Se indlæg
 Udskriv debat
Reglementet og kritik af Kongehuset
Gokinok
"The times they are a changing" - sang Bob D.

Tiderne skifter, men sgu´ ikke til det bedre..

Frown

Doc G.

rinpoche
ABEKATTEN skrev:
Jeg har i minøresnegl hørt at problemet snart løser sig selv, vi Thailændere vil blive udelukket

Dit filter i din øresnegl må tilskrives sprogforbistring.
Eller blot almindelig show off.

หน้าแตกหมดเลย. Du taber ansigt big time. Lev med det.

bangkoknielsen
Kan man være glad og samtidig ked af det på samme tid? - Åbenbart!
Glad er jeg over Webmasters beslutning - men lige så ked af det, er jeg over, at erfare visse medlemmers/brugeres fortsatte kommentarer. - Naturligvis viser de, at disse overhovedet ikke forstår alvoren, men fortsætter som uartige skoledrenge. - Sjovt er det dog. at flertallet af disse, er ret nye brugere og med meget få indlæg! - Er der tale om dobbelt- måske mangedobbelt profiler, der kun har til hensigt at "lave rav i den"? - Jeg ved det ikke, men vil fortsat gerne kunne læse DTW her i Thailand...
Til Rinpoche: der er udgivet mange, mange bøger med kongens fotografier - jeg er selv er i besiddelse af et gedigent værk på 400 sider i oktav format, trykt i 1982. Flere TV-stationer benytter desuden pauserne til at vise kongens billeder - men, som Abekatten tidligere skrev, er et besøg på teaktræsslottet absolut et besøg værd, ovenikøbet gratis hvis man, som farang, har betalt entréen til den gamle kongeby. - Men selvfølgelig og for mig meget skuffende, har mange danske månedsturister, mere travlt med finde "underholding" af anden art end Siams historie, hvilket dog ikke forhindrer visse personer i, at udbrede "kendskabet" til samme og den politiske situation...
Fy, skam jer...
Angry

swed
rinpoche skrev:
ABEKATTEN skrev:
Jeg har i minøresnegl hørt at problemet snart løser sig selv, vi Thailændere vil blive udelukket

Dit filter i din øresnegl må tilskrives sprogforbistring.
Eller blot almindelig show off.

หน้าแตกหมดเลย. Du taber ansigt big time. Lev med det.

Der er nok ingen der genkender ham når kommer i sin spejder uniform med thai flag på skulderen
Swed

Big-Viking
Sgu sjov læsning denne tråd. Shock Mangen der ytrer sig her er nogle fæhoveder og burde holde finger tasteturet og lade lortet blive i deres tanker. Mange gisninger og ingen viden fra nogens side.
Jeg selv har dyb respekt for det Thailandske Kongehus fornær en person. Endnu har jeg ikke mødt en Thaier der ikke elsker deres Konge og jeg har da mødt et par stykker siden 1987..

rinpoche
Big-Viking skrev:
Endnu har jeg ikke mødt en Thaier der ikke elsker deres Konge og jeg har da mødt et par stykker siden 1987..

Det er der sikkert 3 grunde til:

1) Du har ikke vundet deres fortrolighed. Det er sgu da ikke noget de plaprer ud med til gud og hver mand.
2) Du taler ikke sproget.
3) Du omgåes thailændere der ikke er i stand til at tænke selv. Og dem er der i parentes bemærket en god del af.

Big-Viking
Og rinpoche du vrøvler. Du taler da vist om noget du ikke kender til her..

rinpoche
Op til dig.

Hvis du foretrækker at leve i et limbo, så skal jeg ikke stille mig hindrende i vejen.

Enjoy the ride.

rinpoche skrev:
Big-Viking skrev:
Endnu har jeg ikke mødt en Thaier der ikke elsker deres Konge og jeg har da mødt et par stykker siden 1987..

1) Du har ikke vundet deres fortrolighed. Det er sgu da ikke noget de plaprer ud med til gud og hver mand.
3) Du omgåes thailændere der ikke er i stand til at tænke selv. Og dem er der i parentes bemærket en god del af.

nu har jeg ikke kommet i LOS siden 1987...men jeg kan da en del thai...dog ikke perfekt og langtfra Rin...men big - viking kan vel sproget efter alle de år????

vandango
rinpoche skrev:
Big-Viking skrev:

Jeg har mødt Thai'er der ikke er vilde med kongen, du finder "måske" heller ikke dennes billeder i deres hjem.
Kongen eller familien bliver ofte vurderet på, hvad de har gjort af godt for Thaierne.
Kongen som er den rigeste monark i verdenen, er jo ikke et socialt ministerium i Thailand, heldigvis har han været involveret i en masse godgørende projekter i Thailand, men politisk har kongehuset ikke gjort noget som virkelig har battet for de fattigste i Thailand, selvom muligheden herfor var.

Hvis du bevæger dig i et intellektuelt miljø i Thailand, eller hvis din kone der som få, ikke kommer fra en bar i Pattaya, men fra et universitetet, har piben en helt anden lyd.
Men kongehuset nyder en dyb respekt i den Thailandske befolkning.

Jeg skal ikke vurdere kongen, selv om jeg har fået oplysninger der ikke får mig til at juble.

Men kongen er en vellidt og respekteret person i Thailand, som gæst i Thailand, vil jeg også vise denne person respekt som resten af Thailænderne.

Som dansker med det samme kongehus i Danmark, kan jeg love dig for at der lynhurtigt kom helt andre boller på suppen.

Men vi er i Thailand og ikke Danmark, vi er nødt til at respektere en anden kultur, og for os som gerne vil leve der ude, skal og må vi respektere de regler og kulturer der hersker i Thailand.
Redigeret af vandango d. 10/09-2010 20:02

moon
Angel SJOVT nok jeg har aldrig mødt en Thai eller en thai famillie der udtaler de ikke kan lide kongefamillien men måske er der nogle her der bevæger sig i andre kredse end en dum falang ude fra rismarken UDEN PENSION fra Danmark
LONG LIVE THE KING Bvdrrr
MVH MOON
Violin

vandango
moon skrev:
Angel SJOVT nok jeg har aldrig mødt en Thai eller en thai famillie der udtaler de ikke kan lide kongefamillien men måske er der nogle her der bevæger sig i andre kredse end en dum falang ude fra rismarken UDEN PENSION fra Danmark
LONG LIVE THE KING Bvdrrr
MVH MOON

Det er jo også fair nok, men når du kommer tæt ind på Thailænderne bliver du nok noget overrasket over, hvad de tænker og føler - også omkring os turister og fastboende. Vi har selv rigeligt at tage fat på.
Redigeret af vandango d. 10/09-2010 20:18

natty
Jeg har det lidt som Vandango, og har da bl.a. siddet i selskab sammen med en højt uddannet kvinde, som iøvrigt var helt nede på jorden og skidesjov. Hun gav den da ikke for lidt med at fortælle om det thailandske politiske system inklusiv "det øverste råd" og hoffet. Det var under optøjerne i Bangkok og hun var vel nærmest hvad vi kan kalde til den "røde side", hvis hun skulle vælge. Hun respekterede kongen meget meget, men var ikke sikker på om hun ville være ligeså begejstret når kongen en dag ikke var her mere. Hoffet nævnte hun flere gange. Men alt var på rygteplanet.

Iøvrigt sjovt som tråden udvikler sig, selv Gokinoks næstsidste indlæg, med, måske indirekte, kritik af kongehuset, har fået lov til at stå her, uden udelukkelse, på trods af reglerne. Positivt. Viser at her er ytringsfrihed, og vide rammer, selvom det er en privat side.

Jeg tror sagtens vi kan fortsætte med at være uenige om meget her, inkl. alt i det thailandske system, og diskutere det, hvis vi ikke bliver hadefulde og personlige i vores ytringer.

PS Nokkenok sorry hvis jeg lyder som Margrethe Vestager, det er ikke min hensigt. Grin
Redigeret af natty d. 10/09-2010 20:34

Amagerdreng
Når vi nu snakker om hvad befolkningen i Thailand mener om deres konge og kongehuset så vil jeg sige "Jeg kender også både RIGE og FATTIGE-SKUESPILLERE og PROSTUERET -LANDMÆND og POLITI så jeg kommer i alle kredse men ALDRIG har jeg hørt et dårligt ord om kongen eller kongehuset" Det har tit været på tale og kun en fra kongehuset er ikke særlig IN så at sige.
Men igen. VIS NU RESPEKT OG TAL PÆNT-DET GAVNER ALLE.
Og jeg bor i Danmark og er gift Thai.
Redigeret af Amagerdreng d. 10/09-2010 21:17

Namprik
190/192
Angel=Rolll
Redigeret af Namprik d. 10/09-2010 21:18
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
natty
Namprik, du har vist brugt den før men hvad betyder 190/192? Smile

Vandango, jeg tror kun du er kommet rimeligt nær på Thaier, på eet sted på personen.
Det kræver normalt meget lang tid før du kommer ind på livet af dem,bortset fra dine veninder i Pattaya.
Jeg tror meget lidt på dem der kommer som turister,og som hører alt det negative om kongen, på et sprog de ikke forstår. "Handsom man, sagde puttehønen, hun kunne tale engelsk.

Namprik
natty skrev:
Namprik, du har vist brugt den før men hvad betyder 190/192? Smile

190/192 det er nr. paa indlaeg i denne traad af Vandango,..Rolll

LONG LIVE THE KING !

Redigeret af Namprik d. 10/09-2010 22:56
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
rinpoche
ABEKATTEN skrev:

Jeg tror meget lidt på dem der kommer som turister,og som hører alt det negative om kongen, på et sprog de ikke forstår. .

Har, har, har.
Og det kommer fra? Grin

sum
Danske Spil forbeholder sig ret til at slette kommentarer, hvis kommentarerne efter Danske Spils vurdering
er ulovlige,(hvad enten det er iflg dansk eller thailandsk lov, tilføjet. af sum) racistiske, diskriminerende eller på anden måde anstødelige eller utilbørlige, har form af chikane, indeholder spam, eller
har til formål at chikanere/sabotere en debat eller en blogger.

Så enkelt en regel virker for danske spil. Den skal bare håndhæves konsekvent.

Der udover skal DTW indføre en blokerings mulighed, der virker således at den enkelte kan blokere for en anden profil, så man ikke kan se deres indlæg eller modtage deres beskeder.

"Debat" bør ændres til andet som f.eks. ordet "Blogs"

Sidst men ikke mindst bør DTW indføre en antispam kode, der skal indtastes manuelt før man kan poste sit indlæg.

Også behøver man ikke at sætte regelsæt til afstemning! fjern afstemnings funktionen, den skader mere end den gavner. DTW skal blot håndhæve reglerne uden advarseler og der af følgende diskutioner.

Jeg tror ikke DTW mister noget af værdi ved en løsning som den jeg beskriver her. DTW kan kun vinde på alle fronter......
Redigeret af sum d. 10/09-2010 23:46
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Spring til debat: