Se indlæg
Integration !
|
|
high-tower |
Lagt på d. 16/12-2005 16:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Til ThaiKurt, Der er intet til hinder for at Danmark kan være imod tvangs ægteskaber. Ved udstedelsen af en opholds tilladelse, kan ansøgeren skrive under på at vedkommende er her af egen fri vilje og ikke har indgået tvangs ægteskab. Finder myndighederne så efterfølgende ud af at det ikke passer, kan personen og dennes ægtefælle begge udvises. Det lyder måske lidt hårdt, men så ved man i hvert fald hvad det handler om inden man indgår ægteskab. Omkring sociale ydelser skal en ansøger ikke være en byrde for samfundet, og det er så ægtefællens pligt at være forsørger indtil ansøgeren kan tage vare på sig selv. Vores dagpenge system er allerede sådan indrettet, at man skal kvalificere sig gennem beskæftigelse for at kunne modtage dagpenge. Jeg er imod 24 års reglen da vi i Danmark er myndige til at gifte os når vi er 18 år - så må det samme også gælde med en udenlandsk kone. Samfundet er i forvejen dækket ind i hoved og r.. med bank garantien - de skal ikke engang tænke på at betale en enkelt billet. Jeg har derfor meget meget svært ved at forestille mig hvordan en person med en fornuftig økonomi med sin ægtefælle kan ligge samfundet til last. Gevinsten for samfundet er derudover at vi får flere personer i arbejdsstyrken. som kan bidrage med ekstra skatte kroner - en Thai har måske heller ikke det store mod et ufaglært job, så de kommer nok hurtigt i beskæftigelse. - Jeg kender i hvert fald mange Thai piger der har et rengørings job - et job som danskerne ofte går en stor bue udenom! Som min gamle bedstemor altid sagde "man kan ønske i den ene hånd, og skide i den anden - så kan man se hvad man får mest ud af! " |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2005 19:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
high-tower ja det kun man jo gore men det kraever at man saa lave loven om hvis man skal udvise personer der har dansk statborgskab De flere at det du skriver kan vi godt blive enig om bare ikke nar det glaeder 24 aar reglen det. Jeg ved jo godt at thai eller vil arbejde en at modtage sociale ydelser |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2005 19:50
|
Mads_T nej det er jo det at poltikerne har provet i mange aar uden held. Man har jo i mange aar gjort flygtninge til indvandrere naar handel om en flygtninge skal man jo gaar ud fra at den dag der er fred i deres hjenland skal tilbage men man har jo giver den dem dansk stat borgskab der saa har gjort dem til indvandrere. Du har jo ret i at thai ikke modtage bistandshjælp. Man skal jo ikke integreret flygtninge men kun modtage flygtninge efter internationale konventioner i en periode |
|
|
rolan |
Lagt på d. 16/12-2005 21:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
jeg syntes det er sjovt at dem i syntes er så ukompetente politikere har fået ros af deres behandling af flygtninge og interesse i deres hjemlande af formanden for fn og ifølge ham er det ikke kun i dk at der er mindre tolerengse for udlænninge men i hele verden og er grunden til den balade der er de fleste steder i verdenen jeg hørte det på p1 radio idag da jeg kørte hjem har dog ikke hørt det andre steder men det sælger jo heller ikke nyheder men det gør pia |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 01:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Flygtninge får jo ingenlunde dansk statsborgerskab med det samme, Thaikurt. Det varer nogle år, jeg tror det er 10 år, før man kan få statsborgerskab. 24 års reglen er unødvendig i forhold til at forhindre tvangsægteskaber, de var nemlig allerede forbudt inden den blev indført. Rolan, Hvad er det du har hørt i P1 i dag ? Mads |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 17/12-2005 01:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
For mig udmynter den politiske inkompetence sig udelukkende i at man har vedtaget et sæt regler der skærer alle over en kam. Jeg mener aldrig at have givet udtryk for at DK skal være et land med åbne grænser, hvor enhver kan komme efter som de lyster. For mig at se er definationen på en flygtning en person der midlertidigt ikke kan opholde sig i sit hjemland. Det være pga. krig, hungersnød politiske forfølgelse osv. Når normal status er genoprettet, burde en flygtning alt andet lige vende tilbage til sit hjemland (med mindre helt ekstra ordinære forhold taler for andet). En anden ting jeg aldrig har forstået er hvorfor en flygtning i nogle tilfælde kan rejse både 10 eller 20.000 km. for at søge assyl. Personligt tror jeg ikke jeg var nået meget længere end Sverige eller Tyskland hvis jeg måtte flygte fra Danmark. Man burde gøre mere i den vestlige verden for at oprette lejre så tæt på personernes hjemland som muligt - dels burde det være nemmere at samle folk op, og dels er de væsentligt tættere på deres egen kultur. - Så burde alle lande spytte en slat i en pulje i FN. Det jeg harmes over er at de nuværende regelsæt er blevet til, fordi man har vendt det blinde øje til flygtninge og har haft for lempelige regler omkring familie sammenføring blandt indvandrere. Så laver man nogle restriktioner for at dæmme op - og mindsandten det virker! Ih hvor er vi dygtige - nu kommer der ikke nær så mange flygtninge, asyl ansøgere og familie sammenføringer - alle er glade "og det var jo det danskerne ville ikke?". - Jo, helt i orden - reglerne rammer altså bare lige en lille procentdel af befolkning, som arbejder, betaler skat og har boet hele deres liv i DK - deres eneste forbrydelse var at de fandt en kone i udlandet. Det eneste man behøvede at gøre er efter min mening flg. regler: - Du skal være indfødt dansk statsborger i minimum 18 år - Du skal råde over en passende bolig - Du skal være i fast arbejde (og have været det i minimum 12 sammnhængende mdr.) - Stille med bank garanti Regler for retten til statsborgerskab, at udlændingen lærer dansk og bliver selvforsørgende er fint med mig. Mit bud er at ovenstående regler virker helt fint - men vi opnår at almindelige mennesker kan gifte sig med den de holder af. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 17/12-2005 03:22
|
Mads_T En Flygtninge kan kun hvis der ikke andre mulighed for at komme tilbage til sit hjemland kunne opnaar statsborgerskab.og skal behandel efter internationale konventioner. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 10:58
|
hej mads t jeg har været inde på p1 for at prøve og finde det men kan ikke rigtig finde det men jeg mener det var igår mellem 15-17 det var en dame som oversatte fra et intivuev med formanden da han er til topmøde i dk en gang imellem hørte man ham snakke må dog sige at jeg ikke hørte det hele da det mest handlede om verdens situationen ved ikke om det kan hjælpe |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 17/12-2005 12:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Og sådan ser man på Danmark, specielt DF, ude i Europa: http://www.dr.dk/...214520.htm Det er ikke ligefrem noget, man føler sig stolt over. Peter
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 13:05
|
som jeg prøvede at porientere med at jeg skrev at pia solgte nyheder vil jeg lige sige at danske jounalister ødelækker mere end dkf gør for at få lige den historie de gerne have har de ikke noget imod at lave historier lige nøjaktig som de vil og desvære sælger historier o balade (også i emner på dt ) mere end andre når man rejser en del rundt og snakker med andre kulture finder mand ud af at danmark altså ikke er så kendt som aviser og vi selv gerne vil tro |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2005 14:13
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hehe Paulsen, Du burde skam ikke skamme dig over det ævl der står i det link du indsatte. For at tage det fra bagfra. Göran Rosenberg er, til trods for at han selv er jøde, tidligere militant forkæmper for palæstinenserne. Desuden er Sverige nok det land i verden der er mest plaget af nazister. I øvrigt så vil jeg gerne henvise til en ca. et år gammel artikel på Kristligt Dagblad: http://www.kriste...aid=237680 Jeg tror ikke at svenskerne på den baggrund skal råbe allerhøjst. En grund til denne "mindre" uvilje mod muslimere i Sverige og store skare af nazitiske tilhængere kunne jo godt skyldes det man ser på følgende videoklip: http://www.dansk-...mp/fox.wmv I England, bryder de sig åbenbart hellere ikke om den danske debat og det er jo også tydeligt hvad der kan ske hvis man ikke tør at tage debatten i tide. Englænderne har selv indenfor det seneste år måtte døje med gadekampe i Birningham og indfødte selvmordsbombere i deres busser og toge. Og i Frankrig, burde de hellere ikke kaste med sten efter Danmark efter de kommentare franske politikere kom med under og efter tiden med diverse "besættelser" i forstanderne til Paris og andre franske byer her for kort tid siden. At tyskerne tager afstand finder jeg sådan set ikke så mærkeligt når man tænker på deres egen fortid, som de stadigvæk prøver at tage afstand fra. Jeg skammer mig på ingen måde over at vi her i landet tør og vil tage en debat om vores fælles fremtid. Redigeret af Webmaster d. 17/12-2005 14:18 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 15:36
|
en gang imellem ville jeg ønske at jeg også kunne formulere mig så godt |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 16:51
|
rolan skrev: en gang imellem ville jeg ønske at jeg også kunne formulere mig så godt Du mener vel mig, Rolan ? Tak tak skal du have. Mvh. Mads |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 16:56
|
ha ha ha mads din snyder |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 16:57
|
Når vi debatterer om emnet integration, kan vi selvfølgelig ikke undgå at omtale det modsatte af integration også: Det må være Dansk Folkeparti. Jeg vil gerne referere min gamle Mor: " Når skidt kommer til ære, ....... ( kan i gætte resten ? ) " Nå, nu har jeg skrevet nok om det parti, der appellerer til den indre svinehund. Mads |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 17:03
|
mads du skriver så meget om df som heldigvis har fået stoppet en del af invandringen hvad med at skrive om deres modsætninger ( partier ) som hvis de kom til magten ville ødelække dk og helt sikkert få fremmed hadet til at eksplodere |
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 17/12-2005 17:24
|
rolan skrev: mads du skriver så meget om df som heldigvis har fået stoppet en del af invandringen hvad med at skrive om deres modsætninger ( partier ) som hvis de kom til magten ville ødelække dk og helt sikkert få fremmed hadet til at eksplodere rolan, Mine indlæg skal ikke opfattes som en støtte til indvandrings- og integrationspolitikken, som den blev ført for få år siden. Det, jeg fortrinsvis skriver om er den nuværende integrationspolitik, som efter min opfattelse i dag nærmest er blevet lavet om til en afskrækkelsespolitik, der skal få mennesker i Danmark til at lade være med at gifte sig med udlændinge. Mads |
|
|
rolan |
Lagt på d. 17/12-2005 17:35
|
tak en gang i mellem kan det være svært at høre folks mening forde df så ofte blir hentet frem for ligesom at give udtalser en fed understregning men det glæder mig at de tros alt har gjort lidt godt for der havde ikke kommet ændringer uden dem er vi enige |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 17/12-2005 18:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Webmaster skrev: Hehe Paulsen, Du burde skam ikke skamme dig over det ævl der står i det link du indsatte. For at tage det fra bagfra. Göran Rosenberg er, til trods for at han selv er jøde, tidligere militant forkæmper for palæstinenserne. Desuden er Sverige nok det land i verden der er mest plaget af nazister. I øvrigt så vil jeg gerne henvise til en ca. et år gammel artikel på Kristligt Dagblad: http://www.kriste...aid=237680 Jeg tror ikke at svenskerne på den baggrund skal råbe allerhøjst. En grund til denne "mindre" uvilje mod muslimere i Sverige og store skare af nazitiske tilhængere kunne jo godt skyldes det man ser på følgende videoklip: http://www.dansk-...mp/fox.wmv I England, bryder de sig åbenbart hellere ikke om den danske debat og det er jo også tydeligt hvad der kan ske hvis man ikke tør at tage debatten i tide. Englænderne har selv indenfor det seneste år måtte døje med gadekampe i Birningham og indfødte selvmordsbombere i deres busser og toge. Og i Frankrig, burde de hellere ikke kaste med sten efter Danmark efter de kommentare franske politikere kom med under og efter tiden med diverse "besættelser" i forstanderne til Paris og andre franske byer her for kort tid siden. At tyskerne tager afstand finder jeg sådan set ikke så mærkeligt når man tænker på deres egen fortid, som de stadigvæk prøver at tage afstand fra. Jeg skammer mig på ingen måde over at vi her i landet tør og vil tage en debat om vores fælles fremtid. Hej Kim, Der er noget du har misforstået. Jeg skammer mig ikke det mindste, over hvad der er skrevet på DR's nyheder, men over de holdninger i det danske samfund, der har givet anledning til skriveriet. At der også foregår kedelige ting i f.eks. England, Frankrig, Tyskland og Sverige, skal da ikke afholde hverken enkeltpersoner, organisationer eller medier fra de pågældende lande fra at kritisere, hvad der foregår i Danmark. Hvis man selv skulle være perfekt for at kunne kritisere andre, ville der aldrig være nogen, heller ikke os, der kunne udtale sig kritisk om andre. Udtalelserne fra præstefætter Langballe og stedmoder Pia bekræfter efter min mening bare, at DF endnu ikke er blevet stuerene. Peter
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2005 18:45
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja Peter, Det er det jeg prøver at påvise. Det er let nok at bringe en udtagelse fra en enkelt person som mener noget andet f.eks. fra Göran Rosenberg i Sverige men hvor tungt vejer den kritik når modviljen mod muslimer i Sverige ligger på 75% (Danmark 67%) ? Burde Göran Rosenberg ikke lade være med at kaste med sten når han selv bor i et glashus ? Desuden hvad er Göran Rosenberg problem med demokrati og ytrigsfrihed ? Her tænker jeg på hans tidligere militante fortid. Burde den største borgelige avis Frankrig være efter Danmark, når deres egen præsident Jacques Chirac står offentlig frem og udtaler at de vil landforvise bøllerne fra optøjerne hvis de bliver dømt uanset om de har fransk statsborgerskab eller ej. Du burde hellere være stolt over at bo i et land hvor det er muligt og tilladt at sige sin mening og give udtryk for sine synspunkter. At visse folk der i blandt visse politikere til tider har nogle meninger, holdninger og synspunkter som er helt ude i skoven det kan vi kun være enig i. Men jeg finder det stadigvæk ikke kritikken som er beskrevet i det link fra DR er berettet og sådan som jeg er opdraget så skal man hellere ikke pege fingere af andre og slet ikke hvis man ikke er en skid bedre selv. Din sidste linje lyder som noget jeg har hørt i TV fra et eller andet landsmøde med socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |