. Ved ikke om der skelnes så skarpt mere. Ak ja, de gode gamle dage som nogen siger. Skeptikeren |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 05/06-2008 11:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Kære Manse - dokumentet du har lagt på tråden er, efter min mening ikke særlig vigtig for vore sag. - Det drejer sig jo kun om en kommune der ikke har forstået de nye regler om førtidspension, tilkendt efter januar 2003. - Alle modtagere af denne pension, der opfylder bestemmelserne om dansk statsborgerskab og langvarigt ophold i DK, kan frit bosætte sig hvor de vil, og medtage hele pensionen, dog kun indtil de fylder 65! For de pensionsmodtagere, der er tilkendt pension før 2003, gælder udbetalingen indtil man fylder 67 år - men flytter disse uden for EU før, ja så mister de tillægget som næsten udgør det halve af den normale pension! - For begge modtagergrupper gælder det, at ved overgangen til folkepension, vil der ske et, for mange og uformuende, særdeles drastisk fald - for her ydes kun grundtillægget på ca. 5000 dkr., hvoraf skatten snupper ca. 1600 dkr., uden at yde noget som helst til gengæld... Jeg selv havde "fornøjelsen" at blive tilkendt førtidspension som 63 årig, efter et særdeles stressende, men for dansk skat indbringende, arbejdsliv... Kan I alle have en god grundlovsdag... Redigeret af bangkoknielsen d. 05/06-2008 11:42 |
|
|
manse |
Lagt på d. 05/06-2008 11:22
|
Hej Nielsen Ja der kan bare se. Jeg har sgu været for længe væk fra det dejlige Danmark, men skal da snart til at tænke på, at jeg skal have pension. Jeg vil gå igang med at læse de forskellige love, men jeg synes sgu det er svært efterhånden med alt dette med før og efter 2003. Det du siger er, at jeg vil få min invalidepension indtil jeg fylder 67, fordi jeg var på ordningen før 2003.Det vidste jeg ikke, for den private pension jeg får er kun til jeg bliver 65, og jeg ved pensionsalderen vil blive sat op gradvis, så jeg er sgu lidt rundt på gulvet, men jeg vil give mig tid til at se reglerne, så jeg fatter. Tak for oplysningen Manse |
|
|
sum |
Lagt på d. 05/06-2008 13:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
Jeg kender ikke de faktiske beløb, i henhold til pension, persontilæg etc. Men 3 md. her og 3 md der, 3 md. her og 3 md der! og vupti der forsavndt udgiften til visa runs. og ind kom ekstra bonus point på flybilletten. (1 year retierement, multilpe, thailand) Det er 2 returbilletter om året! Med lidt hovedregning udfra de beløb som er nævnt her i tråden, så kan det betale sig at bo i begge lande og så er der oven i købet overskud på kontoen. Hold det op imod en sag for soicaltbedrageri, med bøde, tilbagebetaling, og manglende fremtidige udbetalinger. En sag der kan ende med en evt. fængselsstraf. Det er pensionisten, og rejseselskaberne der tjener kassen på den regel, ikke den Danske Stat eller Komune, det er dem betaler festen! også på CO2 kontoen. Det må enhver pensionist finde det svært at protestere imod. Men det er sgu da den dummest regel den Danske Stat nogensinde har indført. Og det dummeste ikke at overholde den regel. "Grådighed er menneskeheden største fjende" |
|
Spring til debat: |