Se indlæg
Integration !
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 09:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Mads_T nu er det jo ikke alle der kan laese e-avisen. Det er nok fordi det er mandag saa er lidt doven. Jeg tage det som passe til det emme vi skriver om. Det kunne lige saa godt vaere fra en af de andre avis, nej jeg er ikke talemand nogen avis. Redigeret af thaikurt1 d. 19/12-2005 09:08 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 09:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Dagen leder i ekstrabaldet: til 'den politiske arena' sigter formentlig mod Dansk Folkeparti, som ganske rigtigt rummer nogle småt begavede medlemmer, der fører sig frem med pinagtige udtalelser Interresant nok, at thai kurt ikke reagere over den udtalelse! Jeg henviser til min udtalelse om, at det ville undre mig hvis de der stemmer paa dansk folkeparti, er normalt taenkende “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 09:15
|
jorn Er det ikke at gaar i for smaa sko Man kan jo alle glemme. Redigeret af thaikurt1 d. 19/12-2005 09:18 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 09:25
|
jorn Men er det ikke at gaar i for smaa sko, man kan jo alle glemme. at laese hvad man selv vaelge at ligger ind i debatten?Hvis man ikke vil deltage i en debat p.g.a hvad jeg merer, saa kan jeg da kun vaere et stort spoergmaal tegn naar du vaelger at stoette udtalser i et langt grover sprog! helt aerligt! thai kurt! at ligge en leder fra ekstrabladet ind i debatten, uden at henvise til sin kilde eller blot skrive linket? Hvad er hensigten med det? “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 19/12-2005 09:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Fra thaikurts EB-klip, Vi danskere frabeder os at blive belært om demokratiske værdier af dette europæiske sammenrend, hvoraf størstedelen indtil for nylig var diktaturer. "Vi danskere" - EB mener åbenbart, at de kan udtale sig på vegne af alle 5½ million danskere. "Dette europæiske sammenrend" skal ikke komme her og belære os om demokratiske værdier. Det skal "vi danskere" nok belære dem om, det ved vi nemlig meget mere om. Peter
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 13:41
|
jorn hvad jeg mener med at du gaar i for smaa sko er at jeg ikke finder det som noget saelig at man kommer til at glemme links og hvem der har skrevet det det ske jo nok for alle her. Hvor har jeg skrevet at jeg ikke vil detage i debaten.?? Nu kan jeg jo engang ikke gor noget ved skrevet lidt grov tone Da vi jo har debat omkrig Integration at jeg satte det ind er fordi at man jo i Eu har saa en menig hvad vi kan tillade os over uflaendinger. Redigeret af thaikurt1 d. 19/12-2005 13:46 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 14:17
|
Thai kurt skrev: ]Jeg er betaenkelig ved at skulle detage i en debat men en der har et saa ringe syn paa andre personer politikes menig efter havde lase personen indlaeg Ok! Jeg kan jo ogsaa over tolke ind imellem Naa men vi fik da opklaret indlaeggets ophav og din hensigt Det skal ikke blive en debat imellem os to, det ville vaere synd, da jeg synes vi har en meget relevant debat koerene Bare se antallet af visninger og indlaeg S “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
John |
Lagt på d. 19/12-2005 15:15
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Nu er der flere der skriver at Kurt ikke henviser til sin kilde, det gør han netop nederst i sit indlæg: EB D 19-12 John john@dansk-thai.dk
|
|
|
Nakhornratchasima |
Lagt på d. 19/12-2005 16:51
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hmm! John! Jeg tror nu ikke at Kurt havde tænkt så meget over "kildeangivelse" i sit citat / kopiering af materialet, (EB D 19-12), men indholdet af artiklen / lederen.... whatever, Kurt tilkendegiver sin mening via Nakhornratchasima Redigeret af Nakhornratchasima d. 19/12-2005 16:53 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 17:25
|
Pyt med det! lad nu os komme vidre med debatten! Jeg venter spaendt og det er snart jul “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 18:25
|
Man har i Europarådets ministerråd funde ud af Danmark har en udlaendinger poltik der ikke som de andre Eu lande og man har saa vedtage resolution hvor man kritik danmark holnigen over for udlaendinger. Nar man saa kikker paa de andre Eu lande kan man jo finde lande hvor man har de samme holdninger til udlaendinger som Danmark men dem har man ikke kritik af disse land. Der er jo parti i Eu der har samme holdninger som Df uden at den grund man kritik dem. Man kan ikke i Eu bestemme hvad for en poltik at Danmark saa laenge man i EU ikke har en faelles politi paa dette omraade. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 21:29
|
Hejsa Mads_T Det man ikke ved er det godt at andre kan oplyse mig om det sige jeg mange tak for. Saa er der kun en ting at gore at laese det og saa svare igen. Ang Dansk folkeparti kan jeg kun sige ja. Hvis man skriver det med et saa gider jeg ikke at tage lup frem Redigeret af thaikurt1 d. 19/12-2005 21:31 |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 20/12-2005 14:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
thaikurt skrev: Hejsa Mads_T Det man ikke ved er det godt at andre kan oplyse mig om det sige jeg mange tak for. Saa er der kun en ting at gore at laese det og saa svare igen. Ang Dansk folkeparti kan jeg kun sige ja. Hvis man skriver det med et saa gider jeg ikke at tage lup frem det er i orden Thaikurt. Nu er det ligesom om, vi skal have en pause, det er vel naturligt, det er snart jul, og mange har travlt (men det har i nok ikke nede i Thailand, jeg er ikke fri for at være bare en lille smule misundelig ) Selv tager jeg på ferie nu, desværre ikke til Thailand, jeg må vente til ca. februar Tak for en udmærket debat indtil nu, det kan jo være, at vi finder nye argumenter i løbet af julen. Jeg vil ønske jer allesammen her på Dansk Thai Website en glædelig jul. Med venlig hilsen Mads |
|
|
jorn |
Lagt på d. 20/12-2005 16:20
|
Det er da orden i Mads, men jo! vi har da ogsaa travlt i Thailand Man er jo noedtil at rende straekt for at holde varmen BKK 27c. Jeg synes ogsaa det har vaeret fin debat, jeg haaber da ogssa vi har faaet flyttet hinanden et par "streger" Jeg vil da ogsaa gerne benytte chancen til at oenske jer en rigtig Glaedelig Jul og husk nu at julen er hjerternes tid. Det ogsaa tiden hvor man maaske kan finde lidt medmenneskelig overskud og lukke en anden i varmen. (jeg taenker nu ikke paa senge varmen) “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 20/12-2005 18:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
hejsa igen jeg har fulgt denne tråd lige siden den startede og har også haft lyst til at skrive med af og til, men jeg må jo nok indrømme at jeg er så led og ked af alt hvad der hører "indvandre-debatten" eller hvad man nu kalder den, til, at jeg ærligt talt ikke har gidet ! - Efter min mening er der MANGE folk der burde tænke mere end 2 gange når de stemmer og så samtidig er gift med en ikke-danskfødt !! - hvis nogle af de stater der er danskernes foretrukne som "pensions-ophold" eller "ferie-lokationer" havde bare en brøkdel af den samme politik som vi fører på invandring/giftemål så ville vi sku ikke have mange steder hvor vi var velkomne !! Jeg har lige modtaget mine gamle "fossile" forældre i min hjemby, og de kan kun berette om "et utroligt smilende og venligt folk" - så selv de skammer sig en smule over at være danske med den måde man behandler folk der kommer til Danmark på !!!! det er dog glædeligt for mig at se at et menneske med omtanke snart vender "hjem" til Thailand. - Men det er mig samtidigt en kende kedeligt at der er så stor ståhej omkring jul i et land der officielt ikke er kristent ! ( og hvis ikke kristent hvorfor så holde jul ? ) men nok om det ! Husk: det handler ikke om hvad andre kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for andre !!!!!! Godt nytår !! Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 20/12-2005 23:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Mads_T skrev: det er i orden Thaikurt. Nu er det ligesom om, vi skal have en pause, det er vel naturligt, det er snart jul, og mange har travlt (men det har i nok ikke nede i Thailand, jeg er ikke fri for at være bare en lille smule misundelig ) Selv tager jeg på ferie nu, desværre ikke til Thailand, jeg må vente til ca. februar Tak for en udmærket debat indtil nu, det kan jo være, at vi finder nye argumenter i løbet af julen. Jeg vil ønske jer allesammen her på Dansk Thai Website en glædelig jul. Med venlig hilsen Mads Selv om jeg nu tager på ferie, kan jeg godt "smugkigge " på Dansk Thai, og jeg kom lige til at læse mit eget indlæg skrevet tidligere i dag. Når jeg læser det nu, synes jeg selv, det kan (mis)forstås derhen, at jeg ønsker, at debatten skal stoppe nu.! Dertil må jeg sige, at sådan er det ikke ment! ( Det var nok mere mig selv, jeg tænkte på ) Jeg synes, det har været en udmærket debat indtil nu, og jeg vil da godt efterlyse endnu flere debattører med erfaringer med integration i Danmark. Vi bliver sikkert ikke enige om alting, men det er da godt at høre andre synspunkter og blive sagt imod ind imellem, vi kan lære af hinanden! Så skriv endelig løs Mvh. Mads |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/12-2005 03:51
|
commandertorp Hvordi man er gift med en ikke-danskfødt (thai) kan man godt havde en menig om indvandre-debatten. Man kan nu en gang kun stemme paa det parti man samme menige som. Det er da klaret at til tiden bruge man den harde tonen i indvandre debatten da vi jo ikke har den samme menig vil der til tide blivet brugt ord som kan for nogen vaere grove. Da jeg Ikke tro paa det kristent budskab se jeg helle ingen grund til at holde jul.. Redigeret af thaikurt1 d. 21/12-2005 09:06 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/12-2005 07:27
|
Man kan i dag E-Ekstra Bladet laese i Dagens Debat Linke http://valuesoft0...-02_03.php Dette her: SÅ KAN DE LÆRE DET 12 forfattere har i Politiken protesteret mod tonen i indvandrerdebatten. Det får integrationsminister Rikke Hvilshøj til at skrive: ' Kære forfattere, I kan være med til at gøre en forskel. I kan være konkrete rollemodeller, hvis I f.eks. vil engagere jer i lektiehjælp til unge tosprogede.' - - - Her er endnu et eksempel på, hvor rå tonen kan være. Tanken om en ung indvandrer, der får lektiehjælp af eksempelvis Klaus Rifbjerg, er jo næsten ubærlig. Den pågældende får i hvert fald ikke brug for andre problemer |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/12-2005 07:29
|
Det er meget nemt at protesteret naae man ikke selv gore noget. Man kan nok helle ikke forvente hvor de bo har udlaendingen Men kan man forvente andre af en flok snotforkaelder forfattere der nok for en pose penge fra statkassen. |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 22/12-2005 19:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Jeg sad lige og læste et par af dagens aviser på nettet og faldt over denne artikkel: http://www.bt.dk/...100300158/ Det er så endnu et familie til kongehuset der lige får fikset en opholds tilladelse. Så nu er der Alexandras forældre (som vel begge er i midten af 70´erne), samt Mary´s stedmor og far. - Gad vide om der er blevet stillet bankgaranti for dem, om de følger danskundervisning og skal aflægge prøve. - Eller om Alexandras forældre kan magte forsørgelses kravet, med arbejde i 4 ud af 5 år! Ingen af de personer er for mig at se hverken royale, diplomater eller andet, hvorfor de i princippet burde være underlagt nøjagtigt de samme regler som os andre. Kan i forestille jer en Thai der gerne vil have sine 70 årige forældre herop? - mon ikke det bliver svært? Det er måske at sætte tingene lidt på højkant, men det viser desværre bare hvor håbløse de regler er for almindelige mennesker. |
|
Spring til debat: |