Se indlæg
 Udskriv debat
Så er det slut
Vi kan lige ta den her igen..

http://www.tracka...

lindy

JD
Har-har!

Jeg sku' lige til at himle op som sædvanligt, og så...Grin

Den var go', tak for det.

JD

kanikke skrev:
I Bangkok Post har man et stykke tid haft og har et forum, som omhandler skønsmæssigt 100.000 udenlandske pensionister i Nordthailand, som naturligvis bidrager med store summer pr. år. - antagelig i størrelsesorden 308 mio $, som igen skaber arbejde til omkring 578.000 mennesker, så det har nok en natinal interesse for Thailand, skulle jeg mene, men altsaa nu totalt lukket land for danske pensionister......... for andet end " kontrolleret ferie "

kan du/eller en anden, linke vidre til den debat

claus31130
Mon ikke det er den her debat

http://www.bangko...808#p47808

http://www.cs-web.in.th/
JD
Inden man jubler af begejstring, lige denne her til at nuancere det lidt...

Klip fra debatten:

The big question is," Why do We do it?" We know that the existing Laws are set up to make it possible to confiscate all assets that We have spent Years accumalating. It does happen all the time. Drive through some of the more remote parts of Issarn Country and take note of the large number of fine Houses that are so obviously built by Foreigners. Then, take a minute to inquire if the Foreigner is indeed residing there, and You will find in a lot of instances that He has been booted out of the Country on one pretext or the other, and the House turned over to the highest bidder. Sometimes, it's simply a huge scam from the beginning, successfully done by the Thai Wife, whose goal it was from the beginning. I agree 100%, that the unseen money generated by the folks living here, would certainly leave a huge gap in the economy if Everyone decided to leave at the same time. It would show up on the radar big time. Thailand should extend the same courtesy to it's Foreign Residents, concerning property ownership, that it's Democratic Allies do for Thai People immigrating to those Countries. Kind of a Bilateral agreemant. So, if You really can't afford to walk away from it, I hear there is a Country to the South of Here, chock full of Asian beauties, and Anyone over the age of 50 can get a 5 year unlimited Visa, complete with 100% ownership of Property. "What are We waiting for",The Laws to change Here? Not likely."

Vi er ikke velkomne her, ligeså lidt som jeg ikke bryder mig om udlændinge i DK.

Forskellen er at JEG holder lav profil, og kun kæfter op på DTW!Grin

JD

lols
Jo, JD, måske har Thailand lidt stramme regler for køb af jord. Men det er vel også for at beskytte sig selv? Gjorde de markedet frit ville hele Thailand hurtigt blive opkøbt af pensionister (ikke danske for de kommer her ikke) og kinesere og thaierne ville blive slaver i deres eget land.

Har DK ikke også visse restriktioner på hvad udlændinge kan købe og ikke købe. Ikke så strenge men de er der.

Kan tyskere opkøbe hele den jyske vestkyst? Mener det ikke.

Kan en thai eller anden uden permanent opholdstilladelse købe et hus? Det ved jeg faktisk ikke om de kan.

Og på trods af love og alle kender dem og alle røverhistorierne, så valfarter folk trods alt stadig hertil for at bygge paladser Smile

Slutter lige med det sidste afsnit fra artiklen
"It's a win-win situation, but it's not a love story," Wheeler said. "It's finance, and it's sex. It's a mirror of what's wrong with the West, not what's wrong with Thailand."

JD
Enig... Helt i orden med stramme regler, men desværre er der jo mange farangs der render rundt med hovedet under armen og en anden ting ude af bukserne, og det giver det resultat at de lader sig overtale til at skrive under på hvadsomhelst, uden at ha' nogle rettigheder når "kærligheden" går kold!

JD

rinpoche
JD skrev:
I Drive through some of the more remote parts of Issarn Country and take note of the large number of fine Houses that are so obviously built by Foreigners. Then, take a minute to inquire if the Foreigner is indeed residing there, and You will find in a lot of instances that [b]He has been booted out of the Country on one pretext or the other, and the House turned over to the highest bidder.
JD

Den konklusion kommer forfatteren lige lovligt nemt til.

Er det indlysende at dette og hint hus er bygget af en udlænding?
Har forfatteren vitterlig været inde og spørge om udlændingen bor der?
Og ved han at udlændingen er blevet sparket ud af landet?

Ren spekulation og ingen dokumentation. Selvfølgelig sker det, men ovenstående lyder næsten som om det er normen snarere end undtagelsen. (Hvilket fra min side også er ren spekulation og ingen dokumentation) Pfft

Samtidig FATTER jeg simpelthen ikke hvorfor man partout skal bygge et palads som man ikke engang selv kan eje.
Kender adskellige der har palæer i Thailand, de bor i små snollede lejligheder i DK og kommer på 3 ugers besøg en gang om året. WTF?
Mine aktiver skal gå ubeskåret til mine håbefulde poder og ikke om jeg ville gamble med fast ejendom i Thailand.
Men man ser det så tit, folk checker ind i BKK, checker hjernen ud og glemmer alt hvad mor har lært.

Vi har også restriktioner på køb af fast ejendom i dk. Man skal være fast bosiddende i dk, ellers var hele den jyllandske vestkyst sandsynligvis tysk-talende idag.

rinpoche
[img]http://www.amuzingthaicartoons.com/190%20Airport%20New%20700.jpg[/img] is not a valid Image.

JD
Ja, den er helt fin den der!

Jeg citerer såmænd bare hvad en tilfældig, vidende eller uvidende farang skriver på et andet forum, lidt ligesom her hvor vi jo alle er eksperter, ikke?Wink

Nu er der ikke publiceret nogle videnskabelige afhandlinger -såvidt jeg da ved - om hvem der køber hvad i Isaan og hvorfor de bygger som de gør, men mon ikke kære Noi, Lek, Ping eller Pong, har fået overtalt langnæsen til at bygge på thai show-off facon = så stort og prangende som muligt?!

Jeg fatter heller ikke hvorfor de gør det.

JD
Redigeret af JD d. 10/11-2009 18:31

CHINGCHOK
Jeg fatter da OK hvorfor. I burde da vidre bedre. For Thai er det en form for forsikring eller opsparing. Her har vi ATP Akasse og de fleste betaler til pension PFA osv. Mange thaier her i DK sparer op i årevis og knokler med arbejde for at købe deres drømmehus med eller uden farang. Investring i fast ejendom... stadig en god ting.

Mvh
Redigeret af CHINGCHOK d. 10/11-2009 23:44
จิ้งจก

Payanak
Stadig godt at investere i fast ejendom ja...men squ ikke hvis palæet står i en andens navn...

Frank
Med hensyn til at investere i ejendom i en andens navn (ægtefællens):

Nu skal man jo lige spise brød til, som man siger.

Personligt vil jeg vurdere, at der er en faktor 12-15 i forskel på at investere i "drømmehuset" i Danmark og i Thailand. Det er vi selv ved at være færdig med at realisere. Og selv om vi senere skulle blive skilt og jeg miste alt, så vil tabet trods alt være ganske begrænset.

Ja egentligt betragter jeg det ikke som en investering, som skal give afkast. Jeg har også svært ved at se de potentielle købere, som vil betale så meget, at vi kan sælge uden tab. Det kan vel nærmest sammenlignes med at købe bil i Danmark, som i de fleste tilfælde en økonomisk set elendig investering. Men den er jo ganske dejlig og bekvem at have.

I øvrigt skal man ikke glemme gruppen af højerestående politiofficerer og politikere, når man ser falang-huse. Det mest iøjenfaldende hus i vor omegn tilhørerer en af de lokale politiofficerer.Smile

prasat
hold da kæft hvor er du fræk suk...
men jeg kan da godt forstå du ikke har dig selv på din avatar, du er jo ikke lige det kønneste billed selv vel.
og nej jeg er ikke midsundelig på dig over at du har sniffet hjernen væk tidligere i dit liv.
nu kender jeg ikke så meget til pensionsreglerne da det ikke er noget jeg står og skal have i morgen.
men som jeg forstår det mister man nogle penge hvis man som pensionist rejser ud af landet og bosætter sig i bla. Thailand.
Lad dog endelig folk flytte til udlandet det bliver jo billiger for os andre, men at folk flytter til udlandet og stadig har addresse i DK for at få en masse tillæg og måske kun er hjemme 1 gang hver andet år det er dem der skal stoppes.
og der er jeg sku ligeglad om det er den ene eller den anden slags pensionist. man kan altså kun stoppe sådan noget ved at kontrolere, ligesom med al anden slags snyd.
hvorfor tror du alle thaierne for stemplet deres pas ved indrejse og udrejse fra DK? og hvorfor mon de skal have deres pas med på kommunen når de er til samtale med deres sagsbehandler?

prasat men det ynkelige billede af sig selv og sin kone.

thaikurt1
Vi også nogen stykker som bo her lovlig da vi er meldt til her og vi rejser ikke hjem en gang imellem for at stadig at modtage tillæg.

Hvorfor alt den kontrollere med menneskerne som af ene anden grund er sat ude for arbejdermarker.

Se på de andre nordisk lande som også har borgerder modtager pension men hvor man ikke kontrollere dem som man gør i Danmark.
Redigeret af thaikurt1 d. 11/11-2009 06:51
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Hej Prasat

hvis du ikke kender pensionsreglerne, så må det da være lidt svært for dig at kommentere¨på dem. for så kender du sikkeret heller ikke de uretfærdigheder der er, om man er den ene pensionist eller den anden og om man opholder sig i Thailand eller et andet sted.

Der hvor det pisser mig af er, at nu skal danske pensionister og fp,ere mistænkeligøres og kontrolleres fordi nogle arabere snyder og bedrager.
nu skal de ha meldepligt når de rejser, fordi perkerne snyder, det er ikke
fair.

når man er pensionist eller fp,er må man rejse 2 x 3 mdr. om året uden at miste noget men ikke 1 x 4 mdr. feks. dette gælder til Thailand men ikke til Italien eller spanien eller Frankrig. hvor er retfærdigheden i det ??

Hidtil har man set gennem fingrerne med det, men jeg kan da sagtens forestille mig at der nu kan sidde en eller anden emsig madamme og kontrollere....og det fordi en fed iraker kælling sidder og hæver 1 1/2 million i løn fra irak samtidig med at hun får dansk fp. og hun er ikke den eneste skulle jeg hilse og sige. hun bliver endog ikke engang politi anmeldt....

Da det brændte på i libanon og alle libanesere skulle hjem til Danmark på statens regning, gad man end ikke kontrollere hvor mange der var på overførselsinkomst selv om man havde mistanke om at det var størstedelen.

Fuck mand..dette har aldrig været meningen med vores samfund..

og så er det ikke rigtigt hvad suk skriver..,både dig og konen ser ganske godt ud....Smile

JD
prasat skrev:
hold da kæft hvor er du fræk suk...
men jeg kan da godt forstå du ikke har dig selv på din avatar, du er jo ikke lige det kønneste billed selv vel.
og nej jeg er ikke midsundelig på dig over at du har sniffet hjernen væk tidligere i dit liv.
nu kender jeg ikke så meget til pensionsreglerne da det ikke er noget jeg står og skal have i morgen.
men som jeg forstår det mister man nogle penge hvis man som pensionist rejser ud af landet og bosætter sig i bla. Thailand.
Lad dog endelig folk flytte til udlandet det bliver jo billiger for os andre, men at folk flytter til udlandet og stadig har addresse i DK for at få en masse tillæg og måske kun er hjemme 1 gang hver andet år det er dem der skal stoppes.
og der er jeg sku ligeglad om det er den ene eller den anden slags pensionist. man kan altså kun stoppe sådan noget ved at kontrolere, ligesom med al anden slags snyd.
hvorfor tror du alle thaierne for stemplet deres pas ved indrejse og udrejse fra DK? og hvorfor mon de skal have deres pas med på kommunen når de er til samtale med deres sagsbehandler?

prasat men det ynkelige billede af sig selv og sin kone.

Din forståelse vil nok ændres hvis du en dag selv fik brug for assistance fra "velfærds Danmark", mon ikke?

Hvis du bor i København, hvor kuglerne pifter om ørerne på en, hvor man kan få en blodtud bare ved at glo på de forkert typer, eller måske du en dag blev udsat for en arbejdsskade, eller blev alvorligt syg?

Din arrogance er usmagelig, men desværre et tidstypisk tegn på tilstandene i Danmark, og forholdet borgerne imellem.

Tegn du hellere en mega-stor privat pension og forsikring mod sygdom, for med den holdning din generation (Nikolaj og Julie-generationen, kalder jeg dem) udviser - der er solidaritet og sammenhold efterhånden en sjældenhed.

JD
Redigeret af JD d. 11/11-2009 08:08

Prasat, hvis SUK har drukket eller sniffet hjernen bort, betyder det at han da ihvertfald før havde en hjerne, der er jeg mere i tvivl om dig når du kan sige sådan noget sludder om førtidspensionister.

JD
Lige en tilføjelse til mit indlæg, som ikke kom med i en rettelse:

Jo, alle der snyder skal stoppes, danskere eller arabere, ALLESAMMEN!

Men husk at man dog stadigvæk kan opholde sig udenlands de max. 6 mdr. om året, 2 x 3 mdr.

Hvis der stadig fra prasats side er kritik af det, så er det vel den danske syge - misundelsen - det egentlig handler om...

JD
Redigeret af JD d. 11/11-2009 08:13

Det er der INGEN retfærdighed i !!!!...men ALLE har ondt i røven over folk der er i Thailand men IKKE de mennesker der sidder i deres millionvillaer på den spanske sydkyst. Så vil jeg skide EU/ikke EU et langt stykke.
En del af lovgiverne har selv hus/lejlighed i Italien/Spanien/Frankrig så de skal fandeme ikke nyde noget af at der bliver strammet op for reglerne på det område.

lung skrev:
Hej Prasat

hvis du ikke kender pensionsreglerne, så må det da være lidt svært for dig at kommentere¨på dem. for så kender du sikkeret heller ikke de uretfærdigheder der er, om man er den ene pensionist eller den anden og om man opholder sig i Thailand eller et andet sted.

Der hvor det pisser mig af er, at nu skal danske pensionister og fp,ere mistænkeligøres og kontrolleres fordi nogle arabere snyder og bedrager.
nu skal de ha meldepligt når de rejser, fordi perkerne snyder, det er ikke
fair.

når man er pensionist eller fp,er må man rejse 2 x 3 mdr. om året uden at miste noget men ikke 1 x 4 mdr. feks. dette gælder til Thailand men ikke til Italien eller spanien eller Frankrig. hvor er retfærdigheden i det ??Hidtil har man set gennem fingrerne med det, men jeg kan da sagtens forestille mig at der nu kan sidde en eller anden emsig madamme og kontrollere....og det fordi en fed iraker kælling sidder og hæver 1 1/2 million i løn fra irak samtidig med at hun får dansk fp. og hun er ikke den eneste skulle jeg hilse og sige. hun bliver endog ikke engang politi anmeldt....

Da det brændte på i libanon og alle libanesere skulle hjem til Danmark på statens regning, gad man end ikke kontrollere hvor mange der var på overførselsinkomst selv om man havde mistanke om at det var størstedelen.

Fuck mand..dette har aldrig været meningen med vores samfund..

og så er det ikke rigtigt hvad suk skriver..,både dig og konen ser ganske godt ud....Smile

Redigeret af d. 11/11-2009 09:50

Spring til debat: