Se indlæg
 Udskriv debat
Baht stiger over for d.kr.
maik
Kurser for køb af baht set i dag:

Dkr = 5.32
Euro = 40.05

Første gang i et stykke tid man har kunnet få 40 baht for 1 euro
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
jh
Kim Ludvigsen skrev:

Sidst jeg sendte penge var i baht fra Danske Bank til Kasikorn. Gebyr i Kasikorn: 475 baht - udelukkende for at tage mod pengene.
Danske Bank tog 40 kroner plus 1,5% i overkurs for at veksle.

Sidst jeg sendte i Bath var 100000 bath til Kasikorn bank gebyr i Vestjyskbank 40kr men i Kasikorn tog de 1200bath syntes fanme de er blevet grådige.Måske man skal finde anden bank dernede,er der nogle der kender en billigere bank.

Kim Ludvigsen
jh skrev:Sidst jeg sendte i Bath var 100000 bath til Kasikorn bank gebyr i Vestjyskbank 40kr men i Kasikorn tog de 1200bath syntes fanme de er blevet grådige.Måske man skal finde anden bank dernede,er der nogle der kender en billigere bank.

Sendte du i kroner eller i baht? Hvis du sendte i baht, så må deres gebyr næsten være afhængigt af beløbet, også selvom de ikke skal veksle.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
moerk5002
Jeg har også Kasikorn Bank. Når jeg sender fra Danmark i kroner og herned, betaler jeg kun gebyr i min danske bank.......... 50,- kr...!

Kim Ludvigsen
moerk5002 skrev:

Jeg har også Kasikorn Bank. Når jeg sender fra Danmark i kroner og herned, betaler jeg kun gebyr i min danske bank.......... 50,- kr...!

Er du sikker? Prøv at sammenligne Nationalbankens kurs med det, du får indsat. Kasikorn udspecificerer ikke gebyr/vekselkurs på kontoen, du kan blot se det indsatte beløb. Det betyder, at du kun kan se den reelle pris ved at sammenligne med den officielle kurs.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
SteenJ
moerk5002 skrev:

Jeg har også betalt gebyr i KS de sidste gange, og det tror jeg også moerk52 har gjort, men bare ikke set forsekellen, mellem det sendte og det INDSENDTE beløb.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

moerk5002
SteenJ skrev:

moerk5002 skrev:

Jeg har også betalt gebyr i KS de sidste gange, og det tror jeg også moerk52 har gjort, men bare ikke set forsekellen, mellem det sendte og det INDSENDTE beløb.

Kære SteenJ og Kim Ludvigsen. Jeg har ikke betalt gebyr i Kasikorn når jeg siger det. Jeg har fået det jeg har sendt til den officielle kurs som er til at tjekke. Jeg betaler IKKE Kasikorn Bank for at modtage mine penge fra Danmark. Så let er det og så kan I vælge at tro på det eller ej....!

laodenmark
Hmm, Noget 'usynligt' kan vel ligge i at TT kursen er som er lig med bankens vekselkurs og der deri ligger
bankens fortjeneste. akkurart som banker i dk. Endelig er der vel også forskel på hvordan man 'krydser af i rubrikkerne' når man laver overførsel fra dk web bank : 1 = afsender betaler alle omkostninger / kan vel være lig længere ekspeditionstid, da modtager bankens gebyr lige skal modregnes, sendes til afsender bank 2= afsender/ modtager deles om omkosteninger = at bankerne hver især måtte tage hvad deres gebyrprisliste siger , så summen der trækkes fra dk bank = overført beløb + dk gebyr 3 = modtager betaler alle omkostninger = beløbet som sendes fra dk er 1 totalbeløb uden dk gebyr lægges oveni overførte beløb, men fratrækkes i udbetalte beløb i thai bank. Endelig er der vel også forskel om man sender dkk til thaibank. eller man veksler først i dk , altså sender Thai baht til thai bank. Mht. valuta man overføre bør det vel være sådan at man bare sammenligner dk bankens kurs, med modtager bankens TT kurs. Her er der så kun det issue at disse omvekslinger ikke ville kunne foregå
på sammme dag. DK = overførelses tidspunktet. Thai = modtagelstidspunktet.

Har ikke selv finregnet på det men er blevet anbefalet. At sende DK kroner, og lade afsender modtager dele omkostninger. disse anbefalinger kom fra DK bank. Hvis de ville have 1 større del af kagen, ville de jo foreslå at
der sendes Thai-baht, da de jo så står for omvekslingen, og tjener på det. Nu får de jo kun de 40 kr.
Umiddelbart ser jeg også Thai TT kurs som mere attraktiv end ved min bank. Så her vælger jeg at følge bankens råd.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

jh
Måske der er noget om hvordan man sender jeg sendte i bath kursen var i Danmark den dag 5,25 og i Kasikorn bank kun 5,03 så man vil da også tabe hvis man sender i Dk kroner.Og ang med at krydse af i sin egen bank at sender og modtager deler omkostninger tager de sku alligevel gebyr dernede.

jh
Har lige fundet lidt om penge overførsel til udlandet.Sender også lige nogle thai bankers aktuelle kurs med på en anden link.
http://www.finans...-udlandet/

http://bankexchan...fault.aspx

laodenmark
jh skrev:

Måske der er noget om hvordan man sender jeg sendte i bath kursen var i Danmark den dag 5,25 og i Kasikorn bank kun 5,03 så man vil da også tabe hvis man sender i Dk kroner.Og ang med at krydse af i sin egen bank at sender og modtager deler omkostninger tager de sku alligevel gebyr dernede.

Ja, sender og modtager deler omkostninger må jo nødvendigvis være lig med der bliver trukket gebyr/ omkostninger begge steder. spørgsmålet er vel bare om at finde metoden hvor der er mindst omkostninger/ kurstab totalt og her er bankerne vel forskellige. Hold da op en forskel på kurserne som du skriver. 19,05 øre i dk bank. og 19,88 i kasikorn for Baht. Hvis du har kigget på TT transfer ja, så lyder det uhyrligt og har aldri selv set dette misforhold.

laodenmark
Har Lige sammenlignet bankkurserne for køb af Baht i de banker jeg bruger (dette er så fredagens kurs som blive brugt)

1 Nykredit Thailandske 1 baht THB = 19,01 øre = eller 5,26038 baht for 1 kr

2 Kasikorn TT BUY 1 baht THB =18,66 øre = eller 5,35875.baht for 1 kr

Så dagens tal, passer fint i hvad jeg før har erfaret. Og ser ingen grund til at veksle i dk bank. ( ganske som bankdamen fortalte mig :-) )

jh
laodenmark skrev:

jh skrev:

Ja, sender og modtager deler omkostninger må jo nødvendigvis være lig med der bliver trukket gebyr/ omkostninger begge steder. spørgsmålet er vel bare om at finde metoden hvor der er mindst omkostninger/ kurstab totalt og her er bankerne vel forskellige. Hold da op en forskel på kurserne som du skriver. 19,05 øre i dk bank. og 19,88 i kasikorn for Baht. Hvis du har kigget på TT transfer ja, så lyder det uhyrligt og har aldri selv set dette misforhold.

Jeg gik bare efter siden som jeg har lagt lind på,men kan da godt se det ikke passer sammen med fredagens kurs jeg beklager fejlen.

laodenmark
Takker for link JH.

fra 'priser og vilkår' kan bla. læses:

quote: Korrespondentbank
Ved overførsler er vores korrespondentbank i udlandet ikke nødvendigvis den samme som modtagerens
bank. Dette kan medføre ekstra omkostninger i udlandet, som bliver fratrukket før beløbet afregnes til
modtager. Disse omkostninger kan variere alt efter hvilke banker/clearingssystemer, der er involveret og
kendes derfor ikke på forhånd. Det skal bemærkes, at modtagers bank eller modtagers banks
korrespondenter kan opkræve gebyrer mm. i forbindelse med udførelse, returnering eller reparation af
betalingen via netbanken. Alle gebyrer mm. afholdes af kunden unquote:

Her kunne der ligge et gebyr hvis modtagerbank ikke er dk banken's Korrespondentbank

Omkring overførslen skriver de : quote

Fordeling af omkostninger
Omkostningerne ved overførslen kan fordeles mellem afsender og modtager på flere måder:
- Afsender og modtager betaler hver deres omkostninger (Shared/SHA)
Denne fordeling bør bruges til alle typer overførsler. Den skal bruges for overførsler, der ikke
skal veksles og som er omfattet af Lov om betalingstjenester.
- Afsender betaler (OUR)
Vær opmærksom på, at gebyrerne hos modtagerens bank kan overstige vores standardgebyr for at
betale modtagers omkostninger. I disse tilfælde hæves meromkostningen på din konto. For

Side 3 af 6
overførsler, der er underlagt Lov om betalingstjenester, kan denne fordeling kun vælges, hvis
beløbet skal veksles.
- Modtager betaler (Beneficient/BEN)
Denne fordeling kan ikke bruges for overførsler i EUR, BGN, CHF, CZK, DKK, GBP, HUF, ISK, LTL,
LVL, NOK, PLN, RON, SEK, hvis overførslerne sker inden for EU- og EØS-området.

Peder1968
moerk5002 skrev:

SteenJ skrev:

moerk5002 skrev:

Kære SteenJ og Kim Ludvigsen. Jeg har ikke betalt gebyr i Kasikorn når jeg siger det. Jeg har fået det jeg har sendt til den officielle kurs som er til at tjekke. Jeg betaler IKKE Kasikorn Bank for at modtage mine penge fra Danmark. Så let er det og så kan I vælge at tro på det eller ej....!

Er det ikke fordi du overfører i Thai Baht? Wink

Lung Yao
jh skrev:
Selvfølgeligt, for som det står: Sender og Modtager deler omkostningerne = Du betaler gebyret i DK og modtageren betaler gebyret i TH, selv om du er både: Sender og modtager (i TH) og det er IKKE de 40-50kr du betaler i DK som begge deles om , men de respektive gebyrer i begge lande[/b]

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Thomas72
Eurokrisen udhuler feriebudgettet

http://epn.dk/bra...877174.ece

Fandt lige denne artikel på JP's hjemmeside og man kan bla. læse at den thailandske bath er steget med 26% over for den danske krone siden okt. '09Frown

Jeg kan huske da jeg for første gang var i Thailand fra dec. '09 til jan. '10 kostede 1000 bath under 160. Idag er den oppe i omkring 190Violin.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

tingtong
tja, for en del år tilbage, skulle man hoste op med 27-28 kr. for 100 bth. + billetten var noget dyrere..omkring 9-10.000 kr. mange guesthouses har stort set samme pris i dag, leje af motorbike er det samme, og så har vi vel fået en pæn løn stigning siden, så alt i alt, er det stadig hamrende billigt

birkedhoj
Thailand er ikke billigt. I hvert fald ikke Kata. Hotellet som vi har boet på de sidste 3 ture, og booket på den næste rejse er steget ca. 50 b pr. nat pr år. Ved godt det er udviklingen der gør det.
Lige et spørgsmål, hvornår er det thb. har kostet det du skriver tingtong? Er selv kun kommet der siden 2004/05. Der mener jag at kunne huske en kurs omkrine 15 dkr for 100 thb.
Flyver PE med THAI altid

natty
rigtigt tingtong, da jeg kom til Thailand for første gang, dividerede jeg for nemheds skyld med 4, for at omregne til danske kroner og flybilletten var meget dyrere.

Sidst jeg checkede var mit første hotel vist steget med højst 100 THB, det discotek jeg frekventerer i Bangkok tager stadig 100 THB for indgang incl. 1 drink på hverdage og 200 THB incl. 2 drinks i weekenden.

Men det var da dejligt for os turister da den asiatíske økonomi pludselig kollapsede og man kunne købe 1 thb for ingenting.

Dog er det da ærgeligt at tingene er blevet dyrere, særligt for fastliggerne, som kan købe mindre for deres evt. pension.

Der hvor jeg har set den største stigning i priserne, og som ikke har noget med kursen at gøre, er den inflation som har været på dagligvare og nok også hoteller, guesthouses, barer og områder som primært henvender sig til udlændinge.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: