Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Frank
H_Larsen skrev:

Frank skrev:

H_Larsen skrev:

Frank skrev:
Lad mig slå en anden ting fast. Du har selv skrevet, at du flere gange har fremsat trusler mod Robert. Med den slags mafiametoder ligger du, som du selv har redt.

Truslerne som er fremsat, har jeg forstået, at han ville skriver herinde, Er det mafiametode?

Ja det vil jeg kalde det. Mafiametoder, afpresning eller trusler. Det er muligt, at du finder den slags metoder fine, hvis du vil i dialog med modparten. Den holdning deler jeg ikke.

Det er stadigvæk ikke mafiametoder at man vil skrive på et forum eller gå til Ekstra Bladet. Mafiametoder er ulovlige!

Men Bjarne vil slutte tråden og derfor tro jeg også jeg vil stoppe kommentarerne

Nej ok - det er nok ikke en cementsko og en tur i havnen, eller et Colombiansk slips, som der tales om. Måske ordet er en smule for stærkt. Men der er tale om trusler. Og det er nu en metode, som mafiaen har levet af i mange år.

Hvis man selv begynder at fremsætte trusler om dit og dat (ulovlige eller ej), så har man selv afskåret sig fra at finde en løsning.

Jeg ser for så vidt ikke noget problem i at bringe sagen videre her eller i Ekstra Bladet, som du nævner. Men når man anvender det som en trussel forinden, så ligger man som man har redt.

Frank
savarden skrev:

Hej Frank.

Det er så ok...

Kan så undre mig du deltager i debatten hvis du ikke vil forholde dig til de ting som der snakkes om Cheers
Robert er gået i flyverskjul eller nyder en kølig og slapper af efter hårdt udført arbejde Phone......

Jeg forstår ikke din pointe med deltagelse i debatten. Mener du, at hvis man ikke er enig med dig, så forstår du ikke, at man deltager i en debat?!

Med din sidste kommentar virker det ikke som om, at du ønsker en seriøs debat?

savarden
Hej Frank.
Mener nu nok jeg har forsøgt at forholde mig objektivt og direkte af flere omgange bedt Robert forholde sig til de penge som han har modtaget.
At han vælger at gå i flyverskjul og beholde pengene er hans valg..
Havde nogen spurgt mig for 2 uger siden for hjælp med papirer havde jeg ikke tøvet med henvisning til Robert, dette har ændret sig drastisk.
Den kommentar du hentyder til var nu sagt med et smil på læben men det var jo lige sådan det endte ikke ?
Hav en god weekend derude, jeg er ude af denne tråd og en del klogere.

Frank
savarden skrev:

Hej Frank.
Mener nu nok jeg har forsøgt at forholde mig objektivt og direkte af flere omgange bedt Robert forholde sig til de penge som han har modtaget.
At han vælger at gå i flyverskjul og beholde pengene er hans valg..
Havde nogen spurgt mig for 2 uger siden for hjælp med papirer havde jeg ikke tøvet med henvisning til Robert, dette har ændret sig drastisk.
Den kommentar du hentyder til var nu sagt med et smil på læben men det var jo lige sådan det endte ikke ?
Hav en god weekend derude, jeg er ude af denne tråd og en del klogere.

Nu er Robert ikke forpligtiget til at forholde sig til noget som helst her på siden.

Det er muligt at din sidste kommentar var med et smil på læben. Fred være med det. Men seriøs var den i hvertfald ikke, og den bliver ikke mere seriøs, når du konstaterer "men det var jo lige sådan det endte ikke ?".

Og så også en god weekend til dig!

savarden
Du har helt ret Robert er ikke forpligtet til noget som helst.
Ligesom de tanker vi efterlades med om hans firma og måde at behandle kunder på er skattefri også Grin
God weekend Frank og nyd det gode vejr Grin

buick
Nej jeg kender ikke Robert og har heller ikke mødt ham men til gengøld kender jeg din kundeprofil og jeg ville aldrig tage et job fra en type som dig men desværre så gemmer i jeres rigtige ansigt lige indtil i kan udnytte situationen

Bjarne t Jensen skrev:

Hvad så buick?

Arbejder du for Robert?

Lige fra starten af har du forsøgt at trække tråden i en anden retning.

Og nu er det så urimeligt at bede om at gøre noget der kan klares på 12 dage.
inden for Ca 40 dage.

Jeg ville aldrig betro dig et stykke arbejde med dine synspunkter.

Det var så en lige ud af side benet.

savarden
Hej Buick.
Nej jeg kender ikke Robert og har heller ikke mødt ham men til gengøld kender jeg din kundeprofil og jeg ville aldrig tage et job fra en type som dig men desværre så gemmer i jeres rigtige ansigt lige indtil i kan udnytte situationen

Måske du så kunne fortælle os hvad han har fået ud af dette foruden en forsinkelse af sin sag og miste sine penge ? Violin

hugoboerge
Vi har vaeret paa en kort shopping tur. I den tid vi har vaeret vaek er der kommet 700 visninger saa vi nu er oppe paa over 6,500.

Hvis RK ellers har noget forretningsforstaaelse burde han indse at det er rigtig daarlig reklame for ham og hans firma.

Desvaerre har han ikke selv vaeret paa banen med noget konkret og det taler ikke til hans fordel.

Maaske kan man paa bedste Thai maner sige at der er sket en kaempe misforstaaelse paa trods af at der er tale om en forholdsvis simpel opgave.

1. Traadstarter fortaeller ikke RK hvornaar han skal bruge dokumenterne.
2. RK spoerger omvendt heller ikke traadstarter om hvornaar han forventer at opgaven er faerdiggjort.

Herudover mudres det hele til ved at traadstarters ven eller bekendt som ogsaa er involveret nu giver RK en deadline som siger 02.08.2014 !!

Det var en dato fastsat for vennens bryllup og jeg gad vide om der er nogen der har fortalt dette til RK ?

Efter min mening har vennen saa forplumret billedet ved ikke at naevne et giftermaal som skulle finde sted 02.08.2014 og saa naevnt at dokumenterne hastede.

Med hensyn til dokumentation saa i tilfaelde af:

1. RK har annulleret jobbet - saa maa traadstarter have det paa skrift i form af en e-mail.
2. Traadstarter har annulleret jobbet - saa maa RK have det paa skrift i form af en e-mail.

Hverken traadstarter eller RK har sagt noget omkring dette (mig bekendt).

Desvaerre er der ogsaa sket det at traadstarter er blevet beskyldt for "svindel" det synes jeg personligt er for groft og har intet med sagen at goere.

Om det er "mafiametoder" at komme med trusler med at bringe sagen op i et forum, nej det synes jeg ikke. Traadstarter har i starten haft en god grund med at naevne muligheden men efterhaanden som vi faar lidt ekstra oplysninger synes jeg det falmer lidt og det er til RKs fordel. (Min mening).

Som naevnt i indledningen saa synes jeg det hele er een stor misforstaaelse parterne imellem.

Om RKs firma koerer godt eller skidt har jeg ingen ide om, men hvis det hele koerer paa skinner saa vil jeg raade RK til at tilbagebetale de THB 17,200 som han har modtaget for ikke at udfoere sit arbejde og saa faa det afsluttet. Hvis THB 17,200 har den helt store betydning for firmaet, ja saa gaar det sikkert ikke saa godt.

Til orientering for medlemmerne her saa er der faktisk et forbrugernaevn hvor man kan indberette klager. Det er i Thailand, hvis der er nogen som er overrasket over det.

Jeg synes at RK skulle komme ud af sit skjul og hvis han vitterlig er blevet fyret af traadstarter har han sit paa det toerre.

Her er RKs cv.

https://www.linke...e_map-name

Her er services rendered:
Jeg mener der tages forbehold:

Visa to Schengen – Europe

PIRO Consulting Group has been assisting many Thais with visa to Schengen (as Denmark, Norway, Sweden, Austria, Belgium, Finland, France, Germany, Greece, Luxembourg, Netherlands, Italy, Portugal, Spain, Switzerland (Swiss), and the rest of Schengen) and Europe (as UK, United Kingdom, England, etc.), who was about to visit a boyfriend, girlfriend, fiancée, friend, or family, as well as with au pair, business, or tourist visa. There are many reasons to use a visa agent or a consultancy.

Some clients simply do not want too much hassle and paper works, or they do not have the time. Let us call it outsourcing. Sometimes the inviting part is not sure about the papers and the process within the application for a visa to Schengen or Europe from Thailand. And/or sometimes the Thai part is not sure about how to make the application.

Other times, they have a visa to Schengen or Europe refused due to a misunderstanding in the former visa application, or because of a misleading advise from some visa agent. We experience that some visa applicants never has seen the visa application – and sometimes they even has not signed it personally. In those cases, it is very difficult to fix the damages.

Another problem is that the inviting person or the visa applicant sometimes has been manipulating with the truth. This is not recommended! If you have a weak case, it is better to explain the reason, instead of revising the truth. A very small lie in a visa application for a Schengen country or Europe may end up in big problems. Then it is better to make a personal explanation.

However, sometimes it is better to postpone a weak visa application, as a postponed visa application is better than a refused visa application. We can give some guidelines to make the visa application stronger. In other words, it is better to make your relationship stronger.

We do understand that people in love want to see each other, but due to heavy abuse of visa to Schengen and Europe, the embassies are forced to be a bit critical. It is, therefore, important making it plausible that the visa applicant will not abuse the visa, and that your relationship is true and genuine.

We assist with visa assistance to countries in Schengen & Europe such as:

Visa England – United Kingdom / UK / Britain
Visa Austria – Österreich
Visa Belgium – België / Belgique / Belgien
Visa Denmark – Danmark (dansk)
Visa Finland – Suomen / Tasavalta
Visa France – Française
Visa Netherlands – Nederland / Holland
Visa Norway – Norge / Noreg
Visa Sweden – Sverige
Visa Switzerland – Schweiz / Suisse

You can read more about that at our website dedicated to these services: visa to Schengen & Europe (วีซ่าWink or: contact us today.

God weekend til alle.

Anonym Bruger
Folk fedter rundt i datoer og misforståelser, men hvis man som sælger af en ydelse er i tvivl om deadline så løser man opgaven hurtigst muligt, el. ringer til kunden og forhører sig. Man henlægger ikke bare en sag.

Man kan i det mindste tage telefonen når kunden ringer el. svare på mails. Svindel er så meget sagt, men dårlig service er det i hvert fald.

Håber I finder ud af en fornuftigt løsning.

hugoboerge
JS skrev:

Folk fedter rundt i datoer og misforståelser, men hvis man som sælger af en ydelse er i tvivl om deadline så løser man opgaven hurtigst muligt, el. ringer til kunden og forhører sig. Man henlægger ikke bare en sag.

Man kan i det mindste tage telefonen når kunden ringer el. svare på mails. Svindel er så meget sagt, men dårlig service er det i hvert fald.

Saa er det sagt, kort og godt.

Frank
>hugoboerge

Jeg tror din analyse langt hen ad vejen ligger tæt på sandheden.

Med hensyn til annullering af ordren, så skriver trådstarter allerede i første post, at

...Nå, men efter yderligere et par trusler om at offentliggøre hans manglende behandling af vores legalisering
fik jeg besked på jeg kunne få papirerne tilbage.
Jeg havde bedt om at få dem afleveret til en bekendt i Thailand.
Hvis ikke han kunne sørge for en legalisering øjeblikkeligt....

Altså en annullering af opgaven. Om den er skriftlig eller ej er ligegyldigt, men det er selvfølgelige nemmest at bevise på papir efterfølgende om nødvendigt.

Og så var det ikke trådstarter, som er blevet beskyldt for svindel (i så fald har jeg overset det). Det er netop trådstarter, som beskylder Robert for svindel.

Det er ok, at du syntes om at anvende trusler. Men så søger du også selv en konflikt frem for en løsning.

Det er selvfølgeligt velmenende, når vi vil råde én til, hvordan man skal lede sit firma. Men nu er det også sådan, at når man har sit eget firma, behøver man ikke at rette sig efter nok så velmenende rådgivning. Og vi kan have nok så mange meninger om, hvor meget man skal stå til rådighed, hvor tit man skal besvare email, tage telefoner, dokumentere, hvem der skal udføre arbejdet i firmaet etc. Men vi har ingen ret til at forvente, at ejeren retter sig efter rådene.

hugoboerge
@Frank - i det her tilfaelde er truslen om at smide tingene ud paa nettet reel nok - traadstarter staar jo ikke med en pistol i haanden. Desuden findes der websites hvor man kan smide diverse advarsler ud.

Jeg smider da gerne noget ud paa Facebook hvis der er noget jeg er utilfreds med og hvis det er noget som er holdbart og paaviseligt.

Traadstarter er blevet beskyldt for svindel hvis du gaar noget tilbage i traaden.

Historien her koerer nu ogsaa paa nogle af de andre dansk-thai fora (af dem som er tilbage).

Frank
JS skrev:

Du siger, at man i det mindste kan tage telefonen, når kunden ringer. Enig. Og trådstarter skriver allerede i første post, at han adskillige gange har været i telefonisk kontakt med firmaet. Han skriver også, at han har modtaget svar på email fra firmaet, så hvad er pointen?

Du antager at der er tvivl om en deadline hos Robert. Hvor ved du det fra?

Her har Robert tidligere i blandt andet post #21 og #28 forholdt sig til på, hvordan han oplevede telefonopkaldene og spørger til en (ny) deadline

Du er uden for rækkevidde. Du ringer fx 117 gange på 30 minutter, mens jeg er i en situation, hvor jeg ikke kan svare. Du ringer også på helligdage. Dog tror jeg, at din fagforening, hvis du har en, ville mene, at du skulle have betaling for overtid, hvis du skulle passe dit job på en helligdag.

Du har flere gange ringet uendeligt mange gange per minut (sikkert 100 gange på en halv time), og jeg svarede og spurgte, hvad er deadline, hvorpå du atter gik amok med trusler om dette og hint.

Det er jo netop her, at de bliver klar over misforståelsen, hvorefter trådstarter begynder at kaste om sig med trusler.

hugoboerge
Jeg har en god ven og tidligere kollega som er kommet med foelgende (kun uddrag da jeg ikke kan videregive hele teksten - men det taler ikke til RKs fordel).

Jeg har været i hans forretning men jeg har aldrig set en kunde der. Jeg har ikke indtryk af at forretningen gik videre godt, og jeg vidste kun at han gav undervisning i dansk til thailandske piger som ville til Danmark. Jeg vidste ikke at han ogsaa lavede den slags services med oversættelser og legalisering, men det gør han maaske heller ikke? Saa vidt jeg kan se kører det hele paa pumperne, han virkede altid som om han var paa røven.

Han skrev tit noget absolut nonsens paa sin Facebook side, og jeg hørte mange daarlige kommentarer om ham fra forskellige medlemmer.

Saa historien i Thailand-Portalen overrasker mig ikke.

Jeg ved ikke om det er en enkeltstaaende sag som er gaaet i kage, men du har ret, hans haandtering af sagen er absolut ikke gavnlig for hans forretning.

Der er flere kommentarer (negative) men dem undlader jeg at gengive.

Frank
hugoboerge skrev:

@Frank - i det her tilfaelde er truslen om at smide tingene ud paa nettet reel nok - traadstarter staar jo ikke med en pistol i haanden. Desuden findes der websites hvor man kan smide diverse advarsler ud.

Jeg smider da gerne noget ud paa Facebook hvis der er noget jeg er utilfreds med og hvis det er noget som er holdbart og paaviseligt.

Traadstarter er blevet beskyldt for svindel hvis du gaar noget tilbage i traaden.

Historien her koerer nu ogsaa paa nogle af de andre dansk-thai fora (af dem som er tilbage).

Der er intet galt i at skrive anmeldelser. Hverken i aviser, på nettet eller andre steder. Men hvis man ønsker en løsning på sit problem, så skal man ikke forvente at få det ved at bruge trusler. Robert har ikke nævnt ordet svindler i denne tråd. Men trådstarter har allerede i post #1 med flere beskyldt Robert og hans firma for svindle. Det er mig bekendt ulovligt - medmindre man kan bevise det. Det tvivler jeg endog meget på, at trådstarter kan. Det synes jeg ikke er en god skik, men du og andre kan have anderledes opfattelser.

Hvis det var almindelig fremgangsmåde at svindle sine kunder, så er jeg ganske sikker på, at netop dette site ville have være overdænget med sager om Roberts firma.

hugoboerge
@Frank - jeg tror vi taler forbi hinanden. Der var et medlem her som beskyldte traadstarter for svindel.

Min udlaegning af at svindle er at man begaar noget kriminelt saa det er haarde anklager.

Min mening er at RK ikke har styr paa noget som helst for hvis han havde det ville han vaere kommet frem med en dagbog over begivenhederne som de fandt sted.

Frank
hugoboerge skrev:

Jeg har en god ven og tidligere kollega som er kommet med foelgende (kun uddrag da jeg ikke kan videregive hele teksten - men det taler ikke til RKs fordel).

Jeg har været i hans forretning men jeg har aldrig set en kunde der. Jeg har ikke indtryk af at forretningen gik videre godt, og jeg vidste kun at han gav undervisning i dansk til thailandske piger som ville til Danmark. Jeg vidste ikke at han ogsaa lavede den slags services med oversættelser og legalisering, men det gør han maaske heller ikke? Saa vidt jeg kan se kører det hele paa pumperne, han virkede altid som om han var paa røven.

Han skrev tit noget absolut nonsens paa sin Facebook side, og jeg hørte mange daarlige kommentarer om ham fra forskellige medlemmer.

Jeg ved ikke om det er en enkeltstaaende sag som er gaaet i kage, men du har ret, hans haandtering af sagen er absolut ikke gavnlig for hans forretning.

Det er vist det man kalder en lirum-larum, som står i kontrast til din tidligere analyse i tråden.

Hvor tit har han været der? Hvornår har han været der? Hvor lang tid har han været i butikken? Hvor mange havde han forventet at se? Hvordan kan han se at det kører på pumperne, at han altid er på røven?

Og hvilken betydning har det i forhold til firmaets service ydelser?

Og hvordan kan han være i tvivl om at der tilbydes flere services ud over undervisning, når han han har været der? En simpel søgning i facebook viser, at det står på ruden til butikken! På samme facebook kan jeg heller ikke finde den nonsens, som din ven kan.

Frank
hugoboerge skrev:

@Frank - jeg tror vi taler forbi hinanden. Der var et medlem her som beskyldte traadstarter for svindel.

Min udlaegning af at svindle er at man begaar noget kriminelt saa det er haarde anklager.

Min mening er at RK ikke har styr paa noget som helst for hvis han havde det ville han vaere kommet frem med en dagbog over begivenhederne som de fandt sted.

Ja det er muligt. Så er vi også enige om, at trådstarter lægger ud med hårde anklager. Robert er ikke forpligtet til at fremlægge noget som helst, uanset hvor meget du syntes han burde.

Jeg er overrasket over at Robert overhovedet har haft indlæg i debatten, selv om jeg godt kan forestille mig trangen til at forsvare sig.

Det er for mig at se helt horribelt at sætte lighedstegn mellem fremlæggelse af begivenhederne her på siden og om han har styr på sit firma.
Redigeret af Frank d. 25/07-2014 17:07

hugoboerge
Frank skrev:

hugoboerge skrev:

Det er vist det man kalder en lirum-larum, som står i kontrast til din tidligere analyse i tråden.

Hvor tit har han været der? Hvornår har han været der? Hvor lang tid har han været i butikken? Hvor mange havde han forventet at se? Hvordan kan han se at det kører på pumperne, at han altid er på røven?

Og hvilken betydning har det i forhold til firmaets service ydelser?

Og hvordan kan han være i tvivl om at der tilbydes flere services ud over undervisning, når han han har været der? En simpel søgning i facebook viser, at det står på ruden til butikken! På samme facebook kan jeg heller ikke finde den nonsens, som din ven kan.

Jeg ved ikke om det er lirum larum. Som paapeget var der visse ting jeg ikke kunne eller ville naevne og som naevnt talte det ikke til RKs fordel.

Men som sagt ikke positivt og med hensyn til min analyse ja saa mener jeg ikke den var i positiv retning af RK eller negativ mht til traadstarter.

Jeg synes de to parter skal faa udryddet de misforstaaelser der er opstaaet. RK risikerer at koere sin forretning fuldstaendig i saenk, hvis den ikke allerede er koert af sporet.

Jeg synes det er synd at RK som har haft diverse tillidsposter i det skandinaviske samfund ikke kommer paa banen rent professionelt. Men det er hans valg.

Jeg tror ikke at vi kommer meget videre i denne saga. BTJ har opgivet og RK vil ikke udtale sig.

God weekend.

Frank
hugoboerge skrev:
Jeg ved ikke om det er lirum larum. Som paapeget var der visse ting jeg ikke kunne eller ville naevne og som naevnt talte det ikke til RKs fordel.

Men som sagt ikke positivt og med hensyn til min analyse ja saa mener jeg ikke den var i positiv retning af RK eller negativ mht til traadstarter.

Jeg synes de to parter skal faa udryddet de misforstaaelser der er opstaaet. RK risikerer at koere sin forretning fuldstaendig i saenk, hvis den ikke allerede er koert af sporet.

Jeg synes det er synd at RK som har haft diverse tillidsposter i det skandinaviske samfund ikke kommer paa banen rent professionelt. Men det er hans valg.

Jeg tror ikke at vi kommer meget videre i denne saga. BTJ har opgivet og RK vil ikke udtale sig.

God weekend.

Jo men hvis der ting som du ikke kan eller vil nævne, så kan vi andre jo ligesom ikke rigtigt bruge dem til noget vel?

Og med hensyn til din tidligere analyse, så var min pointe at den var fin. Oplysende og objektiv.

Jeg tror ikke, at der sker mere i sagen. Det har trådstarter sikret sig jf. post #1.

God weekend!

Spring til debat: