Se indlæg
 Udskriv debat
Hivlket parti stemmer du på? (ikke thai relateret)
JohnBKK
Dalton skrev:

Hvis prisen, for at dæmme op for den enorme strøm af ikke vestlig indvandring, er at det bliver sværere at få FS med sin thailandske kone/kærreste, er det en pris jeg gerne betaler.

Dalton

Det var nemmere hvis du kom fra Syrien:

"31-årige Baha Alhomsi kom til Danmark i august 2014 som flygtning fra den syriske borgerkrig, og for to måneder siden blev han familiesammenført med sin kone, Amani på 30 år, og deres to børn.
»Jeg ville oprindeligt til Holland, men vi fik at vide, at familiesammenføring gik hurtigere i Danmark, og at livet er mere stabilt her. Jeg var træt og havde brug for et fredeligt sted at være sammen med min familie,« fortæller Baha Alhomsi.

I dag har familien Alhomsi 20.000 kr. efter skat at gøre godt med.

»I dag har vi et godt liv, vi kan sende vores børn til aktiviteter, og vi kan tage på restaurant ligesom alle andre normale mennesker i Danmark,« siger Baha Alhomsi. »Men vi har ikke til at spare op. Der er højst 5-700 kr. tilovers hver måned. Det kan være, at vi den næste måned har brug for noget ekstra tøj til min søn eller gerne vil have et sofabord. Eller hvis vi får en høj varmeregning, så skal der være penge til det. Det skal vi spare op til i flere måneder.«

http://www.inform....dk/537539

Jeg ryster på hovedet i afmagt... Hvor mange er der kommet, 20.000 - 30.000?

Frown

click
TOMDK skrev
Sørgeligt at læse din kommentar. Hvor er forståelsen for folk med anden politisk holdning forsvundet hen. Det er jo helt Nationen det her med ”hvis du ikke er med os så er du mod os” retorik. Hvis det er niveauet så kan jeg ikke længere svare dine indlæg.
Oh ha tror du så jeg græder mig i søvn NEJ for det er så typisk socialdemokratisk hvis andre mener noget er det helt hen i vejret Crying Jeg og mine partifæller alene vide alle de andre forstår os jo ikke Crying Det er til at græde over at læse/høre hver gang det samme igen og igen måske et nyt partinavn ville være passende vi alene vide partiet kunne passende stå under liste T for tåber
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Dalton
Per stig Møller i dagens JP

Folkevandringer kan forandre Europa for altid

http://jyllands-p...for-altid/

Og nu vandrer store folkegrupper til Europa. Som nordboerne førhen sejlede til Amerika for at finde et bedre liv, sejler de nu til os af samme grund. Men Europa har ikke store øde områder, de kan bosætte sig i. Europa ligner snarere det gamle Romerrige, der lokkede med sin rigdom og frodighed og gjorde det i en sådan grad, at det gik til grunde. Nogle kommer til os på flugt fra forfølgelse i den arabiske verden, andre søger ly for krigen i Syrien. De er flygtninge og skal have beskyttelse, indtil de kan vende hjem.

De fleste søger til Europa fra Afrika for at få en bedre tilværelse. Det er herfra, man kan tale om en folkevandring. Afrikas udfordring er enorm. I det i forvejen befolkningsrigeste land, Nigeria, vil befolkningstallet i 2050 stige til 500 millioner mod ca. 200 millioner i dag.

click
Skruen uden ende
Asyltallet for maj er det højeste i flere år

Det er blandt andet asylansøgere fra Eritrea, der trækker asyltallet for maj op, viser nye tal
Antallet af asylansøgere vokser igen.

Det viser nye tal fra Udlændingestyrelsen, som har opgjort, hvor mange asylansøgere der kom til Danmark i maj.

Ifølge Udlændingestyrelsens tal kom der i maj i år 879 asylansøgere til Danmark. Det er en stigning i forhold til april, og det er også højere end samme måned sidste år, hvor 723 asylansøgere kom til Danmark.

Dermed kan Danmark være på vej til at overgå 2014, der var et rekordår, siden VK-regeringen under Anders Fogh Rasmussen begyndte at lave stramninger i udlændingepolitikken.

På dette tidspunkt af året var der i 2014 kommet 2853 asylansøgere til Danmark. Det er nu overgået med 2995 asylansøgere i år.

Det er blandt andet antallet af asylansøgere fra Eritrea, der trækker tallet op.

For anden måned i træk bliver antallet af asylansøgere fra Eritrea fordoblet. Det sker efter opgøret om den såkaldte Eritrea-rapport har ført til, at asylansøgere fra det lille afrikanske land i dag næsten alle får asyl i Danmark.
Mens der i marts kom 21 asylansøgere fra Eritrea, steg tallet til 76 i april og 214 asylansøgere fra Eritrea i maj.

Det nye asyltal kommer, mens Venstres formand, Lars Løkke Rasmussen, forhandler om at danne ny regering, og meget tyder på, at forhandlingerne vil ende med stramninger i udlændingepolitikken.

I valgkampen fastslog Lars Løkke Rasmussen, at politikerne i Folketinget efter valget skal kaldes sammen for at hastebehandle en række lovforslag, der skal bremse tilstrømningen af asylansøgere til Danmark.

- Vi kan ikke vente til oktober, for vi ved, at det er i sommermånederne, at presset er størst. Derfor skal vi i gang nu, lød det fra Lars Løkke Rasmussen, der har bred opbakning til stramningerne i blå blok.

Folketinget skal ifølge Løkke blandt andet vedtage, at der ikke skal gives kontanthjælp til nytilkomne flygtninge og familiesammenførte. De skal i stedet modtage en lavere ydelse, der starter på SU-niveau.

Samtidig skal optjeningsprincipper på børnecheck og folkepension for flygtninge genindføres, så flygtninge ikke stilles bedre end danskere.

Venstre vil desuden afskaffe muligheden for, at flygtninge kan opnå permanent ophold uden at kunne tale dansk og være i arbejde.

Dermed er der ikke tale om store ændringer i reglerne for at få asyl, men i højere grad ændringer i de vilkår, som asylansøgere og indvandrere opholder sig under i Danmark.

Men det vil have effekt på flygtningestrømmen, mener Løkke.

http://ekstrablad...ar/5621646

Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Thomas72
Venstre-politiker gør oprør i udlændingedebatten

En Facebook-opdatering fra Venstre-politikeren jens Rohde har skabt debat på de sociale medier. Opdateringen er et billede af to syriske mænd på vej ud af en brændende ruin med børn i favnen ledsaget af teksten: ”Her er to syriske mænd i gang med at planlægge, hvor de kan få den bedste kontanthjælp i Europa”.

Her kan du se opslaget på politikeren Jens Rohdes væg og de kommentarer, der er væltet ind fra politiske modstandere, der bakker ham op.

Rohde selv understreger, at det ikke skal tolkes som en kritik af hans eget partis linje på udlændingeområdet, men blot som en ”kommentar til den generelle debat i Danmark”.

Det er en sarkastisk kommentar til den debat, der pågår i Danmark lige for øjeblikket. Og som Venstre også deltager i. Jeg giver bare et indspark til den debat der kører i Danmark. Du må fortolke det som du har lyst til, siger Jens Rohde til TV 2.

Hvis jeg nu fortolker det som, at syriske mænd på vej ud af en brændende bygning med børn i favnen ikke har overskud til at tænke på, hvor man får den bedste kontanthjælp. Er det så nogenlunde rigtigt?

- Ja ja, selvfølgelig er det det. Men jeg nævner ikke Venstre overhovedet. Fordi man er Venstre-mand, kan man godt have en holdning til flygtninge og indvandrere, hvor man giver en anden vinkel på den debat der kører. Hvis jeg ville kritisere mit parti, så ville jeg skrive det. Det er jeg jo ikke bange for, siger Jens Rohde.

Generelt mener Jens Rohde, der sidder i Europaparlamentet for Venstre, at debatten om udlændinge i Danmark er kørt af sporet – især de seneste uger.

- Nuancerne i diskussionen om udlændinge har været fraværende under. Det er jo ikke noget nyt, at jeg har det sådan, siger han.

Billedet blev delt over 5.000 gange fra komikeren Kasper Le Fevres Facebook-væg. Jens Rohde siger, at han blev meget påvirket af den, og synes den skulle have en større udbredelse. Og det har den i hvert fald fået nu.

http://politik.tv...gedebatten

Jens Rohde fb side.
http://www.facebo...dk?fref=ts

Jeg kan kun give Jens Rohde ret, udlændingedebatten er i Danmark er kørt af sporet også her på TP.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

JohnBKK
Det er nemt at sidde nede i Elitens højborg - Bruxelles, og punke sine landsmænd og kalde dem både det ene og det andet, det er meget, meget nemt, man har nemlig sit på det tørre resten af livet med en fed pension.

Det jeg gerne vil vide er, hvor mange skal vi modtage af de omkring 51 mio. der er på flugt?

Hvor meget kan vi holde til?

Hvor meget vil vi personligt give afkald på af goder, for det kommer vi til, meget endda, men det bekymrer åbenbart ikke folk, man er mere fokuseret på "tonen i debatten"!

Tåbeligt...

Nahm
farao54 skrev:

Dalton skrev:

Hvis prisen, for at dæmme op for den enorme strøm af ikke vestlig indvandring, er at det bliver sværere at få FS med sin thailandske kone/kærreste, er det en pris jeg gerne betaler.

Dalton

Og det er jeg enig i.

@Dalton,

Vi er helt enige, selvom det er en høj pris...Smile I mine øjne er det absolut prisen værd, vi burde stoppe øjeblikeligt med flygtninge og blot hjælpe lidt i deres områder, vi har for længst overskredet grænsen for godvillighed...vi er helt til grin, og har været det MEGET længe. Dem der mener vi betaler for lidt og hjælper for lidt skulle lave en sød lille fælles forening hvor de indbyrdes kunne samle pnge ind og hjælpe, eller evt. selv rejse ud i områderne og hjælpe til selv...jeg mener DET er jo det de vil..hvorfor kommer de så ikke bare igang ? De har vel selv muligheden for at hjælpe YDDERLIGERE når de nu mener det skal ske? eller hvad kan de egentligt selv ??ingenting ?
Mvh,
Nahm

chaingmai
piiissst valget er overstået, og df der er stor modstander af indvandring i danmark, blev valget store vinder, har ikke nosser til, at gå i regering...................LOL LOL

Anonym Bruger
måske forholder det sig i virkeligheden sådan at DF faktisk tager ansvar...ansvar for at deres politik bliver gennemført og ikke sælger deres sjæl for nogle ministerposter.

DF gør nøjagtigt det som den forrige regering ikke magtede. Og hvad skete der sidste gang? ingen partier fik deres politik igennem, konstant skiftende ministrer, SF der forlader regeringen, alt imens enhedslisten stod fornærmet på sidelinjen og råbte 'anarki' og 'revolution'...total kaos fordi man ikke magtede at lave sit hjemmearbejde ordentligt.

men det er også surt at DF har lært af andres fejl, for så kan modstandere ikke få chancen for at sige 'hvad sagde jeg!', DF er et skridt foran og det irriterer deres modstandere.

jeg kan gentage mig selv, hvis folk ikke ønsker DF, hvorfor ønsker de så at DF skal tage ansvar?...kun for at svine dem til når et valgløfte ikke kan gennemføres right? det er jo bare infantilt...

Anonym Bruger
JS skrev:

måske forholder det sig i virkeligheden sådan at DF faktisk tager ansvar...ansvar for at deres politik bliver gennemført og ikke sælger deres sjæl for nogle ministerposter.

DF gør nøjagtigt det som den forrige regering ikke magtede. Og hvad skete der sidste gang? ingen partier fik deres politik igennem, konstant skiftende ministrer, SF der forlader regeringen, alt imens enhedslisten stod fornærmet på sidelinjen og råbte 'anarki' og 'revolution'...total kaos fordi man ikke magtede at lave sit hjemmearbejde ordentligt.

men det er også surt at DF har lært af andres fejl, for så kan modstandere ikke få chancen for at sige 'hvad sagde jeg!', DF er et skridt foran og det irriterer deres modstandere.

jeg kan gentage mig selv, hvis folk ikke ønsker DF, hvorfor ønsker de så at DF skal tage ansvar?...kun for at svine dem til når et valgløfte ikke kan gennemføres right? det er jo bare infantilt...

Jeg er stor modstander af DF og jeg ønsker for alt i verdenen at de tager ansvar. Hvorfor? jo fordi så opdager folk at de bare er varm luft, deres forslag kan på ingen måde føres ud i livet for der er ikke økonomi til dem. Faktisk har DF en lang tradition for at gå til valg på at love totalt urealistiske ting men den tid er ovre nu. de er landets næst største parti og det betyder at det er tid til at tage ansvar, det skylder de da de folk der har stemt på dem. Men jeg er da enig DF har naturligvis set hvordan det gik med SF og derfor vil de da ikke i regering. Men jeg har på fornemmelsen at netop fordi de ikke vil gå med i regeringen så får vi valg i oktober/november 2016 når Lykke ikke kan få sin finanslov igennem. Det betyder at DF så skal ud og forsvare at de ikke tør tage ansvar og det kommer forhåbentligt til at koste.

Men det bliver da super interessant at se hvordan Lykke vil navigere sig til flertallet når han skal tilgodese Liberal aliance's ønsker om fjernelse af topskat og slankning af staten og DF's ønske om vækst i det offentlige forbrug. Han skal trods alt både tilgodese et super liberalt parti og en SF kopi og stadig have stemmerne fra de konservative.

Anonym Bruger
Jeg tror ikke DF har lovet hverken mere el. mindre end de andre partier. Og i modsætning til fx enhedslisten så kommer DF med konkrete forslag til hvor pengene skal komme fra, fx at skærer i ulandsbistanden, mindske indvandringen nu og i fremtiden, Enhedslistens gavebod til alt og alle skal kun finansieres ved at hæve skatterne som i forvejen er en af verdens højeste. Og højere skatter og afgifter er desværre en løsning flere røde partier hælder til.

At nogle journalister og selvudnævnte eksperter ikke tror at DF's politik ville kunne finansieres er deres problem, og kommer bl.a. af at de undervurdere hvor meget vi kan spare ved en strammere asylpolitik. Med andre ord, de skræmmekampagner de kører på venstrefløjen mod blå blok er ren og skær propaganda, og jeg fatter ikke folk hopper i med begge ben.

Desuden er det jo ikke sådan at DF flygter fra ansvaret, som nogle medier gerne vil have det til at lyde som, de vil faktisk gerne I regering, men de har nogle krav for at gøre dette, krav de kan tillade sig fordi de er valgets næststørste parti, og det vil Lars fadbamse ikke gå med til, blandt andet fordi nogle af disse forslag er mere røde end blå og går i clinch med Venstre's egne løfter. Det ser folk ikke fordi de har travlt med at stemple DF som ultra konservative nationalister. Resultatet bliver nok at Venstre laver sin egen regering som rigtig nok kommer til at stå sløjt, fordi de ikke kan få noget igennem med mindrer de giver sig på andre områder.

Don't hate the player, hate the game.
Redigeret af Anonym Bruger d. 28/06-2015 08:28

click
Jeg er stor modstander af DF og jeg ønsker for alt i verdenen at de tager ansvar. Hvorfor? jo fordi så opdager folk at de bare er varm luft, deres forslag kan på ingen måde føres ud i livet for der er ikke økonomi til dem. Faktisk har DF en lang tradition for at gå til valg på at love totalt urealistiske ting men den tid er ovre nu. de er landets næst største parti og det betyder at det er tid til at tage ansvar, det skylder de da de folk der har stemt på dem. Men jeg er da enig DF har naturligvis set hvordan det gik med SF og derfor vil de da ikke i regering. Men jeg har på fornemmelsen at netop fordi de ikke vil gå med i regeringen så får vi valg i oktober/november 2016 når Lykke ikke kan få sin finanslov igennem. Det betyder at DF så skal ud og forsvare at de ikke tør tage ansvar og det kommer forhåbentligt til at koste.

Men det bliver da super interessant at se hvordan Lykke vil navigere sig til flertallet når han skal tilgodese Liberal aliance's ønsker om fjernelse af topskat og slankning af staten og DF's ønske om vækst i det offentlige forbrug. Han skal trods alt både tilgodese et super liberalt parti og en SF kopi og stadig have stemmerne fra de konservative.

Nu har Guzzi Helle og hendes radikale kompaner jo aldrig kommet med noget konstruktivt andet end flere penge til mohamedanere og andet rak så der skal nok blive mere økonomi i Danmark med Lille Lars ved roet styret af Angel DF

vandango
Nogen af de første ting fadbamsen nævnte, er en integrationsydelse på linie med SU., samt beskære udlands bistanden til et vist nok FN niveau.

Og så skal de arbejdsløse jagtes.

JohnBKK
Ja, nu går jagten ind!

"Den helt store overraskelse på Lars Løkke Rasmussens nye ministerhold er DA-direktøren Jørn Neergaard Larsen, der tiltræder som beskæftigelsesminister.
Og den 66-årige jurist kan vise sig at være et knap så behageligt bekendtskab for landets førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere og andre, der modtager i sociale ydelser.
I hvert fald foreslog Dansk Arbejdsgiverforening med Neergaard Larsen i spidsen så sent som i april massive nedskæringer på sociale ydelser."

http://ekstrablad...er/5626662

Shock

vandango
Ja det er en rigtig skidt karl fadbamsen har valgt at udsætte de svageste i samfundet for.

milex
vandango skrev:

Ja det er en rigtig skidt karl fadbamsen har valgt at udsætte de svageste i samfundet for.

Slap a' - om det er der gucci eller fadet - same same.

JohnBKK
Det viser da med al tydelighed hvem V er i lommen på, nemlig DA, men de har jo også betalt kassen for det.

Read the rules

Webmaster
Det er ikke engang to uger siden tyskerne brugte ord som Pøbelvalgkampen og Den indre svinehund omkring det danske folketingsvalg.

Nu er Bundesamt für Verfassungsschutz (den tyske indenrigs-efterretningetjeneste) så kommet med en rapport som viser at antallet af islamister i Tyskland er steget til knap 44.000. Samtidig har myndighederne registreret over 700 personer, der har rejst til Syrien som »hellige krigere«.

Desuden erkender de at de radikaliserede grupper i øjeblikket udgør den største trussel mod den tyske sikkerhed inden for landets grænser.

Mon ikke snart tyskerne også vågner op og selv ender i en pøbelvalgkamp når deres indre svinehund en dag for alvor bliver vækket.

Halleluja baby...

Link: http://www.bt.dk/...i-tyskland
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
vandango
Det viser jo også åbenbart, at der efterhånden ikke er nogen der med ærligt sind, tør konfrontere sig selv og omgivelserne med de reelle problematikker.

Hvis f.eks. salafisterne eller islamisterne angriber børnehaven der ligger overfor hvor jeg bor, vil der med 100% ske dette.

1. Pet og Politiet vil komme op i omdrejninger.
2. Der vil komme mange politikkere og Danskere med lys i hånden, der vil blive holdt mange taler og etniske sang kunstnere vil underholde, kan så se det fra vinduet og synge med i stedet for at se det på DR og TV2.
3. Vi vil have et noget så stort sammenhold og kæmpe for demokratiet og retten til at sige hvad vi gerne vil.
4. Der vil komme mange kondolancer fra ledere af lige så tåbelige samfund som vores.
5. Politikere vil overbyde hinanden for flere ressourcer til Pet og Polititiet.
6. Gernings mand vil blive fundet og skudt, tusindevis af muslimer vil deltage i hans begravelse.
7. Business as usual.
8. Kan blot sidde og vente på næste angreb.
9. Osv. osv. osv. osv.
10. Dansk folkeparti vil forbyde burka. Sad
11. Og sidst men ikke mindst, medier og politikere vil trøste befolkningen om, at det kun er et lille fåtal der inderligt hader Danmark og vi kan føles os trygge fremover, fordi vi vil møde og konfrontere dem med kritisk debat.
Redigeret af vandango d. 30/06-2015 19:39

click
Det viser jo også åbenbart, at der efterhånden ikke er nogen der med ærligt sind, tør konfrontere sig selv og omgivelserne med de reelle problematikker.

Hvis f.eks. salafisterne eller islamisterne angriber børnehaven der ligger overfor hvor jeg bor, vil der med 100% ske dette.

11. Og sidst men ikke mindst, medier og politikere vil trøste befolkningen om, at det kun er et lille fåtal der inderligt hader Danmark og vi kan føles os trygge fremover, fordi vi vil møde og konfrontere dem med kritisk debat.

Jamen det er jo det de gør allerede nu deres falden på knæ for muslimer verden over er til at brække sig over de bliver aldrig klogere før det går helt galt og så er det for sent så er der kun borgerkrigen tilbage og husk hvordan det gik der vi blev invaderet af Tyskerne under 2 verdenskrig regeringen faldt på knæ for tyskerne, kun få modige modstandsfolk, var mænd og kvinder til at gøre en forskel. Nu skal alle være politisk korrekte og dem der taler mod islam er både nazister og menneske fjendske og hvad ved jeg
Nej det er de politiske korrekte sammen med islamisterne der udgør en trussel mod Danmark & hele verdens samfundet
For fanden Danmark og resten af vestlige lande vågn dog op

Spring til debat: