Se indlæg
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 08/08-2012 04:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Jeg kommer til at tænke på hvorfor kan Styrelsen ikke overføre pengene direkte til en thailandsk bank, så slap man sku også for de høje afgifter til bankerne som jo alligevel ikke betaler skat - de bruger pengene til direktørlønninger og aktionærafkast. Ja det er et andet af de spørgsmål jeg nu gentagne gange har spugt Stryrelsen om, men de har jo det princip ikke at ville svare. Alene fordi jeg beder om at få mine penge Expres (dag til dag) hver måned, så skal jeg betale 200 DKK for den transaktion, det tager den bankansatte under 5 min. at trykke på tasterne. Hvis jeg vil vente 6-8 dage for overførsel kan jeg "nøjes" med 150 dkk og Bangkok Bank skal jo også tjene lidt for at modtage pengene. Skeptikeren |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/08-2012 08:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Jeg kommer til at tænke på hvorfor kan Styrelsen ikke overføre pengene direkte til en thailandsk bank, så slap man sku også for de høje afgifter til bankerne som jo alligevel ikke betaler skat - de bruger pengene til direktørlønninger og aktionærafkast. Kan de også, du skal bare indsende din Thai bank oplysning med mere til dem, kender flere der får det gjort, og på den måde er de altid i Thailand den dag som de går ind der hjemme i DK har jeg ladet mig fortælle... Så det er ikke et problem... Kan huske i et af deres brev fik jeg en stykke papir med, hvor jeg skulle udfylder om det var min danske bank konto eller en anden bank et sted i verden jeg ville havde dem sat ind på... Taget fra en anden post her fra siden af. Sådan indberetter og ændrer du din NemKonto på nemkonto.dk Du kan altid gå ind på nemkonto.dk og indberette en ny konto som NemKonto, hvis du for eksempel skifter bank. Sådan ændrer du din NemKonto: Log på www.nemkonto.dk. Du får vist siden ”Ret NemKonto”. Indtast det nye kontonummer i feltet ”Nyt kontonummer”. Vælg knappen "Gem". Du bliver bedt om at signere ændringen med din digitale signatur og får herefter vist en kvittering. Bemærk: Du skal vælge linket ”Udenlandsk NemKonto” under ”Andre muligheder” nederst på siden, hvis du vil ændre din aktuelle NemKonto til en udenlandsk konto. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/08-2012 09:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
thaikurt1 skrev: Jeg har stor sympatiser for Dansk folkeparti det er det endes parti der har meld ud over for udlænding og deres misbrug at det offentlig. De ønsker også at man begrænser flere flygtningen fra andre land og at man i sted for de kommer til Danmark man så hjælpe dem i nærområdet. Hvis man har læst aviser de sidste par dag kan man nu se at det koster den danske stat 1mia om året af havde dem. Den røde regning forslag når de har være et halv år i asyl center skal de flytte ud i samfundet og få et arbejder men det viser sig bare at ikke alle er i stand til at udføre et arbejde de er udegnet til at arbejde og skal derfor leve af det. Man skulle hele forbedre livet for de danske invalidepensionist/ folkepensionist i sted for at smide penge ud til andre folkefærd. Det er sgu også lidt fræk at nogen medlem skriver så kunne man jo havde spare op den gang man var på arbejdsmarkedet men man glemmer bare var fik dengang lønnede særlig især dem der ikke havde et ufaglært og havde man skifter familie hvad der ikke mange penge tilbage når en udgifter var betale. Min mor og far har aldrig sparet op til pension, alle pengene gik da til et anstændigt liv for hele familien. Tror da heller ikke at man havde pension den gang, jeg kan ikke huske noget om det. Mine venners forældre var i samme situation, med mange børn. Jeg er fra en af de store børneårgange. Jeg har ikke specielt meget sympati for Dansk Folkeparti andet end, at Pia har været en udsædvanlig dygtig politiker, om man så syntes om det eller ej. Hånden på hjertet, jeg er lidt træt af alt det her flygtninge halløj, jeg vil helere have at man skød krudtet af på de svage grupper i Danmark, og det gælder også nuværende udlændinge, og så glemte omverdenen bare for en lille tid. Hjælp til selvhjælp projekter skal man selvfølgelig holde liv i, rundt omkring i verdenen. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/08-2012 09:21
|
Badedyr skrev: Kan de også, du skal bare indsende din Thai bank oplysning med mere til dem, kender flere der får det gjort, og på den måde er de altid i Thailand den dag som de går ind der hjemme i DK har jeg ladet mig fortælle... Så det er ikke et problem... Kan huske i et af deres brev fik jeg en stykke papir med, hvor jeg skulle udfylder om det var min danske bank konto eller en anden bank et sted i verden jeg ville havde dem sat ind på... Vær dog OBS på, at overførslen ikke er i thai-baht men i Danske kroner, har mødt nogle pensionister i Thailand, der har været pisse sure over det. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 08/08-2012 09:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Og hvad betyder så det rent konkret i kontanter . kan sku ikke rigtig forstå de regnestykker? Skeptikeren |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/08-2012 10:07
|
Skeptikeren skrev: Og hvad betyder så det rent konkret i kontanter . kan sku ikke rigtig forstå de regnestykker? Skeptikeren At banken i Danmark veksler til Thai-baht, og tjener på det samt gebyr, derefter sendes pengene videre til banken i Thailand. Ved fremsendelse af danske kroner til en Thailandsk bank, får du altid en bedre kurs. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 08/08-2012 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
jeghar en internet bank ved danske bank og har haft i mange år og når jeg bestiller standard overførelse i dktil min thai bank bangkok bank har jeg min overførelse på 3 bankdag og til et gebyr på 4o dk meget lidt gebyr i thailand dem som jeg kender der får penge direkte til thaibank har deres penge sidste hverdag i hver mdr. og det koster under 10 kr i gebyr held og lykke der er nogen der godt kunne bruge det |
|
|
poom |
Lagt på d. 08/08-2012 12:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
for mig at se drejer hele denne lange snak sig om nogle gamle pensionister der ikke synes at de får penge nok. det er jo også synd at i ikke gør det. det gør jeg jo heller ikke når jeg går på pension så får man mere i danmark eller EU. jamen så flyt dog tilbage. der er ingen der har tvunget jer til at bo i thailand at man har familie der er er dejligt men det kan ikke komme andre ved at man har valgt at bo i thailand om det er fair at man så ikke får tillæg ved jeg ikke. men det er ens for alle udenfor EU. ellers må man vælge nogle andre politikere der går ind for det. så er det jo også hamrende ligemeget om danmark sparer penge på at man bor i thailand når der nu er de regler. igen det er ens for alle. er man utilfreds så flyt! den der med at man har slidt og slæbt hele livet så nu har man KRAV på mere i pension holder ikke en meter. skulle man så have mindre i pension hvis man ikke havde slidt og slæbt? f.eks. hvis man har været arbejdsløs eller invldepensionist eller arbejdet på halvtid? det er ikke så svært. der er nogen regler. følg dem. utilfreds. vælg politikere der vil sætte pensiomnen op skeptiker. jeg kan godt forstå du er sur men har du snakket med en advokat om det? jeg har snakket med en om det du har skrevet og også om et brev der lå.fordi jeg ijkke selv ved hvad jeg skulle gøre hvis det var mig. han sagde at der er nogen regler for hvordan de skal svare men det kommer an på hvordan man skriver brevet |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/08-2012 13:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Når man bede Pensionstyrelsen om at indsætte sin pension på F.Eks en Thai bank konto, er der følgende muligheder ang Valutaen man ønsker sine penge indsat som: DKK EURO Bospællandet Valuta US $ Anden Valuta (Skriv Art) Så det skulle da være mulige at få det lige som man selv ønsker det.... Formularen kan findes på Pensionstyrelsen webpage, da jeg ikke lige ved hvordan jeg vedhæfter en .doc file... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 08/08-2012 13:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
poom,jeg er en gamel pensionist og har kun givet udtryk for,at alle pensionister skulle behandles ens,hvis de valgte og bo i et andet, det kan du være uenig i og det er ok, men spar os for dine dumsmarte bemærkninger............... |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/08-2012 14:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg få hver måned send mim pension via nationalbanken til min thaikonto det har jeg efterhånden fået i mange år, har kun en NemKonto i DK fordi den danske stat har pålagt mig at jeg skal havde det kan ikke se noget formål af havde en dansk bank når jeg bo her fast. Når jeg skal skifte thaibank skriver jeg en mail til Pensionstyrelsen men den nuværende bank og den jeg så vil skrifte til bedre om at få et skrifter svar på de har modtaget mail og til dato har der aldrig være problemer at gøre det på den måde chaingmai der er altid nogen der skal gøre sig bemærke med dumsmarte bemærkninger. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2012 14:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
poom skrev: for mig at se drejer hele denne lange snak sig om nogle gamle pensionister der ikke synes at de får penge nok. det er jo også synd at i ikke gør det. det gør jeg jo heller ikke når jeg går på pension så får man mere i danmark eller EU. jamen så flyt dog tilbage. der er ingen der har tvunget jer til at bo i thailand at man har familie der er er dejligt men det kan ikke komme andre ved at man har valgt at bo i thailand om det er fair at man så ikke får tillæg ved jeg ikke. men det er ens for alle udenfor EU. ellers må man vælge nogle andre politikere der går ind for det. så er det jo også hamrende ligemeget om danmark sparer penge på at man bor i thailand når der nu er de regler. igen det er ens for alle. er man utilfreds så flyt! den der med at man har slidt og slæbt hele livet så nu har man KRAV på mere i pension holder ikke en meter. skulle man så have mindre i pension hvis man ikke havde slidt og slæbt? f.eks. hvis man har været arbejdsløs eller invldepensionist eller arbejdet på halvtid? det er ikke så svært. der er nogen regler. følg dem. utilfreds. vælg politikere der vil sætte pensiomnen op skeptiker. jeg kan godt forstå du er sur men har du snakket med en advokat om det? jeg har snakket med en om det du har skrevet og også om et brev der lå.fordi jeg ijkke selv ved hvad jeg skulle gøre hvis det var mig. han sagde at der er nogen regler for hvordan de skal svare men det kommer an på hvordan man skriver brevet Poom, nu skal du bare laese hvad der staar nedenunder og det er det det drejer sig om i en noeddeskal. Det aevl med at man bare kan flytte tilbage til Danmark eller et EU land det er for kynisk. Glem alt om andre tillaeg saa som varmetillaeg og diverse andre tillaeg der kan soeges om fordi hvis du bliver godkendt til nogen af disse saa er man helt nede i moeget. Ud over folkepensionens grundbeløb får enlige folkepensionister et pensionstillæg på 71.196 kr. om året (2012). Er du gift eller samlevende, er tillægget på 34.416 kr. om året (2012). Dit pensionstillæg bliver sat ned, hvis du har årlige indtægter over en vis størrelse ved siden af folkepensionen. Det kan fx være indtægter fra arbejde. Tillægget kan også blive påvirket af din ægtefælles eller samlevers indtægt, og her har det betydning, om han eller hun er pensionist. Hvis du er enlig: Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter på op til 64.300 kr. årsbasis (2012), før det påvirker pensionstillægget. Indtægten bliver i nogle tilfælde opgjort som 12 gange en månedlig indtægt. For hver 100 kr. din indtægt overstiger 64.300 kr. (2012), bliver pensionstillægget sat 30,9 kr. ned. Du kan ikke få pensionstillæg, hvis du tjener mere end 294.600 kr. på årsbasis (2012). Hvis din ægtefælle eller samlever er folke- eller førtidspensionist: Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 128.900 kr. årsbasis (2012), før det påvirker dit pensionstillæg. Indtægten bliver nogle gange opgjort som 12 gange en månedlig indtægt. For hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 128.900 kr. (2012), bliver dit pensionstillæg sat 16 kr. ned. Du kan ikke få pensionstillæg, hvis I samlet set har indtægter, der er højere end 343.900 kr. (2012). Hvis din ægtefælle eller samlever ikke er pensionist: Er din ægtefælle eller samlever ikke pensionist, kan I se bort fra halvdelen af hans eller hendes indtægt op til 201.100 kr. på årsbasis (2012), dvs. op til 100.550 kr. årligt (2012). Jeres samlede indtægter ud over din pension kan herefter udgøre op til 128.900 kr. på årsbasis (2012), uden at det påvirker pensionstillægget. For hver 100 kr. jeres samlede indtægter overstiger 128.900 kr. (2012), bliver pensionstillægget sat 32 kr. ned. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 08/08-2012 14:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
poom skrev: for mig at se drejer hele denne lange snak sig om nogle gamle pensionister der ikke synes at de får penge nok. det er jo også synd at i ikke gør det. det gør jeg jo heller ikke når jeg går på pension så får man mere i danmark eller EU. jamen så flyt dog tilbage. der er ingen der har tvunget jer til at bo i thailand at man har familie der er er dejligt men det kan ikke komme andre ved at man har valgt at bo i thailand om det er fair at man så ikke får tillæg ved jeg ikke. men det er ens for alle udenfor EU. ellers må man vælge nogle andre politikere der går ind for det. så er det jo også hamrende ligemeget om danmark sparer penge på at man bor i thailand når der nu er de regler. igen det er ens for alle. er man utilfreds så flyt! den der med at man har slidt og slæbt hele livet så nu har man KRAV på mere i pension holder ikke en meter. skulle man så have mindre i pension hvis man ikke havde slidt og slæbt? f.eks. hvis man har været arbejdsløs eller invldepensionist eller arbejdet på halvtid? det er ikke så svært. der er nogen regler. følg dem. utilfreds. vælg politikere der vil sætte pensiomnen op skeptiker. jeg kan godt forstå du er sur men har du snakket med en advokat om det? jeg har snakket med en om det du har skrevet og også om et brev der lå.fordi jeg ijkke selv ved hvad jeg skulle gøre hvis det var mig. han sagde at der er nogen regler for hvordan de skal svare men det kommer an på hvordan man skriver evet Du snakker mest. Pre hvad dilemmaet er: or de som har glemt hvad tråden handler om kan det være en ide at kigge en gang til på indlæg nummer 48, hvoraf bl.a. fremgår.. Jeg har som tidligere fortalt modtaget og afsendt svar til Kontrolteamet allerede i april. Jeg afsendte i alt 3 rykkere for svar uden respons fra teamet. Før den 2. juli, hvor jeg får et nyt anbefalet brev med de samme krav fra Kontrolteamet, hvor jeg skal svare inden 4 uger ellers inddrager de min pension. Altså en helt klar trussel om ingreb i mine rettigheder. Jeg brugte så i mit svar, afsendt samme dag, med kopi til Pensionstyrelsen i DK, dele af Blackladders skriv, og hvor jeg desuden spurgte helt konkret hvor i Thailand Kontrolteamet forventede at man kunne indhente disse oplysninger, idet jeg under mine forespørgsler på diverse kontorer her i Pattaya ikke havde kunnet få oplyst hvor man kan hente oplysninger til brug for Danske Skattemyndigheder. Jeg kan sq da godt forstå at Skeptiker oplever et vist ubehag og følelse af afmagt når han afkræves dokumentation, som er umulig at skaffe i dette land og desuden trues med indragen pension. Det e "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
poom |
Lagt på d. 08/08-2012 15:33
|
i kan vræle så meget i vil det bliver mine bemærkninger fandme da ikke dumsmarte af. jeg skriver jo bare som det er. vil man have at loven ændres så vælg nogen ind der vil hæve satserne jeg kan da godt forstå at i vil have tillæg. det er da logisk. og det nytter ikke noget at copy/paste satserne så man kan se hvor lidt i får. sagen er at der ikke er tillæg til folk udenfor EU....det er jo ens for alle så hvad vil i have? Skal man sidde og flæbe med jer? I kender jo satserne og i kan da bare blive hjemme i har selv valgt at flytte til thailand. Det har så nogen konsekvenser. Så må man tage ansvar jeg vil da gerne give jer mere pension. Men jeg er ikke politiker. Så stem på nogen andre. Dem der sidder der nu giver jer ikke nok… Mht til kontrolteam ved jeg heller ikke hvad man skal gøre . det skrev jeg også hvos man gider læse. Men jeg har spurgt og fået svar at man skal passe på hvordan og hvad man skriver i sit svar. Derfor kan jeg bare spørge igen. Har man talt med en advokat. Når nu man ikke kan få svar ud af dem selv |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2012 15:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
poom skrev: i kan vræle så meget i vil det bliver mine bemærkninger fandme da ikke dumsmarte af. jeg skriver jo bare som det er. vil man have at loven ændres så vælg nogen ind der vil hæve satserne jeg kan da godt forstå at i vil have tillæg. det er da logisk. og det nytter ikke noget at copy/paste satserne så man kan se hvor lidt i får. sagen er at der ikke er tillæg til folk udenfor EU....det er jo ens for alle så hvad vil i have? Skal man sidde og flæbe med jer? I kender jo satserne og i kan da bare blive hjemme i har selv valgt at flytte til thailand. Det har så nogen konsekvenser. Så må man tage ansvar jeg vil da gerne give jer mere pension. Men jeg er ikke politiker. Så stem på nogen andre. Dem der sidder der nu giver jer ikke nok… Mht til kontrolteam ved jeg heller ikke hvad man skal gøre . det skrev jeg også hvos man gider læse. Men jeg har spurgt og fået svar at man skal passe på hvordan og hvad man skriver i sit svar. Derfor kan jeg bare spørge igen. Har man talt med en advokat. Når nu man ikke kan få svar ud af dem selv Stemme kan man heller ikke, saa det er svaert. "det er jo ens for alle" Det er nemlig det det IKKE er, "ens for alle". Saa Poom taenk lige lidt over det. Mvh |
|
|
Boes |
Lagt på d. 08/08-2012 15:58
|
poom skrev: i kan vræle sÃ¥ meget i vil det bliver mine bemærkninger fandme da ikke dumsmarte af. jeg skriver jo bare som det er. vil man have at loven ændres sÃ¥ vælg nogen ind der vil hæve satserne jeg kan da godt forstÃ¥ at i vil have tillæg. det er da logisk. og det nytter ikke noget at copy/paste satserne sÃ¥ man kan se hvor lidt i fÃ¥r. sagen er at der ikke er tillæg til folk udenfor EU....det er jo ens for alle sÃ¥ hvad vil i have? Skal man sidde og flæbe med jer? I kender jo satserne og i kan da bare blive hjemme i har selv valgt at flytte til thailand. Det har sÃ¥ nogen konsekvenser. SÃ¥ mÃ¥ man tage ansvar jeg vil da gerne give jer mere pension. Men jeg er ikke politiker. SÃ¥ stem pÃ¥ nogen andre. Dem der sidder der nu giver jer ikke nok… Mht til kontrolteam ved jeg heller ikke hvad man skal gøre . det skrev jeg ogsÃ¥ hvos man gider læse. Men jeg har spurgt og fÃ¥et svar at man skal passe pÃ¥ hvordan og hvad man skriver i sit svar. Derfor kan jeg bare spørge igen. Har man talt med en advokat. NÃ¥r nu man ikke kan fÃ¥ svar ud af dem selv Lille Poomsen, sid ned og las langsomt.... Jeg har som tidligere fortalt modtaget og afsendt svar til Kontrolteamet allerede i april. Jeg afsendte i alt 3 rykkere for svar uden respons fra teamet. Før den 2. juli, hvor jeg får et nyt anbefalet brev med de samme krav fra Kontrolteamet, hvor jeg skal svare inden 4 uger ellers inddrager de min pension. Altså en helt klar trussel om ingreb i mine rettigheder. Jeg brugte så i mit svar, afsendt samme dag, med kopi til Pensionstyrelsen i DK, dele af Blackladders skriv, og hvor jeg desuden spurgte helt konkret hvor i Thailand Kontrolteamet forventede at man kunne indhente disse oplysninger, idet jeg under mine forespørgsler på diverse kontorer her i Pattaya ikke havde kunnet få oplyst hvor man kan hente oplysninger til brug for Danske Skattemyndigheder. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Boes |
Lagt på d. 08/08-2012 16:05
|
Skep har lange fortalt at han accepterer vilkarerne. Men at blive truet med at man fratager ham den sidste solle pension, fordi han ikke kan skaffe en dokumentation, som er umulig at skaffe m- det er sgu for meget Nu kan maske ogsa poomsen fatte ??? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 08/08-2012 16:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
Sagen er at der udøves diskrimination mod danske statsborge udelukkende ud fra deres opholdssted. Der er ikke nogen der beder om at man skal behandles anderledes ind de borger der tilfældig vis har valgt at opholde sig i Danmark eller et ØES-land. Der er også krav i forvaltningsloven om at man skal behandle borger anstændig. Det ligner en sag hvor blandt andet Skeptikeren tilsyneladende ikke får en rimelige behandling. Det er det som denne tråd handler om. Karsten |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 08/08-2012 16:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Ja, det er så åbent for diskussion. Du ved jo udmærket, at det vil være umådeligt svært for et så lille mindretal at finde tilstrækkeligt mange folketingsmedlemmer til at få ændret lovgivningen. Især, da der vil være meget få stemmer i det. Og så mener du åbenbart, at man blot skal sætte sig i skammekrogen og iøvrigt holde sin kæft. Du har ganske ret, reglerne er ens for alle folkepensionister, der bosætter sig udenfor EU, og hvad så? Det er vel naturligt at mange nævner Thailand, eftersom Dansk Thai Website er for "folk med interesse i Thailand". En lille korrektion. Det drejer sig ikke om takster, men om pensionstillæg / ikke pensionstillæg. Hvis man ikke kan holde ud, at andre beklager sig over forhold, de finder urimelige, er der en meget enkel løsning på det problem. Peter
|
|
|
poom |
Lagt på d. 08/08-2012 16:37
|
ja ja ja. ordkløveri gør ikke argumenterne bedre. satser thailand eller tillæg. du ved sku hvad der menes men før var det skat man ikke mente man skulle betale. og sundhedsbidrag fordi man ikke får brug for det når man bor i thailand og jeg kan da godt sætte mig langsomt ned. og jeg har også forsået. men lå læs igen (hvor mange gange har jeg skrevet?) er der svaret rigtigt på brevet. jeg har også skrevet at jeg ikke ved noget derfor har jeg spurgt fen der ved. og det var svaret...er der svaret RIGTIGT? du bebøver bagefter ikke overfalde mig jeg har ikke svaret men når det går i ged har man så spurgt en advokat om alt er ok? der er jo noget galt ikke? karsten. Der er ikke nogen der beder om at man skal behandles anderledes ind de borger der tilfældig vis har valgt at opholde sig i Danmark eller et ØES-land . nej men man kender loven. man vælger selv kan man ikke lide så flyt til EU jeg ved heller ikke om det er rimelig behandling men kan bare gentage mit svar da jeg spurgte. der er noget galt. har han talt med en advokat ? |
|
Spring til debat: |