Se indlæg
 Udskriv debat
Bliver Helle.. den nye statsminister...
Web skrev

Nu må vi jo ikke glemme baggrunden for den mening og hvad DKP og dens medlemmer var en del af. Blandt andet havde Warszawapagtlandene angrebsplaner mod Danmark som gik ud på at atombombe blandt andet København og landsætte styrker i Køge. Kommunisterne ville derfor, skønner jeg, i krigstid kunne idømmes dødsstraf lovligt.

De fem førnævnte var alle en del af kommunisterne i Danmark, og de står alle fem i følge meningsmålingerne til at blive valgt ind i folketinget. Et folketing som er en del af vores demokrati - et demokrati de tidligere har forkastet.

Jeg ved ikke om man skal grine eller græde......
--

Og det skulle så legitimere nedskydning af politikere i året 2011?

Web skrev i starten
Jeg fatter slet ikke at folk kan stemme på et parti som har kandidater som Frank Aaen, Christian Juhl, Henning Hyllested og Lars Dohn. Og Ole Sohn fra samme tidligere tiders "forsamling" skal hellere ikke glemmes selvom han i dag stiller op for SF.

Hvis det stod til mig så skulle alle de førnævnte havde haft samme tur op ad muren som deres partikammerat Nicolae Ceauşescu fik.

Så jeg ser ikke noget om at der skulle herske tvivl om den mening, da vi hverken har krig eller andet i Danmark, bare nogle med en anden politisk mening.

Så det er sørgelig læsning hvor lidt admin på denne side godkender andres meninger og ytringsfrihed.

Virkelig sørgeligt.

Webmaster
Yan er du helt blæst oppe i toppen ???
Jeg skriver skulle og haft ikke skal og have. Med skulle og haft henvises til dengang der var et opgør med kommunisterne stort set alle andre steder end herhjemme. Selv Ceauşescu fik en retsag.

Havde vi haft et opgør den gang og fået sandheden lagt for dagen, så tvivler jeg på at vi ville have 5 ud af 179 folketingsmedlemmer idag som er tidligere medlemmer af DKP. Uanset dommens afgørelse.

Slut herfra.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
chaingmai
web. har du glemt, at de konservetive havde stor sympati for hitler i starten af hans fremkomst, og ku helt op til besættelsen af damrk, førte sig frem med skrårem og spidsbukser og der er højrepatier for fremmedhad er den bærende kraftBvdrrrrrr

Webmaster
chaingmai skrev:
web. har du glemt, at de konservetive havde stor sympati for hitler i starten af hans fremkomst, og ku helt op til besættelsen af damrk, førte sig frem med skrårem og spidsbukser og der er højrepatier for fremmedhad er den bærende kraftBvdrrrrrr

Chiangmai, du er vist lidt ældre end mig siden du kan huske det. Jeg var slet ikke født dengang. Tuttelu Tralla
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

chaingmai
også lige hånden på hjertet,hvor mange her inde vil mærke den store omvæltning med en ny regering ?LOL LOL

Webmaster
chaingmai skrev:
også lige hånden på hjertet,hvor mange her inde vil mærke den store omvæltning med en ny regering ?LOL LOL

Som jeg skrev i indlæg 96, så er jeg glad for at valgkampen endelig er slut. For nu kan hverdagen begynde igen. En hverdag uden hundeslagsmål, beskyldninger og overbudspolitik.

Jeg tror helt ærligt at det vil være ret begrænset hvor meget forskel der kommer. For det første melder virkeligheden sig nu, og den nye regering kommer i kontakt med embedsmændene og finder ud af at alt det der er lovet ikke kan holdes. For det andet så tror jeg at den nye regering på flere punkter er glad for at andre har taget nogle af de upopulære beslutninger for dem.

Altså jeg tror ikke på at dagpengeperioden bliver ændret til 4 år igen. Jeg tror ikke på at pointsystemet bliver fjernet. Allerhøjst vil vi se nogle ændringer af det. Og så videre i den dur. Måske 24-års reglen bliver fjernet, men det er også den "billigste/omkostningsfrie" at fjerne i mine øjne.

Umiddelbart tror jeg også at HTS kommer til at æde nogle flere kameler fra Enhedslisten end hun havde frygtet for på forhånd. Jeg tror ikke det parløb holder en periode ud, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Og med 89 mandater sidder HTS hellere ikke særligt overbevisende og trygt i den varme stol. Tror hun i mange tilfælde lettere kan hente sit flertal over midten end ved at få det ude fra venstre-fløjen af.

Lad os få lidt andre meninger på banen også.
Redigeret af Webmaster d. 16/09-2011 08:41
Med venlig hilsen

Webmaster

sune
Soc.dem fair løsning: (NOT)

- Milionærer skal betale ekstraskat (dog ik Helles mand),
- Børn skal gå i folkeskole (dog ik Helles børn),
- Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ik Helle, hun har 2),
- Folk skal betale for at køre ind i Kbh. (ik Helle hun bor 50 meter inden for grænsen),
- Man skal cykle og køre i bus i Kbh. (dog ik Helle, der tager Polo'en hver dag fra Østerbro til Borgen),
- Man må ikke udnytte tysk moms (Helle flexleaser dog Polo'en på tysk moms hos Fleggaard)

Er dette ikke helt thailandsk eller er det bare mig....

Jeg startede med ovenstående indlæg, så det er da med en vis undren, at følge den udvikling det nu er drejet til.. Rigtig sund debatkultur...

Det jeg egentligt ville med dette indlæg var at fortælle, at hvis man vælger et rødt flertal med Helle i spidsen, så er det da helt thailandsk...

Hun har gjort og bevist så mange måder, at bruge lovgivningen kreativt, så det må vel være det, den nye regering sanktionere med...

Prøv da for pokker at læse hvad jeg har skrevet, og er der virkelig nogen der kan sanktionere dette, for en dansk statsminister... Undskyld jeg spørger bare....

God weekend til jer alle..Pibe

Webmaster skrev:
Jeg skriver skulle og haft ikke skal og have. Med skulle og haft henvises til dengang der var et opgør med kommunisterne stort set alle andre steder end herhjemme. Selv Ceauşescu fik en retsag.

Havde vi haft et opgør den gang og fået sandheden lagt for dagen, så tvivler jeg på at vi ville have 5 ud af 179 folketingsmedlemmer idag som er tidligere medlemmer af DKP. Uanset dommens afgørelse.

Slut herfra.

Web skrev i starten

Jeg fatter slet ikke at folk kan stemme på et parti som har kandidater som Frank Aaen, Christian Juhl, Henning Hyllested og Lars Dohn. Og Ole Sohn fra samme tidligere tiders "forsamling" skal hellere ikke glemmes selvom han i dag stiller op for SF.

Hvis det stod til mig så skulle alle de førnævnte havde haft samme tur op ad muren som deres partikammerat Nicolae Ceauşescu fik.

Nu ved jeg så ikke om jeg er blæst "skudt" nogen steder, men du skrev, at hvis det stod til dig skulle de, og det ved jeg ikke om ikke betyder det du skriver, burde, skulle, skal,

Der er bare valg i Danmark, og intet andet og så læser man omtalen af politisk lovlig opstillede skulle

Hvis det stod til mig så skulle alle de førnævnte havde haft samme tur op ad muren som deres partikammerat Nicolae Ceauşescu fik

Det mest sørgelige er at ingen andre tager afstand fra dine udtalelser, det burde alle gøre.

Webmaster
yan skrev:
Webmaster skrev:

Slut herfra.

Web skrev i starten

Nu ved jeg så ikke om jeg er blæst "skudt" nogen steder, men du skrev, at hvis det stod til dig skulle de, og det ved jeg ikke om ikke betyder det du skriver, burde, skulle, skal,

Der er bare valg i Danmark, og intet andet og så læser man omtalen af politisk lovlig opstillede skulle

Hvis det stod til mig så skulle alle de førnævnte havde haft samme tur op ad muren som deres partikammerat Nicolae Ceauşescu fik

Det mest sørgelige er at ingen andre tager afstand fra dine udtalelser, det burde alle gøre.

Yan, jeg har gjort min holdning klar og det har du også. Vi er ikke enige og det er der hellere ingen der siger vi skal være - heldigvis da.

De folk jeg nævnte er nu valgt ind og det må jeg og befolkningen både acceptere og respektere uanset hvor meget jeg kan undre mig og uanset hvor meget tvivlen nager i mig over om de vælgere som har stemt dem ind nu også har været klar over hvem de har stemt ind og hvilken bagage de har med sig.

Men jeg har nydt vores meningsudvekslinger, men bliver nødt til at stoppe nu da jeg ikke rigtigt har tid lige nu og fordi jeg ikke rigtigt synes at de sidste indlæg fra os har budt på så meget nyt i forhold til vores første indlæg i debatten.

Hav en rigtig god dag :-)
Med venlig hilsen

Webmaster

sony
Jeg må da tilslutte at det måske var en forkert udlægning, men ellers er det da lidt betænkeligt som også web skriver om dem fra liste Ø.

Men alternativet var at vi igen skulle have df på banen igen, det er efter min mening endnu være.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

chaingmai
Surprisenår der ingen saglige argumenter er, kan man altid grave det gamle kommunist spøgelse frem, danmark har jo aldrig haft et kommunist diktatur som rumænien

Lung Yao
Webmaster skrev:
yan skrev:
[quote]Webmaster skrev:

Slut herfra.

.....................................................................
Yan, jeg har gjort min holdning klar og det har du også. Vi er ikke enige og det er der hellere ingen der siger vi skal være - heldigvis da.

De folk jeg nævnte er nu valgt ind og det må jeg og befolkningen både acceptere og respektere uanset hvor meget jeg kan undre mig og uanset hvor meget tvivlen nager i mig over om de vælgere som har stemt dem ind nu også har været klar over hvem de har stemt ind og hvilken bagage de har med sig.

Men jeg har nydt vores meningsudvekslinger, men bliver nødt til at stoppe nu da jeg ikke rigtigt har tid lige nu og fordi jeg ikke rigtigt synes at de sidste indlæg fra os har budt på så meget nyt i forhold til vores første indlæg i debatten. Hav en rigtig god dag :-)

Undrer også mig at du ikke havde de "samme betænkeligheder" dengang Fremskridt Parti og senere DF stormede Christiansborg.

Og HVIS jeg skulle følge din "tankegang" så skulle L-L Rasmussen også stilles for en domstol anklaget for landsforæderi p.g.a. sin støtte til taleban bevægelse, en terror organisation(men dengang "Mujahidine" ) som er skyld i alle de "ulykker" vi er ramt af i dag : bevægelses friheden - Big brother politik - og meget mere . Men måske er det ELs skyld Tuttelu Tralla

Og i samme "andedrag" iflg. din retorik skulle også vores kære Monark også stilles for en domstol for at have "foræret" den fornemmeste orden (Elefantorden) til din "hvid kanin": Rumæniens diktator, Nicolae Ceausescu i 1980. Men "fratog" ham dog den, efter hans fald.
Men måske havde hun aldrig læst følgende:
"Ordener hænger man paa Idioter," skrev P.A. Heiberg i 1790

Og i det selskab fandes også:
- Riddere af Dannebrogordenen som Pia Kjærsgaard, Kirsten Jacobsen og Kim Behnke.
- Rigsudenrigsminister Konstantin von Neurath og den nazistiske feltmarskal, Herman Göring blev i 1938 dekoreret med Storkorset med bryststjernen i diamanter.
- Rigsminister Fritz Todt og udenrigsminister Joachim von Ribbentrop i 1941.
<< "Den antages at være stiftet 1219 af Kong Valdemar den II. Sejr." Sammesteds oplyses det, at "Dannebrogordenen er den danske ridderorden, der tildeles danskere og udlændinge, der har ydet en særlig indsats for danske interesser". >>

EL ville aldrig få din indflydelse som du har tiltænkt dem og de ville aldrig vælte end rød regering, men selvfølgeligt skal de nok få lidt "krummer" nu og da, men ikke den samme magt som DF havde over for VK. Ville du lægge "hovedet på blokken" og hævde af INGEN på den højre fløj måske har/har haft en skjult fortid i fx. Dansk Front (DF Hmmmmmm) .

Kim, for guds skyld, vågn op og se at du lever i det 21 århundrede og ikke mere under den kolde krig og ser "spøgelser" allevegne .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Webmaster skrev:
chaingmai skrev:

Chiangmai, du er vist lidt ældre end mig siden du kan huske det. Jeg var slet ikke født dengang. Tuttelu Tralla

Nemlig , derfor har VI modsat dig selv oplevet det eller noget lignende i vores "unge dage" og kender til disse rædselstider som du frygter, bare fra en anden front. Du udtaler dig kun om noget du har hørt/læst om, men VIRKELIGHEDEN er at have SELV oplevet det man frygter. Jeg kunne sammenligne det at DU står foran et høj hus og er bange for at gå til toppen, fordi du har hørt/læst at nogle er faldet over kanten, selv om du aldrig er gået op i en skyskrabber.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
chaingmai skrev:

Dengang gik stort set alle politiske ungdomsbevægelser med uniform også DKU og DSU.

Det stoppede først, da det blev ulovligt.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
chaingmai
LOL LOLrobert, det ved jeg godt, men er lidt træt at det altid er kommunismen der skal graves frem det er ligesom det er en forbrydelse i dansk politik at skifte politik når man kommer fra venstrefløjen

Djan
Webmaster skrev:
chaingmai skrev:

Underlig kommentar. DU vil gerne have lov til at bruge kommunismen som skræmmebillede, da du var født, da Sovjet eksisterede.
Men så kan samtlige 20 årige slå dine argumenter ned ved at sige "jamen, jeg var ikke født, da der var kommunistiske styrer". Jeg var 6 da muren faldt, så kan sgu heller ikke huske det - men det skete.
Hvornår er noget forældet?
Der var også borgerlige, som støttede Pinochet fascistiske styre i Chile osv.

Thomas72
Webmaster skrev:

Hvor mange røde bær har du ikke uddelt til brugere på DTW gennem tiderne, for at anvende en ikke pæn sprogbrug?. Og nu anvender du selv en IKKE pæn sprogbrug over for Yan og har givet udtryk for at politikere du ikke synes om, skal stilles op af en mur og mejes ned. Og så er du Webmaster? vorherre bevares!.

Som Webmaster burde du være et godt eksempel for os andre.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

chaingmai
LOL LOLtil dem der har det svært i disse dage i har vel haft 10 gode år hvor dem i sympatiser med har haft magten,kan den anden halvdel så ikke få lov at glæde sig lidt,før i går tilbage i tiden og hænger jer i noget der var engang, glæd jer over vi lever i et demokrati, hvor et systemskifte kan ske i stemmeboxen

natty
Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men jeg er da chokeret over at webmoster mener at nogen skal skydes ligesom Manden og Konen i Rumænien.

I mine rigtigt unge dage var jeg vel hvad jeg idag vil kalde rød romantiker, VS'er, og der var godt nok tosser imellem dem, men også kloge åger som Preben Wilhjelm. Jeg har dog aldrig opfattet mig som kommunist eller en støtte til Mao, Nordkorea, Sovjet eller hvad man nu vil anklage mig for.

Jeg er gudskelov blever klogere og nok mere borgerlig, og synes også andre skal have lov til at ændre holdning, uden at deres fortid hele tiden skal smides tilbage i hovedet på dem.

Web du nævner en Hr. Kemp, han er altså ikke anklaget og ønskes udleveret fordi han var nazist eller tyskervenlig, men fordi han er anklaget for drab og mord. Jeg vil altid se det sådan at der er forskel på at have en tåbelig ideologi og så handle derudfra.

Og så synes jeg iøvrigt at det er skønt med en ny regering, ligesom da Anders Fjog, kom til. 10 år er nok, nye tanker og nye koste er nogen gange godt.
Redigeret af natty d. 16/09-2011 19:15
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

rinpoche
Ja, det må tiden så vise.

Personligt gyser jeg dog ved tanken om hvad de nyvalgte amatører kan afstedkomme. Vi taler ikke ligefrem om statsmænd her.

Jeg mener, at valgresultatet er en afspejling af, at de stemmeberettigede ønskede en ny regering, for nyhedens skyld.

Den daværende har i deres bevidsthed siddet deres tid ud.

Spring til debat: