Se indlæg
 Udskriv debat
Baht stiger over for d.kr.
Fotofreak
chaingmai skrev:

ikke tilfreds, hvad vil du gøre ved det ???LOL LOL

Jeg vil ringe til Nationalbanken og bede dem om at trykke nogle flere pengesedler, og ellers fortsætte med at være utilfreds Grin

chaingmai
go, ide lad os få gang i trykkeriet, det kan måske også give nogle akut-job.................LOL LOL

Thomas72
Efter Jeg her til aften lokal tid er kommet til Pattaya, efter en afstikker paa 14 dage i Cambodja. Er Bath'en godt nok steget noget over for dkr. i den periode. Jeg kunne blot haeve 10200 Bath paa min visakort, det var foer klokken 14 dansk tid og nu kan Jeg se at Bath'en er steget yderligereFrown

Det er efterhaanden blevet en halvdyr fornoejelse at holde ferie i Thailand, med en staerkere Bath og opskruede priser bla. paa Phuket.
Foer Jeg tog til Cambodja snakkede Jeg med andre danskere som besoegte Thailand for foerste gang for mellem 20 aar og 30 siden. De fortalte Mig at priserne var latterlige lave dengang.
Det kan man ikke sige idag, ihverfald ikke Pizza Hut paa hjoernet af Beach Road og Soi Post Office i Pattaya. Jeg var inde sammen med, hvor vi koebte en pizza i alm. stoerelse til deling (da vi ikke foelte os helt vildt sulten) og en cola til os hver. 720 Bath. vaersgo og betal. Violin
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

chaingmai
her i saraphi Chiang mai,kan jeg få en stor skål nudelsuppe,til 30 tbt. har lige spist ude med en gæst fra danmark oksesteg, blæksprutter,omelet og en stor potion grøn salat, 2 store leo og en spy kunne ikke spise op..637 tbt.så her kan selv en folkepensionist gå ud og spise...............særlig omkring den første.........LOL LOL

baksida
gir dig ret. thomas72. tror jeg damper til philipinerne næste gang. der koster det under det halve. men sikkerheden??=???

natty
Ja Thailand er ikke specielt billigt, hvis man ønsker at spise på Pizza Hut, McDonalds, Burger King osv.
Men da jeg foretrækker at opholde mig uden for turistområderne og også foretrækker thaiernes egen fastfood fra gaden, nemlig nudelsuppe, pappayasalat, Padthai, fried rice osv, synes jeg stadig at priserne er rimelige.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

handy
Thomas72 skrev:

Efter Jeg her til aften lokal tid er kommet til Pattaya, efter en afstikker paa 14 dage i Cambodja. Er Bath'en godt nok steget noget over for dkr. i den periode. Jeg kunne blot haeve 10200 Bath paa min visakort, det var foer klokken 14 dansk tid og nu kan Jeg se at Bath'en er steget yderligereFrown

Det er efterhaanden blevet en halvdyr fornoejelse at holde ferie i Thailand, med en staerkere Bath og opskruede priser bla. paa Phuket.
Foer Jeg tog til Cambodja snakkede Jeg med andre danskere som besoegte Thailand for foerste gang for mellem 20 aar og 30 siden. De fortalte Mig at priserne var latterlige lave dengang.
Det kan man ikke sige idag, ihverfald ikke Pizza Hut paa hjoernet af Beach Road og Soi Post Office i Pattaya. Jeg var inde sammen med, hvor vi koebte en pizza i alm. stoerelse til deling (da vi ikke foelte os helt vildt sulten) og en cola til os hver. 720 Bath. vaersgo og betal. Violin

Kan godt være priserne var lave i bath....men de fik ikke nær så mange bath for den danske som idag.....i nogle tider halvdellen ....Smile

handy
baksida skrev:

gir dig ret. thomas72. tror jeg damper til philipinerne næste gang. der koster det under det halve. men sikkerheden??=???

i philipinerne er hoteller vist en del dyrere en her.....efter hvad man høre jeg har ikke gidet at rejse der over måske hvis man en dag går total kold på LOS....Cool

Girobank
Ja alt skal være billigt i Thailand, det skriver mange om.

Da jeg var i thailand første gang kunne mn veksle 100 kr til omkring 325B, man patruljereede hele gadens vekselboder for at se om man kunne tjene en B eller 2.

Så det at Bahten pt. er lidt stærk, skyldes nok alle de økonomisk problemer,vi har i Europa og USA.

Den ændrer sig nok til vores fordel igen.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

vandango
natty skrev:

Ja Thailand er ikke specielt billigt, hvis man ønsker at spise på Pizza Hut, McDonalds, Burger King osv.
Men da jeg foretrækker at opholde mig uden for turistområderne og også foretrækker thaiernes egen fastfood fra gaden, nemlig nudelsuppe, pappayasalat, Padthai, fried rice osv, synes jeg stadig at priserne er rimelige.

Har lige været ude og spise på min favoritrestaurant her i Korat.

Vi spiste:

3 forskellige retter.
3 gange ristede ris med æg og grøntsager.
½ l flaskecola, de andre drak gratis vand.
Samt 2 poser bananchips.

Pris 255 baht.

Ellers har jeg kun spist lidt youghurt og frugt i dag.

hugoboerge
Den nuddelshop hvor jeg engang imellem spiser frokost har sat prisen lidt op og herudover er portionerne blevet noget mindre. Et gammelt trick med de mindre portioner. Et andet eksempel, Pad Thai Goong Sod hvor der tidligere var 3 "friske" rejer er der nu kun 2. Her er prisen dog stadigvaek den samme.

Aarsagen er naturligvis at loenningerne nu er gaaet op til THB 300.- per dag minimum over hele landet.

Gad vide hvad en nuddelsuppe nu koster i Payao ? her steg dagsloennen fra THB 150 et eller andet til THB 300.-.

handy
hugoboerge skrev:

Den nuddelshop hvor jeg engang imellem spiser frokost har sat prisen lidt op og herudover er portionerne blevet noget mindre. Et gammelt trick med de mindre portioner. Et andet eksempel, Pad Thai Goong Sod hvor der tidligere var 3 "friske" rejer er der nu kun 2. Her er prisen dog stadigvaek den samme.

Aarsagen er naturligvis at loenningerne nu er gaaet op til THB 300.- per dag minimum over hele landet.

Gad vide hvad en nuddelsuppe nu koster i Payao ? her steg dagsloennen fra THB 150 et eller andet til THB 300.-.

Fik god mad til 4 den anden dag i udon Thani 680 thb skal lige siges de 280 var til nogle grillede rejer til den ene.....men så kom vi til drikkevarene 50 thb for en stor leo eller chang nu strammer de den sku.....Grin og med live band og når der er fodbold så vises det på Kæmpe storskærm....

vandango
Hævede 10.000 baht på mit dankort VISA her den 1.

Dvs. med gebyr er det 10.150 baht = 1979,15 kr.

Fandme om der ikke var en post mere på kr. 30 der hedder kontantgebyr, har aldrig set det før?

Så mine 10.000 baht kostede mig i alt 2009,15 kr.

Heldigvis er det meget sjældent at jeg hæver på dankort VISA.

Min bank er finansnetbanken.

Anonym Bruger
Har du ikke set det før, eller er det første gang de trække det ??

Både min lille jyske bank jeg brugte inden jeg flytte her ned og Danske Bank tager det gebyr du nævner, samt dem jeg har snakket med, betale alle sammen det gebyr..

Hæv 10.000 baht.
Thai bank 150 baht.
Ens bank i dk 30-40 kr.

vandango
Som sagt er det yderst sjældent jeg hæver på dankortet, plejer altid at overføre til min konto i Kasikornbank.

Og ja det er første gang de tager dette gebyr. Måske er det fordi Jyske Bank har overtaget min bank.

sank
Angry vandango det har Eik Finans lolland og nu jyske skam altid gjort Sad sikkert derfor de altid går konkurs Friends Jeg har forlængst klaget over det men fået en god forklaring Read the rules at i udlandet O S V Bla bla bla

Girobank
Kontantveksling i går den 3. marts i Bangkok: 100 dkr= 495 B
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

waree
her og nu kurser på thaibath
19.21 kr for 100 bath

http://www.valuta...ltime.aspx
Hmmmmmm
det er sku blevet lidt dyrere at være i los

sank
Frown 5,13 i soi. 7 i dag

Peder1968
5,168 DB v. overfør. til Thailand....

Ja, det er godt nok dyrt. Jeg forventer også snart at alle flytter tilbage til Danmark Sick

Nederste linje skulle nok havde været postet under tråden Dagens joke....... Wink

Spring til debat: