Se indlæg
 Udskriv debat
Baht stiger over for d.kr.
tingtong
birkedhoj skrev:

Thailand er ikke billigt. I hvert fald ikke Kata. Hotellet som vi har boet på de sidste 3 ture, og booket på den næste rejse er steget ca. 50 b pr. nat pr år. Ved godt det er udviklingen der gør det.
Lige et spørgsmål, hvornår er det thb. har kostet det du skriver tingtong? Er selv kun kommet der siden 2004/05. Der mener jag at kunne huske en kurs omkrine 15 dkr for 100 thb.

årh,frit fra hukommeren, jeg mener det var årene op til 97/98 hvor baht'en kolapsede hen over nytår, hvor efter den dykkede til 13-14 stykker for en hund.

det er rigtigt, hotellerne får et lille nyk hvert år, men det har vist mere med, at de snakker sammen, det gør de små guesthouses ejere ikke.+ der der dukker hele tiden nye op til billige penge.

fandt lige 2 flybilletter fra 99 og en fra 00 pris: 9470 -10200
nu gir jeg ca. 5500

Nuk
birkedhoj, prøv at se på kurshistorik her på siden, så kan du se at i juli 2008 kostede 100 baht 14.00 kr.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

birkedhoj
Nuk. som jeg skriver, er jeg kommet i Thailand siden 2004/05 så i den tid kender jeg kursen på baht.
Som tiden er nu med den svage EURO, som vores krone er bundet til bliver det kun dyrere.
Flyver PE med THAI altid

Peder1968
waree skrev:

http://www.valuta...aid=492430

det er blevet lidt dyrere at være i thailand, her paa det sidste.bath,en stiger og stiger.
Bla bla bla

Heldigvis ser det ud som om den er toppet og er ganske langsom ved at gå ned af igen i takt med en lille forbedring på de finansielle markeder i Europa.... Smile

Thomas72
Peder1968 skrev:

waree skrev:

http://www.valuta...aid=492430

det er blevet lidt dyrere at være i thailand, her paa det sidste.bath,en stiger og stiger.
Bla bla bla

Heldigvis ser det ud som om den er toppet og er ganske langsom ved at gå ned af igen i takt med en lille forbedring på de finansielle markeder i Europa.... Smile

Det skal du desværre ikke regne med.
Ifølge den tyske forbundskansler Angela Merkel vil Eurokrisen vare i flere år endnu.
http://borsen.dk/...endnu.html

Hvis det holder er det nok foreløbigt sidste gang, Jeg kan hæve 10.000 bath for 2000 dkr. når Jeg rejser til Thailand den 21/01-13. Med mindre Merkel tager fejl, eller hvis Grækenland og Spanien bliver kylet ud af EurozonenBvdrrrrrr
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Lung Yao
Tintong skrev:
.................................................
fandt lige 2 flybilletter fra 99 og en fra 00 pris: 9470 -10200, nu gir jeg ca. 5500

Samt at for 9470/10200kr i 99, kunne Du købe mere end hvad Du ville kunne i dag . Så ja, flybilletterne er blevet billigere, selv om vi synes det modsat, som skyldes at vores økonomi bliver udhullet af prisudviklingen andre steder.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

birkedhoj
Læser på DR. Nyheder, at dollar kursen falder efter Obama's valgsejr. Det betyder vel en bedre kurs på baht for danskere, eller?
Flyver PE med THAI altid

vandango
birkedhoj skrev:

Læser på DR. Nyheder, at dollar kursen falder efter Obama's valgsejr. Det betyder vel en bedre kurs på baht for danskere, eller?

Jeps plejer det ikke at være sådanne, med en demokratisk præsident?

Så når den førte politik i USA tilgodeser de rigeste, så er baht'en dyr, når den førte politik inddrager den bredere del af befolkningen, så bliver baht'en billig.

Her hjemme kan export virksomhederne godt lide en lidt svag krone, gad vide hvordan tilsvarende virksomheder ser på en lidt svagere doller i USA?

dk_bob
birkedhoj skrev:

THB følger ikke USD, da THB er en flydende valuta. At USD falder en smule over for EUR, påvirker således ikke automatisk THB, med mindre EUR generelt styrkes.

Boes
[img]http://themoneyconverter.com/exchange-rate-chart/DKK/DKK-THB.gif[/img] is not a valid Image.

Hvis man ser hisorisk på det er der vist ikke så meget at pive over.....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Thomas72
birkedhoj skrev:

Det hjælper jo ikke når EURO'en dermed også den danske krone falder endnu mere. I hver fald er USD'en i dag steget med 0,4 % over for dkr.
http://www.valuta...
og hvis man kigger på dagens kurs på dkr. vs. thb ser det ikke for godt ud.

Jeg ved godt det kan lyde egoistisk, men hvis ikke vi skal til at dividere priserne i Thailand med en tre-fire stykker i fremtiden. Ja så kræver det nok at Grækenland og Spanien bliver kylet ud af EURO-zonen.

dk_bob
Der ser ikke ud til at være nogen bund i EUR for tiden. EUR falder for snart 14. dag i træk - både over for USD og THB. Dårlige nøgletal fra Euro-zonen dagligt...DKK fluktuerer som bekendt med EUR, men da Danmark også i lang tid har præsteret dårlige nøgletal, har vi vist samme problem, uanset om DKK følger EUR eller ej. Hmmm...spændende om man snarligt vil få under 5 THB per 1 DKK...ECB præsident Draghi sagde i går, at vi skal helt frem til 2014, før vi (måske) begynder at opleve real vækst igen. Til gengæld drøner Asien derudaf...
Redigeret af dk_bob d. 09/11-2012 13:41

Thomas72
De sidste dage har det set forholdvis godt ud mht. kursen og kursen på thb er idag igen faldet.
Derfor tænkte Jeg om man skal købe kontanter(thb ) hos min bank, da dagen hvor Jeg rejser til LOS efterhånden nærmer sig. Jeg kontaktede banken for at forhøre mig og da Jeg fik oplyst at Jeg ikke skal betale vekselgebyr, da Jeg er kunde hos dem.
Jeg ved godt dangens kurs på de 18,35 thb for 100 dkr. er gennemsnitskursen, men Jeg blev alligevel overrasket, da banken oplyste at Jeg skal give 188 dkr. for 1000 thb. Banken kan først skaffe den hjem til den 9. jan. og den dag Jeg henter og køber kontanterne (thb ), skal Jeg betale for kursen på den pågældende dag. Hvis Jeg vælger at bestille dem og kursen kan gå op igen inden.
Jeg prøvede at ringe til en anden bank og der fik Jeg oplyst, det er altid dyrere at købe kontanter ift, hvis man hæver på visakort. Så Jeg tror Jeg holder mig til visakortet og ber til de højere magter, at kursen på thb ikke stiger for meget igen.

Jeg vil benytte lejligheden til, at ønske alle på Dansk Thai Website GODT NYTÅR

Boes
Tomas skrev:

Jeg ved godt dangens kurs på de 18,35 thb for 100 dkr. er gennemsnitskursen.

Ja du, rigtig skidt kurs..... Skal nok vaere 544,96 THB / 100 DKK

Hvorfor ikke aabne en konto I Thailand og overfore penge bank til bank - det tjener du paa
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

jh
Det klogeste vil nok vaare at tage Dansk valutta med herud kursen er idag 5.33 og der er jo ikke vekselgebyr paa.Lave evt en konto hernede naar du kommer saa vil du maaske veksle det hele og seatte dem ind paa konto.I Kasikorn bank gav jeg 400 bath for at aabne konto,og rart naar man sider i Danmark kursen bliver god saa er det bare med overfoere beloeb.Det koster 450 bath at overfoere fra Danmark hertil.

Webmaster
Den næste tid bliver sikkert spændende, også i forhold til DKK/THB:
- http://borsen.dk/...n=rss_feed
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Peder1968
Jeg kan anbefale, hvis man er interesseret i udviklingen af kurser, at tage et kig på:

http://www.bloomb...:CUR/chart

Her er det muligt selv at lægge flere grafer ind for at sammenligne udviklingen af de forskellige kurser.
F.eks. tilføje:
DKKTHB:CUR for sammenligningen mellem danske Kr og THB.
USDTHB:CUR for sammenligningen mellem Dollars og THB.

Som også sagt i TV indslaget svækkes USD mens Euro, og dermed også DKR styrkes.
Hvis man tager et kig på udviklingen mellem THB og DKR ser det desværre ud til at THB stiger mere igen hvis den seneste udvikling over de seneste måneder fortsætter.
Jeg tror desværre THB begynder mere og mere at få sit eget liv og absolut ikke så afhængig af US dollars som i gamle dage Wink

Så ja jeg er desværre ikke helt så optimistisk for DKK/THB udviklingen som man umiddelbart kan uddrage af TV indslaget... Frown

fckguld
maik skrev:

Kurser for køb af baht set i dag:

Dkr = 5.32
Euro = 40.05

Første gang i et stykke tid man har kunnet få 40 baht for 1 euro
ja samme pris som i 2001, klager ikke .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Fotofreak
fckguld skrev:

maik skrev:

Kurser for køb af baht set i dag:

Dkr = 5.32
Euro = 40.05

Nedenstående grafer er fra start:uge

Første gang i et stykke tid man har kunnet få 40 baht for 1 euro
ja samme pris som i 2001, klager ikke .

Jeg er ikke helt tilfreds med EUR/THB kursen - 40 Baht for en Euro er alt alt for lidt - Vi skal tilbage til 2004-2006 kurserne, så der mangler mindst 20 % Cool

Nedenstående grafer viser tendensen EUR/DKK/USD vs. THB 2001-2013

Kurser ved start uge 18 - 2001; EUR 40,68 - DKK 5,43 - USD 45,43
Kurser ved stop uge 03 - 2013: EUR 40,11 - DKK 5,26 - USD 29,76

Klik på foto for større billede

i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/PPPPPPP_zpsec05331a.jpg

Kilde:
http://finance.ya...undefined;

Redigeret af Fotofreak d. 21/01-2013 06:39

chaingmai
ikke tilfreds, hvad vil du gøre ved det ???LOL LOL

Spring til debat: