Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor meget i medgift(sin rot)
thaikurt1
bastian
Det kune jo ogsaa vaere andre ting der gor at en thaidame gifter saa med en farang.

Man gifte sig fordi man elsker og stor kaerlighed til den man har fundet.

Det er maaske ikke noget man bruge i fr.værk.
Redigeret af thaikurt1 d. 09/02-2006 18:13
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
KronbergTH skrev:
Bamsen,

bamsen skrev:
Kronberg
Hvordan kan du vide om folk ikke kan få en kone i danmark, syntes du ikke lige du sviner folk til nu.
Nå du påstår at de som ikke vil betale for en kone, vil ha en billig kone fordi de ikke kan finde en kone i danmark.

Du er den, der sviner folk til, men du er selv et svin, idet du påstår, at os andre køber vore koner.

Jamen kæreste Kronberg
Det kan da godt være jeg er et svin
Men jeg behøver ikke købe en kone
bamsen

clydehaumann
Vil i vaere saa venlige at tale paent til hinanden. Det kunne jo vaere der var boern der laeste over skulderen og det er ikke paent med alt det grisebasse snak.
Den Store Stygge Ordstyrer.

Ps. Er der nogen der ved om der er tilbud paa koner i naeste uge?
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Clyde
Ja der er tilbud i malaysia
Der har jeg set man får 2 for en pris
Så der kan man få billige koner
Men jeg er bange for man også får dobbelt så mange problemer
bamsenPfft

thaikurt1
Bamsen

Er du ikke et mandfolk saa skulle der jo ikke vaere saa store probleme af havde to. Grin

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
bastian
nej kurt her i fr.værk har vi kun købe damer.......

Webmaster
Så-så, der er ingen grund til at fare i totterne på hinanden selvom bølgerne kan gå lidt højt en gang imellem.

Personligt var jeg selv én af dem der stemte ja dengang vi havde en afstemning oppe omkring emnet. Jeg stemte ikke ja fordi jeg syntes det er at købe en kone, jeg stemte ikke ja fordi jeg syntes det er i orden at blive taget i rumpetten, jeg stemte ikke ja fordi pengene skal være vigtigere end kærligheden - nej, jeg stemte ja pga. traditionerne - ikke mine men deres. Dog syntes jeg at 300.000 lyder af meget, men der kan selvfølgelig være forhold der taler for sådan et beløb.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thaikurt
Nej tak
Jeg er ikke et mandfolk
Jeg aner ikke hvordan sådan en ser ud
Men 2 kvinder i huset nej tak,,,,,,det ville være alt for meget
Bamsen

Robert Kronberg
Hej,

clydehaumann skrev:
Vil i vaere saa venlige at tale paent til hinanden. Det kunne jo vaere der var boern der laeste over skulderen og det er ikke paent med alt det grisebasse snak.
Den Store Stygge Ordstyrer.

Ps. Er der nogen der ved om der er tilbud paa koner i naeste uge?

http://www.thaisd...
Cool

ellers prøv i Føtex.
Redigeret af Robert Kronberg d. 09/02-2006 18:51

http://www.danishschool.dk/thailand/
rinpoche
rinpoche skrev:
hmm, jeg tror nu nok du forstod mig, no?

Med dansk udtale bør det translitereres som sin sårt.

Men det kunne da være interessant at høre hvilken sproggruppe din udtale henvendte sig til.

rinpoche

vi venter spændt Grin

clydehaumann
DEN NAEMMESTE MAADE AT FORNAERME SIN KONE PAA ER VED AT SIGE SIN-SOT HAR NOGET MED AT KOEBE SIN KONE AT GOERE HVILKET DET IKKE HAR.

Det er helt i orden at folk har forskellige meninger, men det nytter altsaa ikke noget at mene jorden er flad for det er den ikke og bliver det heller ikke blot fordi nogen mener det. Paa samme maade er det med Sin-Sot. Det nytter ikke at mene Sin-Sot er en form for menneskehandel, for det er det ikke og bliver det heller ikke blot fordi nogen mener det.
Det kan maaske i nogens oegne ligne det og derfor faa nogen til at atge adstand fra det og dert er saa op til den enkelte, men fakta er at Sim-Sot ikke er menneskehandel.

I oevrigt vil jeg gerne bede alle om at laese indlaeg grundigt og taenke sig lift om inden de svarer paa indlaeg maaske kunne en masse kvider-kvader saa undgaaes.
Redigeret af clydehaumann d. 10/02-2006 03:04
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

xxxx
Hejsa
Ja emnet har altid givet anledning til de store boelger, men det skyldes vel foerst og fremmest at nogen har betalt for meget og paa en maade skal ha det til at se ud som om de ikke startede et aegteskab med at blive taget i roeven. Wink For det er jo alt andet lige ikke en behagelig tanke..
Andre vil bare ikke betale.. hmmmm det er jo nu engang bare en del af Thailand om vi kan lide det eller ej...
Ordet Sin Sot = Jomfru betaling.
Siger vel i sig selv det meste og saa kan folk jo selv tage stilling til om de har betalt for noget de ikke har faaet..
Nu ved jeg godt i raaber bevis det Grin men jeg toer nu godt paastaa der ikke findes 10 Thaier i dk som kom ind under foer naevnte kategori.
Saa egentlig burde der slet ikke betales nogen sin sot, men for familiens aere og lidt big face har jeg altid sagt betal hvad der svarer til hvad en thai mand skulle have betalt hvis hun var jomfru.. nemli 20 - 50.000 thb. Alt over 100.000 thb ja det kan maaske forekomme, men det er yderst sjaeldent de gifter jeg med en udlaending..
Af de THaier jeg kender her ude paa landet er der ingen der har betalt 50.000.. Vores lokale aircon rep. betalte 25.000 / hans nabo som er elektro ingenioer betalte 20.000 osv.
En pige/kvinde som bor ikke saa langt herfra 40 aar - aldrig vaeret gift - ejer 25 rai jord og saa er hun kristen sin sot 20.000 hun har den lille ulempe hun kom for sent den dag der blev uddelt skoenhed ok hun er ikke grim, men.Cool
Kar nam num = betaling for moder maelk
Det bliver ofte til at der sendes tusindvis af thb hver mdr naar farang kommer ind i billedet.. Grov udnyttelse af en mands uvidenhed, ret meget anderledes kan man vist ikke sige det.. Eller maaske misforstaaet hjaelpsomhed...
Min reservefar.. Tong Bei han er 71 aar og tro mig han kunne aldrig finde paa at spoerge sine boern om 1 thb. skal han bruge penge tager han paa arbejde, det samme gjorde Lung som desvaerre doede for ikke saa lang tid siden 70 aar.
Men jeg har ogsaa hoert et fjols paa 50 sidde og sige han var glad for at have 3 doetre for saa kunne han snart gaa paa pension.
Dermed ikke vaere sagt jeg finder det rigtigt at folk paa 70 skal klare sig selv hvis de har boern, som kan hjaelpe til.
Naar de bliver gamle / syge etc har de kun boernene at traekke paa.
Men det viser bare lidt om hvor forskelligt folk taenker....

Det er jo ikke mandens oekonomiske situation der afgoer stoerrelsen paa sin sot, men pigens situation som helhed.
Foraeldrenes status - bolig - arbejdes osv / pigens uddannelse - arbejde - jomfru - skilt - enlig mor osv.

Le-si

latour82
.
Ordet Sin Sot = Jomfru betaling.
Siger vel i sig selv det meste og saa kan folk jo selv tage stilling til om de har betalt for noget de ikke har faaet..

Det er jo ikke mandens oekonomiske situation der afgoer stoerrelsen paa sin sot, men pigens situation som helhed.
Foraeldrenes status - bolig - arbejdes osv / pigens uddannelse - arbejde - jomfru - skilt - enlig mor osv.

Le-si
[/quote]

Og så burde den potte være udeSmile

Niels

Ki Nuk
Ha... Jeg vil gerne vædde en omgang af Bamsens kone`s chillifisk på, at det emne dukker op igen...Wink Kun et spørgsmål om tid, før nogle flere "thai-begyndere" (som mig selv !) bliver præsenteret for emnet Grin

Men bortset fra det, har det været god læsning; syntes der er kommet flere sobre forklaringer på traditionen, end i nogle af de forgangne tråde... Tak for det....

mvh

LarsCool

Uha loejberg
Tror du at du kan spise min kone fisk
Vi spiser stærkt mad her
Men ja du hart ret det her emne komme jævnligt op
Og vi bliver aldrig enige om det, og det er faktisk lidt synd
for de nye som kommer og spørger at de får 50 forskellige svar
Men sådan er livet jo.....
Hyg dig og lad være med at drømme on den fisk.Grin
Ja man ved jo aldrig Pfft
fiskebamsen

paulsenp
Hej Bamse,

Det er et spørgsmål, der ikke er noget éntydigt svar på, så det er da kun godt, at også nybegyndere bliver informeret om forholdene. Jo mere information man har, jo bedre er man i stand til at drage sine egne konklusioner.
Peter

cafi
En smutter!!Sad
Redigeret af cafi d. 11/02-2006 13:25

cafi
Jeg har fulgt i jeres diskussion/skænderier diverse tråde, som har været en yderst interessant læsning, der har givet mig, den nok største dårlige samvittighed i hele mit liv.

Jeg blev gift i Bangkok oktober 2004, efter at have kendt min nuværende kone i godt et år. Vi havde talt en lille smule om sin sot, dog uden at komme rigtigt til nogen konklusion, det var ligesom et lidt for varmt emne at diskuter som nyforelskede. Så nærmede brylluppet sig, og jeg kunne mærke at spørgsmålet pressede sig mere og mere på, og da var det at jeg begyndte at argumenter for at jeg ikke ville købe, og betale for min kommende kone, - min kone blev forbavsende tavs hver gang jeg brugte det udtryk, - det forstår jeg langt bedre ud.

Vi skulle så traditionen tro mådes til et slags familie råd, hvor jeg officielt skulle bede min nuværende svigermor om jeg måtte gifte mig med hendes datter. Det var et større cirkus, når jeg skriver cirkus mener jeg faktisk at det var fantastisk spændende og sjovt. Min kones ældste søster var ligesom den overordnede forhandler, og jeg havde min kones svigerinde som tolk. Min kone og hendes moder var mere eller mindre tavse, forhandlingerne gik imellem den ældste søster, svigerinden og mig. Det foregik til tider i et ret kraftige toneleje. Da jeg så sagde til svigerinden, - at hvis jeg nu gik med til at købe min kommende kone, kunne jeg så også sælge hende, hvis jeg gik hen og blev træt af hende, hun blev helt hvid i hovedet, og sagde at det ville hun simpelthen ikke oversætte, svirgrinden arbejder i Bangkok i et ret stort internationalt firma, og derved kender lidt til en anderledes tankegang, og sagde faktisk at hun kunne egentlig godt følge min tankegang, men at den bare var meget langt vær fra den Thailandske.

Diskussionen tog så en meget positiv drejning, og vi blev alle enige om at jeg skulle slippe 400.000 som jeg ville få tilbage, dog minus de udgifter der var til højtideligheden om morgnen, og så var der jo også lige festen om aftenen, jeg må sige at jeg i dag ikke vil undvære nogen af oplevelserne, så nu skylder jeg kun min kone en eller anden form for meget stor undskyldning, for min fejlagtige fortolkning af den Thailandske sin sot.

En stor tak til alle der er kommet med konstruktive informative indlæg, der har gjort at jeg i dag her en helt anden, og meget mere positiv opfattelse af sin sot.

Carsten

jesperfrb
Hej Cafi.

Det var da rart at hører at nogen kan bruge vores råd og diskussioner til nogetGrinGrin
For der går lidt børnehave idet en gang imellemAngryAngry

Glæder mig på dine vegneWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

xxxx
Hejsa

Ja det er nok rigtig vi aldrig bliver enige Bamse, men kan vi ligesom goere det klart hvad det egentlig gaar ud paa, saa er vi jo naaet langt ik.
For os er det selvfoelgelig naerliggende at begynde at diskutere emnet / beloebet med den udkaarne, men det er faktisk helt forkert for det er hendes moder/foraeldre der skal tales med.
Og saa kan man sige at hvis alle gerne vil spille big face den dag, saa er det egentlig ogsaa lige meget hvis man bare har helt paa det rene at pengene kommer retur naar festen slutter. Eller i hvert fald en stor del af dem.
At der skal betales for festen yes det er rigtig, men de fleste Thai fester er jo skruet saadan sammen at gaesterne betaler og lidt mere end festen egentlig koster.
Da gamle lung doede her for godt 100 dage siden og alle var gaaet maette og halv fulde hjem, sad familien og toemte alle penge kuverterne, da der var trukket fra til de aktuelle udgifter var der et overskud paa 30.300,- thb..
Princippet er det samme til et Bryllup.. Ret smart system, man betaler faktisk for selv at kunne holde fest uden de store udgifter..

Le-si

Spring til debat: