Se indlæg
 Udskriv debat
Syvårig sendes tilbage til Thailand
fckguld
FCKdk skrev:
Jeg syntes bare ikke Danmark skal være penalhus for alle disse
overskudsblyanter....
Ikke så længe krisen kradser og alle Danskere ikke har det 100%
optimalt, skal grænserne holdes lukket!!!!
Ja kravet til selvforsørgelse skulle have været der for mange år siden , så var her knap så mange der bare suger af kassen.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

AL 48
Nu har der været gang i debatten længe. Men ingen går ind og ser på det rent menneskelige over for pigen. Det er jo en grusom behandling af et barn på 7år. Først oplever hun at hendes mor og søster rejser til et for hende meget fremmed land,- og langt væk. Så slås hendes far og mor om forældremyndighed over hende. Så skal hun pludselig rejse til det fremmede land, langt væk fra kammerater og familie, for at slutte sig til sin mor og søster,-tror hun. - Men nej, det nye kolde og våde land vil ikke tage imod hende. "Er det mon mig der har gjort noget forkert, eller kan de bare ikke lide mig?", må hun tænke:"For min mor og søster må jo gerne bo her?"
Nu fik hun så 4 ugers udsættelse af tilbagerejse, men hvem siger at næste afgørelse bliver bedre (så skal de jo indrømme at de tog fejl første gang).-Og mon der er så mange til at overvåge næste afgørelse?
Nu har hun så 4 uger mere til at gå og spekulere i, og bide negle.
BARE ET HELD for Danmark at hun er budhist.
Mon ikke det er den slags ødelæggende juristeri, der er med til at skabe terrorister??
Ikke mærkeligt hvis hun bliver en smule negativ over for det land, som har behandlet hende på den uforskammede måde.

fckguld
AL 48 skrev:
Nu har der været gang i debatten længe. Men ingen går ind og ser på det rent menneskelige over for pigen. Det er jo en grusom behandling af et barn på 7år. Først oplever hun at hendes mor og søster rejser til et for hende meget fremmed land,- og langt væk. Så slås hendes far og mor om forældremyndighed over hende. Så skal hun pludselig rejse til det fremmede land, langt væk fra kammerater og familie, for at slutte sig til sin mor og søster,-tror hun. - Men nej, det nye kolde og våde land vil ikke tage imod hende. "Er det mon mig der har gjort noget forkert, eller kan de bare ikke lide mig?", må hun tænke:"For min mor og søster må jo gerne bo her?"
Nu fik hun så 4 ugers udsættelse af tilbagerejse, men hvem siger at næste afgørelse bliver bedre (så skal de jo indrømme at de tog fejl første gang).-Og mon der er så mange til at overvåge næste afgørelse?
Nu har hun så 4 uger mere til at gå og spekulere i, og bide negle.
BARE ET HELD for Danmark at hun er budhist.
Mon ikke det er den slags ødelæggende juristeri, der er med til at skabe terrorister??
Ikke mærkeligt hvis hun bliver en smule negativ over for det land, som har behandlet hende på den uforskammede måde.
Hun skal selvfølgelig have lov at blive- forældre eller hun skal ikke forsørges af den slunkne statskasse .

FCKdk
Thjaa---> Berlinmur? Nej, bare grænsekontrol så ingen der ikke burde være her kommer ind. Berlinmuren var mest til for at DDR-borgerne ikke flygtede!!!!

FCKguld--->Der er masser af Thaier på statsbetalt indkomst, godt nok ikke så mange i forhold til vores mellemøstlige og arabiske gæster!!!!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Lung Yao
fckguld skrev:
.......................................................................................................................
Der er en væsentlig stor forskel ingen thaier bliver forsørget af den danske stats kasse - mine skatte kroner , men en helvedes masse af mine skatte kroner går til forsørge muslimer , der ikke er en skid interesseret i at blive en del af danskerne , de vi bare have - og de er rigtig gode til kræve og forlange , der er forskellen - tror nok de fleste her hjemme er trætte af nedskæringer- forringelser- besparelser-grundet vores udgift til folk der vil forsørges stiger hvert år - DERFOR

Nåh, er der IKKE ? så enten er du naiv - "halv blind" eller går med skyklapper.

[img]http://alterne.dk/images/stories/feng_shui/detreaber240120.jpg[/img] is not a valid Image.
Du har jo selv set et par stykker ved de thai butikker ved KBH hovedbanegården.Violin

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sony
FCKdk skrev:
Thjaa---> Berlinmur? Nej, bare grænsekontrol så ingen der ikke burde være her kommer ind. Berlinmuren var mest til for at DDR-borgerne ikke flygtede!!!!

FCKguld--->Der er masser af Thaier på statsbetalt indkomst, godt nok ikke så mange i forhold til vores mellemøstlige og arabiske gæster!!!!Cool

Tænk sig en gang man skal give en fck'er retPfft Mere grænse kontrol og op med den berlinmur igen.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

fckguld
Lung Yao skrev:
fckguld skrev:
.......................................................................................................................
Der er en væsentlig stor forskel ingen thaier bliver forsørget af den danske stats kasse - mine skatte kroner , men en helvedes masse af mine skatte kroner går til forsørge muslimer , der ikke er en skid interesseret i at blive en del af danskerne , de vi bare have - og de er rigtig gode til kræve og forlange , der er forskellen - tror nok de fleste her hjemme er trætte af nedskæringer- forringelser- besparelser-grundet vores udgift til folk der vil forsørges stiger hvert år - DERFOR

Nåh, er der IKKE ? så enten er du naiv - "halv blind" eller går med skyklapper.

[img]http://alterne.dk/images/stories/feng_shui/detreaber240120.jpg[/img] is not a valid Image.
Du har jo selv set et par stykker ved de thai butikker ved KBH hovedbanegården.Violin

.
så er jeg naiv og blind , har en kammerat der arbejder i københavnskommune, han oplyser mig at det kan tæles på fingre hvor mange han er stødt på , på social centret- den ros kan han desværre ikke tildele vore muslimske gæster.

Lung Yao
fckguld skrev:
.så er jeg naiv og blind , har en kammerat der arbejder i københavnskommune, han oplyser mig at det kan tæles på fingre hvor mange han er stødt på , på social centret- den ros kan han desværre ikke tildele vore muslimske gæster.

Det kan jeg også kun give ham ret i, forskelen ligger at den ene gruppe (thai) ville sætte en ære at hurtigst muligt at kunne forsøge sig selv hvorimod den anden gruppe ville sætte en (tvivlsom) ære i at få så meget så muligt fra "social centeret" og lade sig forsørge.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Thjaa
Nu har jeg kendt fler af vores muslimske gæster som baade arbejter og betaler alt den skat som den danske stadt oensker og som ellers nomal er en del af det danske samfund og safoelti er der fler af vores muslimske gæster som er paa stoetten
for det foeste der er mange flar af dem i danmark en der er thai
for det andet det er ikke fordi flertalet af dem ikke vil arbejt
de faar bare aldri et tilbudt
jeg har sagt det foer og siger det gerne igen jeg arbejte en gang sammen med en DF af den ragti traels slags og han sage prasis det samme de sorte (bandeord) Gider ikke at lave en ski de skal bare alle hjem hvor jeg sporte ham hvordan han vil have det vis jeg nu stoppet med at arbejt og fik en Sort udlaning paa min plas..
Svaret var at han skulle ikke have en Sort (bandeord) som arbekt kolega og saa ling at baade arbejtskriver og ander i systemmet tinker det samme ja saa ender de jo paa stoetten
saa simple er det
Livet er forkort til store problemmer

thaikurt1
Det er måske grunden til at mange er på kontanthjælpsmodtagere

Både når det glæder udlændinge og danskerne

http://jp.dk/indl...637573.ece
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
AL 48
Rukka havde lagt dette ind på forkert tråd:
http://nyhederne.....html?nidk

natty
Ja hun skulle være rejst ud på mandag, men får lov til at blive mens hendes sag (videre)behandles. Kunne tyde på at næste resultatet måske bliver anderledes?
At afgørelserne kan være så forskellige, tyder måske på at der er trukket i trådene, længere oppe i systemet?
Måske er de lovede ændringer ved at slå igennem?
Redigeret af natty d. 06/01-2012 21:11
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sudsakhon

nope..

De har stadig intet foretaget sig, mht. til lovforslag..

(som lovet, men det falder nogen for brystet, når det nævnes..)

Og ja, det kan med sikkerhed siges, at den nye afgørelse er et diktat oppefra..

Det er ikke noget jeg gætter mig til. Det er grundlæggende forvaltningsret.

(Ret godt at kende til, hvis man har brug for at være i kontakt med myndighederne..)

Alt dette til trods, så er det en glædelig nyhed for familien

(lige et PS, Natty, min kommentar var ikke ment på dig.. bare generel frustration over......................................)
Redigeret af sudsakhon d. 06/01-2012 21:42

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
hej sudsakhon, jeg opfattede det nu heller ikke som om det var møntet på mig, love kan jeg trods alt ikke lave om på Grin
Forstår egentlig godt din frustration over at der endnu ikke er komme nye love "som lovet"
Jeg har aldrig påstået at jeg er jurdisk ekspert, men hvis beslutningen er kommet fra højeste sted, er det så ikke et tegn på at man i det mindste er ved at fortolke love, bemærkninger til lovene og regulativerne på en ny måde? Og at de er ved at blive udmøntet på en ny måde. Dvs. at "fortolkningerne" er ved at blive ændret?.
Bla. hvornår et barn er eller ikke er integrerbar og ikke har nok tilknytning til Danmark for at få opholdstilladelse?

Hvis jeg har ret i mine antagelser, er det da ændringer som, i sig selv, vil noget.
Redigeret af natty d. 06/01-2012 23:25

handy
natty skrev:

Ja hun skulle være rejst ud på mandag, men får lov til at blive mens hendes sag (videre)behandles. Kunne tyde på at næste resultatet måske bliver anderledes?
At afgørelserne kan være så forskellige, tyder måske på at der er trukket i trådene, længere oppe i systemet?

det må man satme håbe det kan da bare ikke være rigtigt .....krydser fingre...god weekend

sudsakhon
et tegn på at man i det mindste er ved at fortolke love, bemærkninger til lovene og regulativerne på en ny måde? Og at de er ved at blive udmøntet på en ny måde. Dvs. at "fortolkningerne" er ved at blive ændret?.

Nej desværre ikke..tværtimod.

For at der skal ændres noget somhelst, kræver det en lovændring..Og det kræver at justitsministeren (den relevaante resortminister) får fingeren ud og fremsætter et lovforslag, der så skal vedtages efter....osv..

For de interesserede..

Det, som er sket er, at ULS har fået et "vink med en vognstang" om at genoverveje en tidligere afgørelse.. Problemet er, at den tidligere afgørelse var fuldt lovlig og lige efter (lov)bogen

Det er derfor, at regeringen burde have haft lidt mere travlt med at ændre den forbandede lov, som de havde lovet..

Det, at ULS nu er tvunget til er at indrage endnu et hensyn i deres afgørelse, nemlig en fornyet afvejning om pigens "integrebarhed" kommer kun til at ændre ved noget som helst, såfremt at det var lige det, som lå til grund for det tidligere afslag..

Familien havde overskredet en 2 års regel, og det alene kan pigen afvises på..

For at vurdere dettee, skal man se begrundelsen for afslaget (som ULS er forpligtet at skrive i brevet til familien)..

HVIS ULS kommer frem til, at hun er "integrerbar" (hvad selv en blind kan se) og det var af denne grund afslaget blev givet, vil jeg tro, at de ændrer ders afgørelse.

Advokaten har endnu et skud i bøssen (Børnekonventionen)..
Men det kræver, at der ikke er nogen i Thailand, der er i stand til at tage vare på hende.

Vi må huske, at vi ikke kender alle detaljer i sagen, så det er uhyggeligt nemt, at konkludere noget helt forkert

Jeg håber bare, at der findes et "hul"..
det er nemlig det, der skal til

Loven er nemlig den samme som Pia K fik indført..den er der ikke gjort mine til at andre et komma ved

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
Men igen, og jeg skal ikke gøre mig til ekspert, men en af begrundelserne var jo i den tidligere afgørelse at hun ikke var "integrerbar" ,så vidt jeg husker.

Det er så tåbelig en begrundelse, at den selvom den er juridisk korrekt, desvrærre også er politisk bestemt.

Selv blind høne kan se at det er en sludder for en sladder, juridisk korrekt eller ej, og som du selv har skrevet tidligere er der en vurdering inde over alle sager, og retlingslinierne for den vurdering bestemmes af det enhver tid siddende politiske flertal.

Conrad
Hvis ULS har fået et vink med en vognstang oppe fra, så er det ved at lyde som i Helle T S's skattesag og når sagsbehandlere i ULS har afgjort sagen efter alle retningslinier, kan politikere så blande sig i afgørelsen?????

Olsen99
En meget fin afgoerelse, men havde vores arme vaeret i samme hoejde, hvis det havde vaeret et barn men en lidt moekere pigmentering, jeg spoerger bare ?Frown

natty
Conrad skrev:

Hvis ULS har fået et vink med en vognstang oppe fra, så er det ved at lyde som i Helle T S's skattesag og når sagsbehandlere i ULS har afgjort sagen efter alle retningslinier, kan politikere så blande sig i afgørelsen?????

Begge afgørelserne, med pigen, er afgjort efter alle retningslinier.
Den store forskel er at den tidligere regering lod "flyde" gennem systemet at de helst så at ingen børn nærmest på automatik var "integrerbare" og ud fra retningslinier bestemte hvornår de ikke var det, dvs, næsten aldrig. Ellers var der ikke kommet så mange tåbelige afgørelser. Så ja der har været politisk indblanding indeover hele tiden.

Spring til debat: