Se indlæg
 Udskriv debat
så er de igang med at kontroleder os pensionnister
sudsakhon
Samme her Lung... For dyrt i DK

Men problemet er jo, at du så accepterer at din tandlæge i Thailand har en tilstrækkelig faglig viden, til at ordne dine tænder.

Du forsøger vel ikke at få din mekaniker til at gøre det, vel?

Hvad hvad faen' ved han om tænder..Skønt han vel børster bisserne hver dag, og dog har LIDT berøring med faget..Pfft

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani

Hvad er det for ændringer der kan komme, hvis man har adressen i Thailand og får folkepensionens grundbeløb?

Og hvilke ændringer kan der komme så man mister retten til grundbeløb som folkepensionist?

Lung Yao
sudsakhon skrev:

Samme her Lung... For dyrt i DK

Men problemet er jo, at du så accepterer at din tandlæge i Thailand har en tilstrækkelig faglig viden, til at ordne dine tænder.

Du forsøger vel ikke at få din mekaniker til at gøre det, vel?

Hvad hvad faen' ved han om tænder..Skønt han vel børster bisserne hver dag, og dog har LIDT berøring med faget..Pfft

Nej, men måske skulle jeg overveje det. Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
tick skrev:
Hvad er det for ændringer der kan komme, hvis man har adressen i Thailand og får folkepensionens grundbeløb?
Og hvilke ændringer kan der komme så man mister retten til grundbeløb som folkepensionist?

Min egen teori om det er at brevet er "Standard formuleret" og i grove træk kan du sammenligne det med fx. dit forskudskema og senere Slutopgørelsen: Du har afgivet nogle oplysninger tidligere og nu ville de kontrolere om der er stadigt Status Quo hos dig eller er noget blevet ændret siden da. Du SKAL oplyse om ændringer i fx. løn-kørselsfradrag-m.m. (hvis du ville undgå at få et skattesmæk året efter).

For hånden på hjertet, hvor mange tror du, ville Uopfordret oplyse Pensionstyrelsen at NU er kæresten flyttet ind hos dem i nu 7 mnd. Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kylling
kørselsfradrag

Ja det kan da kun blive stort hvis man bor i Thailand LOL LOL

Lung Yao
kylling skrev:

kørselsfradrag
Ja det kan da kun blive stort hvis man bor i Thailand LOL LOL

Pfft Så NU kan jeg bedre forstå hvorfor du skrev sådan i et andet tråd:

Hvorfor får jeg kun 3000 kr fra skat når min veninde lige har fået 9000 kr, er jeg den eneste der har oplevet et sådant spørgsmål??
(måske fordi hun havde et størere "kørselsfradrag" end dig Rolll )

.

jacobpakchong
Hvad er forskelen så i ens udbetaling af FP med adresse i TH hvis man bor eller ikke bor med konen,snakker ikke om enlig eller gift.
Og hvad skal man skrive til dem hvis man ikke har samme adresse som konen men opholder sig både på egen adresse og konens.
Jeg har bare sendt min leje kontrakt ind med min egen adresse,men i siger det er forkert gjort,hvad er så rigtigt..

handy
jacobpakchong skrev:

Hvad er forskelen så i ens udbetaling af FP med adresse i TH hvis man bor eller ikke bor med konen,snakker ikke om enlig eller gift.
Og hvad skal man skrive til dem hvis man ikke har samme adresse som konen men opholder sig både på egen adresse og konens.
Jeg har bare sendt min leje kontrakt ind med min egen adresse,men i siger det er forkert gjort,hvad er så rigtigt..
----stadig ca. 30.000 danske kroner om året vel og mærke før skat....

jacobpakchong skrev:

Hvis du har oplyst at du er enlig, og får førtidspension og som du skriver her, ja så er du ikke reelt enlig.

Lige nu får du vel de godt 17.000 før skat og er kun berettiget til de ca. 14.000.

Efter min mening som ikke jurist.

Du laver vel også adresse til imigration hver 3die måned, hvor du oplyser din adresse?

Så til pensionsstyrelsen er det normalt kun en gang om året med leve og civilstandsattest.

Kravet der stilles i brevet nu er, de vil gerne have bevis på, at man er reelt enlig.

Lung Yao skrev:

tick skrev:

Min egen teori om det er at brevet er "Standard formuleret" og i grove træk kan du sammenligne det med fx. dit forskudskema og senere Slutopgørelsen: Du har afgivet nogle oplysninger tidligere og nu ville de kontrolere om der er stadigt Status Quo hos dig eller er noget blevet ændret siden da. Du SKAL oplyse om ændringer i fx. løn-kørselsfradrag-m.m. (hvis du ville undgå at få et skattesmæk året efter).

For hånden på hjertet, hvor mange tror du, ville Uopfordret oplyse Pensionstyrelsen at NU er kæresten flyttet ind hos dem i nu 7 mnd. Angel

.

Tusind tak for svaret, men jeg er ikke enig i det er en standard skrivelse.

Der står jo at det er til førtidspensionister der har oplyst de er enlige.

Mit problem var, at inden brevet kom frem skrev

nuk følgende, efter han også havde fået brev.

Boes du er sjov.

Og om vi er gift eller ikke gift når vi bor i Thailand er vel uden betydning. Jeg får grundbeløbet af min folkepension og ikke en skid mere.
Kan de pille ved den?

Nu har jeg jo svært ved at læse de svar juristen gav, men der lød det som om, man godt kunne miste sin grundpension fordi man var gift som folkepensionist.

Efter min opfattelse er det kun ved død du mister retten til pension, får de ikke en leveattest tilbage, ja så er manden nok død.

Og det er da rart at høre hvordan (er det ikke lægmand man kalder det når) almindelig dødelige udveksler meninger om et problem.

chaingmai
jeg er thai gift og boede en årrække i danmark som folkepensionist-kun grundbeløbet og spurte inden jeg flyttede til thailand om det gjorde nogen forskel, det gør det ikke får stadig grundbeløbetLOL LOL

Lung Yao
Tick,
Tusind tak for svaret, men jeg er ikke enig i det er en standard skrivelse.
Der står jo at det er til førtidspensionister der har oplyst de er enlige.

Men Jeg forstod at brevet var også sendt til gifte FPer , og derfor mente at for ikke at sende fx. en formular #12345ab til de enlige og en formular #12345cd til de gifte, så var det sendte den samme exemplar til alle.
Men inddrømmet: rene "gætteværk" fra min side.

.

jacobpakchong
Hey jeg skrev konen. DET betyder selvfylgelig jeg er gift. Et seriøs Svar modtages med et smil,Hvis ikke I ikke helt har glemt hvad tråden handler om. HE HE
og takker L du er stadig nede på jorden..
Godaften til jer alle

jacobpakchong skrev:

Hey jeg skrev konen. DET betyder selvfylgelig jeg er gift. Et seriøs Svar modtages med et smil,Hvis ikke I ikke helt har glemt hvad tråden handler om. HE HE
og takker L du er stadig nede på jorden..
Godaften til jer alle

Hvis du får førtidspension som gift så er der jo ingen problemer for dig.

Hvordan du får din post tror jeg ikke pensionsstyrelsen blander sig i.

Spring til debat: