Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Robert Kronberg
Manden taler usandt, og hvorfor skal han have særfordele, fordi han skriver på diverse thai-fora.

savarden skrev:

Havde dette været et konflikt råd kunne spørgsmålet være
Bjarne vil du acceptere at sagen lukkes hvis du får dine penge retur ?
Robert vil du tilbagebetale for en ydelse kunden ikke mener at have modtaget ?
Over and out og god aften derude

http://www.danishschool.dk/thailand/
ho14
Hvad er lige jeg skal stoppe.
At bede om god forretnings moral.
At bede om en anstændig etik.
At stjæle hører vist ikke til under nogle af kategorierne.
Har du ikke en Bachelor i teologi.
Så burde du vide det er uanstændig at stjæle og lyve.
Du kunne jo betale mig tilbage hvad du stjal.
du har da mit konto nummer.

Anonym Bruger
Nu er det ikke for at kaste brænde på bålet, for det brænder fint af sig selv, men forrige weekend læste jeg noget fra en forretningsdrivende i Thailand som jeg også postede her.

Han anbefalede at man husker at sætte sig i kundens sted, se tingene fra kundens vinkel da den ofte er anderledes.

Så Robert,

Ville du være kunde i dit eget firma?

Ville du være tilfreds med forløbet hvis du var i Bjarnes sko og hvilket udfald ville du være tilfreds med?

Ville du som ny kunde overveje at bruge dit eget firma, efter igen at have hørt om bøvl og efterfølgende fjendtlig kommunikation?

INGEN forretningsdrivende kan undgå utilfredse kunder, men håndteringen af disse kan være afgørende, især hvis de rent faktisk har en pointe.

farao54
Kære Robert...

Den pris du tager for dine ydelser indeholder jo også penge, der skal betales til tredje part. Disse penge ville du jo under normale forhold aldrig selv kunne stoppe i egen lomme.
Derfor vil jeg personligt anse netop disse penge som tilhørende Bjarne.
Såfremt du ikke tilbagebetaler netop dette beløb, så vil jeg gerne stille mig op i køen, der anser din forretnings etik som særdeles upassende, og jeg vil tillige tillade mig at kalde det grænsende til tyveri.
Så uagtet om Bjarne taler usandt (som du påstår) eller ej, så bør du betale manden den del af summen tilbage.
Jeg kan slet ikke forstå hvis du vil kunne se dig selv i spejlet ellers.

Mukke
Jeg ved ikke hvad der går galt med eksperten Robert, men hver gang der kommer negative bølger, klapper Robert i..

Det er måske godt for fortiden, for det har fået denne herre i fokus her på denne side mange gange og ikke altid så positivt...

Han har måske i dette tilfælde mødt sin overmand, for Bjarne skriver godt, og han finder sig ikke i svinke ærinder, hvilket da for fremtiden taler for, at Bjarne måske ikke skyder med løst krudt, men sådan er der så meget..

Man kan vel kun sige, at Robert må tage sig sammen, for i bund og grund tror jeg, han mener det godt, men Robert kan måske ikke overskue sin forretninger, specielt når man har været i lystigt lag...

Robert skal jo også tænke på, at nu kommer de store årgange, som måske ved mere end os båthorn, som kom her for mange år siden, så resultaterne kommer til at tælle ved fremtidige forretninger, så måske du skulle omstille dig til, at vi båthorn er yt, og resultat pensionisterne nu kommer til...

Måske er du ikke gearet til dette Robert, hvilket lyser ud af dine indlæg den sidste tid...

patirak
Uden at skulle gøre mig klog på hvem der har ret eller uret i denne sag, så ville jeg som virksomhedsejer blot tilbagebetale de THB 17.200 til kunden og så ellers lukke sagen der.

Det er spild af tid at holde sig til forretningsbetingelser mv. når en kunde åbenbart er så sur, at han vil bruge tid og energi på at poste indlæg her og andre steder. Det er så faktisk ligegyldig om kunden har ret eller ikke.

Som virksomhed kan man ved at tilbagebetale pengene blot sige, at kunden er blevet refunderet 100%, hvormed sagen lukkes og der ikke kan stilles tvivl om opgaven overhovedet eller arbejdet er udført eller ikke. Kunden har ikke betalt for noget - ergo kan han heller ikke klage over noget. Og hvis han fremtidig bliver ved med at klage, så stiller han kun sig selv i et dårligt lys, da han jo ikke har betalt for noget som helst.

Nogle gange er det blot bedst at bide i det sure æble, komme af med kunden og bruge tid på bedre forretninger og kunder.
Redigeret af patirak d. 24/07-2014 11:12

JesperK
patirak skrev:

Uden at skulle gøre mig klog på hvem der har ret eller uret i denne sag, så ville jeg som virksomhedsejer blot tilbagebetale de THB 17.200 til kunden og så ellers lukke sagen der.

Det er spild af tid at holde sig til forretningsbetingelser mv. når en kunde åbenbart er så sur, at han vil bruge tid og energi på at poste indlæg her og andre steder. Det er så faktisk ligegyldig om kunden har ret eller ikke.

Som virksomhed kan man ved at tilbagebetale pengene blot sige, at kunden er blevet refunderet 100%, hvormed sagen lukkes og der ikke kan stilles tvivl om opgaven overhovedet eller arbejdet er udført eller ikke. Kunden har ikke betalt for noget - ergo kan han heller ikke klage over noget.

Nogle gange er det blot bedst at bide i det sure æble, komme af med kunden og bruge tid på bedre forretninger og kunder.

Ja, nogle gang skal man tænk på sit omdømme frem for penge. Spørgsmålet er vel ikke de penge man skal tilbage betale nu og her, men dem man skal tjene i fremtiden.
Redigeret af JesperK d. 24/07-2014 11:24

buick
Jeps det er altid en balance gang om hvad som er bedst når man har umulige kunder
men jeg må dog sige hvis en kunde virkelig har pisset mig af så tager jeg hellere den dårlige omtale end at give ham ret i noget han ikke har ret i

Husk de som med det samme hopper på vognen og skriver dårligt i en tråd som denne alligevel aldrig ville være endt som en kunde hos Robert og de enkelte som så siger fra pga tråden langt opvejes af alle de som læser og høre om Roberts firma og senere benytter det.

JesperK skrev:

patirak skrev:

Som virksomhed kan man ved at tilbagebetale pengene blot sige, at kunden er blevet refunderet 100%, hvormed sagen lukkes og der ikke kan stilles tvivl om opgaven overhovedet eller arbejdet er udført eller ikke. Kunden har ikke betalt for noget - ergo kan han heller ikke klage over noget.

Ja, nogle gang skal man tænk på sit omdømme frem for penge. Spørgsmålet er vel ikke de penge man skal tilbage betale nu og her, men dem man skal tjene i fremtiden.

Bjarne
patirak skrev:

Som virksomhed kan man ved at tilbagebetale pengene blot sige, at kunden er blevet refunderet 100%, hvormed sagen lukkes og der ikke kan stilles tvivl om opgaven overhovedet eller arbejdet er udført eller ikke. Kunden har ikke betalt for noget - ergo kan han heller ikke klage over noget. Og hvis han fremtidig bliver ved med at klage, så stiller han kun sig selv i et dårligt lys, da han jo ikke har betalt for noget som helst.

Vrøvl. Så nemt er verden ikke indrettet.

Der vil naturligvis være noget at klage over, hvis en virksomhed påtager sig en opgave, men ikke udfører den. Kunden har haft en berettiget forventning om, at opgaven løses inden for en fornuftig tidsramme. Derfor vil der logisk også være berettigelse i en klage, uanset om der er betalt forud eller ej.

patirak
Bjarne skrev:

patirak skrev:

Vrøvl. Så nemt er verden ikke indrettet.

Der vil naturligvis være noget at klage over, hvis en virksomhed påtager sig en opgave, men ikke udfører den. Kunden har haft en berettiget forventning om, at opgaven løses inden for en fornuftig tidsramme. Derfor vil der logisk også være berettigelse i en klage, uanset om der er betalt forud eller ej.

Som jeg forstår det, så har kunden i dette tilfælde valgt en anden løsning/leverandør. Det er kundens eget valg at gøre det, hvis han ikke har fået den service han har forventet. Har kunden ikke penge til gode, så har han heller ikke mere at klage over.

Som forretningsdrivende, så er det umuligt at tilfredsstille alle kunder, da deres forventninger er forskellige. Dertil kommer at der faktisk findes rigtig "dårlige kunder", som gør det til en sport at gøre livet så surt som muligt for leverandører. Det kan enten være i form at urimelige klager eller manglende eller forsinket betalinger.

Jeg havde f.eks. engang en kunde som var psykisk syg (Maniodepressiv). Han formåede dagligt over en længere periode at drive os alle til vanvid, hvilket både kostede os masser af tid og penge. Det lykkedes ham endda at pudse en advokat på os, inden et familemedlem heldigvis trådte til at fik forklaret hvordan tingene egentlig hængte sammen med ham og vi endte med at få en undskyldning i stedet for en sag på halsen. Verden er ikke altid indrettet, som man tror den er!...
Redigeret af patirak d. 24/07-2014 14:42

H_Larsen
Hej

Jeg kender hverken Robert eller Bjarne, men jeg vil da gerne komme med mit syn på sagen.

Bjarne beder om at få oversat og legaliseret nogle dokumenter.

Bjarne betaler 17.200 bath til oversættelse og gebyr ifm legaliseringen.

Bjarne og Robert aftaler en eller anden form for hvornår disse dokumenter skal være oversat og legaliseret.

og som jeg forstå i tråden er det her at et af problemerne i processen opstå.

Det ender med at Bjarne beder Robert om at stoppe arbejdet, da Bjarne har mistet tilliden til Robert.

Robert sender original dokumenter tilbage til Bjarne, men Robert vil ikke betale den aftalte pris på 17.200 bath tilbage.

Hvorfor Robert ikke vil betale pengene tilbage stå lidt hen i det uvisse, da Robert ikke svare direkte, men kun at Bjarne er fuld af løgn.

I den verden jeg sidder er der masser af økonomiske tvister. Og der har både domstole og voldgifter flere gange slået fast, at man skal stadeopgøre sit arbejde og sit db.

Domstole og voldgift har så lavet en fordeling der gør at tjenesteudbyder få sine udgifter og så forskelligt hvor meget DB tjenesteudbyder få.

Personligt synes jeg det virker som at Robert er blevet tøsefornærmet og derfor holder urimelig mange bath tilbage overfor Bjarne.

Jeg synes og Robert burde forklare sig nærmere, Robert tavshed taler ikke til Robert side

mvh

H_Larsen

vandango
I skal også huske på, at når forummet vender sig mod én, kan det have et hårdt psykologisk pres.

Husker i den gang, hvor jeg i en kæmpe brandert postod noget pædofoli - lort.

Virkeligheden var at en far lige var forbi og hilse med den lille på baren.

Trods stormvejret her i gruppen, prøvede webmaster at gyde olie på vandene.

Men jeg glemmer aldrig det pres der efterfølgende lå på mig.

Når DTW's medlemmer skyder massivt løs, så kan det godt påvirke én, selvom det er et forum, og man kan slukke for computeren.

Giv parterne en chance for at lige trække vejret.

ho14
Hej
Lige et par små kommentarer.
Jeg hverken nogen speciel Brok røv eller typen der hidser sig op hurtigt.
Nej jeg lavede bare en speciefik aftale om et konkret stykke arbejde.
Når man så undlader at udføre sit arbejde i 29 dage så er det vel ok at bede om en status melding.
Eller er det unaturlig?
Det lige til dem så synes jeg er en brokrøv.
Der bliver oven i købet sat en end Deadline der hedder den 02.08.14.
Men man svarer ikke retur på dette fra piro consulting. Selv om man beder om et svar.
Så er det vel ok at bede om at arbejdet bliver udført her og nu
Eller man får sine papirer retur?
Det lige til dem synes jeg er brokrøv eller andet
Når man sender en mail om man ikke ønsker udføre arbejdet til mig.
Så er der vel ok at bede om ens papir og pengene retur.
Det lige til dem som synes er brokrøv eller andet( fx mental ustabil)
Til dem som synes man skal behandle ens kunder ordenligt.
Det ville jeg ønske jeg var blevet.
Men 33 dage uden at lave det mindste er bare for dårligt.
At man skal true for at få en status melding er latterligt.
Nej god service er at udføre sit job og give ens kunder en melding, hvis de beder om det.
Så er jeg uretfærdig? det afgør i der læser i denne tråd.

Robert Kronberg
Du taler ikke sandt. Du fordrejer bevidst sagsforløbet.

Bjarne t Jensen skrev:

Hej
Når man så undlader at udføre sit arbejde i 29 dage så er det vel ok at bede om en status melding.
Eller er det unaturlig?
Men man svarer ikke retur på dette fra piro consulting. Selv om man beder om et svar.
Det lige til dem synes jeg er brokrøv eller andet
Når man sender en mail om man ikke ønsker udføre arbejdet til mig.
Så er der vel ok at bede om ens papir og pengene retur.
Det lige til dem som synes er brokrøv eller andet( fx mental ustabil)
Til dem som synes man skal behandle ens kunder ordenligt.
Det ville jeg ønske jeg var blevet.
Men 33 dage uden at lave det mindste er bare for dårligt.
At man skal true for at få en status melding er latterligt.
Nej god service er at udføre sit job og give ens kunder en melding, hvis de beder om det.
Så er jeg uretfærdig? det afgør i der læser i denne tråd.

http://www.danishschool.dk/thailand/
ho14
Nej jeg taler ikke usandt på nogen måde.
Men nogle mennesker tror altid de kan glide af som glatte Ål
At det hidtil altid er lykkes dig at sno dig uden om kalder jeg en stor bedrift.
Godt Klaret.
Men denne gang snor du dig ikke uden om.
Du lagde dig bevidst på ryggen i 29 dage:
Jeg blev to gange fyldt med løgn om at nu var i på vej på Ambassaden med mine papirer.
Havde ikke gang anstændigheden til at give en status melding, når man beder om det.
Ål er glatte, men ikke umulige at fange.
Hvorfor skal man true dig før du svarer?
og når der bliver sat en Deadline 02.08.14 så svarer du heller ikke?
Hvorfor? fordi du har lagt på ryggen og intet gjort af dit arbejde.
Men nu strammer nettet måske lidt ind, så det er sværere at sno sig.
Kan godt være jeg ikke ser en rød reje af mine penge. Det regner jeg heller ikke med.
Men så ser andre måske i det mindste hvilken charlatan du er.
Anstændighed besidder du i hver tilfælde ikke.

GAMBIT
Robin Robert må have hårdt brug for de penge siden han for længst ikke har overført Bjarnes penge tilbage og lukket sagen.

endnu mere bekymrende er det hvis man i udlandet ikke kan stole på en service ydet af en person fra samme land... Nok er det at farang til tider bliver taget røven på, men at man ikke kan stole trygt på en landsmand ??

hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

Jeg havde fået den forståelse, at vedkommende ikke ønskede en hurtig legalisering, fordi han var bange for ambassadens reaktion.

Hilsen, Robert

Jeg skal ikke goere mig klog paa om en legalisering er "hurtig" eller "langsom" eller hvordan ambassaden vil reagere. Kan det for oevrigt ikke vaere ligegyldigt ? en legalisering af et dokument er vel en legalisering og saa kan datoen vaere uden betydning.

farao54
Igen:
Man kan da ikke tillade sig at beholde de penge som tredje part skulle have haft.
Se nu at betale de penge tilbage, der ikke retmæssigt er dine Robert.
Spørgsmålet om sagsforløbet kan vi så lade jer slås om, men du kan ikke bare stoppe penge i din lomme, som ikke er dine.

savarden
Kære Robert.
efter dine mange år i rejsebranchen burde du da om nogen vide hvordan sådan nogle sager skal behandles.
En ting jeg studser over er din udtalelse her
Manden taler usandt, og hvorfor skal han have særfordele, fordi han skriver på diverse thai-fora.
.
Betyder dette at det er normal praksis for dit firma at beholde de penge som er betalt forud for et arbejde som ikke er blevet fuldført såfremt der opstår tvist ?
Denne information burde du så informere kunderne om inden du påtager dig en opgave.
Handlingsforløbet på sagen bliver i aldrig enige om men du kan vel erkende at du pt. har modtaget betaling for et job du ikke har fuldført ?
Sagen er for dig og mange som godt kan bruge en landsmand til hjælp i Thailand trist da der nu er sået tvivl om din troværdighed.
Få da denne sag lukket og få lavet forretningsbetingelser som fortæller kunden hvordan dine behandlinger af sager foretages inden de booker dig til opgaven også når der er problemer.
Redigeret af savarden d. 25/07-2014 07:46

hugoboerge
Lad os nu se paa det rent tidsmaessige:

11.06.2014 Onsdag - RK modtager et job (faktisk to) der mangler et pas
12.06.2014 Torsdag - Manglende pas afleveres
23.06.2014 Mandag - Meddeler BTJ at dokumenterne kan afleveres til ambassaden.
RK har haft 6 arbejdsdage til at udfoere jobbet og ikke 12 dage som traadstarter naevner.

Der er ikke aftalt nogen deadline om hvornaar arbejdet skal vaere udfoert, hvilket er underligt.

03.07.2014 Torsdag - Dokumenter ikke modtaget i Danmark.
09.07.2014 Onsdag - BTJ forlanger en opdatering af RK.
Der er nu forloebet 18 arbejdsdage.

Det naevnes (ingen dato) at RK ikke oensker at udfoere arbejdet.

Efter 33 dage er papirerne retur i Danmark og intet arbejde er udfoert.

Nu skriver BTJ foelgende:
Hej
Eller er det unaturlig?

Underlig sag for nu dukker der lige pludselig en deadline op der hedder den 2. august 2014. Lad os sige at saa har RK haft rigeligt med tid til at udfoere arbejdet. Selvfoelgelig har BTJ lov til at bede om en status, men saa kan RK vel blot henholde sig til den deadline der hedder 02.08.2014.

Ifoelge traaden er det RK som IKKE har oensket at udfoere arbejdet og saa skal klienten selvfoelgelig have sine penge retur.

Modsat hvis BTJ har annulleret jobbet (med en deadline per 02.08.2014) ja saa henholder RK sig til sine forretningsbetingelser.

Spring til debat: