Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
paulsenp
Hej igen Kim,

Nu kender jeg ikke til Göran Rosenberg, udover hvad du har skrevet, men det er for så vidt også ligegyldigt. Det ændrer ikke noget ved kritikken, og om en eller anden statistik siger, at modviljen mod muslimer ligger på 75% i Sverige mod 67% i Danmark er også mindre væsentligt. Kritikken gik på udtalelser i folketinget fra danske politikere.

Og det er da også helt fint, at "Frankrigs største borgerlige avis" kritiserer ting, der foregår udenfor Frankrig. De gør det på egne vegne, ikke på den franske regerings eller det franske folks vegne. Det er da også meget muligt, at de kritiserer Chirac, når han klokker i det. Det hører vi bare ikke noget om her, for det har ikke danskernes interesse i samme grad.

Spørgsmålet om at være stolt eller ikke stolt af forholdene i Danmark (eller et hvilket som helst andet land) er jo heller ikke et enten/eller. Nogle ting er man stolt af, andre ikke.

"Den sidste linje" er helt for min egen regning, og er til dels inspireret af et tidligere indlæg her i DTW, hvor Pia blev kaldt "mor Danmark". Jeg kan ikke mindes at have set/hørt andre kalde Langballe for "præstefætter". Jeg er ikke medlem af hverken Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten, eller af noget andet parti, og jeg har heller aldrig stemt på de tre partier.
Peter

Webmaster
Tja, jeg finder det nu meget væsenligt med de procenter da danske politikere er folkevalgte og derfor repræsentere nogle stemmeberettede danskere - derfor er kritiken ikke alene en kritik af nogle politikere men den del af befolkningen som har sat et kryds ud for den politiker som de syntes skal reprænsetere deres meninger, synpunkter og holdninger i et lovligt og lovgivende folketing.

Omkring den sidste linje, så var det også mere ordet stueren som jeg tænkte på - dette ord finder jeg dybt kritisk da det jo nærmeste placere de vælgere som har stemt på DF nede som en slags anden klasses vælgere.

Bemærk venligst at jeg hellere ikke stemmer og har aldrig gjort det på hverken Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten. Jeg stemmer hellere ikke på DF, men jeg vil påstå at DF opfører sig mere samfundansvarligt end de tre førstnævnte partier som jo efterhånden bruger mere tid på at opfører sig som smagsdommere end at få deres politik i gennem og leve op til den tidlid og de opgaver vælgerne har givet dem.
Redigeret af Webmaster d. 17/12-2005 22:22
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Mads_T
Webmaster skrev:
Tja, jeg finder det nu meget væsenligt med de procenter da danske politikere er folkevalgte og derfor repræsentere nogle stemmeberettede danskere - derfor er kritiken ikke alene en kritik af nogle politikere men den del af befolkningen som har sat et kryds ud for den politiker som de syntes skal reprænsetere deres meninger, synpunkter og holdninger i et lovligt og lovgivende folketing.

Omkring den sidste linje, så var det også mere ordet stueren som jeg tænkte på - dette ord finder jeg dybt kritisk da det jo nærmeste placere de vælgere som har stemt på DF nede som en slags anden klasses vælgere.

Bemærk venligst at jeg hellere ikke stemmer og har aldrig gjort det på hverken Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten. Jeg stemmer hellere ikke på DF, men jeg vil påstå at DF opfører sig mere samfundansvarligt end de tre førstnævnte partier som jo efterhånden bruger mere tid på at opfører sig som smagsdommere end at få deres politik i gennem og leve op til den tidlid og de opgaver vælgerne har givet dem.

Jeg kan ikke se, hvad der skulle være galt med at stemme på Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten. Personligt stemmer jeg på Enhedslisten, for mig står de som et forsvar for demokrati og ytringsfrihed, som netop i disse år står for skud under den borgerlige regering.
Jeg har aldrig været medlem af et politisk parti, men derfor kan man jo godt have en mening.

Nu er det jo ikke bare Göran Rosenberg ( hvem han så end er) der protesterer over tonen i den danske indvandrerdebat.

Europarådet er også bekymret, og rådets ministerkomité opfordrer de danske myndigheder til at være mere lydhøre overfor de etniske og religiøse grupper i landet.

http://politiken....eID=425407

I den anledning så jeg lige et interview med tidligere udenrigsminister Niels Helweg Petersen.
Han giver Europarådet ret i kritikken.

Nogle af Danmarks mest fremtrædende forfattere undsiger den herskende politik, der groft diskriminerer de etniske mindretal herhjemme, se leder i Politiken:

http://politiken....eID=424810

FN´s Flygtningehøjkommisariat UNHCR kritiserer den nye integrationspakke, som er ved at blive behandlet i Folketinget:

http://politiken....eID=425393

Skal vi da slet ikke lytte til alle disse indsigelser, er de da allesammen bare en flok fjolser, for vi ved jo bedre ??

Det er på tide, at danskerne vågner op og siger fra overfor dem, der trækker den politiske debat ned på et svinsk niveau, og det hjælper heller ikke på nogen måde med til at integrere indvandrere her i landet.

Mads

jorn
webmaster skrev:
derfor er kritiken ikke alene en kritik af nogle politikere men den del af befolkningen som har sat et kryds ud for den politiker

Er det "Hyrden der leder faarne eller er det faarne der Hyrden?"

Jeg finder DFP's udlaendinge politik dybt betaenkelig! og det vil undre mig, i den grad , hvis det er normalt taenkene personer der stemmer paa DFP. Shock Nu rang deler jeg ikke mennesker, andenrangs vil jeg derfor ikke kalde dem.Cool

webmaster skrev:
Tja, jeg finder det nu meget væsenligt med de procenter da danske politikere er folkevalgte og derfor repræsentere nogle stemmeberettede danskere

Mine synspunkter er ikke styrede af tilfaeldige statistikker! Men af information der giver mig indsigt i den poltik, som de forskellige partier reprasenterre. Kun der ved kan jeg forholde mig til de konsekvenser deres politik har for det samfund, som jeg lever i og hvilken indflydelse deres politik har paa min tilvaerelse.Smile

Nogle gange kan det vaere svaert "at se skoven for bar traeer" og saa har vi brug for lytte til verden omkring os:

Europarådet , FN´s Flygtningehøjkommisariat UNHCR

Det er jo ikke "strikkeklubben" der her er naevnt, men nogle temmelig betydnings fulde "foreninger"

Mads_T:
Jeg kan ikke se, hvad der skulle være galt med at stemme på Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten.

Det er vel fint nok, isaer hvis man vil have hoejre hastigheder for biler med campingvogne!Grin Hvis bare de kunne faa "fingeren ud.......
Det er på tide, at danskerne vågner op og siger fra overfor dem, der trækker den politiske debat ned på et svinsk niveau, og det hjælper heller ikke på nogen måde med til at integrere indvandrere her i landet. Skrev Mads_T
GrinGrinGrin
Redigeret af d. 18/12-2005 08:26
“Music is the only language I whirly understand"

high-tower
I bund og grund tror jeg at mange bevæggrunde og holdninger bunder i decideret uvidenhed.

Jeg tror desværre at det mange mener at kende til invandrere består i deres møde med grønthandleren og pizza smeden.

Så bliver det krydret lidt med indslag i medierne om ghettoer, bandekrig, æresdrab, tvangsægteskaber osv.

"Det er også for galt" - dem skal vi ikke have her i VORES land.

Hvor mange danskere har mon indvandrere i deres omgangskreds?

Det sjove er jo at der er mindre racisme blandt f.eks. unge der går i skole med indvandrere - der lærer de nemlig lidt om de forskellige kulturer.

Der er da ikke noget at sige til at mange vil det uvæsen til livs, og så ryger krydset på DF - de er jo også så flinke ved de ældre.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på min nu desværre afdøde mormor - jeg husker ofte når hun fortalte om "alle de narkomaner som rendte rundt på gaderne hvor hun boede".

- Det var sku ikke narkomaner! - det var unge på en 16-17 år, som tossede rundt på deres knallerter og cykler til og fra skole.

- Men havde de lidt langt hår, så var det HELT sikkert narkomaner "og man ved jo at de stjæler med arme og ben, og slår gamle damer ned - ja, så det er nok bedst at blive indendøre!".

Så hun en med en smøg så... "Se nu ryger de HASH - jeg sagde det jo!".
- Hendes jævnaldrene veninder var HELT enige - "man hører jo så meget, og "jeg læste også i avisen...." osv.

Er vi racister, næ jeg tror som sagt det bunder i uvidenhed.

Jeg er ikke selv et hak bedre.. jeg har gennem tiden ansat en del personer og med til det hørte jo at læse et hav af ansøgninger. Typisk 50-100 stykker til et stillingsopslag.

Jeg skal ærligt indrømme at var der en der hed Ahmed eller Abdullah, jamen så vendet jeg lige bunken igen og fandt en "Hansen eller Jensen".

Automatisk tænkte jeg på "tænk hvis klovnen ikke taler ordentlig Dansk, sådan en kan vi ikke bruge til at tale med kunder".

Men fik de en chanche? næ, det gjorde de nu ikke..

Efter jeg blev gift med en Thai må jeg indrømme at mit menneskesyn har ændret sig - og gudskelov for det!

Men aligevel vil jeg ikke sige at jeg var racist før - men jeg var komplet uvidende og ønskede helller ikke at udvide min horisont.

jorn
Jeg har skrevet forkert navn for to af mine citater!

Jeg citere webmaster og ikke paulsenp Jeg undkylder hermed og vil adminnistrator rette paulsenp skrev til webmaster skrev

Hejsa ja det er rettet

bamsen
Redigeret af d. 18/12-2005 10:28

thaikurt1
Her er lidt at laease, da jeg jo ikke ved hvor mange jer der kan laese E -bladet og derfor ikke kan henvise til en links.

NY BALLADE IS OM INTEGRATION
Helle Thorning-Schmidt skaber ny splittelse i sit parti.

g igen er det partiformand Helle Thorning-Schmidt, der fører an.

Ekstra Bladet kan i dag afsløre, at Thorning-Schmidt på Socialdemokraternes gruppemøde torsdag spændte ben for den plan, som arbejdsmarkedsordfører Thomas Adelskov havde præsenteret. Adelskov havde forslået, at partiet skulle stemme imod den integrationsaftale, som partiet under voldsom virak brød med for to måneder siden.

Han var tilmed sikker på, at han havde ledelsens opbakning til det. Ordføreren havde nemlig på forhånd sikret sig grønt lys hos gruppens magtfulde næstformand Henrik Sass Larsen.

Hverken for eller imod
Men Thorning var uenig.

Til stor overraskelse for de tilstedeværende meddelte hun, at partiet skulle skrue ned for kritikken af integrationsaftalen og i stedet tilkendegive, at de hverken ville stemme for eller imod.

Ifølge Ekstra Bladets oplysninger advarede flere på det lukkede møde mod den strategi. Men gruppeformand Jan Petersen konkluderede alligevel, at det var den, der skulle følges.

- Sagen er jo bare endnu et eksempel på, hvor stort et problem det er for os, at vi har sen så uerfaren partiformand, siger et af de vrede gruppemedlemmer til Ekstra Bladet.

Svendestykke
Socialdemokraterne brød med integrationsaftalen bl.a. fordi de mente, at den ville ramme de svageste kontanthjælpsmodtagere urimelig hårdt.

Inden gruppemødet torsdag havde Thomas Adelskov, der er ordfører på en stor del af integrationspakken, sammen med partiets arbejdsmarkedspolitikere nøje overvejet, hvordan de skulle forholde sig, når lovforslagene skulle i Folketingssalen.

De var enige om, at der ,efter partiets hårde kritik mod regeringens inddeling i de såkaldte matchgrupper, ikke var andre muligheder end at sige klart nej til forslagene.

Men partiformanden spændte altså ben.

Stiktosset
Efter gruppemødet måtte Thomas Adelskov ændre i den ordførertale, han kort efter skulle holde i salen.

Han var ifølge Ekstra Bladets oplysninger stiktosset over at være blevet underkendt, og da han stod på talerstolen i folketingssalen, nøjedes han med at konstatere, at 'Socialdemokraterne ikke kan stemme for'.

Adelskov har afvist at kommentere sagen. Gruppeformand Jan Petersen vil heller ikke løfte sløret for, hvad partiet egentlig mener. Han siger:

- Der har været nogle diskussioner om noget strategi, men dem vil jeg naturligvis ikke fortælle om i Ekstra Bladet.

MELDGAARD SIGER JA

Socialdemokraternes tidligere integrationsordfører Anne-Marie Meldgaard er fast besluttet på at gå imod sit parti, når der skal stemmes om integrationsaftalen.

I sommer forhandlede hun aftalen på plads med fuld opbakning fra Helle Thorning-Schmidt og den øvrige ledelse, som alle nu har vendt sig mod aftalen.

Men Meldgaard holder fast.

Hun vil stemme sammen med regeringspartierne og Dansk Folkeparti.

- Jeg synes, det er en rigtig god aftale.

Så jeg har selvfølgelig meddelt min gruppe, at jeg vil stemme for den, siger hun.
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 07:24

http://nej
thaikurt1
Jorn der jeg laese dit enlaeg fald jeg over disse liner

Jeg finder DFP's udlaendinge politik dybt betaenkelig! og det vil undre mig, i den grad , hvis det er normalt taenkene personer der stemmer paa DFP. Nu rang deler jeg ikke andenrangs vil jeg derfor ikke kalde dem

Jeg har vaere med til at diskuter meget omkrig udlaendinge politik ikke kun her med og andre steder hvor det er mulig for det og har laese mange indlaeg og menig om DF politik med har nu aldrig oplevet saa groft en udtalet som din at andre mennesker med et andre politikes syn ikke skulle vaere normalt taenkene personer fordi vekommen stemmer paa DF.

Den er er maske lidt for grov skreve men saadan folger jeg det da jeg laese indlaege

Kunne du liga ssa havde skrevet er man ordblind er man ikke et normalt mennesker men et andenrangs menneske

]Jeg er betaenkelig ved at skulle detage i en debat men en der har et saa ringe syn paa andre personer politikes menig efter havde lase personen indlaeg
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 06:12

thaikurt1
Jeg fandet denne her da jeg laese E -bladet.

SVÆRT AT VENDE HJEM

Min mand og jeg er danske statsborgere, født her i landet af danske forældre.
Min mand er 72 år og jeg selv snart 60.
Da vi mødtes, blev han tilbudt et job uden for Danmark, hvilket resulterede i, at vi boede i mange forskellige lande.

Nu er vi kommet hjem og sat på integrationsydelse på 3958 kr. Hvorfor skal der gå syv år, før man kan få en rimelig økonomisk hjælp, når man er dansk statsborger? Min mand kan først få folkepension, når han er 77. Jeg selv kan ikke få arbejde.

Jeg tror ikke, ministeren ved, hvad han taler om, når han siger, der er arbejde til alle.

Og hvorfor informerer ambassaderne ikke danske statsborgere om integrationsydelsen, inden de vender tilbage til Danmark?
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 07:27

rolan
problemet med dem som stemer på Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten.
ikke kan ta at det går så godt for danmark med den regering vi har og når vi har de andre som regering går det den anden vej

den regering vi har nu har jo flere gange måttet ryde op efter dem

så er det jo nemt at tage udlænningedebatten op og kritisere den for selv følgelig ville det være dejligt hvis vi kunne hjælpe hele verdenen men det kan vi altså ikke

Webmaster
Hej Mads og i andre,

I et af de link som du henviste til - det med forfatterne - står følgende:

De undsiger det herskende klima og den herskende politik, der groft diskriminerer de etniske mindretal herhjemme.

Og det lyder måske overraskende men til det kan jeg kun sige et jeg grundliggende er enig i kritikken og vil hermed henvise til et af mine tidligere indlæg i denne tråd (tror det var på side 5):

Du har fuldstændig ret High-Tower.
Jeg ville også sætte pris på at man gik målrettet efter dem der var og er problemet, istedet for at skyde med spredhagl efter alt og alle.

Vi mangler simpelthen nogle politikere der tør kalde en spade for en spade og stå ved det. Og for mit vedkommen så ser jeg intet problem i at Danmark udmelder sig af de konventioner der forbyder forskelsbehandling. Jeg er af den overbevisning at forskelsbehandling akkurat er løsningen på utrolig mange problemer - også løsningen på disse integrationsproblemer.

Vi er alle forskellige, har forskellige stærke og svage sider... Hvorfor skal vi så behandles som en stor kønsløs, nationalløs, religionsløs, individløs og meningsløs masse og ikke som de individer vi nu engang er ??? Selv grøntsager må vi behandle forskelligt, men ikke mennesker.

Nu håber jeg at du forstår det korrekt, fordi jeg er jo hellere ikke på nogle måde interesseret i at Danmark bliver en eller andet bananstat på linje med bla. Nordkorea som ikke vil tale og lytte fornuft. Det jeg mener med ovenstående er at vi har en masse etniske folk/ny-danskere her i landet og hovedparten af dem er rent faktisk ikke noget problem og er efter min mening godt nok integreret i det danske samfund.
Med godt nok integreret mener jeg at de er en del af vores fælles samfund på godt og ondt. At de så samtidigt er tyrkere, thaier, kinesere, muslimere, buddister, røde, gule, grønne, går i andet tøj end cowboybukser, nogle vil ikke spise svinekød, nogle vil ikke spise oksekød.
Ja og hvad så. Vi danskere er hellere ikke helt ens. Og det skal der være plads til. Vi er ikke ens og skal hellere ikke være det.

Så langt er jeg enig i kritikken, men så stopper min enighed også fordi jeg kan ikke se logikken i at vi ikke må kritisere og diskutere de etniske mindretal herhjemme fordi der er altså nogle problemer med visse etniske ny-danskere. Og de problemer skal diskuteres og løses både for danskernes, ny-danskernes og Danmarks skyld.

Det jeg ser som svagheden med den nuværende lovgivning og de konventioner som Danmark er forpligtet til at overholder er at vi ikke må forskelsbehandle folk - hellere ikke de etniske ny-danskere og derfor bliver alle etniske ny-danskere skåret over af den samme kam og intet er mere forkert end det. Fordelen ved at forskelsbehandle folk, også ny-danskerne, er at vi så har mulighed for at gå efter dem som er problemet i stedet for bare at lave nogle sindsyge regler som rammer alt og alle i ligebehandlingens navn.

Ok, det var så lidt omkring linket med forfatterne.
For at tage kritiken fra Europarådet, så er det jo lige akkurat at ramme hovedet på sømmet. Hvordan i alverden skal vi kunne fremme tolerancen, når vi skal ligebehandle folk. Hele debatten og de indførte restriktioner er et resultat af ligebehandlingen. For at illustrere problemet så har vi måske 350.000 etniske danskere herhjemme af dem er måske 200.000 muslimer. Ud af de 200.000 muslimer har måske kun 10.000 et sådan syn på bla. kvinder at de bliver nødt at være tildækket fra top til tå så at de praktisk talt ikke er i stand til at udføre et stykke arbejde eller være en del af samfundet og ud af de 200.000 muslimer er kun 1.000 - 2.500 så fanatiske og hjernedøde at de går ind for udslettelse af Israel, død over jøder, kristne og vesten. Men det er de få klovne som styrer hele debatten og lovgivningen og dermed også er skyld i den internationale og nationale kritik og i alle de problemer for alle de andre etniske ny-danskere og danskere som ikke er et problem.
Tingene bliver pustet op til et kæmpe problem, for at overholde konventionerne, selvom problemet realt er meget mindre.

Bemærk venligst at de tal jeg brugte bare var nogle som jeg hev ud af det blå luft, jeg ved ikke om de passer hvilket de sandsynligvis ikke gør. Det var bare for at illustrere størrelsesforholdet af problemet.

I mine øjne er etniske danskere/ny-danskerne i det store og hele ikke problemet, problemet er lovgivningen som er lavet på en måde for at overholde diverse konventioner. Man kan ikke behandle problemet på den måde, kun lave en lappeløsning. Og lappeløsningen er desværre et nødvendigt onde som rammer vidt og bredt.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

jorn
Thai kurt:

rolan
fortrød duGrin

jorn
Jeg proever igen!

Jeg finder DFP's udlaendinge politik dybt betaenkelig! og det vil undre mig, i den grad , hvis det er normalt taenkene personer der stemmer paa DFP. Nu rang deler jeg ikke andenrangs vil jeg derfor ikke kalde dem

Jeg har vaere med til at diskuter meget omkrig udlaendinge politik ikke kun her med og andre steder hvor det er mulig for det og har laese mange indlaeg og menig om DF politik med har nu aldrig oplevet saa groft en udtalet som din at andre mennesker med et andre politikes syn ikke skulle vaere normalt taenkene personer fordi vekommen stemmer paa DF.

Den er er maske lidt for grov skreve men saadan folger jeg det da jeg laese indlaege

Kunne du liga ssa havde skrevet er man ordblind er man ikke et normalt mennesker men et andenrangs menneske

]Jeg er betaenkelig ved at skulle detage i en debat men en der har et saa ringe syn paa andre personer politikes menig efter havde lase personen indlaeg

Ja men dog Thai kurt! det da ikke personligt ment! Men jeg staar ved hvad jeg skrevWink

Hvis jeg skal lege lidt med taenkte tal og tanke spind saa kan jeg da forklare mit synspunkt flg. maade:

"Normalt taenkene" "Normalt" vil her svare til den stoerste del af den danske befolkning!Smile

DF har ikke faaet stemmer der svare til et flertal af befolkning! Saa det er altsaa et mindretal af befolkningnen der taenker som Pia, saa deres tanke maade kan altsaa ikke diffineres som "normal"Smile

Blot fordi folk er anderledes taenkene er det vel ikke fair at kalde dem "andenrangs mennesker" saa saaden ser jeg dem heller ikke!

Muslimer, budister og ander anderledes teankende ser jeg heller ikke som andenrangs mennesker!

For de mennesker som stemmer paa dansk folkeparti, kan jeg aller hoejst synes at det synd for dem, men det er ogsaa mit maksimum af symparti!Smile

thaikurt1
Som det se nu nu har Socialdemokratiet ikke nogen svar integrations og udlænninge poltik, og partiformand Helle Thorning-Schmidt har svaert ved at komme med en poltik vaelger har tillig til.

SF og Enhedslisten prover saa vidt at laegge sig op af Socialdemokratiet for saa hober at de faa indflydet hvis det skulle lykke Socialdemokratiet at danne en regeringens lad os da haaber det ikke ske for saa bliver det nok en S-R med stotte af SF og Enhedslisten ssa ved udmarke hvad der saa ske med dansk udlænninge poltik,
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 10:28

Webmaster
Hej High-Tower,

Omkring dit spørgsmål:

Så syntes jeg lige jeg ville kommentere den.

Jeg kender nogle tyrkiske familer (muslimer) og den generale holdning hos dem er at de selvfølgelig ikke er glade for de stramninger som jo også rammer dem, men deres brok går sådan set ikke på regeringen, DF eller danskerne generelt men der i mod på deres landsmænd (ikke tyrkerne men kurderne) og de arabere som er skyld i stramningerne. Og jeg husker især en episode hvor jeg sad hjemme hos dem en aften hvor vi så tv-avisen hvor der så var et indslag omkring Dansk Supermarked og tørklæde-sagen hvor de ryster på hovedet af fortvivlelse og kommentere det med at muslimer ikke engang har de rettigheder hjemme i Tyrkiet så hvordan kan vi danskere tillade det her i et ikke-muslimsk land.

Det skal lige nævnes at faren i den nævnte familien før de flyttede til Danmark har været Iman i 25 år nede i Tyrkiet og for tiden er ved at lære sumerisk for at kunne læse de gamle sumeriske skrifter (som i øvrigt ikke har noget med Islam at gøre). Så jeg vil på ingen måde betragte dem som mindre troende muslimer - de har bare en anden fortolkning af Islam som ikke lig den vi oftes hører om.

Den samme holdning finder jeg hos de marrokanere jeg kender, de tager ligeledes dybt afstand til araberne og fanatikerne og syntes også at det er de få som ødelægger det for de mange herhjemme.

De muslimere jeg kender godt er glade for at leve i Danmark og er tilfredse med at vi tilbyder religionsfrihed. De er ikke interreseret i religionslighed eller specielle islamiske rettigheder. Og de er helst fri for de muslimere vi har her i landet som volder så mange problemer.

Det skal lige bemærkes at ingen at de muslimere jeg kender er grønthandlere eller pizzaejere Wink
Med venlig hilsen

Webmaster

rolan
hæ hæ godt skrevet webmaster

dem der er problemet er jo nok heller ikke dem som har været her længe men de nye som kommer op
for man kan altså ikke integreres hvis man bor i getoer

kan ikke huske hvem af jer der skrev det med at danske børn der går sammen med invandre børn at de ikke havde de samme problemer

nej det er da klart for der gør indvandre børnene jo som de danske børn og oplever en mere fri verden og det er sikkert derfor der er så meget balade med invandre børn når de blir ældre for så for de sikkert en indre konfligt med sig selv imod dele af deres egen kultur
men da de er så trofast mod deres forældre laver de ikke oprør mod dem men mod det danske samfund det er nemere

thaikurt1
jorn

Det kan godt vaere det ikke er pesonlig med der er en del af den dansk befolnig der har stemmet paa DF og dem mener du saa ikke normalt personerat men du saa skriver at du staa inde for det du skriver det synes jeg er ok

Jeg intresse se mig ikke for taenkte tal og tanke spind med hvad man skriver,

Du har ret at Df ikke har flertal af befolkning stemme med det er saadan at det der kan opnar et flere tal kan danne en regering og da V-K havde brug for Df stemmer maa de ogsaa betale en pris for den og det er stramming af udlænninge poltik.

Saadan det med demokratiet.
Redigeret af thaikurt1 d. 18/12-2005 11:10

Mads_T
Webmaster skrev:
Hej High-Tower,

Omkring dit spørgsmål:

Så syntes jeg lige jeg ville kommentere den.

Kim,

Det er da fint, at du kender en del indvandrere, men jeg tror High-Tower har ret i, at mange danskere ikke kender noget særligt til indvandrere.
Jeg synes, at hans indlæg nr. 118 fra i morges er meget sigende for mange danskeres viden om indvandrere.

Mvh. Mads

Webmaster
kan ikke huske hvem af jer der skrev det med at danske børn der går sammen med invandre børn at de ikke havde de samme problemer

Næ, de har nok ikke de problemer - men det er selvfølge et spørgsmål om hvilken elever de går i klasse med....

http://politiken....eID=425362

Med venlig hilsen

Webmaster

Spring til debat: