Se indlæg
 Udskriv debat
Så er det slut
BJ
Paveraya skrev:
Hej Nixon.
Tre løsninger, men ?
Landets økonomer peger på tre løsninger: hæv skatten, skær i velfærden eller få flere ud på arbejdsmarkedet.
Hvordan få flere ud på arbejdsmarkedet , de lukker sku snart alle store arbejdspladser her i Danmark , og flytter lortet øst på eller til Kina , så det bliver ikkew nemt . Kan i have en rigtig god dag .

Hilsen Paveraya ( Bent ) Sad

Hvis det er din alvorlige mening, vil jeg ikke gerne have dig som minister/ordfører for noget.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Ja det er nok snart slut- men med hvad?

Der er efterhånden for mange på overførselsindkomst i DK og få få til at betale gildet.

Hvem rammes: børnene og de gamle med kraftige nedskæringer.

hanspeter
Fido skrev:
Det er dybt beskæmmende at de danske politikere er parate til at ofre den unikke danske samfundsmodel for at få 4 år mere i Folketinget.

Headbanger

Hmmm, Fido, jeg tror derimod at ingen vil ændre for meget, netop for at få 4 år mere, når så valget er overstået, skal du bare se løjer, ligemeget hvem som danner regering. For de bliver nødt til at gøre noget, samfundets økonomi bliver bare værre og værre. ,og dermed er vi alle på skideren, Hvis den nuværende regering og støtteparti tidligere havde vist rettidigt omhu, istedet for at pumpe penge ud til skattelettelser og boligejere, ville indgrebet senere måske ikke blive så voldsomt.
Redigeret af hanspeter d. 06/02-2010 19:23

thamarai
hanspeter skrev:
Fido skrev:
Det er dybt beskæmmende at de danske politikere er parate til at ofre den unikke danske samfundsmodel for at få 4 år mere i Folketinget.

Headbanger

Hmmm, Fido, jeg tror derimod at ingen vil ændre for meget, netop for at få 4 år mere, når så valget er overstået, skal du bare se løjer, ligemeget hvem som danner regering. For de bliver nødt til at gøre noget, samfundets økonomi bliver bare værre og værre. ,og dermed er vi alle på skideren, Hvis den nuværende regering og støtteparti tidligere havde vist rettidigt omhu, istedet for at pumpe penge ud til skattelettelser og boligejere, ville indgrebet senere måske ikke blive så voldsomt.

Præcis - stem på mig, og så får I en masse penge...
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Fido
hanspeter skrev:
Fido skrev:

Headbanger

Hanspeter, det er netop det jeg mener. Der er ingen politiker der er parat til at foretage sig noget som kan koste dem taburetten på trods af at det er åbenlyst at noget må der gøres ...

Frown
One man's ceiling is another man's floor

paulsenp
Nixon skrev:
Flertallet lever nu af statskassen.
Fra 2010 er der flere pensionister, arbejdsløse og børn i Danmark, end der er beskæftigede til at forsørge dem.
...
...
Cepos: Stands efterløn

Men der er brug for handling nu, for problemet vokser dag for dag, siger vicedirektør i Cepos Mads Lundby Hansen:

»Vores opfordring er, at politikerne, så snart krisen er drevet over, standser tilgangen til efterlønnen og hæver pensionsalderen til 67 år. Det vil give 200.000 ekstra i beskæftigelse, så vi igen bliver flere om at forsørge færre«.
...
...
http://jp.dk/indl...971585.ece

200.000 ekstra i beskæftigelse? eller i køen af arbejdsløse?
Peter

Fido
Det bliver interessant at se hvor længe politikerne tør fortsætte med at ignorere problemerne.

Offentlig gæld vil eksplodere
06. feb. 2010 03.37 Penge

Den offentlige gæld i Danmark vil eksplodere i omfang over de kommende år. Gælden kan stige så kraftigt, at den når samme alarmagtige høje niveau som lige nu ses i Grækenland.

Helt op mod 2000 milliarder kroner, hvilket vil svare til 120 procent af fremtidens bruttonationalprodukt, vil den offentlige gæld vokse til, hvis regeringen ikke laver omfattende reformer, som får flere danskere til at arbejde mere, skriver Berlingske Business.

Kæmpeproblem de næste ti år
Det viser beregninger, som AE-rådet har udarbejdet, umiddelbart før regeringen skal udsende en såkaldt konvergensrapport, der beskriver, hvordan de offentlige finanser og gæld ventes at udvikle sig fremover.

Professor og tidligere vismand Jan Rose Skaksen fra Copenhagen Business School siger hertil, at der slet ikke er "skygge af tvivl om", at de store underskud og den hastigt voksende offentlige gæld bliver "et kæmpe problem for Danmark de næste 10 år".

http://www.dr.dk/...033433.htm

BJ
Tror du ogå på, NOSTRADAMUS?Grin
MVH.BJ
Ja undskyld men jeg kunne sgu ikke lade være!Grin
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Fido
BJ skrev:
MVH.BJ

Næh det gør jeg nu ikke, men jeg har nok en smule mere forstand på økonomi end du har.

Pfft

BJ nu er det jo ikke noget fido har fundet på, men en rapport som er kommet fra cepos..

en anden gang så læs div link der bliver henvist til og kom med en relevant kommentar i stedet for?

hanspeter
BJ skrev:
MVH.BJ

Hvem tror på ham, det her handler om at komme videre økonomisk ,li det eller ladvær, vorens samfund er økonomisk ud over kanten nu og det snart og det er ikke sjovt, har selv mistet mit arbejde, gemmem 20 år.
Redigeret af hanspeter d. 06/02-2010 23:50

vandango
Ezal skrev:
BJ nu er det jo ikke noget fido har fundet på, men en rapport som er kommet fra cepos..

en anden gang så læs div link der bliver henvist til og kom med en relevant kommentar i stedet for?

Jeg har svært ved at tage den liberale studenterforening CEPOS alvorligt for noget som helst.

CEPOS var de eneste der ville udgive Anders Fjog Rasmussens søn's digre værk om fortræffelighederne i det syge Amerikanske hospitals system.

Fido
vandango skrev:
Ezal skrev:

Jeg har svært ved at tage den liberale studenterforening CEPOS alvorligt for noget som helst.

CEPOS var de eneste der ville udgive Anders Fjog Rasmussens søn's digre værk om fortræffelighederne i det syge Amerikanske hospitals system.

CEPOS ? Hvis jeg ikke tager meget fejl står EA for Arbejderbevægelsens Erhvervsråd.

BJ
Fido skrev:
BJ skrev:
MVH.BJ

Næh det gør jeg nu ikke, men jeg har nok en smule mere forstand på økonomi end du har.

Pfft

Slap nu af Fido.
Det var ment som en joke,Wink
Og nej jeg er ikke revisor eller ligeså, men jeg er sikker på at Danmark forbliver Danmark.
Økonomikrise eller ej!
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

vandango
BJ skrev:
Fido skrev:
BJ skrev:
MVH.BJ

Pfft

Slap nu af Fido.
Det var ment som en joke,Wink
Og nej jeg er ikke revisor eller ligeså, men jeg er sikker på at Danmark forbliver Danmark.
Økonomikrise eller ej!
MVH.BJ

Vi har tidlige hørt politikere og vismænd tordne om økonomiske katastrofer, bagefter viser det sig, at vi klarede den bedst i Europa. Dengang havde vi dog en handlekraftig regering, tror dog ikke at vi er så godt tjent med den vi har nu, men lad os se når det hele bliver gjort op.

Spring til debat: