Se indlæg
 Udskriv debat
"Fra Thailand til Thy" 2'eren på DR1, 28.dec.kl.20.00
vandango
kiml skrev:
Vandango. Du mener at fordi der var et tv med hold var med og at han var farang var det iorden at tage som minimum ca 75% mere for et stykke arbejde ????? manden tog jo Sommai med som ekspert for at få hjælp af hende,

Ja det mener jeg er iorden.

Der kan ligge flere opgaver i sagen, end hvad du ser på TV. Dokumenterne skal også laves således, at myndighederne i Danmark godtager dem.
Redigeret af vandango d. 02/01-2009 10:16

FCKdk
vandango skrev:
FCKdk skrev:
kiml skrev:
jeg så den også og den var lidt bedre end den sidste. men en ting sprang mig i øjet var Advokaten skulle have 40.000 bath for papirerne, har lige fået lavet en ægtepagt med stempelmærker tinglysning salær 5700 dkr menr at han blev tørret i R.... så det batter, så Sommai var en god hjælp

Har aktuelt en god veninde fra khonkaen der har lavet de samme
papirer, til noget der mere lyder som kostpris, ca. 1200 baht og så skulle hun stille med 2 vidner fra det lokale sogn(tambon), de måtte ikke være i
famillie med hende. Men hendes mand skulle også have 10000 thb for
at lade sig være indforstået!!!!

Det er da underligt at i er efter Sommai hele tiden. Tro mig hun kæmper, eller måske slet ikke.
Det er svært med tv-hold og falang, at få gode priser, hvis advokat også skal optræde i fjernsyn - ja såhh! Arj.. det kan i vel selv forestille jer. Nee har jo også tit fået på puklen, fordi jeg var med, ikke fordi det er hendes penge, men hun bliver vred når hun føler sig snydt.

Det virker jo som om, at I totalt har glemt alt om, hvordan Thailand funggerer.

Wink
Jeg er ikke udpræget efter Sommai, men der er rigtig mange Thaier mere eller mindre suger blod på hinanden, især hvis de er vidende om at det er en "Farang-mand"(fremmed) der betaler, dette har Jeg også set rigtig mange gange i Danmark.
Jeg var i tidernes morgen på "badeferie" med min ekskone i Pattaya,
inde i en tøjbutik sagde personalet direkte til min kone at hun skulle
hjælpe dem med at suge Farangs penge. Hun sagde at, det ville hun
ikke, da det lige så meget var hendes penge og vi gik igen.

Nogle Thaier, skulle tænke over det vigtige i at tjene lidt penge,
i stedet for helt at miste en handel/ en kunde på gulvet!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

jniska
Hei,
nu har jeg ikke for vane å blande meg i alle mulige diskusjoner, men det der doku-soap de har laget er bare for meget .. . . . . Har man ikke klart å fyre opp under fordommer, ensidighet og generalinsering FØR, så har man ihvertfall gjort det nu da mange i befolkningen faktisk tror at alle Thai-piger er ex-bar girls. Maken til ensidig vinkel på et "dokumentar" program skal man lete lenge etter.

Hva for journalistikk er det som DR1 presenterer til befolkningen...? Man burde kunne forvente mere fra en statsfinansiert public service kanal - det her ligner det man får fra TV3 og lignende.

Jeg er selv gift med en fra Thailand - som mange andre her i landet.. og min kone og våre venner er meget opprørt og såret over det der program. De føler seg bedømt med helt andre verdier til grunn enn tidligere. Kan det her være riktig..? Skal man bare finne seg i det ?

/johnny
"shoot the pianist, the piano and then shoot the messenger."

jniska skrev:
Hei,
nu har jeg ikke for vane å blande meg i alle mulige diskusjoner, men det der doku-soap de har laget er bare for meget .. . . . . Har man ikke klart å fyre opp under fordommer, ensidighet og generalinsering FØR, så har man ihvertfall gjort det nu da mange i befolkningen faktisk tror at alle Thai-piger er ex-bar girls. Maken til ensidig vinkel på et "dokumentar" program skal man lete lenge etter.

Hva for journalistikk er det som DR1 presenterer til befolkningen...? Man burde kunne forvente mere fra en statsfinansiert public service kanal - det her ligner det man får fra TV3 og lignende.

Jeg er selv gift med en fra Thailand - som mange andre her i landet.. og min kone og våre venner er meget opprørt og såret over det der program. De føler seg bedømt med helt andre verdier til grunn enn tidligere. Kan det her være riktig..? Skal man bare finne seg i det ?

/johnny
"shoot the pianist, the piano and then shoot the messenger."

HELT rigtigt!! Kan ikke være mere enig, men der er vist ret mange der er gift med en tidligere barpige kunne det tyde på, men de reaktioner der kom ovenpå mit indlæg. Min kone er temmelig chokeret over "udstillingen" af thai piger afledt af det program - hun føler sig virkelig krænket og sat i bås.
Men fred være med det, som nogen sige kan man jo bare indtage holdningen at det er godt at jeg ved bedre - hvilket mine børn heldigvis også gør eftersom de har besøgt familien i Thailand og set med egne øjne, at de egentlig er ganske almindelige mennesker!!

thyboen
Til leifkr!
Jeg har godt nok ondt af dig og din kone, som åbenbart ikke vil se den barske virkelighed i øjnene som mange fattige thaer lever under.

thyboen

manse
Kære thyboen

Hvad kan berettige dig til at være dommer over andre, som trods alt har levet nogle år herude. Jeg sad her til aften, og denne gang så jeg udsendelsen sammen med min kone. Hvad hun udtrykte vil jeg ikke gengive, for så vil webmaster nok løfte sin pegefinger. Jeg har ikke rigtig fået forståelsen af, hvorfor så mange falder på halen over så meget negativt. Vi er altså nogen der har været igennem de samme procedure, uden at advokaten og tidligere mand skulle have i Thai øjne store beløb, men vi har jo også lært af vores egne fejltagelser, eller jeg har da gjort, tror jeg, men jeg går som ikke så meget op i dette grundet min høje alder, men jeg vil vove den påstand at denne udsendelse efter jeg endnu engang har set den, skader mere end den gavner for som du siger, mange fattige thaier lever under kummerlige vilkår, men hvad pokker gør denne udsendelse for at belyse det virkelige liv, ja jeg spørger bare, men jeg er jo gammel og kan måske ikke se det...

thyboen skrev:
Til leifkr!
Jeg har godt nok ondt af dig og din kone, som åbenbart ikke vil se den barske virkelighed i øjnene som mange fattige thaer lever under.

thyboen

Tak for din medlidenhed, men vi har faktisk ikke ondt af os selv - kun af de Thaier der bliver sat i bås under en kam med sådan en negativ udsendelse - føj for pokker og det berettiget da ingen til at udnytte nogen at de er fattige, for det er hvad vi følte udsendelsen viste - er du fattig i Thailand så tag til Pattaya og læg dig på ryggen og find en hvid mand der kan forsørge dig og hele familien. Usmageligt i mine øjne, men sådan er mennersker jo så forskellige.
Endnu mere usmageligt er det at nogen slår mønt på at udnytte pigerne og deres tilkommende mænd - det kan ALDRIG koste 40000 Bht at få den advokathjælp som der blev vist i udsendelsen, med mindre advokaten skulle dele byttet med andre!! Angry

jylland55
[quote]Larsen73 skrev:

Mener også at have set et (reklame) klip hvor "moren" i en tale siger at hun intet har imod sin nye svigerdatter.
Dette indslag var imidlertid heller ikke med i filmen, som ellers var ok.
Lidt får man da for sine licens penge Wink

Hvor mange danske mødre starter en tale med at sige Jeg har intet i mod min nye svigerdatter???

sådan siger man da kun hvis man netop har en anden forstilling om thaier...

Vi har sgu samme farve indvendig alle sammen..
Hello ....

kylling
Hvor mange danske mødre starter en tale med at sige Jeg har intet i mod min nye svigerdatter

Ja hvormange vil gøre det, det virker som

rinpoche
Jeg har svært ved at se hvorledes thailænder generelt bliver sat i bås under en kam.
Programmet følger få udvalgte personer, der står i relation til familien i Thy og det er det.
Hvis nogle seere træffer vidtrækkende slutninger ud fra dette såre begrænsede persongalleri, siger det mere om dem end den thailandske befolkning.

det berettiget da ingen til at udnytte nogen at de er fattige, for det er hvad vi følte udsendelsen viste

Ja, den viste at moderen udnyttede sin datter, der med djævlens vold og magt skulle finde en farang.

Og inden vi hører flæbe historier om hvor galt og slemt det står til altsammen, så kan det kun undre hvorledes det rent faktisk lykkes størstedelen af den kvindelige befolkning i Thailand og også i Isan at leve et almindeligt - ganske vist - hårdtarbejdende liv som de har gjort i generationer.

Måske de evindelige sæbeoperaer i thaitossen med tjenestefolk, Benz og fashionable villaer samt naboens datter med villa og dyt financeret af sin farang hubby har afstedkommet en del karrieremæssig nytænkning?

Samtidig er det også for en del thailænderes vedkommende en nationalsport at tænke på "hurtig rig udveje" og her og nu happy go lucky.

siamdragen
Mødte for nogle år siden Biker Jens i Bangkok.Han fortalte mig at man ud af 8 timers optagelse på Stable Lodge,brugte ca 3 min af optagelserne i tv udsendelsen.Ergo,dem som laver programmet bestemmer hvordan folk bliver udstillet i gabestok.Disse udsendelser bliver jo lavet for famillien Danmark,og ikke Hr og Fru ThaiDanmark.Stiller man op i medierne,giver man dem oftest bare ammunition som de kan bruge imod en.50.000 B var vel billigt for at føre mor og søn sammen,væk fra en fordrukken voldelig far?Faderen holdt jo drengen som gidsel,og alle advokater er tyveknægte selv i Danmark.Hvad vi så skal mene om hende Kirsten giftekniv,og hvad hendes motiver er,må stå hen i det uvisse.Fattigdom og nød driver jo folk i landsbyerne til at sende døtrene til Pattaya,da der jo ikke er ret mange andre muligheder.Disse menneker er fattige fordi at de har mange børn,og tror at børnene kan forsørge forældrene på deres gamle dage.Når en mand sidder og bilder mig ind at han kom herud,første gang pga klimaet,vil jeg vove den påstand at han er fydt med løgn.Uden barer og piger ville her være noget tyndt befolket hvad farangs angår.Iøvrigt er det da osende ligegyldigt hvor ens pige kommer fra,eller hvor hun har været.Da vi til syvende og sidst alle kommer det samme sted fra,nemlig vores forældre.Forstår udmærket godt hvis man som Thai kvinde tager afstand fra den slags udsendelser,og fatter slet ikke at mændene i Thy stiller op til sådan noget gyllespreder journalistikShock
SmileWinkSadFrownShockPfftCoolGrinAngry

Spring til debat: