Se indlæg
Nordjyder Søges Til TV-programmer
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 08:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - proev lige at laes igen - "Vi er ude på, at høre lidt om hvordan det er at leve som nordjyde i Thailand, følge de medvirkende en ganske almindelig hverdag i deres "nye" liv" Det er da til at forstaa - en ganske almindelig hverdag - saa hvad brokker du dig over ? Jeg synes, det er nemt at forstå. Men der er en del herinde, der åbenbart mener, at en ganske almindelig hverdag for danskere i Thailand er at hænge på en bar eller at have en thailandsk kone/kæreste i et slavelignende forhold, for de er helt sikre på, at det er, hvad udsendelserne vil komme til at handle om. Man farer ud med den mening og nærmest overfalder vedkommende i stedet for at læse, hvad udsendelserne vil handle om. Og dermed understøtter men den opfattelse, som nogle i Danmark kan have af dem, der flytter fast til Thailand. Det er, hvad jeg brokker mig over. Det har jeg for øvrigt skrevet tidligere i tråden, men det er åbenbart lige så svært at læse mine indlæg, som det er at læse efterlysningen. Hvis man ville prøve at undgå fordommene og gerne fjerne nogle af dem, så kunne man jo have hjulpet i stedet. Hvis man ikke selv havde lyst til at stille op, så kunne man have hjulpet med gode råd om emner, som det ville være godt at få med i udsendelserne, men som man ikke kan være sikker på, at dem, som producenten finder, vil nævne af sig selv. Fx problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring. @Kim Ludvigsen - saa jeg har forstaaet hensigten og det staar ogsaa klart og tydeligt i traadstarters indlaeg: en ganske almindelig hverdag og saa beskylder du medlemmer her paa Portalen at vi ikke forstaar noget som helst. Det er det jeg refererer til. Saa kan man saa diskutere hvad er "en ganske almindelig hverdag" for en farang i Thailand ? Jeg har da givet nogle eksempler som paa ingen maade har noget med mig personligt at goere eftersom jeg lever hvad man vil kalde for et "ganske normalt liv". En ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde i Thailand adskiller sig vel ikke meget fra en ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde bosiddende i Vendsyssel vil jeg mene. Dog er der vejret til forskel men igen saa afhaenger det ogsaa hvilken kategori personerne tilhoerer. Bosiddende danskere i Thailand kan splittes op i flere kategorier (er sikkert ikke komplet): 1. Pensionister (FP og Pensionister) 2. Personer som ikke er pensionister men som er velhavende og over 50 aar gamle 3. Personer som har egen virksomhed i Thailand 4. Personer som arbejder for en thailandsk virksomhed eller ansat som skolelaerer paa en international skole 5. Personer som er udstationeret som er her paa expatriate basis 6. Personer som bor her deltids dvs opfylder 6 maaneders kravet (180 dage) 7. Personer som snyder det danske system med daekadresse indenfor et EU land Det der kunne have interesse er punkt 3 for de har en historie at fortaelle og evt. kategori # 4. De oevrige kategorier er mindre interessante og dog - kategori # 7 vil vaere utrolig interessant, men der er nok ingen som vil staa frem. Hvad kategori # 5 angaar vil det medfoere kaempestor misundelse for en dansk seer og en medvirken i en tv udsendelse vil sikkert ogsaa indebaere en "clearance" fra arbejdsgiver. Nu tilhoerer jeg selv kategori # 1 (Pensionist) og min/vores hverdag er ganske normal og evt som den maaske ville vaere i Danmark. Jeg ved det ikke for jeg meldte mig ud af det danske system for 18 aar siden og er saa heldig at have muligheden for at slaa mig ned her. Men Kim Ludvigsen rammer et meget oemt punkt "problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring" men det er der ingen i Danmark som gider hoere paa og jeg mener at Kim Ludvigsen selv har vaeret inde paa i en anden traad "at saadan er reglerne". Nu er det ikke "nedsat" pension det er manglen paa tillaeg som pensionister i DK og indenfor EU modtager. Nu har der vaeret adskillige traade om lige netop den uretfaerdighed som pensionister i Thailand er udsat for. Der var for oevrigt en "drive" fra Danes Worldwide for et stykke tid siden for at hverve nye medlemmer og DW fik da noget input omkring "uretfaerdighederne" men ligesom Aeldre Sagen har det ikke den store interesse. Ovenfor har jeg naevnt et par muligheder for "Researcher" og det betyder vel ikke noedvendigvis at vaere en nordjyde man besoeger og hvis man nu er en rigtig researcher saa ville jeg have slaaet op paa http://www.dancha... Som nogle andre medlemmer har vaeret inde paa saa er der koldt i Danmark og varmt i Thailand og det kunne vaere det som traadstarter oensker at bytte ud for en uge eller to. Naa men det var en lille Opus fra min side. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/12-2016 08:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Godt indlæg, tak hugoboerge.. Jeg synes det er utåleligt med en "keyboard ekspert" som Kim, at han skal blande sig i denne debat, det handler jo slet ikke om folk som ham, "hverdagen i Thailand" kender han sgu da ikke, turisten.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/12-2016 08:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: En ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde i Thailand adskiller sig vel ikke meget fra en ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde bosiddende i Vendsyssel vil jeg mene. Dog er der vejret til forskel men igen saa afhaenger det ogsaa hvilken kategori personerne tilhoerer. Netop! Så hvor i alverden begynde på alt det andet pjat - både du og andre. hugoboerge skrev: Men Kim Ludvigsen rammer et meget oemt punkt "problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring" men det er der ingen i Danmark som gider hoere paa og jeg mener at Kim Ludvigsen selv har vaeret inde paa i en anden traad "at saadan er reglerne". Nu er det ikke "nedsat" pension det er manglen paa tillaeg som pensionister i DK og indenfor EU modtager. Nu har der vaeret adskillige traade om lige netop den uretfaerdighed som pensionister i Thailand er udsat for. Nu er der jo ligesom lidt forskel på, hvor mange der læser en tråd herinde, og hvor mange som ser en TV-udsendelse. Desuden behøvede oplysningen ikke kun at være for at protestere over, at det er sådan. Det er derimod en vigtig brugeroplysning, hvis nogle seere sidder og får lyst til også at flytte. Mindre pension og forsikring er nogle af de ting, de skal være opmærksomme på. hugoboerge skrev: Ovenfor har jeg naevnt et par muligheder for "Researcher" og det betyder vel ikke noedvendigvis at vaere en nordjyde man besoeger og hvis man nu er en rigtig researcher saa ville jeg have slaaet op paa Nu er det jo en nordjysk TV-kanal, og så er det naturligt at søge efter en nordjyde - ellers kunne de jo bare have fundet en svensker eller en russer. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 09:43
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: En ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde i Thailand adskiller sig vel ikke meget fra en ganske "almindelig hverdag" for en nordjyde bosiddende i Vendsyssel vil jeg mene. Dog er der vejret til forskel men igen saa afhaenger det ogsaa hvilken kategori personerne tilhoerer. Netop! Så hvor i alverden begynde på alt det andet pjat - både du og andre. hugoboerge skrev: Men Kim Ludvigsen rammer et meget oemt punkt "problemer med nedsat pension og vigtigheden af en sundhedsforsikring" men det er der ingen i Danmark som gider hoere paa og jeg mener at Kim Ludvigsen selv har vaeret inde paa i en anden traad "at saadan er reglerne". Nu er det ikke "nedsat" pension det er manglen paa tillaeg som pensionister i DK og indenfor EU modtager. Nu har der vaeret adskillige traade om lige netop den uretfaerdighed som pensionister i Thailand er udsat for. Nu er der jo ligesom lidt forskel på, hvor mange der læser en tråd herinde, og hvor mange som ser en TV-udsendelse. Desuden behøvede oplysningen ikke kun at være for at protestere over, at det er sådan. Det er derimod en vigtig brugeroplysning, hvis nogle seere sidder og får lyst til også at flytte. Mindre pension og forsikring er nogle af de ting, de skal være opmærksomme på. hugoboerge skrev: Ovenfor har jeg naevnt et par muligheder for "Researcher" og det betyder vel ikke noedvendigvis at vaere en nordjyde man besoeger og hvis man nu er en rigtig researcher saa ville jeg have slaaet op paa Nu er det jo en nordjysk TV-kanal, og så er det naturligt at søge efter en nordjyde - ellers kunne de jo bare have fundet en svensker eller en russer. @Kim Ludvigsen - det var dig selv som startede med at medlemmerne her forstod intet af traadstarters indlaeg (du og mange andre i denne tråd har ikke forstået teksten) og det har jeg jo netop modbevist eftersom traadstarter skriver "en ganske almindelig hverdag" og Kim Ludvigsen det burde selv du forstaa ? Enten kan du ikke eller vil ikke. Med hensyn til "forbrugeroplysning" jamen saa vil jeg forvente at folk som oensker at flytte udenlands selv laver en undersoegelse om de muligheder som findes. Desvaerre er det saaledes at BorgerService giver forkerte informationer paa deres website bl.a. hvor meget man kan forvente at modtage i pension. Deres website tager ikke hensyn til at en kommende pensionist kunne paataenke sig at bosaette sig i udlandet og hvor henne - indenfor EU eller udenfor EU og det goer en forskel. BorgerServices website henvender sig kun til personer bosat i Danmark og det er for daarligt. Heldigvis er der diverse Facebook sider der henvender sig til danskere som oensker gode raad og vejledning. Nu er det jo en nordjysk TV-kanal, og så er det naturligt at søge efter en nordjyde - ellers kunne de jo bare have fundet en svensker eller en russer. Det er det rene vaas du skriver Kim Ludvigsen det burde selv du kunne indse. I mit indlaeg delte jeg folk op i 7 kategorier og hvor er muligheden for at finde en nordjyde iblandt dem ? maaske i kategori 7 ? Som JohnBKK saa rigtigt skriver saa er du Kim Ludvigsen en ganske almindelig turist uden kendskab til dagligdagen for en fastbosiddende dansker. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/12-2016 10:37
|
hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - det var dig selv som startede med at medlemmerne her forstod intet af traadstarters indlaeg (du og mange andre i denne tråd har ikke forstået teksten) og det har jeg jo netop modbevist eftersom traadstarter skriver "en ganske almindelig hverdag" og Kim Ludvigsen det burde selv du forstaa ? Ikke alle medlemmerne - nogle af dem, heriblandt dig. Og det nytter ikke noget, at du citerer den oprindelige efterlysning og nu er lidt mere åben for, hvad en hverdag for almindelige tilflyttere indebærer. Du startede med værtshus i Pattaya, go go-barer og thai-kone. Resultatet af denne tråd er, at Researcher er skræmt væk, og har fået et dårligt indtryk af danskere bosat i Thailand. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis man nu overvejer en anden vinkel på udsendelserne - fordi det jo åbenbart er sådan danskere lever i Thailand at dømme efter jeres indlæg. hugoboerge skrev: Med hensyn til "forbrugeroplysning" jamen saa vil jeg forvente at folk som oensker at flytte udenlands selv laver en undersoegelse om de muligheder som findes. Du mener vel ikke, at kan skal lade være med at servere relevante oplysninger på TV, fordi seerne jo selv kan finde dem på nettet? Forbrugeroplysning er en meget vigtig del af formidling i medierne. hugoboerge skrev: Desvaerre er det saaledes at BorgerService giver forkerte informationer paa deres website bl.a. hvor meget man kan forvente at modtage i pension. Hvilket jo så er en endnu større grund til at få det med i en TV-udsendelse. hugoboerge skrev: Nu er det jo en nordjysk TV-kanal, og så er det naturligt at søge efter en nordjyde - ellers kunne de jo bare have fundet en svensker eller en russer. Det er det rene vaas du skriver Kim Ludvigsen det burde selv du kunne indse. I mit indlaeg delte jeg folk op i 7 kategorier og hvor er muligheden for at finde en nordjyde iblandt dem ? maaske i kategori 7? Selvfølgelig er det ikke vås. Du har ikke forstand på journalistik og medier. For en lokal TV-station er det lokale islæt meget vigtigt, ellers kan seerne jo lige så godt klikke over på DR eller TV2. Hvis du læste lokalaviser, da du boede i Danmark, ville du også have lagt mærke til, at Farum lokalavis ikke skrev så meget om, hvad der skete i Hjørring eller København. Man bringer lokalt stof til lokale læsere/seere. Med hensyn til dine kategorier, så har man selv valgt en vinkel, som er den man synes, er mest relevant for TV-stationens seere. Men du kunne jo have foreslået andre vinkler, mens Researcher stadig læste med. Så kunne du måske have fået en forklaring på, hvorfor de ikke var så relevante til de pågældende udsendelser. Vedkommende fortalte dog sådan set, hvorfor din kategori 7 ikke er interessant - man ville ikke lave negative udsendelser. Jeg forstår for øvrigt slet ikke, hvorfor du mener, at punkt 7 er interessant, når nu du og andre er så meget imod, at man laver noget negativt om danskere i Thailand. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 11:19
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim Ludvigsen - det var dig selv som startede med at medlemmerne her forstod intet af traadstarters indlaeg (du og mange andre i denne tråd har ikke forstået teksten) og det har jeg jo netop modbevist eftersom traadstarter skriver "en ganske almindelig hverdag" og Kim Ludvigsen det burde selv du forstaa ? Ikke alle medlemmerne - nogle af dem, heriblandt dig. Og det nytter ikke noget, at du citerer den oprindelige efterlysning og nu er lidt mere åben for, hvad en hverdag for almindelige tilflyttere indebærer. Du startede med værtshus i Pattaya, go go-barer og thai-kone. Resultatet af denne tråd er, at Researcher er skræmt væk, og har fået et dårligt indtryk af danskere bosat i Thailand. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis man nu overvejer en anden vinkel på udsendelserne - fordi det jo åbenbart er sådan danskere lever i Thailand at dømme efter jeres indlæg. hugoboerge skrev: Med hensyn til "forbrugeroplysning" jamen saa vil jeg forvente at folk som oensker at flytte udenlands selv laver en undersoegelse om de muligheder som findes. Du mener vel ikke, at kan skal lade være med at servere relevante oplysninger på TV, fordi seerne jo selv kan finde dem på nettet? Forbrugeroplysning er en meget vigtig del af formidling i medierne. hugoboerge skrev: Desvaerre er det saaledes at BorgerService giver forkerte informationer paa deres website bl.a. hvor meget man kan forvente at modtage i pension. Hvilket jo så er en endnu større grund til at få det med i en TV-udsendelse. hugoboerge skrev: Nu er det jo en nordjysk TV-kanal, og så er det naturligt at søge efter en nordjyde - ellers kunne de jo bare have fundet en svensker eller en russer. Det er det rene vaas du skriver Kim Ludvigsen det burde selv du kunne indse. I mit indlaeg delte jeg folk op i 7 kategorier og hvor er muligheden for at finde en nordjyde iblandt dem ? maaske i kategori 7? Selvfølgelig er det ikke vås. Du har ikke forstand på journalistik og medier. For en lokal TV-station er det lokale islæt meget vigtigt, ellers kan seerne jo lige så godt klikke over på DR eller TV2. Hvis du læste lokalaviser, da du boede i Danmark, ville du også have lagt mærke til, at Farum lokalavis ikke skrev så meget om, hvad der skete i Hjørring eller København. Man bringer lokalt stof til lokale læsere/seere. Med hensyn til dine kategorier, så har man selv valgt en vinkel, som er den man synes, er mest relevant for TV-stationens seere. Men du kunne jo have foreslået andre vinkler, mens Researcher stadig læste med. Så kunne du måske have fået en forklaring på, hvorfor de ikke var så relevante til de pågældende udsendelser. Vedkommende fortalte dog sådan set, hvorfor din kategori 7 ikke er interessant - man ville ikke lave negative udsendelser. Jeg forstår for øvrigt slet ikke, hvorfor du mener, at punkt 7 er interessant, når nu du og andre er så meget imod, at man laver noget negativt om danskere i Thailand. Beklager Kim Ludvigsen - du fatter aabenbart intet og alligevel beskylder du medlemmer her for ikke forstaa traadstarters indlaeg. Soergeligt. Nu har traadstarter ikke naevnt nogen kategori overhovedet eller hvad der er relevant for tv stationens seere. Man naevner blot "dagligdagen for en nordjyde" og jeg har saa hjulpet tv stationen lidt paa vej med en opsplitning. Vedkommende fortalte dog sådan set, hvorfor din kategori 7 ikke er interessant - man ville ikke lave negative udsendelser. Det mener jeg ikke at "vedkommende" har naevnt men kategori # 7 er da den mest interessante hvis man kan stoeve dem op for Udbetaling Danmark kunne aabenbart ikke med deres initiativ i sin tid. Jeg har paa intet tidspunkt naevnt at jeg er imod at man viser/naevner noget negativt. Den maa staa for din egen regning. Man skal vise tingene som de er og vaere realistisk. Nu bliver jeg ogsaa beskyldt for ikke at have forstand paa journalistik og medier. Foerst beskyldt for ikke at kunne laese et indlaeg og nu dette. Hvad kender du selv til journalistik Kim Ludvigsen ? For nu at slutte af - Kim Ludvigsen du kender intet som helst til hvordan det er at vaere fastboende i Thailand eller evt andre lande. Jeg har lidt erfaring eftersom foerste gang jeg var fastboende i Thailand var saadan ca. 50 aar siden og sidenhen hentet erfaring fra andre lande. Hvad medier angaar har jeg indenfor mit arbejdsfelt haft med medier at goere saa som press releases for at vaere 100% sikker paa at det der blev skrevet ogsaa var korrekt. Men jeg og andre medlemmer har endnu ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke har forstaaet i traadstarters indlaeg. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 16/12-2016 11:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
HB... en god og saglig debat du skriver! Bare så pisseærgerligt at det er mod en en halv-svensker som intet ved om Nord Jylland eller Thailand |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/12-2016 12:07
|
hugoboerge skrev: Nu har traadstarter ikke naevnt nogen kategori overhovedet eller hvad der er relevant for tv stationens seere. Man naevner blot "dagligdagen for en nordjyde". Jo, Researcher har beskrevet det, du har bare ikke forstået det. Sikkert fordi du har boet i Thailand i 50 år og ikke længere kender noget til almindelige danskere (for at bruge dit eget argument den modsatte vej). hugoboerge skrev: Det mener jeg ikke at "vedkommende" har naevnt men kategori # 7 er da den mest interessante ... Jo, og jeg påpegede også, hvordan Researcher nævnte det. Du forstår det bare ikke. hugoboerge skrev: Nu bliver jeg ogsaa beskyldt for ikke at have forstand paa journalistik og medier. Foerst beskyldt for ikke at kunne laese et indlaeg og nu dette. Hvad kender du selv til journalistik Kim Ludvigsen ? Tja, jeg har da skrevet fast for Politiken som journalist. hugoboerge skrev: Men jeg og andre medlemmer har endnu ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke har forstaaet i traadstarters indlaeg. Jo, gentagne gange. Men det siver ligesom ikke rigtigt ind. Så jeg opgiver. Du er velkommen til at læse tilbage i tråden. På siddende mås kan jeg huske, at jeg har fortalt det mindst tre gange. Jeg har endda påpeget, hvad det helt præcist er, I ikke har forstået, og hvilket indtryk I har efterladt. Prøv at spørge dig selv, hvorfor Researcher forsvandt igen - nok ikke fordi vedkommende blev overvældet af jeres viden og imødekommenhed. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 16/12-2016 12:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Nu har traadstarter ikke naevnt nogen kategori overhovedet eller hvad der er relevant for tv stationens seere. Man naevner blot "dagligdagen for en nordjyde". Jo, Researcher har beskrevet det, du har bare ikke forstået det. Sikkert fordi du har boet i Thailand i 50 år og ikke længere kender noget til almindelige danskere (for at bruge dit eget argument den modsatte vej). hugoboerge skrev: Det mener jeg ikke at "vedkommende" har naevnt men kategori # 7 er da den mest interessante ... Jo, og jeg påpegede også, hvordan Researcher nævnte det. Du forstår det bare ikke. hugoboerge skrev: Nu bliver jeg ogsaa beskyldt for ikke at have forstand paa journalistik og medier. Foerst beskyldt for ikke at kunne laese et indlaeg og nu dette. Hvad kender du selv til journalistik Kim Ludvigsen ? Tja, jeg har da skrevet fast for Politiken som journalist. hugoboerge skrev: Men jeg og andre medlemmer har endnu ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke har forstaaet i traadstarters indlaeg. Jo, gentagne gange. Men det siver ligesom ikke rigtigt ind. Så jeg opgiver. Du er velkommen til at læse tilbage i tråden. På siddende mås kan jeg huske, at jeg har fortalt det mindst tre gange. Jeg har endda påpeget, hvad det helt præcist er, I ikke har forstået, og hvilket indtryk I har efterladt. Prøv at spørge dig selv, hvorfor Researcher forsvandt igen - nok ikke fordi vedkommende blev overvældet af jeres viden og imødekommenhed. Hvor dum har du lov til at være??? Du blir ved med dit uvidende bavl, forholder dig ikke til hvad der rent faktisk er skrevet eller spurgt om. Og så er du ovenikøbet så ubehøvlet at fortsætte dit korstog i så nedsættende vendinger, at jeg ikke fatter hvordan Webmoster gider ha dig her på siden!!!! Fandme en skændsel mod almindelige fastboende danskere i thailand at vi skal blive ved med at se på det pladder fra den tumpe! Og Webmoster, du kyler mig bare ud igen, igen,ien, hvis dette virkelig er stilen du ønsker for Thailandsportalen! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 12:54
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Nu har traadstarter ikke naevnt nogen kategori overhovedet eller hvad der er relevant for tv stationens seere. Man naevner blot "dagligdagen for en nordjyde". Jo, Researcher har beskrevet det, du har bare ikke forstået det. Sikkert fordi du har boet i Thailand i 50 år og ikke længere kender noget til almindelige danskere (for at bruge dit eget argument den modsatte vej). hugoboerge skrev: Det mener jeg ikke at "vedkommende" har naevnt men kategori # 7 er da den mest interessante ... Jo, og jeg påpegede også, hvordan Researcher nævnte det. Du forstår det bare ikke. hugoboerge skrev: Nu bliver jeg ogsaa beskyldt for ikke at have forstand paa journalistik og medier. Foerst beskyldt for ikke at kunne laese et indlaeg og nu dette. Hvad kender du selv til journalistik Kim Ludvigsen ? Tja, jeg har da skrevet fast for Politiken som journalist. hugoboerge skrev: Men jeg og andre medlemmer har endnu ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke har forstaaet i traadstarters indlaeg. Jo, gentagne gange. Men det siver ligesom ikke rigtigt ind. Så jeg opgiver. Du er velkommen til at læse tilbage i tråden. På siddende mås kan jeg huske, at jeg har fortalt det mindst tre gange. Jeg har endda påpeget, hvad det helt præcist er, I ikke har forstået, og hvilket indtryk I har efterladt. Prøv at spørge dig selv, hvorfor Researcher forsvandt igen - nok ikke fordi vedkommende blev overvældet af jeres viden og imødekommenhed. Nu er jeg i den heldige situation at jeg kan laese hvad traadstarter skrev men journalister har aabenbart en tendens med at forvanske hvad der bliver skrevet og det er maaske hvad Kim Ludvigsen laerte paa Politiken ? Traadstarter naevner EEN kategori - nordjyder - som er delt op i 2 dvs enkelt person og familie og jeg har saa vaeret saa venlig at splitte det op i 7 kategorier og der kan sikkert tilfoejes et par stykker mere. Sikkert fordi du har boet i Thailand i 50 år og ikke længere kender noget til almindelige danskere Kim Ludvigsen - som en erfaren journalist paa Politiken formodes det at du ogsaa kan laese hvad der skrives. Har jeg paa noget tidspunkt naevnt at jeg har boet i Thailand i 50 aar ? Nej det har jeg ikke. Jeg spurgte: Men jeg og andre medlemmer har endnu ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke har forstaaet i traadstarters indlaeg. Kim Ludvigsen svarede: Jo, gentagne gange. Men det siver ligesom ikke rigtigt ind. Vi har stadigvaek ikke faaet svar paa hvad det er vi ikke forstaar !!! |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/12-2016 13:03
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Asian Farmer skrev: Hvor dum har du lov til at være??? Du blir ved med dit uvidende bavl, forholder dig ikke til hvad der rent faktisk er skrevet eller spurgt om. Og så er du ovenikøbet så ubehøvlet at fortsætte dit korstog i så nedsættende vendinger, at jeg ikke fatter hvordan Webmoster gider ha dig her på siden!!!! Fandme en skændsel mod almindelige fastboende danskere i thailand at vi skal blive ved med at se på det pladder fra den tumpe! Og Webmoster, du kyler mig bare ud igen, igen,ien, hvis dette virkelig er stilen du ønsker for Thailandsportalen! En lille pause er hermed uddelt. Ikke lang tid siden jeg opfordrede dig til at debattere i en ordenlig tone herinde (indlæg 91). Vær gerne uenig, men vær det på en ordentlig facon. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 13:17
|
@Asian Farmer og @JohnBKK - jeg takker for de positive ord. @Kim Ludvigsen - maaske du skulle soege paa You Tube og se de "forfaerdelige" tv udsendelser som paa ingen maade giver et indblik i hvordan en almindelig dansker lever sit liv i Thailand. I udsendelserne vil du se bar ejere som sidder og praler omkring deres liv i Pattaya osv osv. Bortset fra at de ikke kan eje en bar men den er i konens navn saa konen passer baren og luderne mens husboenderne sidder og drikker bajere og det er desvaerre det billede som ryger ind paa skaermen i DK. Det goer det heller ikke bedre at Bubber tager til Pattaya for at hyre en luder som han alligevel ikke goer noget ved eller goer han ? Det vides ikke med bestemthed. Saa er der udsendelserne med de to tanter Bjerrehuus/Thisted som er en ren disaster men tanterne har mig bekendt ogsaa lavet udsendelser om danske kvinder som tager til Kenya for at faa noget sort p.. Kim Ludvigsen - du kommer med diverse paastande om at medlemerne her ikke forstaar en dyt, men det virker som om det er den anden vej rundt. Jeg har paa et tidligere tidspunkt sendt dig en invitation for bl.a. at faa en god frokost (den bedste Tom Yam Goong i verden) plus muligheden for at vi kan diskutere "verdenssituationen" i al almindelighed, men det afslog du fordi du havde travlt med at komme direkte til Pattaya. Nu er det snart jul og i den forbindelse vil jeg anbefale den efter min mening bedste jule film og det er "National Lampoons Christmas Vacation" med Chevy Chase. Jeg har sendt en PB til traadstarter om lige at kigge en gang mere bl.a. omkring at checke via Det Danske Handelskammer. @Webmaster - til glaede for medlemmerne og for Kim Ludvigsen i saerdeleshed vil det vaere muligt at lave links til de "forfaerdelige" tv udsendelser som har vaeret igennem tiderne ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/12-2016 13:56
|
hugoboerge skrev: Jeg har paa et tidligere tidspunkt sendt dig en invitation for bl.a. at faa en god frokost (den bedste Tom Yam Goong i verden) plus muligheden for at vi kan diskutere "verdenssituationen" i al almindelighed, men det afslog du fordi du havde travlt med at komme direkte til Pattaya. Nej, det er ikke sandt. Selvom jeg ikke har set de pågældende TV-udsendelser, så har jeg skam læst om dem herinde og ikke mindst jeres reaktioner på dem. Og netop derfor virker det ekstra dumt, at man reagerer som man gør. I bekræfter blot fordommene som andre har fået gennem de udsendelser i stedet for at tage chancen til at få vist en anden side af tilværelsen i Thailand. Jeg læste forkert med hensyn til de 50 år i Thailand, men det ændrer ikke ret meget på argumentet. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/12-2016 14:29
|
Indlægget er slettet, gider ikke ævle løs med den klovn. Skod journalist.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2016 16:12
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Jeg har paa et tidligere tidspunkt sendt dig en invitation for bl.a. at faa en god frokost (den bedste Tom Yam Goong i verden) plus muligheden for at vi kan diskutere "verdenssituationen" i al almindelighed, men det afslog du fordi du havde travlt med at komme direkte til Pattaya. Nej, det er ikke sandt. Selvom jeg ikke har set de pågældende TV-udsendelser, så har jeg skam læst om dem herinde og ikke mindst jeres reaktioner på dem. Og netop derfor virker det ekstra dumt, at man reagerer som man gør. I bekræfter blot fordommene som andre har fået gennem de udsendelser i stedet for at tage chancen til at få vist en anden side af tilværelsen i Thailand. Jeg læste forkert med hensyn til de 50 år i Thailand, men det ændrer ikke ret meget på argumentet. Nej, det er ikke sandt. Det er skam rigtigt Kim Ludvigsen men nu er det et par aar siden saa det er maaske roeget i din glemmebog. Faktisk var det den 17.06.2014 du svarede. Skidt vaere med det. Invitationen staar stadigvaek ved magt. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/12-2016 16:18
|
hugoboerge skrev: Faktisk var det den 17.06.2014 du svarede. Skidt vaere med det. Invitationen staar stadigvaek ved magt. Det kunne have været rart med et link. Hvis jeg har brugt den undskyldning, så har det været en diplomatisk nødløgn i stedet for at sige, at jeg ikke havde lyst til at møde dig på grund af dine holdninger til demokrati. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 16/12-2016 17:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Kim Ludvigsen du er død kedelig. Gaaab man
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/12-2016 17:54
|
Jeg er bare træt af den klovn, minder mig om Gammelkloge Dukse Lars i min 5. kl. - han var sgu´ træls, han gik med knickers og skotsternede strømper, og lugtede af pis og gammel madpakke. - og så ville han altid, altid, altid ha´det sidste ord.. men det fik han ikke, han fik tæsk i det lange frikvarter! |
|
|
M and M |
Lagt på d. 16/12-2016 18:05
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Diplomatisk nødløgn Troede faktiskt det var politikere der brugte den slags latrin Jomfruelige & ædruelige journalister har måske en anden moral Den var ikke særlig smart Kim : Demokratiske holdning Når katten er ude - leger musene på bordet
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/12-2016 19:39
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: @Webmaster - til glaede for medlemmerne og for Kim Ludvigsen i saerdeleshed vil det vaere muligt at lave links til de "forfaerdelige" tv udsendelser som har vaeret igennem tiderne ? Uha.... Hmm, der ligger videoer rundt omkring på siden. Man kan evt. prøve at kigge følgende steder: - Videoer - Video - Videoer, udsendelser og TV-indslag. Håber det kan hjælpe lidt på vej. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |