Se indlæg
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 24/05-2013 16:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: Hugo, jeg snakker selvfølgelig om, at du ofte citere og skriver inde i de citater, og ikke helt har forstået hvordan det fungere endnu. Men lad nu det ligge. Tråden handler om visum ja, eller er egentlig bare en guide til hvordan man søger og hvad man skal have styr på. Jamen saa stopper vi her. Det jeg faktisk var ude efter var hvor THB 350 per dag kommer fra og det er der ingen der har kunnet bekraefte da det ikke fremkommer af ambassadens checkliste. Maaske skulle checklisten opdateres naar vi snakker om under 90 dage ? Nu skal vi heller ikke goere traadene laengere end de er eftersom man saa kritiseres for det. @bjarke85 jeg ved godt hvordan tingene fungerer og saa lader vi det ligge. Hav en god weekend. Mvh. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 24/05-2013 16:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Jamen så citerede du jo igen forkert, da du citerede mig. Så var det zapper du skulle citere, og skrive at det er forkert det han skrev. Da jeg jo skrev det var 40.000 og copy pastede direkte fra checklisten. Vi har altså været enige hele tiden Hugo, den du var uenig med var Zapper, men du citerede mig. Derfor forvirringen. God weekend din vej også :-) Mvh Bjarke |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/05-2013 17:22
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Så-så alle sammen, prøv nu at forstå hinanden i bedste mening som §2 i reglementet foreskriver. Ingen herinde eller besøgende har gavn af skænderier. Det må langt hen ad vejen være at foretrække at vi hjælper hinanden herinde fremfor spænder ben for hinanden. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/05-2013 18:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Bjarke85 skrev: Jeg prøver lige igen. Ambassaden og VFS har thai talende personale, og alle blanketter fås på thai. Så den med sprogproblemer er altså skudt i sænk. Så er der det med at i kan udfylde papirerne, tjo, det kan du godt rent fysisk med kuglepennen, men det er et krav, at personen ved hvad der står og er udfyldt, for at underskriften er gyldig og lovlig. Og da man alligevel skal læse og forstå det man underskriver, så er det en ufattelig lille hjælp, at i rent fysisk føre kuglepennen, som man lige så godt selv kunne ha gjort, da man skal sidde med papiret foran sig og læse og forstå det der står på papiret. Men hvorfor skulle man dog det ? Ambassadens folk er ansat med skatteydernes kroner og er ansat til at hjælpe danskere samt lokal befolkningen ambassaden ligger i... Det er altså deres job at gøre det som du tilbyder og kræver penge for. For nu lige at indskyde en sidebemærkning, jeg kender altså en del nu dansk baserede thailandske statsborgere, der er analfabeter på ethvert kendt sprog. De er voldsomt overrepræsenterede i forhold til den generelle thailandske population. Jeg ser intet odiøst i at seriøse firmaer tager sig betalt for at hjælp med sagsbehandlingen - specielt i sådanne situationer. De bruger trods alt tid og penge. Og lur mig om ikke deres erfaring kan lette sagsbehandlingen. Der er nogle der har overskud og overblik nok til at klare paragrafferne selv, mens andre har behov for en ekspertise på sidelinjen. Det er jo ikke ligefrem noget, man kaster sig ud i hver dag. Og med tanke på, hvad der står på spil: boyfriend/girlfriend visum, (potentiel mand/hustru) ville jeg personligt ikke have den ringeste betænkelighed ved at alliere mig med erfarne sagsbehandlere. Uagtet at det skulle koste lidt penge. (Clyde beregner sig end ikke et gebyr, ønsker kun at promovere sin virksomhed) Endvidere har jeg aldrig hørt et negativt feedback herinde, fra folk der har benyttet sig af enten Clydes eller Roberts ekspertise. Det burde også tælle for noget. @Bjarke, du har leveret fremragende guide lines for erhvervelse af et sådant visum. Men der er nogle, der godt kan lide at blive "holdt lidt i hånden" og respekt for det. mvh rinpoche |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/05-2013 19:26
|
Antal indlæg: 3779 |
Årsagen til, at jeg nævner en ATM-slip er ganske enkelt, at en bankbog i Thailand ikke kan opdateres, hvis der ikke har været bevægelser. Derfor sker det, at VFS anmoder om en ATM-slip, og derfor kan man jo lige så godt tage den med på vejen, hvis man ikke har skabt bevægelser på sin konto i et stykke tid. Hilsen, Robert |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 24/05-2013 23:03
|
Men Robert, er vi enige om, at hvis jeg den 1 januar, smider 40.000 ind på min konto, og jeg den 20 januar, laver en bankbogudskrift, og der ikke har været hævet penge siden, må der altså stadig stå 40.000 baht på kontoen, da hvis jeg havde hævet, ville det blive trykt på udskriften? Det er i hvert fald sådan min kones bankbog fungere (TMB bank) Så den med ATM-slip forstår jeg ikke, medmindre andre bankers bankudskrift er anderledes selvfølgelig, det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun kender TMB bank. Riponche, tja, jeg troede egentlig de fleste thaier kan deres eget sprog skriftligt ? Har ikke mødt nogen endnu der ikke kan, og min kone kan det da også flydende, selvom hun er fra det fattige isaan. Men hvis man ikke engang behersker sit eget sprog, så er det selvfølgelig nødvendigt at bruge en person som kan det for en, det vil jeg give dig ret i. Men det er så også alt det kan bruges til altså føre kuglepennen, rent bogstaveligt. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/05-2013 00:20
|
Hej Bjarke85, Jeg tror, at du ikke forstår, hvad jeg prøver at fortælle. Ambassaden kan ikke se, hvornår bogen er opdateret. De kan kun se sidste bevægelse. Der bliver ikke trykt noget i bankbogen, når den ryger ind i maskinen, hvis der ikke er sket bevægelser. Hvis jeg får 40.000 baht den 1. januar og går til ambassaden den 20. januar, så kan de ikke se, om jeg den 2. januar har hævet de 40.000 baht. Der er forskel på bankbog og kontoudskrift. Et kontoudskrift koster så vidt jeg husker 200 baht, og det er noget mere bøvlet. Der er naturligvis en grund til, at VFS sommetider beder om en ATM-slip, og det er nok ikke for sjovt. Og det er nok heller ikke noget, som jeg ud af det blå finder på at sige. Hilsen, Robert Bjarke85 skrev: Men Robert, er vi enige om, at hvis jeg den 1 januar, smider 40.000 ind på min konto, og jeg den 20 januar, laver en bankbogudskrift, og der ikke har været hævet penge siden, må der altså stadig stå 40.000 baht på kontoen, da hvis jeg havde hævet, ville det blive trykt på udskriften? Det er i hvert fald sådan min kones bankbog fungere (TMB bank) Så den med ATM-slip forstår jeg ikke, medmindre andre bankers bankudskrift er anderledes selvfølgelig, det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg kun kender TMB bank. Riponche, tja, jeg troede egentlig de fleste thaier kan deres eget sprog skriftligt ? Har ikke mødt nogen endnu der ikke kan, og min kone kan det da også flydende, selvom hun er fra det fattige isaan. Men hvis man ikke engang behersker sit eget sprog, så er det selvfølgelig nødvendigt at bruge en person som kan det for en, det vil jeg give dig ret i. Men det er så også alt det kan bruges til altså føre kuglepennen, rent bogstaveligt. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 25/05-2013 00:59
|
Nej jeg siger nu heller ikke at du finder på ting, jeg siger blot, at på min kones bankbog, der står hver enkelt withdrawal og deposit. Dvs. hvis hun 1 januar sætter 40.000 ind, og der ikke er hævet siden, vil der være 40.000 baht på hendes konto når hun laver udskriften, fordi hvis der var hævet i mellemtiden, ville det fremgå af bankbogen, da den hævning ville være trykt i bogen. (sådan fungere hendes bankbog i hvert fald) kan som sagt ikke tale for andre bankers måde, da jeg ikke kender disse. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 25/05-2013 04:07
|
Bjarke85 skrev: Nej jeg siger nu heller ikke at du finder på ting, jeg siger blot, at på min kones bankbog, der står hver enkelt withdrawal og deposit. Dvs. hvis hun 1 januar sætter 40.000 ind, og der ikke er hævet siden, vil der være 40.000 baht på hendes konto når hun laver udskriften, fordi hvis der var hævet i mellemtiden, ville det fremgå af bankbogen, da den hævning ville være trykt i bogen. (sådan fungere hendes bankbog i hvert fald) kan som sagt ikke tale for andre bankers måde, da jeg ikke kender disse. Dvs der ikke er noget ATM kort tilknyttet til bankbogen ? For at overkomme problemet kunne man evt. gaa i banken samme dag og blot haeve THB 100 og saa er bogen opdateret. Bare et forslag. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 25/05-2013 04:52
|
Antal indlæg: 1145 |
Den jævnlige strøm af spørgsmål vedrørende visumansøgninger til denne side viser med al tydelighed at det ikke er så simpelt som vi der kan gerne vil gøre det til. Uanset hvor tydeligt noget er skrevet og skåret ud i pap er der altså nogen der går i baglås når de ser et officielt stykke papir og derfor vælger at bede om hjælp. Når disse personer så ser den uenighed der er om fortolkningen af ellers såre simple regler her på siden så går det helt galt. Opdatering af bankbøger. Opdateres bankbogen jævnligt vil alle bevægelser kunne ses i bogen. Opdateres bogen derimod kun en gang hver tredje eller fjerde måned vil alle bevægelser ikke kunne ses i bogen. Sådan er det i alle banker her i landet.. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 25/05-2013 11:26
|
Jo hugo, det er der. Men hvis hun hæver f.eks. 2000 baht, 5 januar, efter hun har sat de 40.000 ind 1. januar. Vil det fremgå på den udskrift hun laver 20. januar, at der er hævet 2000, 5. januar. Og derved vil saldo være 38.000 (såfremt kontoen var tom inden de 40.000 kom ind) Men giver dig ret Clyde, det er uheldigt vi diskutere så nogle små detaljer. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 25/05-2013 12:27
|
Bjarke85 skrev: Jo hugo, det er der. Men hvis hun hæver f.eks. 2000 baht, 5 januar, efter hun har sat de 40.000 ind 1. januar. Vil det fremgå på den udskrift hun laver 20. januar, at der er hævet 2000, 5. januar. Og derved vil saldo være 38.000 (såfremt kontoen var tom inden de 40.000 kom ind) Men giver dig ret Clyde, det er uheldigt vi diskutere så nogle små detaljer. Saa er der kun een udvej og det er at man er sikker paa at der er minimum THB 40,000 paa kontoen ved at vise en opdateret slip fra en ATM maskine eller gaa i banken og faa det gjort. Hvis VFS oensker at se beviser for at der er THB 40,000.- saa er det vel ingen lille detaille ? ellers NUL visum. Bortset fra det hvis man foelger checklisten slavisk saa skulle det vaere rimelig enkelt som Clyde ogsaa naevner. |
|
|
parabone |
Lagt på d. 25/05-2013 22:14
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej allesammen. Om mig : EU borger bosat i Danmark siden oktober 2009.Har fast arbejde siden dag 1 i Danmark. Jeg vil gerne invitere min thai kæreste på besøg herop i Danmark. Nu har jeg læst frem og tilbage om det her ''visting boy/girlfriend'' visum, men alligevel har jeg en række spørgsmål. 1)hvis jeg som værten står for alle omkostningerne ift rejse og ophold, skal hun alligevel have penge stående på kontoen?..i så fald, er beløbet afhængig af opholdets længde, dvs uanset man søger for 3 ugers visum elle 90 dage?...tror, jeg har læst på ambassadens hjemmeside, det er dem, der vil vurdere beløbet... 2)VFS Global checklist : '' If the host is not a Danish citizen: a certified copy of the host’s valid residence and work permit in Denmark has to be submitted''...hvis jeg indsender en invitation online, og så hun får ID-invitationen, hvorfor skal jeg sende mit EU registreringbevis?...er det ikke sufficient med online invitationen?..US eller Ambassaden kan da se min status i Danmark bare ved at tjekke mit CPR, vel?..i det værste fald, hvor kan jeg legalisere sådant et bevis? 3)behøver man at have flybilleterne købt på forhånd? 4)hvor kan jeg finde boyfriend-blanketten, som hun skal udfylde?...all de links her henviser kun til VFS checklist...ingen blanket... 5)skal hun indgive sin ansøgning i VFS Center eller Ambassaden? 6)nogle af jer, der kender ikke-danske statsborgere med fast arbejde og gyldig opholdstilladelse i Danmark, som har inviteret en thai på besøg i Danmark?..nogle erfaringer?...skal hendes ansøgning en tur i US? mange tak. parabone |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 25/05-2013 22:30
|
Hej Parabone, hvis du læser guiden igennem kan du se at du ikke skal KØBE en billet på forhånd, men blot reservere en billet i den givne periode visummet skal dække. Hvis der står du skal vise en certified copy af dit opholds og arbejds tilladelse skal du gøre det hvor du lige fremskaffer denne, ved jeg ikke. Men spørg borgerservice evt. Du kan finde alle blanketter i min guide, tjek side 1 i denne tråd. Der har jeg skrevet en udførlig guide over alt du skal have styr på :-) Selvom du krydser af du betaler alt, skal hun have 40.000 baht på sin kontoen (90 dages visum) hvor meget hun skal have på sin konto hvis det kun er 3 uger (21 dage) ved jeg ikke lige, men mit gæt er man dividere 40.000 med 90 :-) Redigeret af Bjarke85 d. 25/05-2013 22:31 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/05-2013 22:31
|
Hej parabone, Hvis du er EU-borger i Danmark, så gælder helt andre regler, hvis I er gift, men når det er en kæreste, så er reglerne de samme. De 40.000 baht er for 90 dage, og så kan du selv trække fra, hvis det er mindre. Ambassaden vil gerne se dine ind/udrejsestempler for Thailand i dit pas, uagtet hvad myndigheder kan se i deres computer. Der skal ikke købes billet, men reserveres billet. Ansøging indgives normalt på VFS, hvis man ikke er wannabe, og så slipper man for at bestille tid, men må betale lidt mere. Det er ikke forbudt at være wannabe, men jeg mener, at det kun irritere sagsbehandlingen. Hilsen, Robert parabone skrev: Hej allesammen. Om mig : EU borger bosat i Danmark siden oktober 2009.Har fast arbejde siden dag 1 i Danmark. Jeg vil gerne invitere min thai kæreste på besøg herop i Danmark. Nu har jeg læst frem og tilbage om det her ''visting boy/girlfriend'' visum, men alligevel har jeg en række spørgsmål. 1)hvis jeg som værten står for alle omkostningerne ift rejse og ophold, skal hun alligevel have penge stående på kontoen?..i så fald, er beløbet afhængig af opholdets længde, dvs uanset man søger for 3 ugers visum elle 90 dage?...tror, jeg har læst på ambassadens hjemmeside, det er dem, der vil vurdere beløbet... 2)VFS Global checklist : '' If the host is not a Danish citizen: a certified copy of the host’s valid residence and work permit in Denmark has to be submitted''...hvis jeg indsender en invitation online, og så hun får ID-invitationen, hvorfor skal jeg sende mit EU registreringbevis?...er det ikke sufficient med online invitationen?..US eller Ambassaden kan da se min status i Danmark bare ved at tjekke mit CPR, vel?..i det værste fald, hvor kan jeg legalisere sådant et bevis? 3)behøver man at have flybilleterne købt på forhånd? 4)hvor kan jeg finde boyfriend-blanketten, som hun skal udfylde?...all de links her henviser kun til VFS checklist...ingen blanket... 5)skal hun indgive sin ansøgning i VFS Center eller Ambassaden? 6)nogle af jer, der kender ikke-danske statsborgere med fast arbejde og gyldig opholdstilladelse i Danmark, som har inviteret en thai på besøg i Danmark?..nogle erfaringer?...skal hendes ansøgning en tur i US? mange tak. parabone |
|
|
parabone |
Lagt på d. 25/05-2013 22:43
|
[quote]Robert Kronberg skrev: Hej parabone, Hvis du er EU-borger i Danmark, så gælder helt andre regler, hvis I er gift, men når det er en kæreste, så er reglerne de samme. De 40.000 baht er for 90 dage, og så kan du selv trække fra, hvis det er mindre. Ambassaden vil gerne se dine ind/udrejsestempler for Thailand i dit pas, uagtet hvad myndigheder kan se i deres computer. Der skal ikke købes billet, men reserveres billet. Ansøging indgives normalt på VFS, hvis man ikke er wannabe, og så slipper man for at bestille tid, men må betale lidt mere. Det er ikke forbudt at være wannabe, men jeg mener, at det kun irritere sagsbehandlingen. Hilsen, Robert tak for svar, Robert. er lidt forvirret..hvorfor vil Ambassaden se mine ind/udrejsestempler for Thailand? for at bevise, jeg har mødt min kæreste?...kan da sagtens uploade et billede af os sammen, når jeg sender online invitationen. nu læser jeg det her : ''Værd at vide, når du venter besøg Udfyld invitationen. Der er flere forskellige måder at invitere på. Læs mere om de forskellige invitationer til visumbesøg Send invitationen til din gæst og til den repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), hvorfra din gæst skal søge, eller send invitations-id til din gæst Send kopi af billedsiden i dit pas og din evt. opholdstilladelse til repræsentationen Se Udenrigsministeriets liste over danske repræsentationer i udlandet'' tja...intet at gøre ved det..den skal sendes... |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 25/05-2013 22:46
|
Den eneste forskel fra det der står i guiden, i dit tilfælde. Er at du skal vise den opholds/arbejds tilladelse også. Hvor du får fat i den, ved jeg ikke. Men det ved borgerservice garanteret :-) Så gør blot som der står i guiden på side 1. Og tilføj så det ekstra dokument i ansøgningen. Så burde du være godt kørende :-) |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/05-2013 22:56
|
Hej parabone, Ja, ambassaden er glade for at se ind- og udrejsestempler, så de kan se, at I potentielt har mødt hinanden. Et billede er blot bonus, da det kan være svært at se, om personerne ligner dem på diverse små pasbilleder. Ofte næsten umuligt. Hilsen, Robert parabone skrev:
[quote]Robert Kronberg skrev: Hej parabone, Hvis du er EU-borger i Danmark, så gælder helt andre regler, hvis I er gift, men når det er en kæreste, så er reglerne de samme. De 40.000 baht er for 90 dage, og så kan du selv trække fra, hvis det er mindre. Ambassaden vil gerne se dine ind/udrejsestempler for Thailand i dit pas, uagtet hvad myndigheder kan se i deres computer. Der skal ikke købes billet, men reserveres billet. Ansøging indgives normalt på VFS, hvis man ikke er wannabe, og så slipper man for at bestille tid, men må betale lidt mere. Det er ikke forbudt at være wannabe, men jeg mener, at det kun irritere sagsbehandlingen. Hilsen, Robert tak for svar, Robert. er lidt forvirret..hvorfor vil Ambassaden se mine ind/udrejsestempler for Thailand? for at bevise, jeg har mødt min kæreste?...kan da sagtens uploade et billede af os sammen, når jeg sender online invitationen. nu læser jeg det her : ''Værd at vide, når du venter besøg Udfyld invitationen. Der er flere forskellige måder at invitere på. Læs mere om de forskellige invitationer til visumbesøg Send invitationen til din gæst og til den repræsentation (ambassade eller generalkonsulat), hvorfra din gæst skal søge, eller send invitations-id til din gæst Send kopi af billedsiden i dit pas og din evt. opholdstilladelse til repræsentationen Se Udenrigsministeriets liste over danske repræsentationer i udlandet'' tja...intet at gøre ved det..den skal sendes... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
parabone |
Lagt på d. 25/05-2013 22:59
|
Bjarke85 skrev: Den eneste forskel fra det der står i guiden, i dit tilfælde. Er at du skal vise den opholds/arbejds tilladelse også. Hvor du får fat i den, ved jeg ikke. Men det ved borgerservice garanteret :-) ) det er ik' et problem selve dokumentet...jeg har mit EU registreringsbevis hjemme, men det er bare lidt træls...som det ikke var nok, VFS kræver en legaliseret kopi, mens på nyidanmark.dk, står bare, man skal sende en kopi.. hvis man læser US visumpraksis, så står det som følgende : ''Hvis der sammen med visumansøgningen indleveres en invitationsblanket af den type, der findes på udlændingemyndighedernes hjemmeside, eller hvis online-invitationsblanketterne anvendes, vil det normalt betyde, at sagen er fuldt oplyst allerede på ansøgningstidspunktet, hvilket vil sige, at der som udgangspunkt ikke vil være behov for at indhente yderligere oplysninger fra værten. Dette vil forkorte sagsbehandlingstiden betydeligt.' er der noget, jeg ikke fatter her? ang.ind/udrejsestempler...skal jeg bare tage et billede af dem og så uploade dem?...kan man uploade flere billeder, hvis man sender en online invitation? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/05-2013 23:17
|
Der står certified copy, og ikke legalized copy. Normalt er en kopi nok, og jeg ved slet ikke, hvem der certify'er kopier i Danmark. Din kæreste medbringer blot kopierne til VFS. Der er ingen grund til at uploade. Hilsen, Robert parabone skrev:
Bjarke85 skrev: Den eneste forskel fra det der står i guiden, i dit tilfælde. Er at du skal vise den opholds/arbejds tilladelse også. Hvor du får fat i den, ved jeg ikke. Men det ved borgerservice garanteret :-) ) det er ik' et problem selve dokumentet...jeg har mit EU registreringsbevis hjemme, men det er bare lidt træls...som det ikke var nok, VFS kræver en legaliseret kopi, mens på nyidanmark.dk, står bare, man skal sende en kopi.. hvis man læser US visumpraksis, så står det som følgende : ''Hvis der sammen med visumansøgningen indleveres en invitationsblanket af den type, der findes på udlændingemyndighedernes hjemmeside, eller hvis online-invitationsblanketterne anvendes, vil det normalt betyde, at sagen er fuldt oplyst allerede på ansøgningstidspunktet, hvilket vil sige, at der som udgangspunkt ikke vil være behov for at indhente yderligere oplysninger fra værten. Dette vil forkorte sagsbehandlingstiden betydeligt.' er der noget, jeg ikke fatter her? ang.ind/udrejsestempler...skal jeg bare tage et billede af dem og så uploade dem?...kan man uploade flere billeder, hvis man sender en online invitation? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
Spring til debat: |