Se indlæg
 Udskriv debat
Demonstrationer i Bangkok
NFP
du råber og skriger om ris skema og Thaksin,hvad med alt det skidt Abhisit og Suthep ect. har lavet

Jeg hverken raaber eller skriger.

Jeg naevner blot at hvad regeringen har foretaget sig siden den kom til magten - med de saakaldte populist policies som er fuldstaendig utransparente plus de igen uigennemskuelige mega projekter - er ved at koere landet fallit. De har ihvertfald ikke penge nok til at betale risboenderne.

Nu vil jeg tillade mig at spoerge: Hvad er det for skidt som Abhisit/Suthep har lavet i den korte tid de dannede regering ? Venligst, tak.

Her vil jeg lige naevne at for nogle aar siden var jeg til en sammenkomst oppe i Isaan og personen ved siden af mig gentog adskillige gange "Ratabaan mai dee, ratabaan mai dee" og jeg tillod lod mig at spoerge ham, hvorfor ? Det kunne han ikke svare paa. Det kunne tyde paa en gang hjernevask om at alt som ikke har med Thaksin at goere er "mai dee" men de kan ikke forklare hvorfor.

Her hvor det er gaaet galt er det fejlslagne amnestiforslag og det har faaet folk op af stolene.

Jeg synes det er underligt at der er ingen her som fordoemmer at der bliver lavet aendringer til et lovforslag kl. 04.30 om morgenen ?

Jeg tror ikke at nogen her har nævnt at de syntes at det var ok og mener stort set alle er enige om at begge parter bør udelukkes fra en ny regering for at få de reformer landet har behov for.
Hvad angår tidspunktet på dagen det blev lavet syntes jeg at det er fuldstændig ligegyldigt...det ville ikke have været mere eller mindre forkert eller rigtigt at lave det kl.16 om eftermiddagen.

Der er ingen som har naevnt at de syntes af det ikke var OK (mig bekendt) fordi det virker som om at de fleste her synes at det er OK at svindle og bedrage hvis man er demokratisk valgt.

Det maa vaere foerste gang en thailandsk regering har braendt "the midnight oil" for at rette i et lovforslag og dermed begaa bedrag, saa jo tidspunktet betyder da noget, man sidder vel ikke ved hoejlys dag og foretager den slags ting ?

Mit oenske er at der snart bliver ro i lejren saa Thailand kan komme fremad og der skal nye kraefter til, men hvor findes de ?

Jeg er ogsaa bekymret for min kone, hun insisterer hun vil stemme paa soendag, hvilket er hendes ret, men det er bekymrende hvis kuglerne lige pludselig farer rundt ligesom i soendags ved Wat Sri Iam.

Hvem hun vil stemme paa kan jeg selvfoelgelig ikke vide, men jeg mener ikke vi er enige Smile og saa er det op til laeserens fantasi at gaette sig til resten.

poulditlev
hej
suthep har i 1995 udbetalt penge til 11 rige familier på pukket som var øremærket til de fattige bønder i syd thailland det medførte at den daværende regering gik af og i 2009 modtog en firma hvor han havde en ejerandel i penge hvad ikke var lovligt ifølge en lov han selv havde stemt for da gik han ud af parlementet før han blev smidt ud så jeg mener ikke han er den rette til at stå og råbe om koruption inde i bankok
m.v.h

Yonok
Nu vil jeg tillade mig at spoerge: Hvad er det for skidt som Abhisit/Suthep har lavet i den korte tid de dannede regering ? Venligst, tak.

Nu taler du jo heller ikke kun om det de røde har lavet lige nu-det ER jo da nogen tid siden Thaksin var her i landet.Prøv at lav lidt research på de to og deres parti.

Her vil jeg lige naevne at for nogle aar siden var jeg til en sammenkomst oppe i Isaan og personen ved siden af mig gentog adskillige gange "Ratabaan mai dee, ratabaan mai dee" og jeg tillod lod mig at spoerge ham, hvorfor ? Det kunne han ikke svare paa. Det kunne tyde paa en gang hjernevask om at alt som ikke har med Thaksin at goere er "mai dee" men de kan ikke forklare hvorfor.

Dette som er fra idag kunne måske give dig en ide om hvordan og hvorfor mange thailændere tænker som de gør:

http://www.thaivi...atra-clan/

Dermed ikke være sagt at jeg eller andre her i forum ser det på samme måde-men vi udlændinge kan jo trods alt også kun tænke og danne os vores private mening om tingene...det ER jo thailænderne der skal afgøre hvad de ønsker.

Der er ingen som har naevnt at de syntes af det ikke var OK (mig bekendt) fordi det virker som om at de fleste her synes at det er OK at svindle og bedrage hvis man er demokratisk valgt.

Her kan jeg 100% sige at du tager fuldstændigt fejl - tror ikke på at nogen her syntes at det er/var ok...men endnu engang...man kan/bør ikke lave nye ulovligheder og overgreb på befolkningens rettigheder på baggrund af hvad andre har bedrevet og så mene at det er helt iorden.

Jeg forstår da fint din bekymring vedr.din kone og sikkerheden omkring det...men det er nu engang de vilkår vi har her i landet som det ser ud nu.
Heller ikke jeg ved 100% hvad min kone stemmer...har dog en ide om at vi er rimeligt enige.
Men jeg har faktisk aldrig spurgt hende da det ikke er min sag.

OleH
Til NFP og Yonok:

Jeg synes, det er en uskik, at i kommenterer hinandens indlæg ved at skrive jeres kommentarer inde i et indlæg skrevet af en anden.

Citér det, i vil kommentere, og skriv så jeres kommentarer nedenfor, på den måde er det meget lettere for andre læsere at se, hvem der har skrevet hvad.

P.S. se indlæg nr 170 i denne tråd, skrevet af Kim Ludvigsen, sådan kan det gøres !

Yonok
Jeg skal bestræbe mig på at gøre det efter bedste evne fremover.

NFP
poulditlev skrev:

hej
suthep har i 1995 udbetalt penge til 11 rige familier på pukket som var øremærket til de fattige bønder i syd thailland det medførte at den daværende regering gik af og i 2009 modtog en firma hvor han havde en ejerandel i penge hvad ikke var lovligt ifølge en lov han selv havde stemt for da gik han ud af parlementet før han blev smidt ud så jeg mener ikke han er den rette til at stå og råbe om koruption inde i bankok
m.v.h

De fattige boender fik trods alt deres andel (eller noget af den), men du har helt ret i at han ikke er den rette til at staa og raabe op om korruption osv.

Mht 2009 var der ingen beviser da der ikke kom nogen sag ud af det.

Nu er der ikke skrevet store og tykke boeger om hvad Suthep har gjort forkert osv, det er der til gengaeld omkring den doemte forbryder i Dubai.

As part of the Sor Por Kor 4-01 (สปก.4-01) land reform scheme, Suthep gave title deeds to 592 plots of land in Khao Sam Liam, Kamala and Nakkerd hills of Phuket province to 489 farmers. It was later found that members of 11 wealthy families in Phuket were among the recipients.

In 2009, Suthep was accused of violating the Constitution of Thailand by holding equity in a media firm that had received concessions from the government. Under the 1997 Constitution of Thailand, which Suthep had supported, Members of Parliament are banned from holding stakes in companies which have received government concessions. In July 2009, the Election Commission announced that it would seek a ruling by the Constitutional Court to disqualify Suthep.

Suthep held a press conference a day later, announcing his decision to resign from Parliament. Suthep's resignation as an MP did not affect his status as a Deputy Prime Minister and as a Cabinet member. If his case had been submitted to the Constitution Court, he would have been suspended from duty as Deputy Prime Minister. He insisted his resignation was not a proof that he had done anything wrong but that he was worried about status as Deputy Prime Minister

Yonok
Her er lidt om Abhisits bedrag vedr. militære rang og arbejde...som jo nok har banet vejen for hans videre vej til regeringen.

http://www.bing.c...&sp=-1&sk=

NFP
Yonok skrev:

Her er lidt om Abhisits bedrag vedr. militære rang og arbejde...som jo nok har banet vejen for hans videre vej til regeringen.

http://www.bing.c...&sp=-1&sk=

Hvis det er alt hvad du kan finde frem saa ........

Der var paa et tidspunkt hvor forsvarsministeren eller ogsaa var det udenrigsministeren (Surapong - Thaksins gode ven og pas uddeler) som absolut skulle proeve paa at finde noget snavs omkring Abhisit og det var alt hvad de kunne finde og laeg maerke til at Abhisit er ikke kendt skyldig i noget som helst.

Godt stykke arbejde, Yonok. Mvh.

NFP
@Yonok,

Dette som er fra idag kunne måske give dig en ide om hvordan og hvorfor mange thailændere tænker som de gør:

http://www.thaivi...

Jeg synes kommentarerne nedenfor artiklen er vaerd at laese. Der staar noget om hjernevask.

Det er ogsaa interessant at laese Kwanchai's bemaerkninger omkring de "heroiske kampe" i 2010 mod soldater og tanks, han glemmer bare at man var ved at futte Bangkok af i processen og var det ikke en regeringsbygning hvor han kommer fra der ogsaa roeg med ? En rigtig helt maa man sige.

"-det ER jo da nogen tid siden Thaksin var her i landet"

Ja det er snart 6 aar siden, men utroligt at det ikke er gaaet op for dig at det er ham som styrer landet og ikke hans lillesoester. Der bliver holdt moeder via Skype.

Pheu Thai politikerne siger det rent ud, de valfarter til Dubai, Hong Kong og hvor han ellers befinder sig for at faa gode raad samt ellers indsmigre sig hos ham saa de kan faa nogle bedre ben i diverse ministerier. Dette er fakta.

OleH
NFP skrev:

Takker Web og det var nemlig der at Thaksin & Co overskred deres begraensning ved at gribe til det sidste straa med at forfalske/aendre amnesti lovgivningen ved 04 tiden om morgenen.

Jeg har ikke læst om det, du flere gange har nævnt, om at ændre lovgivningen tidligt om morgenen.
Har du et link, så jeg kan læse, hvad det drejer sig om ?

NFP
OleH skrev:

NFP skrev:

Takker Web og det var nemlig der at Thaksin & Co overskred deres begraensning ved at gribe til det sidste straa med at forfalske/aendre amnesti lovgivningen ved 04 tiden om morgenen.

Jeg har ikke læst om det, du flere gange har nævnt, om at ændre lovgivningen tidligt om morgenen.

Her er masser af links. God fornoejelse og god weekend.

http://www.bangko...s-continue

http://www.thaivi...esty-bill/

https://www.googl...illa:en-US Shockfficial&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=xqLrUr33IIbsrAeus4HADQ

http://www.econom...ne-against

Kim Ludvigsen
NFP skrev:

OleH skrev:

NFP skrev:

Kunne du ikke i stedet fortælle os helt nøjagtigt, hvor du har læst om at forfalske eller ændre lovgivningen? Så vidt jeg kan læse ud af de links, du angav, så er det et ganske almindeligt lovforslag, som har været gennem flere behandlinger i parlamentet - ligesom man gør i Folketinget Danmark - hvorefter der blev stemt om det. Alt er foregået helt åbent, det eneste usædvanlige er tidspunktet for afstemningen. Men det er jo ikke tidspunktet, er er årsag til, at der ikke var stemmer mod forslaget.

Bemærk, at ovenstående ikke betyder, at jeg var tilhænger af lovforslaget. Jeg gør blot opmærksom på, at der ikke er tale om forfalskning eller noget fordækt, som du har hævdet flere gange.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
NFP
Kim Ludvigsen skrev:

NFP skrev:

OleH skrev:

NFP skrev:

Kunne du ikke i stedet fortælle os helt nøjagtigt, hvor du har læst om at forfalske eller ændre lovgivningen? Så vidt jeg kan læse ud af de links, du angav, så er det et ganske almindeligt lovforslag, som har været gennem flere behandlinger i parlamentet - ligesom man gør i Folketinget Danmark - hvorefter der blev stemt om det. Alt er foregået helt åbent, det eneste usædvanlige er tidspunktet for afstemningen. Men det er jo ikke tidspunktet, er er årsag til, at der ikke var stemmer mod forslaget.

Bemærk, at ovenstående ikke betyder, at jeg var tilhænger af lovforslaget. Jeg gør blot opmærksom på, at der ikke er tale om forfalskning eller noget fordækt, som du har hævdet flere gange.

Nu vil jeg ikke bruge tid paa at finde flere links, men aendringen fandt sted i 3rd reading eller 3. behandling midt om natten. Det er derfor balladen startede om morgenen efter det blev offentliggjort.

Da man startede med lovforslaget var det hensigten med at give amnesti til de almindelige borgere som var involveret, dog ikke de som var involveret i terrorhandlinger bl.a. med at futte Bangkok af.

Thaksin, Abhisit samt Suthep var ikke inkluderet til at starte med og paa ingen maade ville Suthep eller Abhisit anerkende amnesti, de afproever deres sag i retten.

Bed mig endelig ikke om at finde de links til hvor de frabeder sig amnesti. Proev at find dem selv.
Jeg er bosiddende i Thailand og foelger (synes jeg selv) rimelig godt med i hvad der foregaar.

Blot fordi en regering er "demokratisk" valgt kan man ikke bare skalte og valte som man vil fordi man har flertal.

Som et PR stunt havde man bl.a. Tony Blair (om han er et godt eksempel skal jeg undlade at udtale mig om) paa besoeg. Tony Blair gav bl.a. det raad at fordi man har flertal skal man ikke overse minoriteterne.

Det gad man ikke lytte til.

Med venlig hilsen og god weekend.

Conrad
De som jaevnligt laeser avis i Thailand, maa kunne huske at ved den omtalte lovbehandling ved 4- tiden om morgenen, der var amnesti til Khun Taksin kommet med. Derfor al opstandenTil hest

Conrad

PS. jeg holder ikke med nogen af parterne.

Yonok
Jeg syntes bare at det er lidt sjovt at disse ting kan få dig NFP op og ringe sådan - og når jeg så linker til Abhisit...at han har svindlet sig til hele sin kariere eller spurgt til hvordan en gut som Suthep der bevisligt aldrig har arbejdet i sit liv pludselig er millionær...flere gange...ja, så fejer du det bare væk og siger-nå,er det alt.
En for mig lidt pudsig indstilling til retfærdighed,men hvad,sådan er vi jo så forskellige.

NFP
Conrad skrev:

De som jaevnligt laeser avis i Thailand, maa kunne huske at ved den omtalte lovbehandling ved 4- tiden om morgenen, der var amnesti til Khun Taksin kommet med. Derfor al opstandenTil hest

Conrad

PS. jeg holder ikke med nogen af parterne.

Tak Conrad.

Conrad

Suthep kommer fra en rig familie og saa behoever han ikke at arbejde ret meget for selv at blive en holden mand, men korrupt det er han.

Abhisit har ikke svindlet sig til hele sin karierre, jeg synes der her overdrives kraftigt.

Conrad

NFP
Yonok skrev:

Jeg syntes bare at det er lidt sjovt at disse ting kan få dig NFP op og ringe sådan - og når jeg så linker til Abhisit...at han har svindlet sig til hele sin kariere eller spurgt til hvordan en gut som Suthep der bevisligt aldrig har arbejdet i sit liv pludselig er millionær...flere gange...ja, så fejer du det bare væk og siger-nå,er det alt.
En for mig lidt pudsig indstilling til retfærdighed,men hvad,sådan er vi jo så forskellige.

@Yonok, jeg beklager, jeg ved ikke hvor lang tid du har haft i Thailand, men laeg maerke til at Abhisit er IKKE kendt skyldig i noget som helst saa venligst stop den sang.

Hvis Suthep er millionaer saa fred vaere med det (hans konti er blevet spaerret af DSI) men mht Thaksin taler vi om BILLIONER og jeg vil anbefale at du laeser om emnet istedet for evt at lytte til din kone hvis det er din kilde. Udover det er Thaksin en person som er kriminel da han er flygtet fra en faengselsdom paa 2 aar plus der venter en spiseseddel saa lang som et ondt aar paa at blive behandlet i den usandsynlige situation at han skulle vende tilbage for at opfylde sin faengselsstraf.

Den nuvaerende krise er opstaaet paa grund af den mislykkede amnestilov som ville hvidvaske Thaksin for alle hans misgerninger. Det er der nogen som ikke kan eller vil forstaa.

Om Suthep har arbejdet i sit liv skal jeg ikke kunne sige og det kan Yonok heller ikke vide noget om. Lige nu arbejder han paa livet loes og jeg undrer mig over hvilken energi drink som sponsorerer ham ?Smile

Med venlig hilsen og nu er det sengetid her i huset.

Yonok
Conrad og NFP
Han har fået frataget alt han havde af rang osv. i militæret så et eller andet sted er han altså blevet kendt skyldig ellers sker det vel ikke.

natty
As predicted, the government will not be able to keep its promise to rice farmers that they will definitely be paid today, Jan 31 -- just as all the other promises of payment been broken -- because the government itself is broke but has stubbornly refused to accept it and has kept lying to the farmers.....

The reason for their (bankernes) absence is that it remains doubtful the Finance Ministry can secure the loan and whether such a transaction would be constitutional or not.....

I wonder what excuses the government or provincial governors will be telling the unpaid rice farmers this time - hard working people who have already waited several months for payment and are now even deeper in debt than usual....

Just tell the farmers the truth – the real truth – that the government is broke, and about the corruption in the rice scheme which has robbed the farmers of the money they should have received...

http://www.bangko...eepchaikul

Dette handler bla. om alvorlig korruption her og nu, og ikke under Thaksin, Abhisit eller andre.

Flere spørger herinde hvordan man kan forsvare "ulovlige" demonstrationer, da flere af deres ledere har et blakket ry.
Jeg kan lige så let spørge, hvordan kan nogen forsvare en regering, som er så politisk tonedøv at de prøvede at gennemtrumfe amnestilovgivningen og igen og igen ikke holder hvad de lover overfor risfarmerne pga. "ulovlig" korruption.
Redigeret af natty d. 31/01-2014 19:04
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: