Se indlæg
 Udskriv debat
muslimer
thaikurt1
Vi skal ikke ligge paa knae naar det glaeder muslimer, for hvad bliver saa det naeste.

Vi har i mange aar bukke nakke for muslimer og giver saer behandel det maa vaere slut.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
high-tower
Hej rmk,

Det går også mig på - det fylder ualmindeligt meget i både medierne men også i ens hverdag.

Min kone går på sprogskole - hvor største parten af eleverne er muslimer og også hun læser nyheder og ser at konflikten nu også har spredt sig til Thailand.

Som en god kristen burde man vende den anden kind til - rigtigt, dette ville have været den normale fremgangsmåde hvis man vel at mærke havde haft med mennesker der forstod almindelig sund fornuft.

Men for dem er det åbenbart ikke nok med at slå en gang - de bliver ved til man bliver liggende! - og har man så lyst til fortsat at vende den anden kind til???

For mig at se handler det her om at nu har hele den islamiske verden endelig noget at stå sammen om mod vesten - før fik de tiden til at gå med et lidt borgerkrig og sporadiske sammenstøde mellem vesten - primært med USA som den store satan og alles fjende.

Nu handler det ikke længere kun om at få en undskyldning, men om at vise vesten en gang for alle hvem der bestemmer - om der så skal flyde blod for det.

Åbenbart har den muslimske verden følt sig underlgen i forhold til vesten - jeg kan ikke lade være med at tænke på de scener der udspandt sig i forbindelse med apartheid i Sydafrika. - Når undertrykte mennesker pludselig aner frihed tager fanden ved dem og al deres indespærede frustration skal ud.

Jeg tror desværre ikke at man kan nå ind til dem med dialog - de har taget et standpunkt i den her sag, og det er komplet umuligt at ændre deres synspunkter.

I de lande som efte er diktatorisk styret, er folk opdraget med kæft, trit og retning - og der bliver slået hårdt ned på uro stiftere.

Når så først befolkningen oplever at myndighederne ser til uden at gribe ind når man brænder en ambassade af, jamen så er vejen da åben for at fortsætte.

Jeg tror det eneste der er at gøre er at de muslimske lande sætter militæret ind for at dæmme op for urolighederne - ellers er der borgerkrig indenfor 2-3 uger er jeg bange for.

rmk
Nu ved jeg ikke hvor i verden du befinder dig, men situatioen her i danmark er ganske rolig...der er ikke optakt til borgerkrig så bare rolig... danmark er et land som huser mange forskellige nationaliteter med forskellig baggrund og holdninger og det skal der være plads til. De fleste muslimer i danmark har forståelse for denne problematik og er villige til at føre konstruktive dialoger. problemerne ligger udenfor danmek i lande med religiøs diktaturisk regering hvor medierne ikke har frit spil og hvor kun den ønskede information slipper ud....hovedsagligt...at kyle folk ud af danmark er ikke løsningen...det største problem i danmark er de ekstreme grupper på begge fløje...heriblandt danskere som opfordrer til at brænde koranen etc... gud være med os alle uanset hvad vi kalder ham/hende Cool

rmk
High tower... jeg er ked af at sige at du jeg tror du har ret i mange af dine antagelser og holdninger ....Sad

thaikurt1
Nu gaar jeg ikke ind for at man skal brænde koranen for saa er vi jo nede paa samme plan som de muslimere der afbrænding flag osv
Redigeret af thaikurt1 d. 06/02-2006 16:55
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

rolan
hæhæ den var god der var lige i tvavisen hvor de spøger 3 muslimske familier om tegningerne som i øvrigt ikke havde set dem

en af fædrene som rejser i vesten 1 gang om måneden mente at hvis det var trykket i feks usa så ville der ikke være sket så meget da danmark og norge ikke var så betydelige i den politiske arena kunne man gøre det den var god syntes jeg og rigtig

rolan
Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på danske ambassader de seneste dage

/ritzau/ - 18:12 - 6. feb. 2006

Muslimske beboere i Gellerupparken i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog. Det sker i protest mod angrebene på danske ambassader og konsulater i Mellemøsten de seneste dage.

Bag arrangementet står bl.a. Multikulturel Forening, hvis formand, Azad-Ahmad Rabih, siger til Ritzau:

- Fakkeltoget skal gennemføres under mottoet: For Danmark. Dermed vil vi gerne sende et signal om, at når det handler om Danmark, har vi alle en fælles interesse i at mane til besindighed.

Fakkeltoget starter kl. 18 fra Dorthesvej i Gellerupparken.

det er da dejligt at flere muslimer i danmark støtter danmark tros alt
tak skal i have
Redigeret af John d. 06/02-2006 19:42

rmk
Det der gør mig glad... Smile det er lige det vir har brug for. AAt stå sammen i danmark uanset hvor vi kommer fra.

thaikurt1
Saa kan man jo haaber at de ogsaa fordommer de fundamentalisterne muslimer.

rolan
man kan jo efterhånden godt forstå at de ikke tør modsige deres egen religion

xxxx
Hej Rolan
Ja men det var jo nok pointen du der ramte...

Man goer ... fordi det kan goere ondt ikke at goere det, blandet med en stor pose indoktrinering og manglende viden....

Ikke fordi det skal undskylde nogen til at begaa tilfaeldig vold, mord osv osv.. Det er beskidte menneskers vaerk. Men det goer jo situationen endnu mere vanskelig for man kan ikke naa dem med dialog.

Indroemmet jeg har da overvejet om Danebrog skal blive siddende bag paa bilen, som det strammer til nu..

Jeg stemte nej i forrige afstemning fordi jeg kender muslimer i DK, ganske alm rare mennesker der knokler uden at ligge Danmark til last, men de er desvaerre jo nok ikke lige flertallet...

Le-si

Khun Tee
Hej alle sammen.

Jeg kan da undre mig over at det lige netop er lille danmark som de er gala på, for mig at se er det ikke tegningerne som sådan de gør oprør over.
Den gang de amerikanske soldater rev koranen i stykker og skyllede den ud i toilettet skete der ikke så meget, for mig at se drejer det sig om at kedlen var ved at koge over og så fik de her en undskyldning til at gøre det.

Desuden var det en lille gruppe muslimer fra danmark som startede hele møllen og bar ved til bålet i form af løgne, lige her har pia kjærsgård sku da ret i at det er landsforrædderi og det skal straffes.

De andre muslimer i danmark som lever fredeligt skal da blive her da vi kommer fint ud af det med hinanden, jeg håber da snart dette galskab vil tage en drejning og ende hurtigst muligt inden noget går alvorligt galt i danmrak også.

Jeg tror desværre ikke at det danske folk kan blive ved med at styre sig hvis der sker noget her, vi er dog alle forpligtiget til at hæve os op over selvtægten og lade regeringen gøre sit arbejde.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

thaikurt1
Pia kjærsgård skal i retten ang at hun har sagt at de er landsforrædderi.

Khun Tee
Selvfølgelig skal hun da det, vi straffede jo også glistrup den gang så det er da kun rimeligt ikke ??????
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Locturian
Leeka, det er langt fra at sammenligne - Mogens Glistrup er direkte racist - Pia Kjærsgaard har ret... Muslimerne beviser i øjeblikket alle de fordomme der er om dem...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
rolan
jeg tror dog ikke hun blir dømt men hvad betyder det så at retten mener ar hun har ret eller ??????

thaikurt1
Locturian

Mogens Glistrup havde ret ang muslimerne.

Hvis man dommer Pia Pia Kjærsgaard saa skal man domme en del at den danske befolkning der jo mener det samme.

rolan
rolan skrev:
jeg tror dog ikke hun blir dømt men hvad betyder det så at retten mener ar hun har ret eller ??????

det var forkert skrevet
det jeg mente hvis pia ikke blir dømt skal det så forstås at imarmerne har begået landsforræderi

skytte
Gu ved hvormange skabs-DF'er der er herinde på DTW
Jeg er ikke da jeg åbenlyst erkender at jeg stemmer på DF og var med til at stemme dem ind i Albertslund
Henrik

jeg stemmer nu ikke på dette racist parti , fordi det ikke kun gælder muslimer men også asiater , hvor mange her har ikke problemer med at få deres kæreste kone hjem på grund af disse ting , men en ting de kunne gøre derhjemme var at sende alle imanerne hjem det er dem der årsag til hele balladen

Spring til debat: