Se indlæg
Børnene i Doi Law
|
|
Lagt på d. 29/03-2011 09:38
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg kan kun svare for mit eget vedkommende-og det har intet med nysgerrighed at gøre,men noget at gøre med, at for det første,er Hugo min ven,dernæst,har jeg selv prøvet, at blive sat i et sådant dårligt lys,da jeg ville hjælpe en kammerat der lå for døden herude. Derfor kan jeg se,hvilke konsekvenser det kan få for Hugo-og børnene i fremtiden. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 29/03-2011 09:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Aner heller ikke hvorfor, men det kunne jo ganske enkelt vaere fordi, at personen ikke havde budget til det mere.... nogen gange er svarene mere simple end vi aner, ik...... Lad os lade vaere med at spekulere over noget vi ikke ved aarsagen til, der foerer som regel kun til forkerte konklusioner naar vi nu ikke kender den reelle aarsag og personen aabenbart ikke oensker dette frem i lyset. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 29/03-2011 09:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Tænker det samme som Brian. Hvis der er noget der ikke er som det skal være så vil jeg gerne vide det. Da der ikke kommer noget konkret tager jeg det som et udtryk, for at ville skade skolen, og Hugo, og ikke som noget med hold i. Ærgeligt. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 29/03-2011 10:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
kan kun give bm. 100% ret |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 29/03-2011 10:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
BrianMarinus kan også kun giver dig 100 procent ret, men bagefter er der ingen der tænker på hvem der hjalp i den svære tid. Dette må du da være den perfekte til at vide. For dine tidligere venner var der, da du havde brug for dem. De må da føle sig underlige lige nu... Er du egentlig selv klar over, hvad dine konsekvenser dine handlinger har gjort. Jeg tror det ikke.. og at du nu kommer med postulater som... Han er min ven og jeg er så god ved ham og andet, vil jeg da sætte spørgsmålstegn ved... Jeg ville være stolt over at have en ven som dig BrianMarinus Livet er ikke for de svage, men dem der har orden i sagerne... Redigeret af mussehund d. 29/03-2011 11:23 |
|
|
Lagt på d. 29/03-2011 12:10
|
|
mussehund skrev: BrianMarinus kan også kun giver dig 100 procent ret, men bagefter er der ingen der tænker på hvem der hjalp i den svære tid. Dette må du da være den perfekte til at vide. For dine tidligere venner var der, da du havde brug for dem. De må da føle sig underlige lige nu... Er du egentlig selv klar over, hvad dine konsekvenser dine handlinger har gjort. Jeg tror det ikke.. og at du nu kommer med postulater som... Han er min ven og jeg er så god ved ham og andet, vil jeg da sætte spørgsmålstegn ved... Jeg ville være stolt over at have en ven som dig BrianMarinus Livet er ikke for de svage, men dem der har orden i sagerne... Er du her nu igen-Manse,Mussehund,Musse,eller hvad du nu kalder dig idag-fatter du ikke snart, at jeg ikke gider bruge krudt på dig. |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 30/03-2011 17:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Hvis det er så magtpålæggende, at få at vide hvad der er sket/ eller ikke sket. Hvorfor f..... spørger i så ikke Hugo næste gang i ser ham. Og har han rent mel i posen, så er der jo ingen problemer |
|
|
huratho |
Lagt på d. 30/03-2011 17:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Nu har Nang og jeg haft 2 døgn til at snakke fremtid. Det være vores forhold såvel privat som vores skole arbejde. Vi er begge enige om at vi kan ikke på nogen måde skippe skole og "bare" sige det var det. Der er få som har sået tvivl omkring vores troværdighed. Til dette kan jeg kun sige at uanset vores, pt, strengte økonomiske situation har vi IKKE neglet så meget som een BATH fra børnenes konto. BIG VIKING alis Per alis ABS donerede THB 30000,00 til uddannelse af Cat, men p.g.a. en super steng bestemor kommer Cat IKKE i skole i CM og pengene THB 30000,00 er retuneret til Per/ABS, hvilket er bekræftet. Ydermere gav Per/ABS THB 20000,00 som blev afleveret på skolen og var ikke omkring børnenes bankbog, hvilket gør at de på ingen måde kan firgurerer i regnskabet, men er omtalt i aug. referat. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 30/03-2011 17:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Kære Hugo Alle penge og jeg mener alle som du får i dine hænder der er tilegnet skolen skal der laves regnskab for. F.eks de THB 20.000.00 spm jeg gav dig i hånden samme dag som sponsoratet, skal der selvfølgelig også laves regnskab for. Hugo få nu lidt tjek på det regnskab, så folk ikke har noget at komme efter.. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 30/03-2011 17:56
|
Godt Hugo:-) Glæder mig iøvrigt til at besøge til næste år. Skal vi lave en lille koncert på skolen igen? Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/03-2011 18:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg vil kun sige så meget, Huratho, at jeg ikke har den ringeste tvivl omkring jeres troværdighed. For slet ikke at nævne det engagement i begge så tydeligt udviser. Jeg synes det var klogt at adressere den konkrete situation, således at der ikke er nogle der sidder og forestiller sig, at der foregår noget "uldent". Jeg har overhovedet ikke noget problem ved fremover at yde lejlighedsvis støtte til jeres såre beundringsværdige projekt. Og dette være sagt af en, som ellers udelukkende donerer til wildlife conservation. Med de bedste ønsker om godt helbred og fortsat held og lykke med projektet. mvh rinpoche |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 30/03-2011 19:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
rinpoche skrev: Jeg vil kun sige så meget, Huratho, at jeg ikke har den ringeste tvivl omkring jeres troværdighed. For slet ikke at nævne det engagement i begge så tydeligt udviser. Jeg synes det var klogt at adressere den konkrete situation, således at der ikke er nogle der sidder og forestiller sig, at der foregår noget "uldent". Jeg har overhovedet ikke noget problem ved fremover at yde lejlighedsvis støtte til jeres såre beundringsværdige projekt. Og dette være sagt af en, som ellers udelukkende donerer til wildlife conservation. Når dette så er sagt, så synes jeg også at man bør udvise forståelse for at Huratho hverken er IT nørd, regnskabschef og ikke mindst at han er gået igennem en hård tid som følge af sit uheld. Med de bedste ønsker om godt helbred og fortsat held og lykke med projektet. mvh rinpoche |
|
|
ABS |
Lagt på d. 31/03-2011 10:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Når en her bliver kaldt løgner og egoist andre steder, så stopper legen.. Der var engang en dansker med et godt hjerte der ankom til Chiang Mai. I August sidste år ankom konen og jeg lidt forsinket grundet sygdom til Hugo og Nang i Chiang Mai. Vi glædede os til at møde dem og se deres projekt på skolen i Doi Law. Jeg havde lovet at sponsorere en 12 årig pige ved navn Cat som har Aids. Men ville jo lige se Hugo, Nang, Cat og skolen med egne øjne førend jeg gav penge. Efter et vellykket besøg på skolen tog vi hjem til Hugo, hvor vi aftalte mit sponsorat af Cat. Jeg gav Hugo THB 30.000.00 til Cats skolegang og dertil hvad der høre til, samt tandlæge og Aids medicin. Samtidigt gav jeg Hugo THB 20.000.00 i HÅNDEN som jeg sagde var et sponsorat til skolen og at de kunne bruges til hvad som helst angående skolen. Så de burde være ført ind i regnskabet. Aftalen med Hugo var at Cat skulle starte i skolen Oktober / November 2010, kan ikke lige huske hvilken måned. Godt tænkte jeg og var glad for at jeg kunne hjælpe Cat til en bedre fremtid. Hugo ringende så til mig mens jeg var i Danmark og sagde at Cat ikke kan komme i skole førend til Maj 2011, fordi de havde været for sent på den med papir arbejde osv. Jeg sagde OK og lagde ikke mere idet. Konen og jeg tager igen til Chiang Mai i December 2010 for at besøge dem alle. Hugo henter os i lufthavnen og alt ser ud som det skal. Jeg siger til Hugo at konen og jeg vil besøge Cat og hendes familie og tage dem med ind til Chiang Mai for at handle lidt og havde en god og hyggelig dag. Den kunne ikke lade sig gøre, sagde Hugo, med den begrundelse af at det var for besværligt.. Mærkeligt tænkt jeg og var lidt sur. Var jo mit sponsorbarn og man kunne ikke komme på besøg. I alt så vi Cat i 10 min. på skolen under vores besøg i Chiang Mai hvor vi overrakte hende en lille gave. Allerede der blev jeg lidt mistænkelig, men lagde ikke mere i det. Vi tog så tilbage til Hugo og Nangs hjem. Hugo sagde at de ikke havde nogen penge til at holde Jul for og af mit hjerte gav jeg Hugo og hans familie THB 10.000.00 så de havde lidt. Men det er en anden historie. Her for ca. 14 dage siden sagde Hugo til mig at Cat ikke kommer i skole i år. Grunden skulle være at skolen i Doi Law og bedstemor satte sig på tværs. ARAI!!!!!!!!! Jeg personligt troede ikke på den forklaring og kommer aldrig til det. For skolen og Cats bedstemor og Cats far var glade for mit sponsorat og havde givet accept på at Cat kunne gå på skolen inde i Chiang Mai. Alt andet der bliver fortalt er helt hen i hampen. Min kone har talt med div. implicerede og siger at de er glade på Cats veje. Hvis der er sket noget andet siden, så er det uden min og min kones viden. Det er så siden kommet frem at Hugo har brugt mine sponsor penge på hans hospitalsophold. Hvorfor sagde han ikke noget om dette da Vi besøgte dem i December.?? Altså ingen penge – ingen skole. Og til dags dato har Cat heller ikke været til tandlæge. Så det er grunden til at jeg trak mit sponsorat og forlangte mine penge tilbage. Synd for Cat.? Ja, meget synd. Men igen så er det ikke min og min kones skyld at Cat ikke kommer i skole. Vi havde glædet os til hendes første skoledag inde i Chiang Mai og skulle derop for at overvære den dag. Min plan for Cat var at jeg ville ikke bare sponsorere hende i de 3 år, men helt til hun fik en uddannelse. Så måtte det have kostet det det ville, for både jeg og konen tabte vores hjerter til Cat. Så hvad skal der ske nu.? Ja, er i tænkeboks. Men en ting er 100% sikkert. Jeg sponsorere ikke flere børn gennem Hugo. Vil jeg sponsorere skolen.? Hmmmm. Er mega skuffet over det der er sket. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/03-2011 12:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Puha det var da vist noget lidt andet end hugo siger, Men jeg har mere tiltro til abs. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 31/03-2011 12:43
|
Hold da helt op. Tak for din forklaring. Det sætter jo tingene i et andet perspektiv. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
DKPete |
Lagt på d. 31/03-2011 12:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Ja der er jo altid to sider til en historie. Synd for pigen - håber det løser sig på den ene eller den anden måde for pigens bedste ! |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 31/03-2011 12:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Ja man skal holde sig væk fra de indsamlinger, jeg husker godt den sidste der var hvor mange blev taget godt ved r...n. Men dejligt at høre det fra begge sider, også kan man jo selv dreje til den side man vil Ubon.
|
|
|
Lagt på d. 31/03-2011 12:56
|
|
Hej ABS! Takker for din forklaring-ja, det er unægteligt noget andet,end Hugo sagde...men man skal jo lære så længe man lever siges det-syntes bare, at det er skammeligt og synd, for alle parter,men må jo trods alt,tages til efterretning-men så må skolen vel komme med et udspil til,hvor og hvordan folk kan sponserer-udenom Hugo. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 31/03-2011 13:16
|
Kunne vi ikke få en mening fra Hugo?
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 31/03-2011 15:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
ABS, hvodan så regnskabet ud da du lavede dit sponsorat? Som jeg har forstået skolen og dens hjemmeside er det drevet som en enmandshær af Hugo og konen efter bedste evner. Måske tager jeg fejl men har det ikke foregået uden bestyrelse m.m. |
|
Spring til debat: |