Se indlæg
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
|
|
DKPete |
Lagt på d. 21/07-2011 13:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
nemlig !! Ordnung Muss sein !!! Sieg H... ups... Men rigtigt - så længe "reglerne" er fulgt kan alle dem der bestemmer noget vaske hænder - uanset hvor idiotisk man opfører sig...... undskyld for dette emne sidespring - kunne ikke lade være :-) |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/07-2011 14:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
DKPete, det er ikke noget sidespring i debatten for det med at vaske haender er det der sker. Jeg har forelagt vores sag overfor Aeldresagen som har "andre og vigtigere ting at foretage sig" uden at tage hensyn til hvor mange ekstra medlemmer man eventuelt kunne faa ved eventuelt at starte en sag. Og igen ja saa henfoerte Aeldresagen til reglerne om at DK havde "aftaler" med andre EU lande, men ikke med bl.a. Thailand. Jeg har svaert ved at se hvilke aftaler der skal paa plads for at vi kan faa udbetalt de samme tillaeg som de pensionister der har valgt at slaa sig ned i Spanien. En tidligere kollega (som er gaaet paa pension og som er en rigtig paragrafrytter) som er bosiddende her i Thailand naevnte blot at "saadan er reglerne" og det var saa hans synspunkt. |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 21/07-2011 17:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
På min tidligere arbejdsplads oplevede jeg for nogle år siden en situation, hvor en ny kollega brokkede sig til chefen over at jeg fik 10 kr. mere i timen end han gjorde. Hvad skete der? Fik min nye kollega 10 kr. mere i timen? Nix! Jeg blev sat 10 kr. ned!! Har i tænkt over at noget lignende kunne ske med jeres "sag"? Hvis der overhovedet kommer noget ud af det, så kunne det jo være, at det var alle pensionister der blev sat ned i pension, og ikke jer i Thailand der fik mere? Så ville i alle (og mig med når den tid kommer) blive behandlet lige...... Blot en tanke. |
|
|
HJB |
Lagt på d. 21/07-2011 17:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 71 |
filihankat skrev: På min tidligere arbejdsplads oplevede jeg for nogle år siden en situation, hvor en ny kollega brokkede sig til chefen over at jeg fik 10 kr. mere i timen end han gjorde. Hvad skete der? Fik min nye kollega 10 kr. mere i timen? Nix! Jeg blev sat 10 kr. ned!! Har i tænkt over at noget lignende kunne ske med jeres "sag"? Hvis der overhovedet kommer noget ud af det, så kunne det jo være, at det var alle pensionister der blev sat ned i pension, og ikke jer i Thailand der fik mere? Så ville i alle (og mig med når den tid kommer) blive behandlet lige...... Blot en tanke. He he... det har jeg s.. også oplevet!! så ja der kan risikoen også ligge.... |
|
|
kylling |
Lagt på d. 21/07-2011 19:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Der er jo enormt interesse for denne tråd hvorfor??? Er det så intrresant om man måske kan malke danmark for div tilskud Men jeg kan jo kun glæde mig over at mit helbred er ok,sålides at jeg forhåbenligt kan arbejde 5 år mere Jeg vil her ikke klage over mine dårlige knæ.samt min venste arm Men ok jeg har søgt ikke læge'for jeg tror også jeg kan klare de sdste arbejdsår Når jeg sælger mit hus og firma,vil jeg tro jeg kan klare mig selv Jeg vil tro at 200,000 d,kr om året vil være nok,når hus og lejlighed samt bil er betalt,medmindre jeg bliver 95 år Iøvrigt kommer til TH næste gang 16,8,1911 Første gang i 2 år |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 21/07-2011 20:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
kylling skrev: Der er jo enormt interesse for denne tråd hvorfor??? Er det så intrresant om man måske kan malke danmark for div tilskud Men jeg kan jo kun glæde mig over at mit helbred er ok,sålides at jeg forhåbenligt kan arbejde 5 år mere Jeg vil her ikke klage over mine dårlige knæ.samt min venste arm Men ok jeg har søgt ikke læge'for jeg tror også jeg kan klare de sdste arbejdsår Når jeg sælger mit hus og firma,vil jeg tro jeg kan klare mig selv Jeg vil tro at 200,000 d,kr om året vil være nok,når hus og lejlighed samt bil er betalt,medmindre jeg bliver 95 år Iøvrigt kommer til TH næste gang 16,8,1911 Første gang i 2 år Jamen jeg kan da godt forstå det værker gevaldigt i arme og ben, når man ser på hvornår du kommer til TH. Må sige, at du ellers lyder rimelig åndsfrisk. |
|
|
kylling |
Lagt på d. 21/07-2011 21:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
|
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 22/07-2011 08:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
12500 visninger tyder på en helt uhæmmet interesse, hvad er problemet. Jeg forstår ikke at de ikke bare som i Th registrere alle ud og indrejser ved pas registrering, derved er det en simple register samkøring der fortæller hvem der snyder Mr tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 22/07-2011 09:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Tirak, som udgangspunkt er der ingen der snyder, skal vi ikke lige få dette på plads. Systemet, altså det danske giver mulighed for, at deres borgere frit kan tage deres pensioner med sig, hvor end de ønsker at bosætte sig, altså de heldige mennesker der blev invalide efter 2003. Jeg nok sige, at det er de mennesker med invalidepension.. nu vel førtidspension.. før 2003, som kan give problemer, for dem efter har jo frit spil. Når så folkepensionen kommer, ændre reglerne sig endnu engang, så selv dem fra 2003 og efter, skal til at tænke kreativt. Nogle vælger så mange gange dette, at de finder et land som er venligt rent skattemæssigt og pensionsmæssigt, så dette er der jo heller ikke noget lorent i. Det der jo nok er problemet er, at dem der vælger Grækenland, Spanien og andre af disse søde og dejlige pensionistvenlige lande. De har egentligt bosat sig i Thailand. Jeg vil da ikke sige de snyder, men de omgår 180 dages reglen lidt let. Som Tirak mange klick på noget så ligegyldigt som dette. Jens fra styrelsen har fået sit feedback, som beviser, at rigtigheden for at placere en person i Thailand, og alle de andre lande han nævner, det er berettiget. Andet kan der vel ikke siges til dette. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 22/07-2011 11:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Nu mener jeg lige modsat mussehund, at bedrageri, hvor man direkte stjæler af den fælles kasse er både forkert og kriminelt. At mennesker ikke kender forskel på dit mit og vores ser jeg som en stor fejl. Men som jeg skrev tidligere med de førtidspensionister der hev en god løn hjem i Irak, ja dem skulle man måske også give et klap på skulderen. http://www.dr.dk/...054749.htm Redigeret af olejensen d. 22/07-2011 11:14 |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 22/07-2011 11:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Jeg tænker nu mest på dem der ikke flytter adressen, men beholder den i Dk og derved opnår uberittiget ydelser, dagpenge, sociale ydelser af alle arter. Tager på ferie, uden at melde det osv. Alle dem ville man fange ved pas registrering, DF er jo allerede i gang med pas kontrol i eu så hvorfor ikke fortsætte big brother modellen, og registrere alle ind og udrejser, så fortæller computeren selv hvem der er ude på dagpenge osv. Der er ingen grund til at bruge penge på den omtalte model, når det bare kræver at de køre passet igennem i Kastrup og øvrige lufthavne med forbindelse ud af eu Mr tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 22/07-2011 11:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Mr tirak Tror du selv på at tyskerne og andre vil passe vores socialbedragere, for alle rejser ikke fra en Dansk lufthavn. Nej så nemt bliver det ikke. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 22/07-2011 17:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
http://www.lindak...-efter-pia
Livet er forkort til store problemmer
|
|
Spring til debat: |