Se indlæg
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/06-2014 19:14
|
Antal indlæg: 3779 |
BuddyG skrev: Vi har fået godkendt 90 dages visa til næste måned. Så det glæder jeg mig til :-) Jeg ansøgte om 88 dage (det passer bedst i min kalender) og hun fik booket billetten til 89 dage, men det betød ikke så meget. Ansøgningen skrev jeg online og min kæreste ville gerne have hjælp til kopiering af dokumenter og indlevering af papir, så det fik vi nogen til. Jeg undre mig over, at min kæreste bliver spurgt om nogle flere spørgsmål på ambassaden, men hun svarede dem så godt hun kunne. Derefter ringede jeg til udlæningestyrelsen for at høre hvordan det kunne være, men det er åbenbart normalt. Ja, det er helt normalt. De kan fx finde på at spørge om, hvilken by deres kæreste i Danmark bor i. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 02/06-2014 20:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Robert Kronberg skrev: BuddyG skrev: Vi har fået godkendt 90 dages visa til næste måned. Så det glæder jeg mig til :-) Jeg ansøgte om 88 dage (det passer bedst i min kalender) og hun fik booket billetten til 89 dage, men det betød ikke så meget. Ansøgningen skrev jeg online og min kæreste ville gerne have hjælp til kopiering af dokumenter og indlevering af papir, så det fik vi nogen til. Jeg undre mig over, at min kæreste bliver spurgt om nogle flere spørgsmål på ambassaden, men hun svarede dem så godt hun kunne. Derefter ringede jeg til udlæningestyrelsen for at høre hvordan det kunne være, men det er åbenbart normalt. Ja, det er helt normalt. De kan fx finde på at spørge om, hvilken by deres kæreste i Danmark bor i. Hilsen, Robert Og når hun så lander med flyet her i Dk, så bliver hun nok spurgt af politiet een gang til , det gjorde min denne gang, og af evt. lidt stress over politiet kunne hun ikke huske hvilken by hun skulle til !!! så spurgte betjenten om noget andet hun så godt kunne huske, og så sagde det venlige politi "ok" til hende, og hun kom igennem. Mvh,
Nahm |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/06-2014 22:57
|
Antal indlæg: 3779 |
Nahm skrev: Robert Kronberg skrev: BuddyG skrev: Vi har fået godkendt 90 dages visa til næste måned. Så det glæder jeg mig til :-) Jeg ansøgte om 88 dage (det passer bedst i min kalender) og hun fik booket billetten til 89 dage, men det betød ikke så meget. Ansøgningen skrev jeg online og min kæreste ville gerne have hjælp til kopiering af dokumenter og indlevering af papir, så det fik vi nogen til. Jeg undre mig over, at min kæreste bliver spurgt om nogle flere spørgsmål på ambassaden, men hun svarede dem så godt hun kunne. Derefter ringede jeg til udlæningestyrelsen for at høre hvordan det kunne være, men det er åbenbart normalt. Ja, det er helt normalt. De kan fx finde på at spørge om, hvilken by deres kæreste i Danmark bor i. Hilsen, Robert Og når hun så lander med flyet her i Dk, så bliver hun nok spurgt af politiet een gang til , det gjorde min denne gang, og af evt. lidt stress over politiet kunne hun ikke huske hvilken by hun skulle til !!! så spurgte betjenten om noget andet hun så godt kunne huske, og så sagde det venlige politi "ok" til hende, og hun kom igennem. Spørgsmålet fra politiet i Danmark er blot for at finde ud af, om kvinden ved, hvad der er op og ned. Der er ikke noget at være nærvøs for, selv om jeg godt kan forstå, at hun kan blive forvirret efter en lang rejse til et fjernt land. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
dj1972 |
Lagt på d. 09/03-2015 22:15
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Jeg har et spørgsmål, som måske er lidt dumt. Jeg er gift med en thailænder, som bor i Thailand. Jeg er netop flyttet til Danmark fra Thailand. Hun skal nu herop og besøge mig på et turistvisum, og jeg skal derfor lave et invitationsbrev. Jeg skal vel bruge VU2, ligesom når man ansøger om et girlfriend visa? Ved spørgsmålet om vi er i familie med hinanden, skal jeg vel sige ja, også uddybe at vi er gift. Ægteskabet er allerede registreret i Danmark. Bør jeg vedlægge kopi af vielsesattesten, som er på engelsk og thai? På spørgsmålet om der er særlige omstændigheder, skal jeg vel bare sige nej? Skal jeg dokumentere indtægt, eller opsparing for at bevise at jeg kan forsørge hende økonomisk under hendes ophold? På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
zapper |
Lagt på d. 09/03-2015 22:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Jeg går ud fra, du er dansk statsborger. Når jeg giver dig svar. Når I er gift, så er det uden problemer at få din hustru til DK på et 3.måneders visa. Ja det er VU2 du skal bruge Nok en god ide at vedlægge vielses papirerne, jo bedre dokumentation jo lettere papirarbejde. Nej du skal heller ikke dokumenterer indtægt eller andre former for økonomi. du krydser jo af på ansøgningen, at du er hendes vært under besøget. Normalt så skal man stille ansøgeren have en bankbog på 40000 baht det skal du heller ikke, fordi I er gift. |
|
|
milex |
Lagt på d. 10/03-2015 11:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
zapper skrev: Normalt så skal man stille ansøgeren have en bankbog på 40000 baht det skal du heller ikke, fordi I er gift. Jeg er/var i nøjagtig samme situation som dj1972. Forespurgte ambassaden mht. de 40.000 baht på hendes/ansøgers bank-konto. Ambassadens svar var, at kopi af hendes bankbog og original bankbog med indestående på 40.000 baht skulle forvises sammen med ansøgningen. Bare min oplevelse/erfaring. |
|
|
dj1972 |
Lagt på d. 11/03-2015 20:23
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Og jeg siger selvfølgelig at vi er i familie (gift)? |
|
|
milex |
Lagt på d. 12/03-2015 08:30
|
Kort svar: JA. |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 13/03-2015 07:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Please lad være og lyt til Zapper. Han ved ikke hvad han taler om. Hun skal stadig have 40.000 baht på sin konto, selvom i er gift. Turist visum regler, er turist visum regler, uanset om man er gift eller ej. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/03-2015 16:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Sikke da nogle SVIN der sidder derinde på VFS Min kone havde alle ansøgninger, Invitations nummer, pas, forsikring og det hele klar og mødte ind kl 8 morgen - alt var lagt i orden og det hele. Hun kommer op til Counter 1 og der er en fra counter 6 (sverige) som render rundt og ikke har noget at lave så hun overtager af mærkelige årsager min kones ansøgning. Kællingen er tydeligvis en forvirret og højpandet (kort håret med lysfarvet hår) og fucker totalt op i de papirer som der var orden på og tager min billet med som HENDES retur billet - dette nævner min kone hvortil at kællingen vrisser. Hun spørger om min partner har udfyldt listen med spørgsmål, den liste som man kun får inde på VFS, Nej svare hun og hun får listen, bliver på en meget kold og ubehagelig måde bedt om at få den udfyldt og tage et nyt nummer! der er nu rigtigt mange derinde. hun sad der i 5 timer, 8-13, og så hvordan de her agency folk kom lige på til counter og kunne gå igen, sikker fordi at de også tjener penge ved at lade dem komme hurtigt igennem. Hendes nummer er nu på tavlen og hun skal nu for en mandlig skranke pave der kigger koldt og uinteresseret på hendes ting og beder hende sende en mail når hun er kommet hjem med den forsikring hun har købt om at det skal ændres til at sætte kryds i Schenken istedet for Europa & Schenken som hun havde gjort. Nu afventer vi og ser hvordan hendes pas ser ud når det kommer. Er der ikke visum sørger jeg for at voldtage dem online! Forpulede pengefixerede amøber der sidder der og spiller konger og dronninger - ikke en gang tager de hensyn til at min kone er rejst langt på hendes 1 ugentlige fridag for at blive sprunget over af kvapsede agenter. Selvom at vi nu lige skal se det pas der, og om ikke der er Visum i, for hvorfor skulle der ikke være det, så er jeg rasende lige nu over den behandling hun har fået. Jeg giver det tid inden jeg overvejer næste træk til at få det her blæst ud på nettet. |
|
|
milex |
Lagt på d. 13/03-2015 16:57
|
VFS er vel bare en omvej - og tror jeg dyrere. Bestil en tid på ambassaden - meget lettere!. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/03-2015 17:06
|
milex skrev: VFS er vel bare en omvej - og tror jeg dyrere. Bestil en tid på ambassaden - meget lettere!. Jeg vidste ikke man kunne gøre det på ambassaden ? Desuden er det ikke det jeg har hørt andre har gjort - beskriv gerne nærmere om hvilke fordele der ligger i at gøre det på ambassaden, andet end tidsbestilling og pris. Eller forsøger du at være sjov og puste til ilden ? |
|
|
milex |
Lagt på d. 13/03-2015 17:30
|
Næ, det er ikke for sjov - eller for at puste til nogen ild. Personlig synes jeg bare at personalet på ambassaden er yderst samarbejdsvillige. Ansægning om visum går jo - som jeg har forstået det - under alle omstændigheder via ambassaden. Efter screening på VFS. Og de taler dansk og thai på ambassaden. Mener jeg betalte 2.400 baht for et visum. Men det kræver du får en aftale om et tidspkt. - pr.mail eller tlf. De henviser dog gerne til VFS - bare ignorer det og bed om en aftale - ikke noget problem. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/03-2015 17:38
|
milex skrev: Næ, det er ikke for sjov - eller for at puste til nogen ild. Personlig synes jeg bare at personalet på ambassaden er yderst samarbejdsvillige. Ansægning om visum går jo - som jeg har forstået det - under alle omstændigheder via ambassaden. Efter screening på VFS. Og de taler dansk og thai på ambassaden. Mener jeg betalte 2.400 baht for et visum. Men det kræver du får en aftale om et tidspkt. - pr.mail eller tlf. De henviser dog gerne til VFS - bare ignorer det og bed om en aftale - ikke noget problem. Ok - tak for svar. Grundet kursen gav hun 2400 thb på VFS Jeg var ikke med, og har ikke lige selv stødt på at det var en mulighed på ambassaden, men jeg er sikker på at behandlingen der er bedre end hvad hun oplevede på VFS - Alene af den grund vil jeg bede hende gå derhen næste gang. Jeg kommer til at være rimelig på kanten og fintfølende indtil passet kommer retur med svar, for jeg har ingen tillid til nævenyttige skranke paver der har ondt i røven. Ønsker dem faktisk kun mørke ting som jeg vil skåne dig/jer for. |
|
|
milex |
Lagt på d. 13/03-2015 17:51
|
Fint nok -bare vær opmærksom på du SKAL have en aftale omkring ansøgningen. Du kan ikke bare gå ind fra gaden og ansøge. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 13/03-2015 17:57
|
Jep den opfattede jeg, tak |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/03-2015 19:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Vil lige præcisere, at uanset en visumansøgers ægteskabelige status, stilles der som udgangspunkt krav om tilstrækkelige midler til opholdet. Det er den lange forklaring, men orker man ikke den, kan man stoppe her og notere sig, at beløbet pt. er 350 kr./døgn. Det følger af den danske udlændingelov, at en udlænding ved indrejsen skal være i besiddelse af de nødvendige midler til sit underhold og til hjemrejsen. Som nævnt, er beløbet pt. 350 kr./døgn. Dette fremgår af Praksisnotatet https://www.nyida...122013.pdf Hvor der er henvisning til det legale grundlag, som er Visumhåndbogen, dvs. Kommissionens afgørelse af 19.03.2010 (Konsolideret version af 9. juli 2014) Det interessante er bilag 18: https://www.nyida...lag_18.pdf MEN for at det ikke skal være nemt, er dette et udgangspunkt. Der er mulighed for, at i konkrete visumansøgninger stilles anderledes, dvs. lavere krav Det kan være ved privat indkvartering som f.eks. når en ægtefælle naturligvis bor med sin ægtemand. DOG kræver det jo en masse særlig sagsbehandling, så udgangspunktet med 350 kr./døgn følges i langt de fleste sager. GAMBIT: Jeg synes at kunne genkende en klassisk storsnudet skrankepave adfærd. Uanset om du poster din oplevelse i cyberspace, som naturligvis kan give et vist afløb, bør du derudover overveje at klage. Ambassaden har outsourcet ekspeditionen af visumansøgninger, men er som forvaltningsmyndighed stadig ansvarlig for både afgørelsesdelen og det kan muligvis udbredes til at omfatte VFS kundebehandling. Du kan klage her: (rette klagemyndighed) [url]http://um.dk/da/om-os/kontakt/?sc_lang=da [/url] Det ene tiltag udelukker jo ikke det andet ;-) |
|
|
Papa |
Lagt på d. 13/03-2015 21:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
GAMBIT skrev: Sikke da nogle SVIN der sidder derinde på VFS Min kone havde alle ansøgninger, Invitations nummer, pas, forsikring og det hele klar og mødte ind kl 8 morgen - alt var lagt i orden og det hele. Hun kommer op til Counter 1 og der er en fra counter 6 (sverige) som render rundt og ikke har noget at lave så hun overtager af mærkelige årsager min kones ansøgning. Kællingen er tydeligvis en forvirret og højpandet (kort håret med lysfarvet hår) og fucker totalt op i de papirer som der var orden på og tager min billet med som HENDES retur billet - dette nævner min kone hvortil at kællingen vrisser. Hun spørger om min partner har udfyldt listen med spørgsmål, den liste som man kun får inde på VFS, Nej svare hun og hun får listen, bliver på en meget kold og ubehagelig måde bedt om at få den udfyldt og tage et nyt nummer! der er nu rigtigt mange derinde. hun sad der i 5 timer, 8-13, og så hvordan de her agency folk kom lige på til counter og kunne gå igen, sikker fordi at de også tjener penge ved at lade dem komme hurtigt igennem. Hendes nummer er nu på tavlen og hun skal nu for en mandlig skranke pave der kigger koldt og uinteresseret på hendes ting og beder hende sende en mail når hun er kommet hjem med den forsikring hun har købt om at det skal ændres til at sætte kryds i Schenken istedet for Europa & Schenken som hun havde gjort. Nu afventer vi og ser hvordan hendes pas ser ud når det kommer. Er der ikke visum sørger jeg for at voldtage dem online! Forpulede pengefixerede amøber der sidder der og spiller konger og dronninger - ikke en gang tager de hensyn til at min kone er rejst langt på hendes 1 ugentlige fridag for at blive sprunget over af kvapsede agenter. Selvom at vi nu lige skal se det pas der, og om ikke der er Visum i, for hvorfor skulle der ikke være det, så er jeg rasende lige nu over den behandling hun har fået. Jeg giver det tid inden jeg overvejer næste træk til at få det her blæst ud på nettet. Jeg føler med dig og din kone GAMBIT, har selv været der med min kone, og kan sagtens genkende hvad du skriver. Jeg var bare fuldstændig paf og turde ikke rigtig svare igen, bange for at vi skulle få et afslag på vores visum. Tror hvis det havde været i DK, så havde jeg sgu rykket kontoret ned.... nej det havde jeg jo nok ikke, men jeg var satame også rasende den dag! Håber det lykkes for jer!! "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/03-2015 22:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Papa. Kender din følelse. Men du, og andre kan være HELT rolige. Uanset hvor meget man gør sig utilbens på det VFS kontor, har det INGEN påvirkning på afgørelsen om udstedelse af visum. VFS er bare kaffehentere i den proces. AL afgørelsesvirksomhed skal foretages af ambassaden Og de har endda kun kompetence til afgørelse af visse simple sager. Det er UDLS, som har den egentlige kompetence ;-) Så man kunne godt bede om at tale med en overordnet, i f.eks. sagen som Gambit beskriver. Men ofte er man jo ikke selv med, og de fleste tænker på at bare få det overstået |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 14/03-2015 05:14
|
Sudsakhon Jeg er ret sikker på at jeg vil skrive en klage, og det vil jeg gøre efter at hun har modtaget sit pas med Visum i, så de ikke får indtryk af at jeg klager på baggrund af nægtet visum. Der er mange måder at bruge cyberspace på og skrive man mange steder nok ja så vil det blive mere og mere synligt på søgemaskiner - og her er det så ikke positiv kritik eller information. En anden måde man kunne gøre det på er at man på et forum som dette kunne starte tråden, f.eks "VFS-Oplevelser" og se hvor mange brugere på TP der vil skrive om deres oplevelser hos VFS og derved også vise omfanget af problemet. Et link til Udenrigsministeriets klagekasse og de kan få en fornemmelse af problemet. Nu er det ikke sikkert alle har haft en en dårlig oplevelse så de gode vil også blive læst. Det kan selvf. være de er røv ligeglade med en indsendt klage - men det kan de ikke være hvis det rangerer højt på Google til alles skue. Papa Jeg sagde præcis det samme til min kone; Godt jeg ikke var der! Hun kender mit temperament hvad angår process og process tid i Thailand og havde jeg set den måde min kone blev behandlet ville jeg nok blive båret ud efter at have flået alle 6 counters ned. for hvis der er noget der kan få mit blod i kog er det myndigheder, skrankepaver og ugidelige procedure spassere. Ingen springer mig over i køen og slet ikke min kone, uden køteren kommer frem i mig. Og vi kender det alle sammen hernede - der skal kun 1 lille bøssekal/Commando-Heks til at gøre det hele besværligt og ulideligt. Godt hvad Sudsakhon peger på - At de ikke har en klap at gøre med nogen beslutninger for så var det da blevet tyndt med Visum. I bund og grund er de en flok tyraner der åbenbart skal gøre det til en grim og ubehagelig oplevelse. Må deres røv klø og arme være for korte (dette er allerede tilfældet) Fedt at høre andres oplevelser hos VFS. |
|
Spring til debat: |