Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Frank
savarden skrev:

Robert har du komplet mistet almindelig sund fornuft ??
Bjarne stopper ikke, så hvorfor skulle vi betale ham penge for at stoppe, når han ikke stopper?

Fordi de penge ikke er dine og givet ud fra en forudsætning på du udførte et stykke arbejde.
Sad

..som trådstarter selv annullerede - selv om han vidste, at "Services are non-cancellable, and fees are not refundable". Læg hans trusler dertil.

Læs dog post #1.

savarden
Kære Robert
Prøv at forhold dig til du ikke har løst opgaven og har beholdt pengene.
Dette er ikke et personligt angreb på dig men din måde at køre forretningen på skriger til himlen.
mvh
Savarden

Robert Kronberg
Dvs. at du mener, at vi skal arbejde gratis, fordi kunderne finder andre alternativer undervejs, som er billigere, efter vi har påbegyndt opgaven og har lavet forarbejdet?

Når vi så er startet, så kan kunden blot annullere med en eller anden undskyldning?

savarden skrev:

Kære Robert
Prøv at forhold dig til du ikke har løst opgaven og har beholdt pengene.
Dette er ikke et personligt angreb på dig men din måde at køre forretningen på skriger til himlen.
mvh
Savarden

http://www.danishschool.dk/thailand/
savarden
Jeg mener på ingen måder i skal arbejde gratis.
Når dette er sagt så er betalingen som er foretaget vel med de omkostninger der er ved behandlingen.
Da disse ikke er gennemført og de fees du henviser til i din signatur ikke er betalt er det vel fair nok kunden får disse retur eller ?

JesperK
Som repræsentant/ejer af et firma som gør sig synlig på debat forum som dette, må man forvente at der kan komme indlæg der omtaler ham/firmaet dårlige. Men har til gengæld nok også fået nogle kunder. Hvordan han vælger at håndtere hans/firmaet omdøb er selvfølige op til ham.

At Bjarne skriv om sin dårlige oplevelse her i forummet er der ingenting galt, vel derfor vi har forum som dette ? Mulighed for at udveksle oplevelse, erfaring osv ... Selvfølige svært at vurdere rigtigheden når man kun har en side af sagen. Kan kun sige hvis jeg haft sammen oplevelse som Bjarne så havde nok også et indlæg om oplevelse. Uanset om jeg havde fået penge tilbage eller ej.

Robert Kronberg
Fået nogle kunder fra DTW? Jo da, men meget, meget få, og især ift. de mange indlæg, hvor jeg har forsøgt at hjælpe folk, uagtet andre folk ikke altid er enige. Faktisk tænker jeg, at jeg direkte mister kunder ved at være aktiv på DTW, fordi jeg hele tiden bliver svinet til, selvom jeg normalt forsøger at hjælpe folk helt gratis, mens det andre gange blot er småsnak, men det bør der også være plads til.

JesperK skrev:

Som repræsentant/ejer af et firma som gør sig synlig på debat forum som dette, må man forvente at der kan komme indlæg der omtaler ham/firmaet dårlige. Men har til gengæld nok også fået nogle kunder. Hvordan han vælger at håndterne hans/firmaet omdøb er selvfølige op til ham.

At Bjarne skriv om sin dårlige oplevelse her i forummet er der ingenting galt, vel derfor vi har forum som dette ? Mulighed for at udveksle oplevelse, erfaring osv ... Selvfølige svært at vurdere rigtigheden når man kun har en side af sagen. Kan kun sige hvis jeg haft sammen oplevelse som Bjarne så havde nok også et indlæg om oplevelse. Uanset om jeg havde fået penge tilbage eller ej.

Frank
JesperK skrev:

Som repræsentant/ejer af et firma som gør sig synlig på debat forum som dette, må man forvente at der kan komme indlæg der omtaler ham/firmaet dårlige. Men har til gengæld nok også fået nogle kunder. Hvordan han vælger at håndterne hans/firmaet omdøb er selvfølige op til ham.

Jeg er meget enig med dig langt hen ad vejen i det første, som du skriver

Men underligt at du ville gøre den samme som trådstarter, når du selv ikke mener at det er svært at vurdere rigtigheden, når du kun har trådstarters side af sagen.?

JesperK
[url=http://www.thailand-portalen.dk/forum/viewthread.php?

Men underligt at du ville gøre den samme som trådstarter, når du selv ikke mener at det er svært at vurdere rigtigheden, når du kun har trådstarters side af sagen.?

@Frank

1. Jeg skriver: Selvfølige svært at vurdere rigtigheden når man kun har en side af sagen.

Selvfølige man kan kun udlægge sin vinkel og oplevelse af sagen. Siger det ikke sige selv Smile

savarden
Robert kunne du ikke svare på denne ?
Jeg mener på ingen måder i skal arbejde gratis.
Når dette er sagt så er betalingen som er foretaget vel med de omkostninger der er ved behandlingen.
Da disse ikke er gennemført og de fees du henviser til i din signatur ikke er betalt er det vel fair nok kunden får disse retur eller ?

Rasmus
Huum..?
Hr. Robert Kronberg, har da ret i at mangt og meget har ændret sig siden dengang i 2003.!

Men postulatet om at: ”Ingen Ambassader sammenarbejder med Advokater, Revisorer eller konsulenter” vil jeg dog stille et meget stort spørgsmålstegn ved..!

Citat: #175 - ingen ambassader samarbejder med advokater, revisorer eller konsulenter.

I min beskeden ”Lomme-Terminologi ” har jeg endog meget svært ved at forestille mig, at Den Danske Ambassade i Thailand eller anden Ambassade, (repræsentation) ikke har et formaliseret sammenarbejder med et eller anden lokal respektabelt Advokatfirma til at være dem behjælpelig - hvis behovet ellers skulle melde sig…? Samt at Ambassaden ikke skulle henvise til dette, hvis danske firmaer eller privatpersoner skulle have behov for juridisk bistand i en eller anden sammenhæng. Alt andet vil stride stik imod alm. sund fornuft ..!

Så Hr. Kronberg - det er én ommer..!

Rasmus

Robert Kronberg
Det ville være ulovligt jf. forvaltningsloven.

Rasmus skrev:

Huum..?
Hr. Robert Kronberg, har da ret i at mangt og meget har ændret sig siden dengang i 2003.!

Men postulatet om at: ”Ingen Ambassader sammenarbejder med Advokater, Revisorer eller konsulenter” vil jeg dog stille et meget stort spørgsmålstegn ved..!

Citat: #175 - ingen ambassader samarbejder med advokater, revisorer eller konsulenter.

I min beskeden ”Lomme-Terminologi ” har jeg endog meget svært ved at forestille mig, at Den Danske Ambassade i Thailand eller anden Ambassade, (repræsentation) ikke har et formaliseret sammenarbejder med et eller anden lokal respektabelt Advokatfirma til at være dem behjælpelig - hvis behovet ellers skulle melde sig…? Samt at Ambassaden ikke skulle henvise til dette, hvis danske firmaer eller privatpersoner skulle have behov for juridisk bistand i en eller anden sammenhæng. Alt andet vil stride stik imod alm. sund fornuft ..!

Så Hr. Kronberg - det er én ommer..!

Rasmus

savarden
Jeg forstår du ikke ønsker at svare på mit spørgsmål Robert ..
Din tavshed er ok og jeg skal ikke spørge mere.
Vedr. Rasmus´s spørgsmål så har de fleste ambassader selvfølgelig samarbejde med advokat firmaer.
F.eks har sverige en liste som udleveres til dem som måtte komme i en situation hvor de har brug for en advokat

http://www.sweden...r_list.pdf

Ville være meget overrasket hvis ikke den danske ambassade havde en lignende..

Robert Kronberg
Det er så blot ulovligt. Beklager, men sådan er dansk lov.

savarden skrev:

Vedr. Rasmus´s spørgsmål så har de fleste ambassader selvfølgelig samarbejde med advokat firmaer.
F.eks har sverige en liste som udleveres til dem som måtte komme i en situation hvor de har brug for en advokat

Robert Kronberg
Tror, at han hed Bent, som fik noget fjernet fra ambassaden. Bent er/var aktiv på thailand.dk.

Robert Kronberg skrev:

Det er så blot ulovligt. Beklager, men sådan er dansk lov.

savarden skrev:

savarden
Hvad kan den danske ambassade hjælpe med?
Den danske ambassade eller konsulat i det land, hvor lovovertrædelsen har fundet sted, kan hjælpe dig med at komme i kontakt med en lokal advokat, som bl.a. kan hjælpe dig i forhold til en anmeldelse til det lokale politi og som på dine vegne kan følge efterforskningen og en eventuel retssag. Udenrigsministeriet kan derimod ikke dække dine advokatudgifter.

Ambassaden kan også hjælpe dig med at få hospitals- eller lægehjælp, anmelde sagen til det lokale politi og at kontakte din familie og dit forsikringsselskab, hvis du har tegnet en privat rejseforsikring. I kontakten til forsikringsselskabet rådes du til at undersøge om juridisk assistance, herunder dækning af udgifter til advokatbistand i udlandet, er en del af din private rejseforsikring. Udenrigsministeriet kan ikke dække dine udgifter til advokat og hospitals- og lægehjælp.

Du skal være opmærksom på, at som hovedregel sker rapportering om efterforskningen og retssagen direkte fra den lokale advokat til den person, som har været udsat for lovovertrædelsen.

I retssager er det vigtigt, at officielle dokumenter oversættes juridisk og substansmæssigt korrekt. Derfor anbefales det, at oversættelser foretages af autoriserede translatører. Ambassaden kan formidle kontakt til en autoriseret translatør i opholdslandet, men kan ikke påtage sig oversættelser eller betale for udgiften.

Du kan også komme i en situation, hvor du ikke selv har været offer for en lovovertrædelse i udlandet, men har været vidne til en sådan forbrydelse og bliver indkaldt som vidne i retssagen. Her rådes du til at benytte en lokal advokat. Du skal selv dække advokatudgifter.

Robert Kronberg
Nu taler du om retsager, og her skal ambassen hjælpe i et eller andet omfang. Jeg talte ikke om retsager, men om ordinære henvisninger.

savarden skrev:

Hvad kan den danske ambassade hjælpe med?
Den danske ambassade eller konsulat i det land, hvor lovovertrædelsen har fundet sted, kan hjælpe dig med at komme i kontakt med en lokal advokat, som bl.a. kan hjælpe dig i forhold til en anmeldelse til det lokale politi og som på dine vegne kan følge efterforskningen og en eventuel retssag. Udenrigsministeriet kan derimod ikke dække dine advokatudgifter.

Ambassaden kan også hjælpe dig med at få hospitals- eller lægehjælp, anmelde sagen til det lokale politi og at kontakte din familie og dit forsikringsselskab, hvis du har tegnet en privat rejseforsikring. I kontakten til forsikringsselskabet rådes du til at undersøge om juridisk assistance, herunder dækning af udgifter til advokatbistand i udlandet, er en del af din private rejseforsikring. Udenrigsministeriet kan ikke dække dine udgifter til advokat og hospitals- og lægehjælp.

Du skal være opmærksom på, at som hovedregel sker rapportering om efterforskningen og retssagen direkte fra den lokale advokat til den person, som har været udsat for lovovertrædelsen.

I retssager er det vigtigt, at officielle dokumenter oversættes juridisk og substansmæssigt korrekt. Derfor anbefales det, at oversættelser foretages af autoriserede translatører. Ambassaden kan formidle kontakt til en autoriseret translatør i opholdslandet, men kan ikke påtage sig oversættelser eller betale for udgiften.

Du kan også komme i en situation, hvor du ikke selv har været offer for en lovovertrædelse i udlandet, men har været vidne til en sådan forbrydelse og bliver indkaldt som vidne i retssagen. Her rådes du til at benytte en lokal advokat. Du skal selv dække advokatudgifter.

savarden
Du mener hermed at hvis jeg henvender mig på ambassaden og ønsker en henvisning til en advokat eller en transalatør til juridiske dokumenter (som f.eks skal bruges til visum ansøgning) at de ikke har en liste over steder mv som de kan anbefale ?
Det må da komme an på en prøve...
Anyway tråden er på vej væk fra det oprindelige emne..
Jeg vil gerne understrege at dine informationer og hjælp herinde har været guld for mange menesker Robert.
Derudover har du sikkert hjulpet rigtigt mange med dokumenter som har været glade for din service.
Når dette er sagt syntes jeg bare ikke du har opført dig korrekt i denne sag.
my 5 cents..
God aften / nat til jer alle.

Robert Kronberg
Hvis de har en liste, så er det ulovligt, men jeg er sikker på, at de er hjælpsomme mennesker, så mon ikke, at de siger et eller andet, og den lader vi så blot ligge.

savarden skrev:

Du mener hermed at hvis jeg henvender mig på ambassaden og ønsker en henvisning til en advokat eller en transalatør til juridiske dokumenter (som f.eks skal bruges til visum ansøgning) at de ikke har en liste over steder mv som de kan anbefale ?
Det må da komme an på en prøve...
Anyway tråden er på vej væk fra det oprindelige emne..
Jeg vil gerne understrege at dine informationer og hjælp herinde har været guld for mange menesker Robert.
Derudover har du sikkert hjulpet rigtigt mange med dokumenter som har været glade for din service.
Når dette er sagt syntes jeg bare ikke du har opført dig korrekt i denne sag.
my 5 cents..
God aften / nat til jer alle.

Rasmus
Lovligt eller ej..? jf. dansk forvaltnings lovgivning - det er sgu ikke særlig vigtig i denne sammenhæng.

Lad nu ikke denne tråd forflytte sig fra det oprindelige udgangspunkt – tilbage på sporet venner..! Wink

Rasmus

Webmaster
Robert Kronberg skrev:
Tror, at han hed Bent, som fik noget fjernet fra ambassaden.

Ja mindes selv et eller andet i den retning.

Søgte lidt på det og det ser ud til at ambassaden stoppede deres oversættelsesservice pr. 1. februar 2007. Se kopi af ambassadens forside fra dengang HER (se overskriften af nyheden pr. 12. januar 2007 - linket til nyheden virker dog ikke). For at læse indholdet af linket som ikke virker, se HER.

Syntes dog også at kunne huske de stoppede med at anbefale andre udbydere af sådanne tjenester på et tidspunkt - i hvert fald officielt.

Her er lidt andre links i den forbindelse:
- Mobilfud på Bangkok-ambasaden
- Konsulære servicegebyrer (i 2007)

Bent blev i øvrigt vippet ud herindefra tilbage i 2008.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: