Se indlæg
 Udskriv debat
HJÆLP uskyldig dansker ladt i stikken i Thaifængsel i 10 år
Opfølgning på James sag.

James er nu kommet ud på kaution. Han opholder sig i Bangkok, langt væk fra hans lille hjemby Lang Suan ca 750 km syd for Bangkok langs kystlinie. Han bor nu på et værelse, som Gregers Møller ([url]www.scandasia.com[/url]) har skaffet til ham.

Han er dybt taknemmelig for at kunne få en masse godt at spise og kunne følge med i livet i verden og nyhederne. Min bror er meget vidbegærlig og jeg tror hans intelligenskofficient på 163 er en af de udfordringer, der holder ham i gang og oppe. At sætte ham i total isolation i over et halvt år har været noget af en prøvelse. Her har vores tætte kontakt og korrespondancer har holdt ham oppe. Senere også den fantastiske opbakning fra folk som har reageret på Gregers Møllers nødråb på sit website www.scandasia.com, avisartiklerne - bl.a. nogle skrevet af Mogens Rasmussen i B.T. og mandebladet "FOKUS", TV udsendelserne på TV2 og DR1, forsideartiklerne og indlæggene på www.dansk-thai.dk og www.thailand.dk. Ligeledes gamle venner og veninder fra hans tid i Danmark og på falderebet hans mor og stedfar, som skød de sidste 30.000 kr ind til kautionen. Modsat ville hans egen far, Kaj Ellermann Christensen fra Løgstør ville ikke give en krone.

Og friheden ...ja den skal han lige vænne sig til... som han selv siger : "Jeg sidder i min seng det meste af dagen og læser aviser og nyheder, jeg er jo vandt til at få tiden til at gå på samme plet". Efter nogle snakke og bearbejdninger, så er han igen begyndt at gå ud og er nu godt i gang med at blive de forkomne hundes bedste ven og redder.

James siger om sin fremtid: "Jeg tager en dag af gangen. Jeg føler ikke jeg kan andet, fordi jeg ikke ved, hvornår overhovedet min appelsag kommer for retten, og hvad udfaldet bliver".

Når James første gang kunne dømmes på så spinkelt et grundlag, så kan man aldrig vide i Thailand. Det er en helt helt anden kultur end den danske.

Dog betyder rang og anseelse også meget og med den nye anerkendte advokat - Kampthorn - på sagen, har vi stadig håbet i behold.

Jeg vil følge op på sagen her, når der sker nyt.

http://www.behrin...lgning.htm

phitsanulok
Det var rart med en opfolgniong :-) tak and all the best!

www.shirtfreak.dk
Spring til debat: