Se indlæg
 Udskriv debat
steming på DTW
Kimpil
Bare fordi man ikke er hjemme et par timer er der straks ballade Smile

Rolan i mine øjne var det dig der startede hele balladen med dette indlæg:
med hensyn til stemning på dtv syntes jeg her på det siste at visse medlemmer støtter meget op om hinanden
denne gruppe omtaler sig som søndags skolen
og bor i thailand (heldige asener )

grunden til at de støtter op om hinanden er jo nok at de ikke har så mange danskere om sig og det er jo selvfølgelig forståeligt at de så gør det det gør man også som montør

men en del af denne gruppe er meget på her på dtv og fylder meget i debaterne hvad der ikke gør noget .men det for folk til måske at lade være med at skrive hvis man føler at man for mange modsvar

og det er måske også grunden til at der er forsvundet en del fra siden på det siste
ja nu er der jo nok nogen som bliver mopset men det er der jo ikke noget at gøre ved

Jeg kan da godt forstå at nogle føler sig stødt, og i mine øjne er det tydeligt du insinuerer at Søndagsskolen vil have magten på DTW og de skræmmer andre brugere væk.

Skal vi nu ikke forsøge at komme videre og tænke konstruktivt
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
Robert Kronberg
Kun skrev:
Kronborg

Det er måske lige det du gør nu, som Rolan protesterer imod, fylder trådene med nonsens.

Du har også nogle gode indlæg, men venligst begræns inlæg af denne slags, det er jo ikke en konkuranse om hvem der kan skrive flest indlæg.
Du har været her ca. 1 år og har skrevet over 800 inlæg

mvh. kun

Jo tak, for påmindelsen.

Jeg skal bede regnskabsafdelingen sende en regning snarest.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Kun
Det er lige netop det der gør dig til en useriøs debbatør, når nogen siger dig imod slår du over i pjat eller kalder folk for svin, beskylder medlemmerne for at have falske e-mail osv.

At jeg ikke har skrevet indlæg betyder vel ikke at jeg skal være tavs for altid. der er over 1200 medlemmer, og hvor mange skriver jævnligt.

På Kronborgs opfordring kan jeg oplyse at jeg er 57 år og Thaigift, vi har lige holt sølvbryllup, har boet 12 år i Thailand. Min bopæl fortiden er Zurich, Schweiz hvor jeg arbejder.
Håber det tilfredsstiller din nysgerrighed

mvh kun
Redigeret af Kun d. 19/02-2006 19:33

Ki Nuk
Kun, glem det, drop ham, han har et meget ringe syn på andre mennesker....
Hej yam yam,

yam yam skrev:
Hej Rolan

Ja jeg skal da også lige inkassere en klaphat
For jeg vil da gi dig ret i at dem i bangkok er utroligt dominerende herinde, ja sådan ser det ud.
Jeg skriver ikke herinde normalt, fordi jeg vil ikke hamres ned af dem, men ville lige gi dig ret.
yam yam

Velkommen til dig.

Der er ingen i "Bangkok", der hamrer andre ned. Men det er korrekt, at der stadig er en masse smågøende herreløse hunde på DTW, som prøver at piske en ophidset stemning op. Og i Bangkok er det sædvane at sparke en gadehund bag i, hvis den ikke kan opføre sig ordentlig.

Bangkok kan måske dominere, da Dansk-Thai relationen og thailandske problemer hører til vor dagligdag. Hvis man derimod sidder i DK med en Thai-partner, er det min egen erfaring, at Dansk-Thai relationen mest er et problem under processen med at få en eventuel opholdstilladelse/FS.

Og jo, jeg ved fra mange andre, at de ikke skriver her. Jeg får også tit emails fra andre brugere, hvor jeg får den fornemmelse, at de ikke gider at hamres ned, som du selv nævner.

Ideen med den her tråd er så at finde ud af at bringe DTW på ret køl. Ideen er ikke at pege fingere ad "Bangkok", Søndagskolen, "København" eller gadehundene.

Efter min opfattelse er det nemt at få DTW på ret køl. Det store problemet er ikke, om man holder sig til emnet. Om "Bangkok" dominerer. Om der er et kodex eller ej.

Problemet er, at der til stadighed er brugere, som taler grimt til eller om andre brugere. Det er mig fuldstændigt uforståeligt, at mennesker, der ønsker respekt fra andre, kan have så grim en mund, og at de ikke engang selv kan se det.

Og jeg undrer mig over, om de også taler sådan til deres omgangskreds. Men hvis de også har så grim en mund i den virkelige verden, så er det vist godt, at de har en Thai-kone, der ikke helt forstår det.

Og så kan man tænke i sit stille sind, om nogen dansk kvinde gad have sådan en mand... tja...

Helt ærligt, kunne det ikke være en ide, hvis alle lige tænkte over, om man ville sige sådan og sådan til et andet menneske i den virkelig verden, inden man klikker "Gem svar"?

En passus fra Kronbergs hånd; tidligere i tråden.... Den siger vel det hele..... Og når så medlemmer farer i flindt over at blive sammenlignet med små hunde, kommer der elegante kommentarer "det var kun en metafor" .... En elegant bortforklaring på noget der blev skrevet som et udtryk for ringeagt for andre DTW medlemmer... Men det blev skrevet....

Stemning på DTW ???? Hvor ??? Den er nok noget formørket efterhånden, og jeg må indrømme, at jeg nu selv bidrager med formørkelsen Sad

"et lille smågøende gadekryds"

Lars

rolan
til kimpil
forklar mig lige hvor der står at

du insinuerer at Søndagsskolen vil have magten på DTW

Kimpil
rolan

Jeg tillader mig at svare dig i en PB, da jeg synes vi er nået så langt ud i denne tråd at jeg ikke kan forsvare at gå længere.
Vil dog lige sige at udsagnet er min personlige fortolkning af dine indlæg, som jeg også skriver. Og tolkningen er jo derfor særdeles subjektiv

Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
Frank
Hej alle

Er jeg den eneste der synes, at indlæggene på dtw efterhånden kun handler om, hvordan vi skriver til hinanden, men praktisk talt intet har med dansk-thailandske relationer at gøre?

Jeg har helt sikkert selv bidraget, men nu er det sgu' da ved at blive for meget.

Jeg opfordrer til, at vi frem over går efter bolden i stedet for manden!

Jeg vil fremover forsøge at dømme [img]http://www.kalasin.dk/images/smiley/n90.gif[/img] is not a valid Image., når det sker!

mvh
Frank
Nu selvbestaltet dommer på deltid.

NB: Hvis jeg fuldfører min mission, så vil jeg nå 1.000 indlæg før KronbergGrin.
Redigeret af Frank d. 19/02-2006 22:05

thaikurt1
Hej clydehaumann

Jeg vil godt vide hvor der staa i mit indlag :

Saa kommer der beskyldninger om at jeg udnytter min ordstyrer stilling.

Jeg har paa ingen maade skrevet det du her hentyder til , men at det er svaert at se om du skriver som ordstyrer eller som privat person.
Redigeret af thaikurt1 d. 20/02-2006 03:34
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Suk Rak Ning
Jeg er Søndagsskole-elev og bor i Bkk, hvis der er nogen der har ondt i røven af det, så søg da for helvede læge.
Nu er jeg sq træt af at høre på jeres misundelige pis, hvis der er noget i er i tvivl om, så kom sq da for fanden med et ordentligt indlæg.

Nu er jeg sq sur over visse personers map map map !!!!!

Suk

Hvis i der brokker jer over alt og gerne vil ha' forummet ned på det plan som det var i 2005, så kan jeg glæde jer med, at i er godt på vej ! Jeg går lige ud og snakker i den store telefon, føj for satan !!!

Redigeret af Suk Rak Ning d. 20/02-2006 01:07
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ben
Jeg kommenter sjaeldent (aldrig?) i denne og lignende debatter - og fokuserer istedet paa at laese (og proeve at lave) konstruktive og brugbare indlaeg. Der er for mange der lader sig rive med af diverse provokatoerer (trolls nogle af dem). Det er svaert at lade vaere kan jeg godt se...

En tanke; jeg foretraekker at holde mig selv rimelig anonym paa internettet (ikke mit billede i avatar/foto album, ikke fulde navn Etc.). Kronberg og andre har valgt at vaere offentlige (Incl. firmanavn/tel Etc. i Kronbergs tilfaelde) og faar nu involveret alt fra bemaerkninger om hans firmaer, familie til hate-mail Etc.

Aergeligt det skal vaere saadan - men jeg foretraekker baseret paa det noget anonymitet i stedet.

Lad os proeve at opfoere os som voksne mennesker. Grin

Robert Kronberg
Hej ben,

ben skrev:
En tanke; jeg foretraekker at holde mig selv rimelig anonym paa internettet (ikke mit billede i avatar/foto album, ikke fulde navn Etc.). Kronberg og andre har valgt at vaere offentlige (Incl. firmanavn/tel Etc. i Kronbergs tilfaelde) og faar nu involveret alt fra bemaerkninger om hans firmaer, familie til hate-mail Etc.

Aergeligt det skal vaere saadan - men jeg foretraekker baseret paa det noget anonymitet i stedet.

Ja, du har ret, men jeg forstår ikke, at det skal være sådan, at vi skal "gemme" os. Tænk at det ikke er muligt at være i et fællesskab med sin rette identitet uden at blive svinet til af folk ofte uden identitet.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
high-tower
hmmm jeg har nu læst hele tråden igennem, mest for at se om der var noget konstruktivt.

Emnet er interessant - desværre går der mudderkastning i det i stedet for man konstruktivt går efter opnå en god stemning.

Ja, det er korrekt at nogle medlemmer "fylder mere" end andre ved at de skriver flere indlæg. - Men alt andet lige står det vel alle frit for hvor meget de vil/kan bidrage med.

Hele denne tråd fik mig til at tænke på en episode der skete for mange år siden mens jeg boede hjemme.

Min mor siger til min far "har du set, nu har ham idioten til vores nabo endnu engang skrevet et af sine tåbelige læserbreve i lokal avisen? - ja, det havde min far da rigtig nok...- sikke en idiot at han bliver ved".

Så kunne jeg sku ikke dy mig fra at sige at "idioten da havde mindst 2 trofaste læsere hver uge!" Grin

Det er lidt det samme her... hvis man kan hidse sig op over at nogen fylder mere end andre, så spring dog for pokker mandens indlæg over!

Hvorfor udsætte sig selv for sure opstød ved partout at skulle læse det??

Eller for den sags skyld tage ting ud af en sammenhæng blot for at piske en stemning op.

Og nej, jeg gider ikke nævne nogen navne - hvis personerne ikke selv er klar over hvornår de gør det, så er jeg alvorligt bange for at de er uden for pædagoisk rækkevidde.

Jeg håber bare vi kan respektere hinanden - om vi bor i Thailand eller DK er sagen komplet uvedkommende.

- Og så kan vi stille os selv det spørgsmål hvorfor vi vælger at skrive i en tråd, er det for at bidrage eller for at kværulere?
Redigeret af high-tower d. 20/02-2006 10:02

xxxx
Hejsa
Hold da op bare fordi man ikke har vaeret her et par dage, saa var det jo naesten en hel roman at komme igennen...Grin

High-tower har egentlig skrevet det som kan siges generelt om det...

Jeg har tidligere i en anden traad gjort opmaerksom paa nogen engang imellem ... tilsyneladende... bare kommenterer for at faa tiden til at gaa.. Det fik praecis samme medfart som Roberts ..matafor.. har faaet...
Saa nu holder jeg sikkert ogsaa med soendags klubben Grin fakta er at jeg indtil nu kun kender en af dem.. Ikke fordi jeg ikke vil omgaas andre Danskere som nogen vaelger, indroemmet jeg sorterer og verden er nu engang saadan at man ikke bliver venner med alle, kemien skal ligesom vaere der... Man skal kunne udveksle meninger, selv saa boelgerne gaar hoejt og bliver man ikke enige, naa jamen saa er det jo bare saadan og videre.. Man skal kunne sidde eller gaa en en tur og bare smaa sludre eller nogen gange bare nyde det at vaere i selskab.. Var man altid enig eller ikke toer sige sin mening, ville det da blive utrolig kedelig og en gang intetsigende pladder.
Men fravaelger man helt .. ikke Thaier.... og lever ude paa landet et eller andet sted, saa ender man sq som tumbe, ja ja skyd saa bare.. Men helt aerlig saa mener jeg det, min gode veninde Pii Joy sagde det saadan... Leif du kan kende dem, men hold dem paa afstand, ellers ender du med problemer, de er overlevere og bruger alle til raadighed staaende midler for at overleve, de kender ikke andet.... Pii joy er Thai, hele hendes familie bor her i Khoktum, men hun har valgt at have dem paa afstand...... Ja der findes undtagelser, men at det lige skulle vaere alle dem som har et familie medlem som har giftet sig med farang GrinGrin Det kan vi selvfoelgelig vaelge at tro....
Ja det sidste er maaske lidt udenfor traaden, men alligevel ikke da det ofte er medvirkende til at boelgerne gaar hoejt.....

Le-si

Frank
Thaikurt: [img]http://www.kalasin.dk/images/smiley/n90.gif[/img] is not a valid Image.

mvh
FrankGrin

thaikurt1
Hvis du tro at det hjaelpe paa stemmnig saa kan du nok regne med at du skal hvis bruge mange timer her hvis du skal laese alle de indlaeg der kommer.

God arbejdelyst Cool
Redigeret af thaikurt1 d. 20/02-2006 08:39
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

Frank
Hej Thaikurt

Jo det har du ret i. Men hvis dette personfnidder skal standses, så er der én som skal begynde. Og det ville være fint, hvis det var dig!Wink

mvh
Frank

thaikurt1
Frank jeg tro det er svaert at undgaar naar der er mange der skriver sammen.

Frank
Prøv detGrin

mvh
Frank

Novicen
Hej med jer!

Stemningen på DTW?
Jeg synes faktisk også, at den kan være ”hårdhudet” i visse tilfælde… Og i andre, helt fin!
Som nogle rigtigt skriver, kan det sikkert ikke undgås, at ”bølgerne kan gå lidt højt” en gang i mellem. Men sådan er det vel, når der diskuteres ”på livet løs”?Smile

Noget, jeg personligt, godt kan undvære er, hvis en tråd udvikler sig fra at være et seriøst spørgsmål/indlæg til en masse ”arrogante tillægsord”, som ingen, i virkeligheden, kan bruge til noget.Shock

Dem, der spørger, må respektere de svar, de får. Og dem, der svarer, må respektere spørgeren. Også selvom svaret måske er indlysende – for svareren. Under alle omstændigheder er det helt overflødigt med diverse ”tillægsord”? Hvis man synes, at en spørger eller ”medsvarer” begynder at blive irriterende… -Hvorfor så overhovedet reagere på spørgsmålet/svaret? Det kan da kun resultere i modtryk og brok?!? –Og dermed en dårlig stemning.

Det er okay at have temperament. Men det er knapt så okay, hvis man lader det få frit løb… Her er det, trods alt, ”kun” et debatforum. Forstå mig ret. Det fremmer ikke forståelsen, at få andre til, at føle sig som idioter, eller ”dårligt behandlet”, hvilket desværre sker i visse tilfælde.Shock

Lidt som bilisten, der spørger en politibetjent om han må svinge til venstre? Hvorpå betjenten svarer: ”-Gu’ må du da ej! Ka´du ikke se skiltet, idiot”?!? (Svaret kan sagtens formuleres på en anden måde, selvom resultatet bliver det samme!). Og hvor mange ville i øvrigt finde sig i sådan et svar?!?Angry

Så groft er det heldigvis ikke på DTW! Men det kan godt, i sjældne tilfælde, tangere lidt der hen ad, synes jeg.

Det må være ret vigtigt, at der er en god stemning blandt medlemmerne. Især fordi, vi alle har interesse i, at blive ”klogere på emnet”. I dette tilfælde Thailand. Det er vel også et faktum, at der er nogle, der ved mere end andre? Ellers giver det jo ingen mening, at stille spørgsmål?Wink

Ja, det var så min ”bøvs”!GrinGrinGrin

Mange hilsner til alle!
Novicen

Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

Hejsa novicen
Godt indlæg du kom med der, men på en måde kan jeg godt forstå stemningen er blevet som den er blevet. En kan tillade sig og kalde folks kone for luder og en anden bliver smidt ud af dtw for mindre, så skal det give ballade.

Spring til debat: