Se indlæg
Integration !
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 18/12-2005 11:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Webmaster skrev: Tja, jeg finder det nu meget væsenligt med de procenter da danske politikere er folkevalgte og derfor repræsentere nogle stemmeberettede danskere - derfor er kritiken ikke alene en kritik af nogle politikere men den del af befolkningen som har sat et kryds ud for den politiker som de syntes skal reprænsetere deres meninger, synpunkter og holdninger i et lovligt og lovgivende folketing. Nu er udlændingepolitiken jo (heldigvis) ikke det eneste spørgsmål, der afgør hvor folk sætter deres kryds, men hvis man som vælger føler sig ramt af kritikken, kan det jo være fordi, den er berettiget. Omkring den sidste linje, så var det også mere ordet stueren som jeg tænkte på - dette ord finder jeg dybt kritisk da det jo nærmeste placere de vælgere som har stemt på DF nede som en slags anden klasses vælgere. "Ikke stueren" - ja, det er en meget kritisk betegnelse, men fra min side er den ikke så meget beregnet på vælgerne som på (enkelte af) politikerne. For at vende tilbage til Langballes udtalelser, var der jo tale om at rejse tiltale mod ham. Det undlod man med den begrundelse, at der er videre rammer for politikernes ytringsfrihed end for den øvrige befolknings. Det vil sige, at du eller jeg kunne være blevet tiltalt for at have fremsat de samme synspunkter. Og man er efter min mening ikke stueren, hvis man ytrer sig i strafbart sprog. Og så en generel bemærkning. Hvis man ikke kan tåle at blive kritiseret, bør man lade være med at opføre sig kritisabelt. Jeg er klar over, at det er en subjektiv vurdering, om noget er kritisabelt eller ej, men det går begge veje. Der er mange, både i DTW og udenfor i "det virkelige liv", der har travlt med at kritisere andre, men som har meget svært ved selv at tåle kritik. Peter
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/12-2005 11:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
thai Kurt skrev: Du har ret at Df ikke har flertal af befolkning stemme med det er saadan at det der kan opnar et flere tal kan danne en regering og da V-K havde brug for Df stemmer maa de ogsaa betale en pris for den og det er stramming af udlænninge poltik. Ja! Hvad den gode Anders R. ikke goer for at naa magten! usmageligt! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 11:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
Ja! Hvad den gode Anders R. ikke goer for at naa magten! usmageligt! du følger ikke meget med hva jorn |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 18/12-2005 11:48
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hej Mads, Det er da fint, at du kender en del indvandrere, men jeg tror High-Tower har ret i, at mange danskere ikke kender noget særligt til indvandrere. Jeg synes, at hans indlæg nr. 118 fra i morges er meget sigende for mange danskeres viden om indvandrere. Ja, det tror jeg godt vi kan blive enig om :-) Også derfor jeg syntes at det er vigtigt at vi kan tale lige ud om tingene uden at bruge en massebetegnelse som indvandrer som jo skærer alle over med den samme kam. Vi som danskere er vidt forskellige og det er ny-danskerne også endda måske mere forskellige end vi danskere er. Lad os gå efter efter at få løst problemerne og ikke efter at mistænkeliggøre enhver og kollektivt "straffe". Det vil både gøre hverdagen lettere for danskere og ny-danskere. Redigeret af Webmaster d. 18/12-2005 11:49 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 18/12-2005 12:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Webmaster skrev: Hej Mads og i andre, Kim, Jeg har også nogle kommentarer til dit indlæg, der begyndte med ovenstående overskrift, men nu skinner solen altså så dejligt her oppe i Nordjylland, så nu må jeg ud og nyde det gode vejr. Så bliver der nok tid til en kommentar senere, når vintermørket sænker sig. Mvh. Mads |
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/12-2005 12:23
|
High-tower skrev: Efter jeg blev gift med en Thai må jeg indrømme at mit menneskesyn har ændret sig - og gudskelov for det! Men aligevel vil jeg ikke sige at jeg var racist før - men jeg var komplet uvidende og ønskede helller ikke at udvide min horisont. Min respekt! Jeg har nu aldrig besiddet helt saa markente fordomme, som high-tower beskriver! men jeg har da ogsaa faaet en langt stoerre forstaaelse for voeres flytninge og indvandere, ved selv at vaere "fremmedarbejder" og som mange har beskrevet her i debatten, saa skyldes mange af vores fordomme, manglene erfaring, viden og nyhedesmedier der i den grad faar blaest smaa problemskabende grupper op! Vi er et lille rigt land og vi har reelt ikke de store problemer, saa nyhedsmedierne, som jo skal saelge, maa jo soege med lys og lygte efter noget der kan saelge! Taenk over hvor godt danskeren har det! hvorfor er det saa svaert for os at dele det med andre! Hvis vi istedet for at goere livet til et intergrations helvede for voeres indvandre, saa skulle vi goere det til noget positivt, derved ville det have en motiverene effekt! Jeg kommer dagligt i min lokale kiosk og jeg faar gerne en sludder med indehaveren paa engelsk da han besidder et flot engelsk! forleden dag sagde han til mig: "Er det ikke paa tide du laere at tale thai?" og jo jeg kunne da kun vaere enig, derefter laaente han mig bog om Thaikultur paa engelsk og nu faar jeg et nyt ord eller en saetning paa Thai , som jeg skal oeve paa, det kan ogsaa vaere et spoergsmaal, som jeg saa skal finde svaret paa! og nej! regeringen her tvinger mig ikke til detl, men vi begge finder det meget underholdende! (jeg taler nu del thai i forvejen, bare ikke til ham da hans engelsk er saa godt) Jeg tror at vi ofte selv skaber problemerne! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/12-2005 12:45
|
rolan skrev: du følger ikke meget med hva jorn Jeg for soeger at laese minimum tre danske internet aviser dagligt, ser danske nyheder paa nettet. Jeg laeser mindst to engelske sproget aviser i thailand dagligt, jeg ser dagligt BBC world, CNN og engelsk sproget nyheder paa Thai TV 3. Der til kommer at jeg lytter til radio metropolitan og jeg forsoeger at lytte til par Thai radio kanaler! (mest fm 91, trafik radio) du følger ikke meget med hva jorn Jeg forsoeger sgu, men noget kan jo smutte! So Please! in lighten me! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Fynboen |
Lagt på d. 18/12-2005 13:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Mads_T skriver: Personligt stemmer jeg på Enhedslisten, for mig står de som et forsvar for demokrati og ytringsfrihed Nr. 5 på Enhedslisten's kandidatliste til Odense Byråd er samme person som står i spidsen for den gruppe som har anmeldt Jyllands Posten for for de latterlige tegninger. Hvem sagde politisk korrekthed? /Fynboen |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 18/12-2005 13:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg har ikke noget imod kritiseret bare det ikke bliver personlig med det man skriver.
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 13:42 |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 14:40
|
hej jorn det jeg mente med at du ikke følger med er at du skriver at anders gør alt for at få vælgere der i gir jeg dig bestemt ikke ret anders fohg var en af dem der fik mig til at interesere mig for politik for før var jeg ved at brække mig over socialdemokratidens fløj og jeg gad ikke og høre på det da de sagde et og jord noget andet sagde befolkningen hop hopede de men anders og den nye regering gør mange ting som ikke er populære men folk akseptere det forde de godt ved at det er rigtigt foreksempel udlæninge debatten der vendte de jo på en talerken da de famdt ud af at det var det befolkningen ville og det er til at brække sig over det var det jeg mente |
|
|
John |
Lagt på d. 18/12-2005 14:52
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Der er ikke noget at sige til at der kommer en negativ stemning rettet mod ny danskerne hvis statestikken i dages leder i Ekstra bladet er rigtig. http://ekstrablad...ateID=4587 John john@dansk-thai.dk
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 15:02
|
jeg har en kamerat som arbejder i staten og han siger at der er mange flere udlæninge i fængsel ind danskere |
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/12-2005 18:14
|
John skrev: Der er ikke noget at sige til at der kommer en negativ stemning rettet mod ny danskerne hvis statestikken i dages leder i Ekstra bladet er rigtig Du har meget ret!og lige netop som den artikel er udformet er den problematisk, hvis man som almindelig dansker laeser den. Den omtaler en statistik uden at vise statistiken og belyse baggruden for statistikken den naevner ikke engang kilden! Artiklen ligger alle mord i samme "skuffe" og artiken fremhaever to etniske grupper specifikt, bare for at naevne nogle af de problemer der med den artikel. Jeg er stensikker paa, at det artikelen siger aldrig har vaeret hensigten med statistikken! skribenten tolker statistikken som en hvis herre laeser biblen! Foroevrigt omhandler statistikken mord, men det blive blandet sammen med "fejlagtige anholdelser" havde der vaeret tale om "gammeldanskere" saa havde man nok anvendt termen "uretmaesige anholdelser" og John's indlaeg udloeser straks en reaktion fra rolan (proev nu at tage det med smil, rolan, Jeg er ikke efter dig) rolanskrev: jeg har en kamerat som arbejder i staten og han siger at der er mange flere udlæninge i fængsel ind danskere Saa pludselig er der tale om alle typer krimminelle! uden noget som helst sagligt grundlag! Please! Jo med saadanne artikler saa faar DF og andre "fremmede forskraekket da helt klart "vand paa moellen" Gud hvor er det dog trist og userioest! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 18/12-2005 18:23
|
P.s rolan! Der var en stor grad af utilfredshed med socialdemokratiet og jeg var osse koert traet! Jeg har nu aldrig vaeret social"kammerat" Men at dansk folke parti skulle faa magt har nu heller aldrig vaeret paa min oenskeliste! Je haaber at du fast holder og udvikler din interesse for dansk politik “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/12-2005 20:24
|
Je haaber at du fast holder og udvikler din interesse for dansk politik det gør jeg jeg mente nu ikke at de var mordere alle sammen men jeg syntes at det er mærkeligt at der er så mange kriminelle blandt invandere for i følge deres religion må de jo ikke opfører sig som de gør eller det må de måske godt bare det foregård mod de vandtro ? |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 18/12-2005 23:05
|
Webmaster skrev: Hej Mads og i andre, I et af de link som du henviste til - det med forfatterne - står følgende: De undsiger det herskende klima og den herskende politik, der groft diskriminerer de etniske mindretal herhjemme. Og det lyder måske overraskende men til det kan jeg kun sige et jeg grundliggende er enig i kritikken og vil hermed henvise til et af mine tidligere indlæg i denne tråd (tror det var på side 5): Du har fuldstændig ret High-Tower. Jeg ville også sætte pris på at man gik målrettet efter dem der var og er problemet, istedet for at skyde med spredhagl efter alt og alle. Vi mangler simpelthen nogle politikere der tør kalde en spade for en spade og stå ved det. Og for mit vedkommen så ser jeg intet problem i at Danmark udmelder sig af de konventioner der forbyder forskelsbehandling. Jeg er af den overbevisning at forskelsbehandling akkurat er løsningen på utrolig mange problemer - også løsningen på disse integrationsproblemer. Vi er alle forskellige, har forskellige stærke og svage sider... Hvorfor skal vi så behandles som en stor kønsløs, nationalløs, religionsløs, individløs og meningsløs masse og ikke som de individer vi nu engang er ??? Selv grøntsager må vi behandle forskelligt, men ikke mennesker. Nu håber jeg at du forstår det korrekt, fordi jeg er jo hellere ikke på nogle måde interesseret i at Danmark bliver en eller andet bananstat på linje med bla. Nordkorea som ikke vil tale og lytte fornuft. Det jeg mener med ovenstående er at vi har en masse etniske folk/ny-danskere her i landet og hovedparten af dem er rent faktisk ikke noget problem og er efter min mening godt nok integreret i det danske samfund. Med godt nok integreret mener jeg at de er en del af vores fælles samfund på godt og ondt. At de så samtidigt er tyrkere, thaier, kinesere, muslimere, buddister, røde, gule, grønne, går i andet tøj end cowboybukser, nogle vil ikke spise svinekød, nogle vil ikke spise oksekød. Ja og hvad så. Vi danskere er hellere ikke helt ens. Og det skal der være plads til. Vi er ikke ens og skal hellere ikke være det. Så langt er jeg enig i kritikken, men så stopper min enighed også fordi jeg kan ikke se logikken i at vi ikke må kritisere og diskutere de etniske mindretal herhjemme fordi der er altså nogle problemer med visse etniske ny-danskere. Og de problemer skal diskuteres og løses både for danskernes, ny-danskernes og Danmarks skyld. Det jeg ser som svagheden med den nuværende lovgivning og de konventioner som Danmark er forpligtet til at overholder er at vi ikke må forskelsbehandle folk - hellere ikke de etniske ny-danskere og derfor bliver alle etniske ny-danskere skåret over af den samme kam og intet er mere forkert end det. Fordelen ved at forskelsbehandle folk, også ny-danskerne, er at vi så har mulighed for at gå efter dem som er problemet i stedet for bare at lave nogle sindsyge regler som rammer alt og alle i ligebehandlingens navn. Ok, det var så lidt omkring linket med forfatterne. For at tage kritiken fra Europarådet, så er det jo lige akkurat at ramme hovedet på sømmet. Hvordan i alverden skal vi kunne fremme tolerancen, når vi skal ligebehandle folk. Hele debatten og de indførte restriktioner er et resultat af ligebehandlingen. For at illustrere problemet så har vi måske 350.000 etniske danskere herhjemme af dem er måske 200.000 muslimer. Ud af de 200.000 muslimer har måske kun 10.000 et sådan syn på bla. kvinder at de bliver nødt at være tildækket fra top til tå så at de praktisk talt ikke er i stand til at udføre et stykke arbejde eller være en del af samfundet og ud af de 200.000 muslimer er kun 1.000 - 2.500 så fanatiske og hjernedøde at de går ind for udslettelse af Israel, død over jøder, kristne og vesten. Men det er de få klovne som styrer hele debatten og lovgivningen og dermed også er skyld i den internationale og nationale kritik og i alle de problemer for alle de andre etniske ny-danskere og danskere som ikke er et problem. Tingene bliver pustet op til et kæmpe problem, for at overholde konventionerne, selvom problemet realt er meget mindre. Bemærk venligst at de tal jeg brugte bare var nogle som jeg hev ud af det blå luft, jeg ved ikke om de passer hvilket de sandsynligvis ikke gør. Det var bare for at illustrere størrelsesforholdet af problemet. I mine øjne er etniske danskere/ny-danskerne i det store og hele ikke problemet, problemet er lovgivningen som er lavet på en måde for at overholde diverse konventioner. Man kan ikke behandle problemet på den måde, kun lave en lappeløsning. Og lappeløsningen er desværre et nødvendigt onde som rammer vidt og bredt. Kim, Så vidt jeg kan se, står der ikke noget om ligebehandling i artiklen omEuroparådets kritk. De taler om intolerance, der kan føre til øget fjendtlighed mod etniske og religiøse grupper. Jeg er egentlig meget enig med dig i, at vi på en måde er nødt til at "forskelbehandle" forskellige grupper af indvandrere for at få dem integreret i Danmark. Nu må jeg sige, at jeg har ikke et indgående kendskab til, hvad de forskellige internationale konventioner som vi har tilsluttet os, siger, men jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være noget i vejen for at forskelsbehandle forskellige grupper, her mener jeg i første omgang at man kan tilbyde forskellige former for hjælp til integration, sprogundervisning, undervisning i den måde det danske samfund er indrettet på m.m. Altså en mere individuel behandling af indvandrere primært rettet mod de mennesker, der helt åbenlyst har nogle problemer med at blive integreret her i Danmark. Det er jo det samme, der sker, hvis en ganske almindelig dansker henvender sig til f.eks. kommunen om hjælp. Så får han en individuel hjælp, som er skræddersyet til at hjælpe ham med netop de problemer, han måtte have. (jeg håber da, det er sådan, men jeg ved det faktisk ikke) Jeg mener ikke, at man kan "straffe sig ud af problemerne" ved at nedsætte nogle sociale ydelser. Hvis man giver mennesker meget få midler at leve for, så risikerer man, at al deres tid går med bare at overleve, eller at de er nødt til at stjæle for at få til dagen og vejen, det er ikke en værdig vej at gå. Mvh. Mads |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2005 06:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
NEJ TIL SKAMMEKROGEN DET ER til at få ondt i hovedet over, at Europarådets ministerråd har hittet på at vedtage en resolution med kritik af, at lige præcis Danmark viser fjendtlighed over for etniske minoriteter. I UDTALELSEN hedder det bl.a.: 'Der noteres et lag af intolerance i det danske samfund, bl.a. på den politiske arena såvel som i visse medier.' Yderligere klages der over, at dansk integrationslovgivning 'kan føre til et klima af fjendtlighed over for forskellige etniske og religiøse grupper'. DET ER horrible påstande at fyre af imod et land, der formentlig bruger et større beløb pr. indvandrer end noget andet i Europa, og som tillader statsfjendtlige foreninger at mødes under de mest dansk-fjendtlige paroler. Et land, hvis fremmedlovgivning er vedtaget af Venstre, Socialdemokraterne, de konservative og Dansk Folkeparti -og som kun ønskes udvandet af nogle få radikale. MAN SPØRGER sig, hvilket forvirret medlem af en eller anden radikal studiekreds der har forført de europæiske ministre til at tro så ondt om det officielle Danmarks behandling af indvandrere? Hvor sov for resten den danske regerings repræsentant, mens den afsporede resolution blev vedtaget? DEN KRYPTISKE henvisning til 'den politiske arena' sigter formentlig mod Dansk Folkeparti, som ganske rigtigt rummer nogle småt begavede medlemmer, der fører sig frem med pinagtige udtalelser. Men de bliver jo hængt ud hver gang -og er intet imod den nedsættende omtale, som f.eks. politiske partier i Frankrig pisker landets millioner af muslimer med. DET ER da også værd at notere, at Socialdemokraternes nye integrationsordfører, Henrik Sass Larsen, svarer, at debatten i Danmark ikke går ved siden af. Den er 'fair og direkte', vurderer han. VIST ER den så. Og hvis kritikken af 'visse medier's intolerance drejer sig om Jyllands-Postens tegninger af muslimernes profet, er Europarådets ministre ikke blot på tynd is -men direkte pinlige. Rådets første pligt er nemlig at værne om demokrati og ytringsfrihed. Herunder retten til at gøre sig morsom på magthaveres og religiøse symbolers bekostning. DEN FRIHED går frem for alt, hvad det forvirrede råd ellers kan opfinde af kunstige problemer. Vi danskere frabeder os at blive belært om demokratiske værdier af dette europæiske sammenrend, hvoraf størstedelen indtil for nylig var diktaturer. En del stinker fortsat af totalitær tankegang. EB D 19-12 |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 19/12-2005 08:40
|
Hvad er den af, Thaikurt, er du blevet for doven til at skrive dine indlæg selv ?? Eller skal vi sige tillykke med dit nye job som talsmand for Ekstra Bladet ? Mads Redigeret af Mads_T d. 19/12-2005 08:40 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 08:48
|
Thai kurt har lagt et indlaeg ind i debatten under overskriften: NEJ TIL SKAMMEKROGEN Jeg synes jeg genkender baade sprogbrug og tanke gang, men ikke som dit Thai kurt? Hvem er forfatteren? hvis det ikke er dig, thai kurt, saa er det almindligt at man henviser til sin kilde! Vi danskere frabeder os at blive belært om demokratiske værdier af dette europæiske sammenrend, hvoraf størstedelen indtil for nylig var diktaturer. En del stinker fortsat af totalitær tankegang. "vi danskere" NEJ! Nogle danskere! Jeg er ikke en af dem! det stempel vil jeg meget gerne have mig frabedt! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 19/12-2005 09:05
|
Jeg kan se at Mads-T var hurtigere end jeg ! Thai kurts indlaeg er en kopi af "af dagens lede" i ekstrabladets internet avis. “Music is the only language I whirly understand"
|
|
Spring til debat: |