Se indlæg
Stramning af ægtefællesammenføring vil gøre det sværere at få asiatisk kone til Danmark
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/11-2015 21:37
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Nu har jeg siddet og ledt efter det højreradikale og neoradikale propaganda i tråden. Hvilket indlæg tænker I på?
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 03/11-2015 21:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Webmaster skrev: Nu har jeg siddet og ledt efter det højreradikale og neoradikale propaganda i tråden. Hvilket indlæg tænker I på? Jeg tænker på indlæg 136 og da Jeg tjekkede youtube brugerens profil, er det tydelig alle brugerens videoer kun omhandler propaganda imod især muslimer og sætter befolkningsgrupper op mod hinanden. http://www.youtub...2r7tyV7nIA Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/11-2015 21:53
|
Thomas72 skrev: Webmaster skrev: Nu har jeg siddet og ledt efter det højreradikale og neoradikale propaganda i tråden. Hvilket indlæg tænker I på? Jeg tænker på indlæg 136 og da Jeg tjekkede youtube brugerens profil, er det tydelig alle brugerens videoer kun omhandler propaganda imod især muslimer og sætter befolkningsgrupper op mod hinanden. http://www.youtub...2r7tyV7nIA Oh ok, sad og gloede efter nogle hvidklædte mænd med kegleformede hatte på og så er det højreradikale og neoradikale propaganda bare en flok anti-demokratiske negere som demonstrere og truer i Tyskland. Det siger da mere om de mennesker som har fået lov til at være i Tyskland end om tyskerne og uploaderen af videoen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/11-2015 22:20
|
savarden skrev: Hvorvidt links til højreradikal propaganda hører hjemme på Dansk Thai vil jeg lade Admin om men kan blot konstatere at trådstarters emne vist ikke har meget at gøre med en henvisning til lige så tåbelige muslimers march i Tyskland. Nu har jeg ikke checket baggrunden og politiske tilhørforhold for uploaderen af den video i indlæg 136 som du og Thomas øjensynligt har. Så jeg kan ikke bedømme om uploaderen tilhøre den højreradikale fløj eller ej. Men jeg tvivler på at uploaderen uanset uploaderens politiske ståsted har kunne få personerne i videoen til at ytre sig sådan som de gør alene for uploaderens blå øjnes skyld. Jeg tror hellere ikke på at det er en flok statister uploader har hyret for at få den rette propaganda-scene i kassen. Man kan efterhånden ikke åbne en avis længere, eller tænde for radio eller TV uden at blive stopfodret med lignende historier. I dagens aviser kan man læse om nogle af de såkaldte flygtninge som er utilfredse med forholdene på Bornholm - og sådan kunne jeg fortsætte med lignende eksempler. Hr. og Fru. Danmark er ved at brække sig over det - bortset fra en hastigt mindskende gruppe frelste. Det korte af det lange er at det er sådanne historier som er med til at skabe de stramninger som rammer familiesammenførte. Ja, gu' rammer det forkert. Men flygtningene og de historier er en del af billedet for at vi får de uretfærdige stramninger. Jeg kan som Webmaster selvfølgelig godt gå ind og slå ned på den del af historien for stramningerne, men det vil jeg altså ikke for det er en del af stramningerne. Og det fremgå allerede i trådens første indlæg at stramningerne rammer sådan nogle som os her på siden og ikke de "flygtninge" som er årsagen til stramningerne. De "flygtninge" er den ene side af historien om man vil det eller ej. Den anden del af historien er at stramningerne rammer fuldstændigt ved siden af. Jeg vil ikke lukke ned for den ene side af sagen så det tilbageværende alene fremstår som stramninger uden grunden til stramningerne er med. Vi skal hverken løbe højreradikale eller venstreradikale ærinde herinde. Det ene er ligeså galt som det andet. Med venlig hilsen
|
|
savarden |
Lagt på d. 03/11-2015 22:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
Kan konstatere at jeg er lige så træt af udviklingen herhjemme i danevang, europa og for den sags skyld verden. Er lige så træt at de personer og indvandrere som ikke kan opføre sig ordentligt om de er danske eller af anden etnisk oprindelse. Verdens tilstand forandrede sig for evigt efter 9/11 og hvor trist en begivenhed det var nægter jeg at leve efter devisen enten er i med os eller imod. Den masse indvandring vi oplever skyldes i høj grad den ustabilitet som de krige vi har deltaget har medført her tænker jeg på Irak, Afganistan og ikke mindst Syrien. Årsagen til krigen i Irak kender vi allerede og den hed Olie og ikke et spørgsmål om at vælte Saddam som selv var tidligere US allieret. Når jeg tillader mig at syntes at meningerne fra højhuset på 3 Sal i Viby er uanstændige skyldes dette ikke mindst hans mange indlæg med samme emne dog med forskellige brugernavne. Kan blot konstaterer at holdninger som disse ikke burde få taletid herinde da historien burde fortælle os anderledes. Det er Admin´s site og ham som bestemmer hvordan tonen skal være herinde og tillader mig blot at være uenig med JohnBKK. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/11-2015 23:51
|
savarden skrev: Verdens tilstand forandrede sig for evigt efter 9/11 og hvor trist en begivenhed det var nægter jeg at leve efter devisen enten er i med os eller imod. Det muslimske broderskabs oprettelse i 1928 kan også tilføjes den kedelig kalender. savarden skrev: Når jeg tillader mig at syntes at meningerne fra højhuset på 3 Sal i Viby er uanstændige skyldes dette ikke mindst hans mange indlæg med samme emne dog med forskellige brugernavne. Rigtig at der tidligere har været andre brugernavne. Brugernavne som løbende er blevet udelukket når det gik over gevind. Jeg har ikke indtryk af at samme person har gang i flere brugernavne på nuværende tidspunkt. savarden skrev: tillader mig blot at være uenig med JohnBKK. Vi skal endelig ikke være enige, jeg er hellere ikke enig med hverken ham eller dig. På nogle punkter er der dog fælles træk med henholdsvis ham, dig eller helt andre. Nogle ting kan vi blive enige om, andre har vi vidt forskellige opfattelse af. Der er intet mærkeligt i at et punkt som disse mennesker som er kommet til Europa og Danmark i de seneste måneder splitter folk. Folk (herunder også os her på siden) kan ikke engang blive enige i en definition af disse mennesker. For nogle er de stakkels flygtninge, for andre er de snyltende illegale migranter. Du og jeg kan dog godt blive enige i at uanset om de er det ene eller andet så er det ikke rimeligt at det skal gå ud over mennesker som intet har med de folkemængder at gøre. Mennesker som kun bliver ramt fordi man ikke er i stand (har viljen) til at målrette en indsats mod dem som reelt er skyld i stramningerne. Det svarer jo til at fordi politiet ikke kan knalde mig for at køre overfor rødt lys, så knalder de dig i stedet blot fordi du har en bil - og det uagtet om du var ude og køre eller ej den dag forseelsen blev udført. Det er samme hjernedøde logik som ligger bag de stramningerne partier fra begge sider af folketinget går ind for. Med venlig hilsen
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/11-2015 04:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Når jeg tillader mig at syntes at meningerne fra højhuset på 3 Sal i Viby er uanstændige skyldes dette ikke mindst hans mange indlæg med samme emne dog med forskellige brugernavne. Ja, lad os nu ikke gå den deroute. Dette mener jeg er temmelig irrelevant. Johnbkk addresserer konkrete problemer med migration, og det kommer til at koste det danske samfund, hvad der på godt engelsk hedder: A shitload! Allerede nu kan det åh så korrekte svenske samfund se frem på en regning på 67 milliarder kroner til horderne af "flygtninge". Det svarer til den samlede svenske opretholdelse af sygehusvæsenet, velsagtens deres største udgift på statsbudgettet. Blot som et tanke-eksperiment, hvorledes forestiller I jer, at vi vantro hunde ville blive behandlet i deres hjemlande, hvis vi var fucked up? Retorisk spørgsmål... Det går altid kun den ene vej. Og udsendte danske soldater bliver uværgeligt ramt af Post Traumatisk Syndrom med megen kompensation til følge. Ingen disrespekt til dem, men hør nu lige her: Hvad havde I lige forstillet jer her? At I kunne sidde på jeres hyggelige kaserne, have rådighedskontrakter og negligere disse? Det var der faktisk mange der gjorde i forfærdelse over at de nu engang skulle gøre hvad de var trænet til. The horror.... Der er mange pisseviskere indenfor det danske forsvar, der blot mener at de kan gøre en karriere af ingenting. Og så er der også den anden halvdel, der har nosser til at gøre en indsats. Respekt til dem. |
|
|
savarden |
Lagt på d. 04/11-2015 08:41
|
Kære Ripoche. Det kan godt være du mener det er den deroute at jeg pointere at JohnBKK igennem flere år herinde har luftet sine rabiate holdninger for herefter at blive smidt ud og genopstå med nyt bruger id. Det kan godt være at jeg er fintfølende når jeg føler anstød når folk åbentlyst hylder apartheid og poster youtube links fra højreradikale. Jeg har det nøjagtigt som alle andre danskere og er forfærdet over de massive indvandringsproblemer som vi oplever pt. Når dette er sagt må man samtidig forholde sig til grundende for dette og her vælger de fleste at forholde sig ukritisk til vi selv har et ansvar når vi deltager i krige som åbentlyst var besluttet på et forkert grundlag og handlede om andre ting end masseødelæggelsesvåben. Den nye regering havde kun lige fået nøglerne til kontoret da en ny lov skulle hastes igennem hvor vi skulle stoppe den interne undersøgelse for grundlagt for vores krigsdeltagelse, er det forkert at stille spørgsmålstegn ved dette ? Overordnet kunne vi også bare ligeud sige at vi ikke vil tage et ansvar for de problemer vores krige laver i verden og så ellers bare bygge et stort hegn og ellers ikke bekymre os så længe vi har billig benzin og olie. Verden er ikke sort eller hvid og jeg mener også der skal strammes gevaldigt op herhjemme men dette skal stadig ske uden vi behøver at blive rabiate og hadske i vores retorik, verdenshistorien burde fortælle os hvad dette kan føre til. Hav en god dag derude. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/11-2015 09:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Rabiate holdninger? Højreradikal? Neo-gal, genial, eller er jeg bare ekstremt årvågen og oppe på mærkerne når det drejer sig om den katastrofe der udspiller sig i vort land og i resten af Europa? Du, savarden, og andre "gutmenschen" har ansvaret for at der dukker højre-radikale kræfter op. Det sker helt automatisk når I hverken vil høre, se eller forstå fornuft, og her taler jeg om ganske almindelige menneskers snus-fornuft, dvs. de mennesker der først mærker katastrofe-indvandringen i egen tilværelse, dvs. når "verden bliver konkret" - og ikke et fluffy humanistisk godheds luftkastel. Tom Jensen fra Berlingeren har en kronik i dag der forklarer det meget godt: "Når mange peger på, hvorfor vi har pligt til at tage imod flygtninge fra den syriske borgerkrig og Islamisk Stats hærgen, henviser de der ofte til Irak-krigen. Det var, hedder det, denne krig som afstedkom den ustabilitet i regionen, der nu manifesterer sig i en enorm flygtningekrise. Hvis man husker på, at analysen ofte bæres frem af de største idealistiske humanister, er det egentlig tankevækkende, hvor kynisk realistisk den er. For den forudsætter, at man anser verden før Saddams fald og det arabiske forår for en ønskværdig verden. Det er ikke idealisme. Det er et iskoldt realpolitisk standpunkt." http://tomjensen....r-konkret/ Redigeret af JohnBKK d. 04/11-2015 09:30 |
|
|
savarden |
Lagt på d. 04/11-2015 09:34
|
JohnBKK skrev: Rabiate holdninger? Højreradikal? Neo-gal, genial eller er jeg bare ekstremt årvågen og oppe på mærkerne når det drejer sig om den katastrofe der udspiller sig i vort land og i resten af Europa? Du, savarden, og andre "gutmenschen" har lige så stort et ansvar for at der dukker højre-radikale kræfter op stille og roligt. Det sker helt automatisk når I hverken vil høre, se eller forstå fornuft, og her taler jeg om helt almindelige menneskers snus-fornuft, dvs. de mennesker der først mærker katastrofe-indvandringen i egen tilværelse, dvs. når "verden bliver konkret" - og ikke et fluffy humanistisk godheds luftkastel. Kære JohnBKK. Dine holdninger kender jeg så udemærket og du må gerne kalde mig alle de floskler du ønsker. Kort fortalt tillader jeg mig bare at forholde mig kritisk til de holdninger du nu igennem en årrække har luftet fra din lejlighed i Viby på diverse forums, det er jo ikke kun her på portalen du virkelig slår dig løs vel ? Man kan godt have et fornuftigt menneskesyn og stadig forholde sig kritisk til de kæmpe problemer vi oplever uden at ønske sig tilbage til en verden med apartheid. Du har sikket dine årsager til dit livssyn og jeg har mine og sådan skal det være Det er stadig lovligt i Danmark at mene dine holdinger er under lavmålet |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/11-2015 09:37
|
Up to you... jeg kender din slags, og jeg får brækfornemmelser af jeres ævl! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/11-2015 09:59
|
savarden skrev: Når dette er sagt må man samtidig forholde sig til grundende for dette og her vælger de fleste at forholde sig ukritisk til vi selv har et ansvar når vi deltager i krige som åbentlyst var besluttet på et forkert grundlag og handlede om andre ting end masseødelæggelsesvåben. Nu deltog de to lande (Tyskland og Sverige) som har de største problemer ikke i de krige. savarden skrev: Det kan godt være at jeg er fintfølende når jeg føler anstød når folk åbentlyst hylder apartheid Jeg har selv ved tidligere debatter argumenteret for forskelsbehandling, ikke apartheid som vi tidligere kendte det fra USA og Sydafrika mv., men forskelsbehandling i positiv forstand. Klart der er nogle problemer, det er de fleste enige om. Målret dog stramninger, løsninger og indsatser og så videre mod problemerne fremfor at skyde med spredhagl i ligestillingens navn og af frygt for at blive kaldt det ene og andet. Og er der konventioner (og det er der) som forbyder os det, så forlad konventionerne eller få lavet nogle forbehold som vi kender det fra EU-forbeholdene. Er det forkert at forskelsbehandle? Jeps, selvfølgelig er det det. Men det er sgu' langt værre at symptombehandle og indfører stramninger overfor andre som intet har med problemet at gøre. Vi har også set det indenfor andre områder end udlændingepolitikken. F.eks. omkring arbejdsløse mv. savarden skrev: Verden er ikke sort eller hvid og jeg mener også der skal strammes gevaldigt op herhjemme men dette skal stadig ske uden vi behøver at blive rabiate og hadske i vores retorik, verdenshistorien burde fortælle os hvad dette kan føre til. Nu vil jeg være lidt grov og sige min ærlige mening. Jeg tror på at denne lempelige udlændingepolitik på europæisk plan vil ende i noget meget grimt, måske ikke KZ-lejre, men afbrændinger, drab og så videre. Ja afbrændingerne er sådan allerede godt igang i især Tyskland og Sverige. Vi er heldige at vi i Danmark har haft en noglelunde åbne debat om udlændinge, det har taget trykket af det værste. I Tyskland og Sverige har de ting været mere tabu, og også derfor vi ser nogle langt alvorligere reaktioner end vi ser i Danmark. Men der er grænser for hvor længe det kan fortsætte uden at trykkogeren sprænger i luften. Jeg er ikke i tvivl om at trykkogeren ryger i luften hvis tingene bare får lov til at fortsætte. Jeg er slet ikke i tvivl, det er bare et spørgsmål om tid. Og når det sker så bliver der væltet regeringer, EU vil være fortid, nye alliancer vil opstå og vi vil se etniske udrensninger ala dem vi så i det tidligere Jugoslavien for ca. 20 år siden. Det ligger og småbobler lige under overfladen. Og kimen til det blev sået allerede tilbage i 80'erne. Det er ikke folk som Glistrup, Jean-Marie Le Pen, Theo van Gogh, Geert Wilders osv. som er skyld i den udvikling, det er de politiske korrekte og humanisterne. Folk som socialdemokraterne og de radikale, folk som Poul Nyrup Rasmussen, Hans Gammeltoft-Hansen, Angela Merkel, FN og så videre. Det ender/er endt galt, det kan vi hurtigt blive enige om. Men vi er vist ikke helt enige i hvorfor det er kommet så langt ud og hvad der skal til for at stoppe op NU inden det bliver endnu værre. Problemet med den lempelige udlændingepolitik er ikke asiatere, negere, gule, grønne, sorte, hvide mennesker. Dem har den brede befolkning generelt ikke noget i mod. Der hvor kæden hopper af er muslimerne for at sige det rent ud. Og det største problem er ikke så meget at muslimerne er muslimere, men at muslimerne går over en usynlig grænse. Havde muslimerne, ja jeg skærer dem alle over en kam, indordnet sig og bidraget til samfundet som man ser det med alle andre end muslimerne så havde ingen løftet et øjenbryn hverken over deres religion, kulturelle særpræg, spisevaner og så videre. Og for lige at komme tilbage til den med at skære alle over en kam, ja det gør jeg for det er det billede den brede befolkningen har af disse mennesker. Alle asiatere er hellere ikke flittige, alle danskere spiser ikke frikadeller og alle muslimere er ikke et problem. Men den brede befolkning har et billede af muslimerne og desværre lever rigtig mange af dem også op til det billede (eller fordomme kan du kalde det). De europæiske politikere og magthaver er nødt til nu at sige hertil og ikke længere. Ellers har vi meget meget snart en helt ny magtfordeling, et helt nyt Europa og en helt ny udlændinge politik og retorik. Vi er nede og snakke timer og dage, de har ikke længere måneder og år til rådighed til en omlæggelse af kursen. Og så kan man så syntes om det eller ej. Men der kommer ændringer, det er høsten af de frø som dem med de "rigtige" meninger og holdninger fik sået for år siden. Med venlig hilsen
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/11-2015 11:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Samtidig tvinger politikerne mig til at leve i et land (finde mig i), hvor vi bruger store politi ressourcer på at overvåge en større gruppe mennesker der alle tilhører den blodige voldsreligion Islam, der med 100% garanti vil lave terrorangreb på almindelige mennesker. Det er fandme ringe livsvilkår. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/11-2015 11:50
|
Folk fatter slet ikke hvor alvorlig situationen er, de er "sheeple" der lever i total uvidenhed om den trussel hele den civiliserede verden står overfor. Man har travlt med ubetydelige ting, snuden klistret til fordummende TV og en dump-phone mens der ævles om forståelse, venlighed og tolerance. Muslimer vil skrupskide på de abstrakte begreber, de betragtes som svaghed, Islam er en kriger- og erobringsreligion, sådan har det altid været og sådan vil det være indtil Ummah er etableret globalt. Forstår vi ikke den trussel og begynder at etablere den nødvendige modstand, så er hele den frie vestlige verden dømt til undergang. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Det stoerste muslimske land i verden er Indonesien. Man hoerer stort set ikke om problemer derfra. Jeg har tilbragt en paen del af mit liv i Indonesien og det var behagelige mennesker og deres bryg Bir Bintang var heller ikke at kimse ad. Malaysia er ogsaa muslimsk for stoersteparten af befolkningen men de har en korrupt regerings chef af slaas med og det er ikke smaapenge. Saa problemet med muslimmer er ikke dem fra SE Asia men fra Mellemoesten og Afrika. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 04/11-2015 12:04
|
Åh hb, mon ikke "Jihad-smitten" snart inficerer de to lande også? Idyllen findes nok mest på overfladen, der rumles og skrumles i undergrunden..Phillipinerne har en aktiv muslimsk terrorbevægelse, og det kan sagtens brede sig. Thailand er også godt med der, Yala, Patani, Naratiwat, ja selv her i Huamark og langs Khlong Saen Saeb bor der mange muslimer, og det rumler også der. Man skal som hvid Farang ikke ha´ for meget direkte øjenkontakt med de unge muslimske mænd, så får man bare de kolde hånlige blikke retur, "universets og allah´s udvalgte" er de jo..
Redigeret af JohnBKK d. 04/11-2015 12:09 |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/11-2015 12:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
hugoboerge skrev: Det stoerste muslimske land i verden er Indonesien. Man hoerer stort set ikke om problemer derfra. Jeg har tilbragt en paen del af mit liv i Indonesien og det var behagelige mennesker og deres bryg Bir Bintang var heller ikke at kimse ad. Malaysia er ogsaa muslimsk for stoersteparten af befolkningen men de har en korrupt regerings chef af slaas med og det er ikke smaapenge. Saa problemet med muslimmer er ikke dem fra SE Asia men fra Mellemoesten og Afrika. Kan ikke vaere mere enig! Dog er korruptionen i Indonesien godt nok slem! Til gengaeld er Bali Hai godt nok en god pils ;-) |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2015 12:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Åh hb, mon ikke "Jihad-smitten" snart inficerer de to lande også? Idyllen findes nok mest på overfladen, der rumles og skrumles i undergrunden.. Jeg tvivler. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 04/11-2015 12:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Åh hb, mon ikke "Jihad-smitten" snart inficerer de to lande også? Idyllen findes nok mest på overfladen, der rumles og skrumles i undergrunden.. Jeg tvivler. Flere islamistiske fraktioner har i flere omgange forsoegt at indfoere muslimsk stat i Indonesien. Men er stemt ned hver gang. Verdens stoerste muslimske samfund har religions frihed ved lov! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/11-2015 13:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
hugoboerge skrev: Det stoerste muslimske land i verden er Indonesien. Man hoerer stort set ikke om problemer derfra. Jeg har tilbragt en paen del af mit liv i Indonesien og det var behagelige mennesker og deres bryg Bir Bintang var heller ikke at kimse ad. Malaysia er ogsaa muslimsk for stoersteparten af befolkningen men de har en korrupt regerings chef af slaas med og det er ikke smaapenge. Saa problemet med muslimmer er ikke dem fra SE Asia men fra Mellemoesten og Afrika. hugoboerge der var et voldsomt terrorangreb på Bali hvor der blev dræbt 202 personer, de fleste var turister heraf 3 danske unge kvinder. https://en.m.wiki...i_bombings https://en.m.wiki..._Islamiyah Måske for meget "Bir Bintang"???? |
|
Spring til debat: |