Se indlæg
Børnene i Doi Law
|
|
ABS |
Lagt på d. 31/03-2011 15:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Aner det ikke Ole.. Første gang jeg var inde og kigge på regnskab var da dette blev bragt op på div. sider. Fejl fra min side.? Hmm Måske, men når man er faldet for noget og tror på folk, så tænkte jeg ikke mere på det. Nu drejer det sig jo hellere ikke om helt store beløb. Igen så var jeg bare glad for kunne give en syg pige et bedre liv..
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 31/03-2011 15:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Indsamlinger i Thailand og rod i regnskaber er ikke noget nyt når det sker i Thailand..... Men det er sgu synd at det går ud over de stakkels børn.... Forstår ikke, at det er så svært at holde styr på et lille regnskab... Jeg forstår godt ABS bliver skuffet når hans bidrag på 20.000 ikke figurerer i regnskabet... Og hvad så den rette historie er vedr. Cat, får vi nok aldrig at vide. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 31/03-2011 17:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
olejensen skrev: ABS, hvodan så regnskabet ud da du lavede dit sponsorat? Som jeg har forstået skolen og dens hjemmeside er det drevet som en enmandshær af Hugo og konen efter bedste evner. Måske tager jeg fejl men har det ikke foregået uden bestyrelse m.m. Det er netop det, som er faren ved det hele. Når det er en og samme mand, der modtager donationer - laver regnskab - og "offentliggør" regnskab,- samt godkender dette. Uden revision af andre. Ja så har man i realiteten lavet det store "tag selv bord". - Dog uden at påstå eller insinuere at Hugo har gjort dette. Selvom man gør det efter bedste mening,- se blot "master Fatman"(dog uden sammenligning), så er det forbudt i DK. At man nævner diverse indkomne beløb på en hjemmeside eller tilfældigt i en artikel på hjemmesiden, har intet med regnskab at gøre efter vores forhold. Men T.I.T. Mvh.,-Anton |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 31/03-2011 17:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Jeg kan bare sige, at Hugo er - og har været en meget modig mand gennem lang tid. At turde lægge navn og rygte til den slags regnskab, det kræver sin mand. - For hvem har uretmæssig brugt et bestemt beløb, som evt. mangler? I vores øjne er det jo kun én mand. Kassereren - regnskabsføreren - revisoren. Og når det er en og samme mand, så er det jo klart hvem fingeren peger på. Jeg turde ikke bestride de 3 job i samme forening. Mvh.,-Anton |
|
|
ABS |
Lagt på d. 31/03-2011 17:28
|
Må lige tilføje at mine sponsor penge skulle være gået ind på min kones konto.. Resten er en her ligeglad med.
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 31/03-2011 17:47
|
AL 48 skrev: Jeg kan bare sige, at Hugo er - og har været en meget modig mand gennem lang tid. At turde lægge navn og rygte til den slags regnskab, det kræver sin mand. - For hvem har uretmæssig brugt et bestemt beløb, som evt. mangler? I vores øjne er det jo kun én mand. Kassereren - regnskabsføreren - revisoren. Og når det er en og samme mand, så er det jo klart hvem fingeren peger på. Jeg turde ikke bestride de 3 job i samme forening. Mvh.,-Anton Jeg er helt enig, heller ikke noget jeg ville turde. Har i dag givet 100 kr. til denne stakkels mand som sidder i fængsel på Philippinerne http://www.dinby....ag-tremmer Læs mere på facebook om ham http://www.facebo...9550039787 Så håber jeg da han får lidt mad så han kan overleve. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 31/03-2011 18:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
kan det samme ske i thailand..da jeg kender en som skylder en masse penge til en privatperson......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 31/03-2011 18:45
|
dutling68 skrev: kan det samme ske i thailand..da jeg kender en som skylder en masse penge til en privatperson...... Nok ikke den store forskel på Thailand og Phi. Men hvis det er en Thai han skylder, så burde han nok frygte for hans liv... |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 31/03-2011 19:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
jimmikoldenborg skrev: Kunne vi ikke få en mening fra Hugo? en temmelig god ide. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 01/04-2011 17:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Hugo er kommet med en, for mig at se, sandsynlig forklaring på hændelsesforløbet med Cat og efter det tror jeg på, såfemt ABS/Per stadig er interesseret i et sponsorat, så skal der tales med familien (bedstemoderen) - jeg er klar over at Hugo er en elendig regnskabsfører, men til gengæld et menneske der kæmper for at børnene har det godt... Hvorfor Hugo ikke har lagt sit indlæg ind på DTW vides ikke, men kan læses på anden Thailand-realiseret website... |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 01/04-2011 20:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
bangkoknielsen skrev: Hugo er kommet med en, for mig at se, sandsynlig forklaring på hændelsesforløbet med Cat og efter det tror jeg på, såfemt ABS/Per stadig er interesseret i et sponsorat, så skal der tales med familien (bedstemoderen) - jeg er klar over at Hugo er en elendig regnskabsfører, men til gengæld et menneske der kæmper for at børnene har det godt... Hvorfor Hugo ikke har lagt sit indlæg ind på DTW vides ikke, men kan læses på anden Thailand-realiseret website... og det er vil nu nok mene at der skyldes et indlæg eller to Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 01/04-2011 20:11
|
Har set Hugo og hans forklaring på anden side. Jeg vil lige tilføje at alle telefonsamtaler der er blevet ført mellem os. Det vil sige Hugo og hans familie og mig og min familie er blevet optaget på bånd. Der bliver nævnt at sponsor pengene er brugt på hospitalsophold, samt en masse andre ting som jeg bl.a har beskrevet. Som jeg skrev før så alt snak om bedstemor, skole Doi Law osv osv. har jeg kun fra Hugo´s mund nu og er mig og min kone ikke vidende om før Hugo fortæller. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 01/04-2011 21:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Det var en forglemmelse, da der midt i det hele kom gæster. Jeg har nu tænkt som en vanvittig i min lille fordrukne hjerne, altså det som endnu ikke er forgået i alcoholens lir. Jeg vil starte med Cat. Efter lærenes bedste overbevisning blev Cat udvalgt til en videregående uddannelse her i CM, da hun var/er een af skolens bedste elever. Vi ledte så efter en sponsor til Pigen og her meldte Per/Big Viking/ABS sig. Per og hans kæreste, Ang, kom til CM, vi besøgte skolen og selvfølgelig også Cat. Per var solgt med det samme og det var Cat også. Per lovede Cat udover en 3 årig uddannelse at køre linen helt ud , forstået på den måde, ville hun være dyrlæge ville han betale for det, eller hvad det måtte være. Så sker der detsværre det, som ofte er set her i TH, nemlig at bedstemoderen, hvor Cat bor, modsætter sig. Hun vil sørme ikke af med hendes lille "dukke". For at vise ærligheden bag et sponsorat, inviterer Per Cat + fam. på en skøn tur, hvor Per betaler alt og de har en dejlig dag sammen og bedstemoderen løsner op. Hun indvilger i at Cat godt må komme til CM for at gå i skole, men vi måtte love at hendes lille "dukke" kom hjem hver weekend, hvilket vi naturligvis gjorde. Alle de grønne lys var tændt. Vi, Nang og jeg, havde fået de THB 30000,00 af Per, pengene var sat på en bankbog tilhørende Cat. Vi indbetalte THB 10000,00 til 1. semester på skolen her i CM. Så sker der det at bedstemoderen igen "tilter" og vender sig 180 gr. og modsætter sig og denne gang har hun en del af lærene på sin side. Lærenes begrundelse er den at de synes hun skal have en naturlig afgang fra skolen i Doi Law, som er til næste år, men bestemoderen vil stadig ikke give efter. Vi henvender os til skolen i CM og oplyser at Cat alligevel ikke kommer og at vi gerne vil have de THB 10000,00, som jo var indbetalt, tilbage, hvilket ikke kan lade sig gøre, da de indbetalte beløb allerede var indgået i skolens buget. Jeg tager kontakt til Per og fortæller at vi har et problem. Jeg spørger Per, hvad vi skal gøre med pengene, han har 2 muligheder, 1) Han kan bede om de THB 20000,00, som står på kontoen, retur, 2) Han kan lade dem stå til næste år, hvor evt. Cat kunne få glæde af dem eller en anden elev i Doi Law. Efter sammenråd med kæresten blev udfaldet at Per ville have ALLE THB 30000,00 retur, hvilket han har fået. Alt i alt har det altså kostet Nang og jeg THB 10000,00, men tilgengæld har vi så en konto på skolen hvor de THB 10000,00 figurerer, som vi forhåbentligt kan glæde een eller anden elev med til næste år. Hilsen Hugo NB! Jeg kommer nok med et indlæg senere om alt det andet om vores troværdighed. At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 01/04-2011 22:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
ABS skrev: Har set Hugo og hans forklaring på anden side. Jeg vil lige tilføje at alle telefonsamtaler der er blevet ført mellem os. Det vil sige Hugo og hans familie og mig og min familie er blevet optaget på bånd. Der bliver nævnt at sponsor pengene er brugt på hospitalsophold, samt en masse andre ting som jeg bl.a har beskrevet. Som jeg skrev før så alt snak om bedstemor, skole Doi Law osv osv. har jeg kun fra Hugo´s mund nu og er mig og min kone ikke vidende om før Hugo fortæller. Er der også skjulte videooptagelser? |
|
|
huratho |
Lagt på d. 02/04-2011 09:53
|
Hej Nang og jeg har talt meget om denne storm. Vi havde 2 muligheder, 1) At droppe det hele og sige det var så det, hvilket vil gå ud over børnene. 2) Vi kan lægge det døve øre til stormen og fortsætte vores arbejde på skolen. Vi har i de forgangne stormfulde dage modtaget mange PBer og mail"s og alle har været positive, hvilket har gjort udslaget VI FORTSÆTTER uanset om vi bliver skyldet de 11 år tilbage, hvor vi startede. Denne storm SKAL ikke gå udover børnene. Så snart vi har talt med en herre, som har tilbudt sig som regnskabsfører, vil jeg vende tilbage. Til slut vil vi, Nang og jeg sige TAK til alle som har støttet op om os, det være sig PBer, mail"s og tlf. samtaler. Lad os så komme tilbage, så vi kan fokucerer på børnene i stedet for al den skriveri. Hilsen Nang og Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 02/04-2011 16:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
God bestemmelse Nang og Hugo, held og lykke med fremtiden... Tilgiv den enfoldige dansker, der troede, at man for 30000 baht, årligt, kunne eje og bestemme over et andet menneskes liv - og tilgiv ham også for, at han tilsyneladende ikke kender til de kulturelle problemer der er mellem DK og TH... |
|
|
ABS |
Lagt på d. 03/04-2011 04:30
|
Nu går der da helt ” Halløjsa på Badehotellet ” i de, Bangkok Nielsen. Hvor står der skrevet at jeg ejer. Jeg var sponsor. Carlsberg ejer vel hellere ikke FCK bare fordi de er sponsorer. Gad vide hvad Carlsberg ville hvis deres logo ikke kom på trøjerne osv.? Jeg gjorde bare som alle der sponsorere et eller andet ville have gjort hvis de kom i samme situation. Ethvert firma eller privat menneske der sponsorere et eller andet forventer da at kontrakten/ aftalen, bliver overholdt. Bliver kontrakten/aftalen brudt, bliver sponsoratet misbrugt eller misvedligeholdt så har man da ret til at trække sig. Så Hr. BangkokNielsen det har intet med kultur forskelle at gøre ej hellere ejerskab. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
huratho |
Lagt på d. 11/04-2011 12:37
|
Hej Der er lagt nyt ind på www.aidsboern.dk, hvor vi bl.a har skrevet om Tina"s besøg. Derudover har vi skrevet om hvad vi har tænkt resten af året. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 11/04-2011 14:48
|
Sgu, meget godt det hele Hugo. Men fortæl mig lige om Gud bor i Chiang Mai: Hvorfor spørger jeg om det.? Jo, ser du kære Hugo. Nu er det kommet frem at den pige som jeg ”skulle” have sponseret og som du fortalte mig havde AIDS, slet ikke har AIDS. Er det en misforståelse eller er der virkelig en Gud i Chiang Mai.? Eller er det måske en måde at få folk til at spytte i kassen på, ved at bruge små uskyldige børn og på mærke dem med mærkatet AIDS. At lyve om en lille pige på 12 år og at hun skulle have Aids er i mine øjne det laveste man kan gøre her i livet. Så set i lyset af dette kan jeg ikke anbefale nogen at støtte op dir projekt. Her er en anden side folk kan kigge på hvis de virkelig ønsker at støtte noget i Thailand. :[url] http://www.friend... [/url]
|
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 11/04-2011 15:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
ABS intet nyt uder solen den skole som hugo støtter er ingen jeg gentager ingen AIDS skole eller skole for meget fattige børn det er en ganske alm thailandsk komune skole skole intet andet hilsen yindee |
|
Spring til debat: |