Se indlæg
Lovforslag om meddelelsespligt ved udlandsophold
|
|
PL |
Lagt på d. 06/03-2010 08:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
"KL har modtaget lovforslag om meddelelsespligt ved længerevarende midlertidige ophold i lande uden for EU/EØS og Schweiz. Forslaget indeholder også mulighed for øget kontrol med udbetaling af social pension." http://www.kl.dk/...ndler.aspx Det totale tjek- og overvågningssamfund er på vej! PL Redigeret af PL d. 06/03-2010 08:07 |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 06/03-2010 08:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Det lyder som om de har hugget noget fra STASI. Som jeg læser det, vil pensionister, der flytter til f.eks. Thailand, helt miste deres folke-/førtidspension. Eller er det bare mig, der ikke kan læse indenad her lørdag morgen? Peter
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 06/03-2010 08:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Det er lige som i DDR og andre kommunistiske lande |
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 09:08
|
|
Begynder Antal indlæg: |
PL, der er jo som du har påpeget i utallige indlæg kun en samfundsgruppe man kan laste for denne udvikling. Nemlig de som Rinpoche med et fint ord kalder fremmede med en anderledes pigmentering. Diverse politikere, for ikke at sige alle, både landspolitiske og lokale er pisse hamrende rædde for at blive påført etiketten racist og defor tør de ikke sige ordene, endsige lave lovene om så de kun rammer den bestemte målgrupe. Sagsbehandlerne i diverse kommuner er lige så skræmte fordi de bliver truet med vold og chikane, så de tør ikke nægte FP eller andet socialt vederlag. Nu går det ud over alle danskere, ærlige som uærlige, vi bliver slået i hartkorn med disse økonomiske bedragere, som så til gengæld hader danskerne som pesten. Selv jeg, som ganske almindelig folkepensionist skal lide under en beskæring af mine legalt opsparede midler til det danske samfund gennem godt 50 års arbejdsliv. Som jeg læser det nye forslag så vedrører det sådan set ikke mig, da jeg er registreret i Udlændingestyrelsen forlængst, men de der bor herude i mere end de lovlige 6 mdr. med en fiktiv adresse i Dk, kan nok godt se sig om efter en ny måde at leve på, de er - og det syntes jeg er fuldt retfærdigt at regne som ligesindede med de fejlfarvede med hensyn til at bedrage fælleskassen. Sådan er det i et ethvert samfund, det er de få lovbrydere der ødelægger det for alle andre. Og dem der laver lovene fatter ikke en hylende fis af det der foregår uden for borgens mure, de lever i en lukket utopisk verden, kun focuseret på deres egen behagelighed. Thaikurt, vi skriver altså 2010, det er 21 år siden DDR ophørte at eksistere som stat (og tak for det), at sammenligne os med de tilbageværende kommunistiske stater er nok at skyde for højt. Skeptikeren |
|
|
hiks |
Lagt på d. 06/03-2010 09:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Lad dem bare kontrollere, os pensionister i denmark har det sammen med norge bedst i hele verden, har flest penge og mest ferie 6 måneder af gangen i thailand. prøv og tænkt på alle dem der arbejder har kun 6 uger ferie. men det dem der betaler fores løn. |
|
|
PL |
Lagt på d. 06/03-2010 09:23
|
Forslag: Indfør fattiggårdene igen! http://www.histor...arde_s.htm - så er der styr på de besværlige klienter. Enig med Skeptikeren... Berøringsangste politikere der ikke vil indrømme at det danske velfærdssamfund IKKE er gearet til 3-400.000 kulturberigere der sådan set vil sk*de højt og flot på regler og normer for almindelig god opførsel. Hvad med de højtlønnede Irakiske parlamentspampere der fik både løn i Irak og pension fra DK, er det tiet ihjel? Sandsynligvis, for man sku' jo nødigt støde nogen, og evtl. blive kaldt racist! Løsning: Flyt til et billigt EU land, Grækenland f.ex. De er godt på røven, og man kan vel få et billigt værelse for noget dansk valuta. Bliv pendler mellem Thailand og Grækenland, problemet er vel bare at vover man snuden over den danske grænse, så falder hammeren fordi man IKKE har opholdt i hjemmet i Grækenland hele tiden. PL |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 06/03-2010 09:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
hiks skrev: ... prøv og tænkt på alle dem der arbejder har kun 6 uger ferie. men det dem der betaler fores løn. Hvis vi nu kun ser på folkepensionisterne, har vil vel selv betalt gennem et langt liv på arbejdsmarkedet. Eller va' ? Peter
|
|
|
natty |
Lagt på d. 06/03-2010 09:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
tjah, lige meget om man er gul, grøn eller blå, kan jeg ikke se hvad det rager det offentige hvor man bor, når man for udbetalt sin folkepensíon, Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være anderledes at på i Brasilien, Hulahopland eller på Sydpolen, end at bo i et EU land. Størrelsen på folkepensionen er afhængig af hvor længe man har levet i Danmark, når man når en hvis alder, selv hr. Møller modtager folkepension, sikkert grundbeløbet, eller har jeg misforstået noget? |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 06/03-2010 10:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
natty skrev: tjah, lige meget om man er gul, grøn eller blå, kan jeg ikke se hvad det rager det offentige hvor man bor, når man for udbetalt sin folkepensíon, Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være anderledes at på i Brasilien, Hulahopland eller på Sydpolen, end at bo i et EU land. Størrelsen på folkepensionen er afhængig af hvor længe man har levet i Danmark, når man når en hvis alder, selv hr. Møller modtager folkepension, sikkert grundbeløbet, eller har jeg misforstået noget? Jeg synes sådanset at det er meget rimeligt at man kun modtager hele pensionen hvis man bor i Danmark. Nu er vi så medlem af EU og der er princippet at man kan bosætte sig hvor man vil og derfor kan man tage pensionen med til spanien. Derudover har du ret i at Hr møller har ret til folkepension og han får med garanti ikke tillæg, da hen ikke opfylder kravene til det (dvs han bor i eget hus og har formue). Men ja man kan godt sige at det er lidt underligt at en mand som Mærsk som har betalt milliarder i skat ikke kan tage en fuld pension med sig (selvom det er inderligt ligegyldigt) |
|
|
PL |
Lagt på d. 06/03-2010 11:04
|
EU? EU er på røven når et land som Rumænien er med! Hvornår mon de her krabater skal ha' FTP? http://jp.dk/indl...001507.ece PL Redigeret af PL d. 06/03-2010 11:23 |
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 11:37
|
|
PL skrev: "KL har modtaget lovforslag om meddelelsespligt ved længerevarende midlertidige ophold i lande uden for EU/EØS og Schweiz. Forslaget indeholder også mulighed for øget kontrol med udbetaling af social pension." http://www.kl.dk/...ndler.aspx Det totale tjek- og overvågningssamfund er på vej! PL Danmark er sgu blevet et rigtigt Lorteland. Jeg har gjort det samme, som Thaikurt skrev i en anden tråd: jeg er også flyttet fra Danmark, og det kommer jeg aldrig til at fortryde. Læg i øvrigt mærke til en del af teksten i det dokument, PL linker til: " Hvis en pensionist opgiver sin faste bopæl i Danmark og tager fast bopæl på Færøerne eller i Grønland, standses udbetalingen af den danske sociale pension, og den pågældende kan søge om social pension efter de regler, der gælder for henholdsvis Færøerne og Grønland " Det er da sygt, at man ikke kan få sin pension udbetalt i Grønland eller på Færøerne, de er da en del af det danske rige, eller er grundloven blevet ændret for nylig ?" LORTELAND MED LORTEPOLITIKERE ! |
|
|
PL |
Lagt på d. 06/03-2010 13:04
|
Hæ! I mange lovtekster står: "Gælder ikke for Fæhoved-øerne og Grønland". Så det med rigsfælleskab skal vel tages med en god portion skepsis? PL PS: Læg mærke til denne: "Forslaget indeholder også mulighed for øget kontrol med udbetaling af social pension" Der bliver fuld adgang - uden samtykke fra borgeren - til at tjekke konto og kontoudtog, jeg siger jer: ALT bliver tilgængeligt for deres klamme gustne fingre! Redigeret af PL d. 06/03-2010 13:06 |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/03-2010 13:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
det bare den retning systemet har taget.. og det bliver ikke bedre med tiden..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 06/03-2010 13:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
b_j3ns3n skrev: jo flere der snyder jo mere kontrol vil der komme.det bare den retning systemet har taget.. og det bliver ikke bedre med tiden.. |
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 13:22
|
|
Okkkkk, der er allerede et nyt smuthul. |
|
|
Lagt på d. 06/03-2010 13:39
|
|
ABEKATTEN skrev: Okkkkk, der er allerede et nyt smuthul. Fortæl fortæl, eventuelt i en PB ! |
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 01:14
|
|
ville det ikke værre meget nemmere bare at tage passet fra pensionisterne, så ved kommuner da hvor de opholder sig, og så kan pensionisterne så søge om at få lov til at låne sit pas i max 60 dage, hvis de ellers er så unationalistisk at de vil rejse ud af Danmark eller EU. |
|
|
Lagt på d. 08/03-2010 02:38
|
|
Når så alt dette er sagt og skrevet, så får det i hvert mig til at tænke over hvor det er verden bevæger sig hen, når jeg læser en artikel som den Politiken havde på i går. Jeg priser mig lykkelig over at have opnået så høj en alder så jeg ikke personlig behøver frygte den fremtid mine og andres børn og børnebørn skal i gennem. Jeg tror de næste 10 år vil vende op og ned på hele verdenssamfundet, da det vil blive de højreradikale der vil tage mere og mere over. Og da de er lige så fundamentalistiske som muslimerne, så vil al vor bekymring om pensioner af den ene eller anden art, blive fuldstændig ligegyldige. Verdensøkonomien og magten vil blive centreret på ejerskab af de få, og så kan alle vi andre arbejde nok så meget, provenuet går til dem der ingen skrupler har. Læs selv og døm: http://politiken....917390.ece Skeptikeren |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 08/03-2010 09:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
Den tone der er mellem linjerne, anklager mig for at være forbryder. Jeg er en Dansker der overvejer en liv som folkepensionist i Thailand, dette er da en forbrydelse mod samfundet. I føje retsplejeloven skal en sigtet oplyses om at man er under anklage, så man kan finde sig en advokat. Jeg synes at de overtræder retsplejeloven med denne lov. Så længe Pia er statsminister er det desværre nok noget som jeg må affinde mig med. Denne del er noget som jeg kommer til at se nærmer på: Fast bopæl er en betingelse for at få pension Efter de gældende regler skal pensionisten som udgangspunkt have fast bopæl i Danmark for at få udbetalt folke- eller førtidspension. Folke- og førtidspensionister, anses efter praksis for at have fast bopæl her i riget under pensionistens midlertidige ophold i udlandet, hvis pensionisten har bevaret en reel faktisk bopæl her i landet. Som midlertidigt ophold i udlandet anses ophold i almindelighed af indtil 1 års varighed. Gentagne udlandsophold, anses normalt kun for midlertidige, hvis de ikke strækker sig over mere end 3-4 måneder pr. gang, og de samlede udlandsophold ikke strækker sig udover 6 måneder i løbet af 1 år. Er der ikke noget med at stavnsbåndet er ophævet i 1788? Se http://da.wikiped...%C3%A5ndet Ligheden for danske borger er en del af grundloven. Denne lov ligner en overtrædelse af grundloven. Måske ikke bogstavleg men den ond som grundloven er et udtryk for. Karsten Redigeret af karstenf d. 08/03-2010 09:13 |
|
|
joensen |
Lagt på d. 08/03-2010 10:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
PL skrev: Hæ! I mange lovtekster står: "Gælder ikke for Fæhoved-øerne og Grønland". Så det med rigsfælleskab skal vel tages med en god portion skepsis? PL PS: Læg mærke til denne: "Forslaget indeholder også mulighed for øget kontrol med udbetaling af social pension" Der bliver fuld adgang - uden samtykke fra borgeren - til at tjekke konto og kontoudtog, jeg siger jer: ALT bliver tilgængeligt for deres klamme gustne fingre! Nu er der ikke så vildt mange danske pensionister der flytter til Grønland eller Færøerne eller Svaldbard, bare for at tage det meste af nordatlanten med, for at nyde sin pensionist tilværelse. |
|
Spring til debat: |