Se indlæg
 Udskriv debat
Skattepligt af sommerhus i Thailand !!
sabai sabai
Kromann Reumert's nyhedsbrev 11 jan 2010.

Skattepligt af sommerhus i Thailand
Af advokatfuldmægtig Martin Pedersen

Skatterådet har i et bindende svar bekræftet, at skatteyderen ikke kunne undgå beskatning af et sommerhus i Thailand ved at fraskrive sig retten til at bruge sommerhuset i bestemte perioder.

Læs hele artiklen i pdf'en .

http://www.kroman...ailand.pdf

Redigeret af sabai sabai d. 07/02-2010 15:29
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Godt man ikke har bygget sommerhus i Thailand!

Fido
girobank skrev:

Husk at det gælder alt fast ejendom i Thailand.

Wink
One man's ceiling is another man's floor

FCKdk
Fido skrev:
girobank skrev:

Husk at det gælder alt fast ejendom i Thailand.

Wink

Rigtigt som Fido skriver!!!!
Der er sikkert mange herinde, der tidligere, da det var
lovligt i Thailand, har oprettet firma udelukkende med det
formål at få mulighed for at købe hus eller jord!!!!

Hvis disse mennesker har en fast bopæl i Danmark samtidig,
er det logisk at de bliver beskattet af reglerne om fri
feriebolig/sommerhus, da de selv ejer selskabet!!!!Cool
Redigeret af FCKdk d. 07/02-2010 21:31

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

sabai sabai
Det gælder vel også thaipiger i Danmark(skattepligtige), som har erhveret sommer(hus) mens de har boet her ? eller hvad ?
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Selvfølgelig gælder det også thaipiger der er skattepligtige i Danmark, og det gælder ejerlejligheder, hvadenten den ene eller den anden står som skødehaver, uagtet det måtte være særeje for en af parterne.

sabai sabai
ABEKATTEN skrev:
Selvfølgelig gælder det også thaipiger der er skattepligtige i Danmark, og det gælder ejerlejligheder, hvadenten den ene eller den anden står som skødehaver, uagtet det måtte være særeje for en af parterne.

Ja tror det også , det giver nok anledning til "lidt" uro i de små hjem !

Abekat .. måske du med din baggrund kan finde ud af lidt mere ?

thamarai
Hvis man ejer en lejlighed, beskattes man som sommerhus, men hvis man ejer et hus via et selskab, kan man ende med at beskattiges som fri helårsbolig, dvs. en personale-frynsegode, altså over 16 % af købsværdien per år...
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Klovn
hvordan finder skat ud af om man har købt er condo et eller andet sted i Pattaya ? spørger måske lidt dumt
men hvad skal man i givet fald betale til skat ? håber nogle her vil svare da jeg står over for at købe en condo
til 1.2 milion bath...jeg køber den kontant i cool cass så jeg overfører ikke igennem nogen bank....Read the rules

chris70
Hvorfor melder i den slags ting? Hvorfor er vi danskere så naive, men pas på, flere er blevet stukket af deres landsmænd i Thailand for bl.a. at opholde sig for lang tid væk fra Danmark. Det fleste bliver stukket fordi de mere eller mindre bor fast i Thailand og får alle frynse goder med så som: Boligstøtte og alene tillæg eller invalide tillæg i Danmark og det er der mange der har ondt af særlig hvis de praler af det( under krigen stod der plakater mange steder som sagde: Pas på stikkeren, måske skulle vi sætte det op i Thailand særlig på de danske værtshuse.

thamarai
Speedmaster skrev:
hvordan finder skat ud af om man har købt er condo et eller andet sted i Pattaya ? spørger måske lidt dumt
men hvad skal man i givet fald betale til skat ? håber nogle her vil svare da jeg står over for at købe en condo
til 1.2 milion bath...jeg køber den kontant i cool cass så jeg overfører ikke igennem nogen bank....Read the rules

Er du sikker på, at du kan købe en lejlighed i Thailand, hvis der ikke er bevis på, at pengene kommer fra udlandet?

Og er du sikker på, hvis du sælger den, at du kan få pengene ud af Thailand igen, når der ikke er et bevis på, at de er kommet ind i Thailand?
/Andreas

Bangkok, Thailand

Klovn
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:

Er du sikker på, at du kan købe en lejlighed i Thailand, hvis der ikke er bevis på, at pengene kommer fra udlandet?

Og er du sikker på, hvis du sælger den, at du kan få pengene ud af Thailand igen, når der ikke er et bevis på, at de er kommet ind i Thailand?
Hvis du har alle pengene i en fremmed valuta feks. euro tror du så ikke at
det er bevis for at pengene ikke stammer fra Thailand ? der må findes en ærlig advokat et sted!...Bla bla bla

ThomasHOL
Reglerne er klare ejer du et fritidshus / lejlighed skal der betales ejendomsværdiskat af denne ejendom, uanset hvad de lokale regler siger. Det er din egen pligt at indberette og betale disse skatter. Hvis det bliver opdaget at du ejer et hus i Udlandet og ikke har betalt skat tidligere kan du blive pålagt at betale skat af det tilbage i tiden og at betale en bøde.

Når i så siger hvordan skal de danske myndigheder opdage det. Ja så skyldes det at de skam samarbejder med andre landes myndigheder og udveksler oplysniger. Mig bekendt gør de ikke det med Thailand idag men det kan jo komme.

Skatten du skal betale er 1% af handelsværdien, det vil i dit tilfælde sige 2000 kr om året.

ingolf
Speedmaster--den der med at köbe en lejlighed/condo med en stak kontanter i hånden, uden om banken, kan du godt glemme alt om!! Du får aldrig papiper på lejligheden!

Du kan läse lidt mere her:

http://www.scan-s...pageid=229

Du kan heller ikke köbe den af tex en dansker, og betale i DK----pengene skal til TH over en thai bank med div papirer!! Pas på med det!! Nogle dansker pröver at sälge lejlighed på den måde, men du bliver snydt---köbet bliver aldrig godkendt i TH, og det kan blive MEGET SVÄRT at få pengene tilbage

Men der er selvfölgelig ingen som siger, at pengene skal sendes fra DK--nu de er i €, var det jo måske en ide at sende dem fra et euroland Angel
.
Redigeret af ingolf d. 08/02-2010 11:42
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

thamarai
Speedmaster skrev:
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:

det er bevis for at pengene ikke stammer fra Thailand ? der må findes en ærlig advokat et sted!...Bla bla bla

Man kan jo bare have vekslet til Euro i en bank..., og jo en ærlig advokat vil sige, at du får svært ved at få penge ud igen, hvis du ikke kan bevise, at du i sin tid fik dem ind for at betale en lejlighed.
/Andreas

Bangkok, Thailand

FCKdk
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:

Man kan jo bare have vekslet til Euro i en bank..., og jo en ærlig advokat vil sige, at du får svært ved at få penge ud igen, hvis du ikke kan bevise, at du i sin tid fik dem ind for at betale en lejlighed.

Nu, står der jo faktisk, i loven Act of condominium, at pengene skal overføres fra en udenlandsk bank, hvis køber ikke er statsborger i Thailand!!!!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Klovn
ingolf skrev:
Speedmaster--den der med at köbe en lejlighed/condo med en stak kontanter i hånden, uden om banken, kan du godt glemme alt om!! Du får aldrig papiper på lejligheden!

Du kan läse lidt mere her:

http://www.scan-s...pageid=229

Du kan heller ikke köbe den af tex en dansker, og betale i DK----pengene skal til TH over en thai bank med div papirer!! Pas på med det!! Nogle dansker pröver at sälge lejlighed på den måde, men du bliver snydt---köbet bliver aldrig godkendt i TH, og det kan blive MEGET SVÄRT at få pengene tilbage

Men der er selvfölgelig ingen som siger, at pengene skal sendes fra DK--nu de er i €, var det jo måske en ide at sende dem fra et euroland Angel
.
Nå det lyder sgu da ikke for godt ! jeg har ingen erfaring med den slags handler i Thailand,og skal da være den første til at indrømme at jeg ikke lige går ned i min lokale bank 200.tusinde i euro og ber dem overføre
et mindre beløb til en bank i Thailand,troede måske nok at alt kunne lade sig gøre i Thailand,men her tar jeg så fejl.hmm hvad gør jeg så?Headbanger

thamarai
FCKdk skrev:
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:
thamarai skrev:
Speedmaster skrev:

Nu, står der jo faktisk, i loven Act of condominium, at pengene skal overføres fra en udenlandsk bank, hvis køber ikke er statsborger i Thailand!!!!Cool

Ja, præcis, der skal være et bevis, men jeg ved ikke, om alle landkontorer går så højt op i det.

Og jeg ved ikke, hvis en farang, som fx mig, der opholder sig i Thailand, skal sende pengene til udlandet og retur igen, for det virker da tåbeligt...
/Andreas

Bangkok, Thailand

Webmaster
Foreigners are required to remit at least USD 20,000.00 into Thailand per transfer to receive a FOREX Transfer Form. This form will be needed to transfer the unit under foreign ownership and also remit money back out of Thailand if so needed in the future.

Currency: Any foreign currency can be used to purchase a condominium unit. The foreign currency MUST be transferred into Thailand as foreign currency and exchanged into Thai Baht by a local bank in Thailand.

Documents needed when buying a condominium:
For foreigners to be eligible to purchase a condominium unit in Thailand they must present proof to the Department of Lands that the funds have been remitted from overseas in foreign currency. Without such proof, the Department of Lands will not register the transfer of ownership to the foreign buyer.

Remittances must be sent in exactly ("to the letter") the same name as appearing on the purchase contract, i.e. if Tom Smith is the buyer then the name Tom Smith must appear on the remittance advice. T. Smith or Smith Enterprises are unacceptable. If the buyers are two individuals, then two names should appear on the contract and two separate remittances should be made by such two persons, in equal amounts.

Transfers of funds MUST be made in FOREIGN CURRENCY only and NOT in Thai Baht, i.e. if you are working in US Dollars then remit in US Dollars. Do not remit in Thai Baht.

The purpose of the remittance MUST be stated on the remittance advice. This should be "FOR THE PURCHASE OF BUYING A CONDOMINIUM, UNIT #____ IN TOWER ____ IN _______ PROJECT". The Bank of Thailand's transaction purpose code for this is 381069.

Amounts Due Under Contract
4.1 Reservation – Baht 100,000 which is deducted from the final transfer payment.
4.2 Signing Sale and Purchase Agreement – 10 per cent payment of the total purchase price is to be paid upon signing the sale and purchase contract.
4.3 Instalments – An additional 30 per cent payment of the total sale price is to be paid in instalments in accordance with the sale and purchase agreement.
4.4 The Transfer – The transfer amount will be the balance of the total purchase price i.e. 60% of the total purchase price less Baht 100,000.

Money Transfer
There are 2 options to transfer money to the Developer as follows:

5.1 Transfer the funds into a local bank account of the buyer in Thailand in the prescribed format as outlined above, and execute a domestic transfer of this amount onwards to the Developer. In this case, the buyer must request the local bank of the buyer to issue the Foreign Exchange Transaction Form.

Amounts transferred should be at or greater than $20,000, in order to automatically qualify for a Foreign Exchange Transaction Form. (The buyer has to request (by telephone or by written notice, according to the procedure of the relevant local bank) for obtaining the Foreign Exchange Transaction Form from the local bank as soon as the funds has been transferred.

If the amount remitted is less than USD $20,000, the buyer is required to send a letter to the bank that will in turn send you a letter confirming the purpose of the remittance is for purchasing a condominium unit. Presently, either the Foreign Exchange Transaction Form or the Letter from the bank can be used as evidence when providing proof of fund remittance at the Department of Lands. Without providing either the Foreign Exchange Transaction Form or the letter from the bank, the Department of Lands will not register the transfer of the condominium unit into your name.

5.2 For the avoidance of any doubt, we recommend wherever possible all buyers arrange for their local bank to issue the Foreign Exchange Transaction Form for all remittances.
Transfer the funds directly to the Developer’s bank account in the prescribed format, and the Developer will arrange for the Foreign Exchange Transaction Form to be issued by the Developer’s Bank.

For the buyers convenience, we strongly recommend that you should transfer the funds directly to the Developer’s bank account.

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Klovn
Alle kan vel bestikkes i Thailand ? det er da ihvertfald det indtryk man får når man begynder at grave lidt
dybere i forholdene derude! ikke at jeg beliger denne form for justice men jeg synes at alt i Thailand handler
om at give de rigtige menesker et par tusind bath så åbner døren somregel op Read the rules

Spring til debat: