Se indlæg
Nordjyder Søges Til TV-programmer
|
|
Mc laren |
Lagt på d. 16/12-2016 19:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 120 |
nogen savner nok amagermanden smile |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/12-2016 19:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Næh, Johnny vil være OK.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 16/12-2016 21:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
hugoboerge skrev: Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - proev lige at laes igen - "Vi er ude på, at høre lidt om hvordan det er at leve som nordjyde i Thailand, følge de medvirkende en ganske almindelig hverdag i deres "nye" liv" Det er da til at forstaa - en ganske almindelig hverdag - saa hvad brokker du dig over ? Jeg synes, det er nemt at forstå. Men der er en del herinde, der åbenbart mener, at en ganske almindelig hverdag for danskere i Thailand er at hænge på en bar eller at have en thailandsk kone/kæreste i et slavelignende forhold, for de er helt sikre på, at det er, hvad udsendelserne vil komme til at handle om. Man farer ud med den mening og nærmest overfalder vedkommende i stedet for at læse, hvad udsendelserne vil handle om. Og dermed understøtter men den opfattelse, som nogle i Danmark kan have af dem, der flytter fast til Thailand. Det er, hvad jeg brokker mig over. Det har jeg for øvrigt skrevet tidligere i tråden, men det er åbenbart lige så svært at læse mine indlæg, som det er at læse efterlysningen. Hvis man ville prøve at undgå fordommene og gerne fjerne nogle af dem, så kunne man jo have hjulpet i stedet. Hvis man ikke selv havde lyst til at stille op, så kunne man have hjulpet med gode råd om emner, som det ville være godt at få med i udsendelserne, men som man ikke kan være sikker på, at dem, som producenten finder, vil nævne af sig selv. Fx problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring. @Kim Ludvigsen - saa jeg har forstaaet hensigten og det staar ogsaa klart og tydeligt i traadstarters indlaeg: en ganske almindelig hverdag og saa beskylder du medlemmer her paa Portalen at vi ikke forstaar noget som helst. Det er det jeg refererer til. Saa kan man saa diskutere hvad er "en ganske almindelig hverdag" for en farang i Thailand ? Jeg har da givet nogle eksempler som paa ingen maade har noget med mig personligt at goere eftersom jeg lever hvad man vil kalde for et "ganske normalt liv". En ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde i Thailand adskiller sig vel ikke meget fra en ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde bosiddende i Vendsyssel vil jeg mene. Dog er der vejret til forskel men igen saa afhaenger det ogsaa hvilken kategori personerne tilhoerer. Bosiddende danskere i Thailand kan splittes op i flere kategorier (er sikkert ikke komplet): 1. Pensionister (FP og Pensionister) 2. Personer som ikke er pensionister men som er velhavende og over 50 aar gamle 3. Personer som har egen virksomhed i Thailand 4. Personer som arbejder for en thailandsk virksomhed eller ansat som skolelaerer paa en international skole 5. Personer som er udstationeret som er her paa expatriate basis 6. Personer som bor her deltids dvs opfylder 6 maaneders kravet (180 dage) 7. Personer som snyder det danske system med daekadresse indenfor et EU land Det der kunne have interesse er punkt 3 for de har en historie at fortaelle og evt. kategori # 4. De oevrige kategorier er mindre interessante og dog - kategori # 7 vil vaere utrolig interessant, men der er nok ingen som vil staa frem. Hvad kategori # 5 angaar vil det medfoere kaempestor misundelse for en dansk seer og en medvirken i en tv udsendelse vil sikkert ogsaa indebaere en "clearance" fra arbejdsgiver. Nu tilhoerer jeg selv kategori # 1 (Pensionist) og min/vores hverdag er ganske normal og evt som den maaske ville vaere i Danmark. Jeg ved det ikke for jeg meldte mig ud af det danske system for 18 aar siden og er saa heldig at have muligheden for at slaa mig ned her. Men Kim Ludvigsen rammer et meget oemt punkt "problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring" men det er der ingen i Danmark som gider hoere paa og jeg mener at Kim Ludvigsen selv har vaeret inde paa i en anden traad "at saadan er reglerne". Nu er det ikke "nedsat" pension det er manglen paa tillaeg som pensionister i DK og indenfor EU modtager. Nu har der vaeret adskillige traade om lige netop den uretfaerdighed som pensionister i Thailand er udsat for. Der var for oevrigt en "drive" fra Danes Worldwide for et stykke tid siden for at hverve nye medlemmer og DW fik da noget input omkring "uretfaerdighederne" men ligesom Aeldre Sagen har det ikke den store interesse. Ovenfor har jeg naevnt et par muligheder for "Researcher" og det betyder vel ikke noedvendigvis at vaere en nordjyde man besoeger og hvis man nu er en rigtig researcher saa ville jeg have slaaet op paa http://www.dancha... Som nogle andre medlemmer har vaeret inde paa saa er der koldt i Danmark og varmt i Thailand og det kunne vaere det som traadstarter oensker at bytte ud for en uge eller to. Naa men det var en lille Opus fra min side. Godt indlæg HB. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 16/12-2016 21:33
|
Kim Ludvigsen du kører rundt i det samme pis, og det er selvom HB med saglighed har slået dine argumenter til plukfisk. Det beviser kun at du som journalist kun vil se, høre og fortælle historier ud fra din egen opfattelse, og det er præcis derfor folk burde holde sig langt fra sådanne "folk" som dig. Fy for satan en hvor skal man høre på meget ævl fra sådan en wannabe som dig. Redigeret af GAMBIT d. 16/12-2016 21:38 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
OleH |
Lagt på d. 17/12-2016 02:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Knyt nu, i Internet trolde, Asian Farmer, JohnBKK og GAMBIT ! Trist, at i ikke kan tåle at læse noget, der ikke passer med jeres opfattelse af Thailand. Og hugoboerge, du er uden for pædagogisk rækkevidde i denne tråd såvel som i så mange andre tråde, men i det mindste bruger du et ordentligt sprog, i modsætning til de andre. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/12-2016 05:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
OleH skrev: Knyt nu, i Internet trolde, Asian Farmer, JohnBKK og GAMBIT ! Trist, at i ikke kan tåle at læse noget, der ikke passer med jeres opfattelse af Thailand. Og hugoboerge, du er uden for pædagogisk rækkevidde i denne tråd såvel som i så mange andre tråde, men i det mindste bruger du et ordentligt sprog, i modsætning til de andre. @OleH - maaske var det saa en god ide at du giver din mening tilkende og hvad mener du med at jeg er udenfor "paedagogisk raekkevidde" ? Saa OleH giv nu dit bud, jeg er kommet op med 7 kategorier som traadstarter kunne henvende sig til. Du har overhovedet ikke bidraget med noget positivt eller sagligt i denne debat. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/12-2016 06:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Saa OleH giv nu dit bud, jeg er kommet op med 7 kategorier som traadstarter kunne henvende sig til. Du har overhovedet ikke bidraget med noget positivt eller sagligt i denne debat. De 7 kategorier kom længe efter, at du og andre havde skræmt trådstarter væk. Og selvom de er et forsøg på at være konstruktiv, så er de ikke særligt relevante, hvilket jeg har forsøgt at forklare dig. Før det indlæg skrev du om fire punkter, hvor de tre af dem levede op til alle fordomme (thai-kone, go go-bar og værtshus i Pattaya), og det sidste punkt var et forsøg på at være sjov. Apropos Pattaya. Jeg har fundet ud af, at det var en PM, du hentydede til med mit afslag på din invitation. Mit svar var som tidligere nævnt for at være høflig i stedet for at sige, at jeg ikke havde lyst til at møde dig. Og jeg skrev Koh Chang. Guderne må vide, hvorfor du ændrede det til Pattaya. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/12-2016 06:44
|
OleH bidrager ALDRIG med noget andet end hans råben op. Tydeligvis drikker Ole sin egen morgen urin. Ellers også klimakser han på de tidspunkter en manderøv vises på skærmen. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/12-2016 06:56
|
De 7 kategorier kom længe efter, at du og andre havde skræmt trådstarter væk. Og hvorfor bliver du ved med at sige vi skræmmer den oh så fløjlsbløde og porcelæns skrøbelige "journalist" væk? Er det vigtig dig at denne portal er et åbent sår for jeres indtægtskilder? FØJ! Du burde satme smides ud af portal Kim Ludderdreng, for du er en ulv i fåreklæder og det står nu lysende klart at du er fjenden. Velkommen til min shitlist. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2016 08:37
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Lad os nu lige få den ordentlige debattone frem igen herinde. Vi skal ikke være enige herinde men vi skal altså kunne debattere på ordentlig vis uden hetz, øgenavne og så videre. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/12-2016 08:45
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Saa OleH giv nu dit bud, jeg er kommet op med 7 kategorier som traadstarter kunne henvende sig til. Du har overhovedet ikke bidraget med noget positivt eller sagligt i denne debat. De 7 kategorier kom længe efter, at du og andre havde skræmt trådstarter væk. Og selvom de er et forsøg på at være konstruktiv, så er de ikke særligt relevante, hvilket jeg har forsøgt at forklare dig. Før det indlæg skrev du om fire punkter, hvor de tre af dem levede op til alle fordomme (thai-kone, go go-bar og værtshus i Pattaya), og det sidste punkt var et forsøg på at være sjov. Apropos Pattaya. Jeg har fundet ud af, at det var en PM, du hentydede til med mit afslag på din invitation. Mit svar var som tidligere nævnt for at være høflig i stedet for at sige, at jeg ikke havde lyst til at møde dig. Og jeg skrev Koh Chang. Guderne må vide, hvorfor du ændrede det til Pattaya. @Kim Ludvigsen - ret interessant hvad du skriver omkring mine 7 kategorier at de ikke er relevante. Vil du vaere rar at uddybe det ? Tak. Det ville rart hvis du kunne komme op med flere kategorier eller blot een kategori som du synes er relevant. Jeg mener ikke at jeg paa nogen maade har skraemt traadstarter vaek ved at skrive foelgende: Laeg maerke til en "ganske almindelig hverdag i deres "nye" liv" og det kan indebaere mange ting: 1. Leve et ganske normalt familieliv med en thai kvinde og boern 2. Haenge paa et dansker vaertshus i Pattaya 3. Sidde paa en go-go bar hver eneste aften 4. Sidde hjemme og laese Anders And og nej punkt 4 er ikke et forsoeg paa at vaere "sjov". Det kan godt vaere en realitet eftersom jeg har en kaempestor Anders And samling plus Carl Barks samlede vaerker i den amerikanske udgave plus den danske udgave (pris DKK 15,000.- til information). Hvis man ikke ved hvem Carl Barks er boer man slaa ham op. Hvis nogen er interessede vil jeg gerne forklare naermere. Jeg beklager at jeg naevnte Pattaya og ikke Koh Chang men det er da i samme retning fra lufthavnen. Jeg aendrede ikke noget jeg slog bare ikke beskeden op og jeg undlod desvaerre at spoerge Gud. Men med hensyn til min invitation vil jeg da naevne at jeg fik den besked at Kim Ludvigsen ikke vidste hvornaar han ville komme til Thailand naeste gang fordi han ikke ville besoege et land med "militaer diktatur" og/eller vente til Thailand fik demokrati igen. Man har et standpunkt til man tager et nyt var der en politiker der sagde engang og det maa Kim Ludvigsen ogsaa have gjort for kort efter den udtalelse var han i Thailand og i en traad hvor det blev naevnt kom svaret at "billetten var koebt saa den skulle bruges". Integritet ? Det kan man ikke forvente af en "journalist" eller ? Men nu vil jeg bringe kategori # 8 op og det er IT-nomaderne som holder til i Chiang Mai og Hua Hin. Helt aerligt der maa vaere en nordjyde iblandt dem plus det vil vaere interessant at hoere om deres forhold osv osv. Men nu afventer vi saa svar fra Kim Ludvigsen hvilke kategorier han synes er relevante. @Webmaster - vaer lidt bloed overfor Asian Farmer - man forstaar godt hans frustrationer omend ordlyden var ikke helt efter bogen. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/12-2016 10:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Men nu afventer vi saa svar fra Kim Ludvigsen hvilke kategorier han synes er relevante. @Webmaster - vaer lidt bloed overfor Asian Farmer - man forstaar godt hans frustrationer omend ordlyden var ikke helt efter bogen. @Webmaster, vær også lidt blød over for hugoboerge, selvom han citerer fra en PM, hvad man jo ellers ikke må. I dette tilfælde står der ikke andet, end man kan finde i offentlige indlæg fra mig. Tilgiv ham også, selvom han bruger det til at genere mig - i det seneste indlæg politisk og med hensyn til integritet, og i et tidligere indlæg ved at skrive Pattaya, fordi den by måske har et lidt specielt ry. Og tilgiv ham også, selvom det er en mere lusket måde at gøre tingene på, end de andre, der bruger grimme gloser, fordi fremmede ikke lige kan gennemskue ham. Han mener det sikkert ikke så slemt, som det reelt er. @hugoboerge. Researcher har selv oplyst, hvilken kategori man er interesseret i. Så om du eller jeg synes, man burde have valgt en anden vinkel på udsendelserne er så inderligt ligegyldigt. Uanet hvor mange kategorier, du så remser op. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 17/12-2016 11:10
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Men nu afventer vi saa svar fra Kim Ludvigsen hvilke kategorier han synes er relevante. @Webmaster - vaer lidt bloed overfor Asian Farmer - man forstaar godt hans frustrationer omend ordlyden var ikke helt efter bogen. @Webmaster, vær også lidt blød over for hugoboerge, selvom han citerer fra en PM, hvad man jo ellers ikke må. I dette tilfælde står der ikke andet, end man kan finde i offentlige indlæg fra mig. Tilgiv ham også, selvom han bruger det til at genere mig - i det seneste indlæg politisk og med hensyn til integritet, og i et tidligere indlæg ved at skrive Pattaya, fordi den by måske har et lidt specielt ry. Og tilgiv ham også, selvom det er en mere lusket måde at gøre tingene på, end de andre, der bruger grimme gloser, fordi fremmede ikke lige kan gennemskue ham. Han mener det sikkert ikke så slemt, som det reelt er. @hugoboerge. Researcher har selv oplyst, hvilken kategori man er interesseret i. Så om du eller jeg synes, man burde have valgt en anden vinkel på udsendelserne er så inderligt ligegyldigt. Uanet hvor mange kategorier, du så remser op. @Kim Ludvigsen - omkring din koebte flybillet var det i en offentlig traad hvor du selv naevnte at du havde koebt billetten og ikke i en privat besked. Og nej jeg gider ikke lede efter den traad det maa du selv goere. Saa jeg mener ikke jeg har gjort noget forkert. Men det er altid rart at blive tilgivet. Takker. At jeg kom til at skrive Pattaya var ikke bevidst. Nu kommer jeg ikke selv i Pattaya saa jeg har absolut ingen anelse om hvilke forfaerdelige udgydelser der forekommer der andet end hvad Bubber og de to tanter Bjerrehuus og Thisted har kunnet fortaelle om i deres tv udsendelser. Nedenstaaende er hvad traadstarter oensker: Vi leder i den forbindelse efter 3 nordjyder/nordjyske familier, der i dag bor i Thailand. Vi er ude på, at høre lidt om hvordan det er at leve som nordjyde i Thailand, følge de medvirkende en ganske almindelig hverdag i deres "nye" liv og det er jeg blevet beskyldt for ikke at forstaa. Men OK saadan er livet. Hvad kategorier angaar var det ment som en hjaelp til traadstarter og andet var der ikke i det. Hvis jeg paa nogen maade er kommet til at bryde reglementet saa beklager jeg meget. Eftersom der sikkert ikke bliver nogen tv udsendelse for nordjyder overhovedet saa var det maaske en god ide at vi stopper her for vi kommer nok ikke videre. |
|
Spring til debat: |