Se indlæg
 Udskriv debat
Prisforskel på farang og thai
kbh
ja jeg betaler dog stadig med glæde, hvis jeg har råd til at tage til thailand en gang eller to om året (siden år 2000) så har jeg også råd til at betale 8- 16 kr for at nyde seværdighederne når jeg er dernede.

ps. bruger dog gode venner (Thailændere) til at aftale priser ved større og dyre private indkøb

Kald mig naiv, kald mig dum, bare du ikke kalder mig tidligt op om morgenen Frown
Phun lak Thailand

lols
Måske problemet med at skraldespande kan have denne grund Smile (ved godt at det sikkert står rigtig på thai)
[img]http://www.thaiguide.dk/images/changmai/chiangmai2007/vandfald/chiangmaivandfald(8).jpg[/img] is not a valid Image.
Nær Doi Inthanon, Chiang Mai.

Det var lige et sidespring - tilbage til tråden pls.
Redigeret af lols d. 15/10-2008 17:48

rinpoche
lols skrev:

Ellers enig med Rin. Det er langt flest thaier, der besøger templer, national parker, bjerge og lign. Undtaget selvfølgelig enkelte virkelige turist spots.

Det har du godt nok ret i Lols.
Jeg husker da jeg besøgte nationalparken Phu Kradung i Loei i nordøstthailand for en årrække siden.
Jeg skulle registrere mig i en besøgsbog førend jeg påbegyndte opstigningen til bjergplateuet.
Jeg var den eneste besøgende! Fedt. Jeg havde en hel nationalpark for mig selv!
Allerede ved påbegyndelsen af opstigningen kunne jeg fornemme at det var vist ikke liiiiige tilfældet, for der var en del lokale der gjorde mig selskab. Hvad der iøvrigt også undrede mig var, at min motorcykelchauffør der kørte mig fra busholdepladsen frem til indgangen til Nationalparken spurgte om jeg ikke ville have en pige med? Takker for tilbuddet men jeg kan godt bære min rygsæk selv. Han så lidt perpleks ud og efterfølgende fortrød jeg det også for der var 5 grader om natten i teltet Sad

Efter en 3 timer når jeg toppen og konstaterer at dette sted vist også er ret populært blandt de lokale, da der er ikke mindre end 200 studerende spredt udover campingområdet. Guitarer og skønsang af vekslende kvalitet samt nedsvælgning af herkuliske mængder alkohol er så åbenbart den fremherskende fritidsaktivitet.
Jeg fandt efterfølgende ud af at kun udlændinge skulle indskrive sig i gæstebogen ved nationalparkens hovedkvarter Smile

kbh, du er hverken dum, naiv eller nogetsomhelst andet. Vi har blot forskellige holdninger og så er den ikke længere Wink

Egentlig også en sjov oplevelse man kan få når man vil bestille 1 kl. billetter på nattoget til surat thani. Billetterne bliver frigivet, jeg tror det er 1mdr. før, men selvom man ringer allerede når kontoret er åbent, er alle billetterne udsolgt, og gæt til hvem. Ja thaierne.

sank
Jeg tror sørme at thair er begyndt at betale 10 bat. i bat busserne også Pfft

Spring til debat: