Se indlæg
Pensionsnyd
|
|
Lagt på d. 02/02-2010 05:37
|
|
Begynder Antal indlæg: |
http://www.dr.dk/...032225.htm lindy |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/02-2010 05:58
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Kunne være man skulle anskaffe sig en trøje med et af disse to symboler: Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 05:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Dem de har tænkt sig at jage, er dem der har fået pensionen tilkendt, FØR 2003 de skal mindst være i DK hvert halve år for at opnå sine rettigheder(der kom nye regler 2003 og strammet i 2007) Men folk fra efter 2003, har intet at frygte, Jeg har selv været på kommunen for at være sikker i min sag. Man skal bare passe meget på i Lufthavnen i dag, de tjækker pas og videre for at se om du skylder Told-Skat eller bøder til Politiet, og ja så hugger de. Jeg hørte i Radioen i forgårs at siste år havde de fået 40,000,000 i Statskassen på den metode. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Frank |
Lagt på d. 02/02-2010 06:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Så er der vist snart nogen som skal se sig om efter dyneløftere! |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 06:07
|
Thjaa!!!
THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 02/02-2010 09:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej BJ Du skriver "Man skal bare passe meget på i Lufthavnen i dag, de tjækker pas og videre for at se om du skylder Told-Skat eller bøder til Politiet, og ja så hugger de.". Mener du at Hugger er det samme som stjæler ?? Tager de ikke bare det du skylder ?? Syntes da det er ganske fint. Kim
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 09:14
|
Hej Kro90. De tar alt over 75,000Dkr(MAX udfursel af valuta). men hvem er så dum at både skylde Told/Politi, og så rejse ud med så mange penge på sig? Jeg har aldrig selv haft problemer i Kastrup( Bangkok er der ingen grund til bekymring ) Men som jeg skrev når du tjekker ind, og så kan de nøjagtigt se hvad du skylder DK-Staten, så nøjes med kontanter i små beløb når du tjekker ind, for de kan forlange at se hvor mange kontanter du fører ud af DK. Bare et godt råd PAS PÅ! hvis du har noget ude at hænge. DE KAN SE ALT DE VIL SE! mvh.BJ Redigeret af BJ d. 02/02-2010 09:16 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 09:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
Det er vel vanskeligt at tjekke, om man bor sammen med nogen, for de har jo ikke ret til at komme ind i ens hjem. Og de fleste som arbejder, arbejder reelt for deres kærestes firma, og hvordan bevises det, at man arbejder? Dog synes jeg at det er urealistisk at trække så meget i pensionen, hvis man bor sammen med en thai-kvinde, der næppe kan tjene 10.000 baht om måneden ved at arbejde. Hun kan således ikke bidrage med penge til sin flybillet ved besøg i Danmark, og hun kan heller ikke bidrage ret meget til huslejen... Redigeret af thamarai d. 02/02-2010 09:25 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 09:30
|
Det er jo en helt anden boldgade , du nu nævner Thamarai MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/02-2010 09:30 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 02/02-2010 09:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Okay 10000 euro,er det pr.person eller for en familie ? her tænker jeg specielt på børn! må de også have 10000 euro ? eller er det kun voksne... for hvis man er to børn og to voksne bliver det jo til 40000 euro og her tror jeg vi er rimeligt dækket ind! |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 02/02-2010 10:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri.!!!! Hvad har de gang i.? Det koster da en million -millard at turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri.. Nu er det da ved at være grineren for den regering. Lad dog de stakkels pensionister være i fred. Om de lever i Thailand af deres pension og har en kone eller 10 mianoi er vel lige meget. |
|
|
Fido |
Lagt på d. 02/02-2010 10:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Ak ja, småligheden kender tilsyneladende ingen grænser. Hvem i alverden vil dog påtage sig et så ulækkert job ? One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Lagt på d. 02/02-2010 10:36
|
|
Ja der er da forhåbentlig ingen der vil kriminalisere de pentionister..det er jo også småbeløb....man kunne da bruge kræfterne bedre og langt mere hensigtsmæssigt 1000 andre steder. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 10:51
|
Du har helt ret soi7 Men det jeg mente var bare pas på! de kan se hvad de vil se. Jeg er sikker på, du hved hvad jeg mener? MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 10:56
|
Big-Viking skrev: turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri.!!!! Hvad har de gang i.? Det koster da en million -millard at turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri.. Nu er det da ved at være grineren for den regering. Lad dog de stakkels pensionister være i fred. Om de lever i Thailand af deres pension og har en kone eller 10 mianoi er vel lige meget. Ja! du har sgu endu mere ret Big-Viking, så dum som guldsmeden og hans håndlangere, der sist bliv knaldet i Dubai. Det grænser sgu til dumhed, ja undskyld sproget. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/02-2010 10:58 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
waree |
Lagt på d. 02/02-2010 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
det må sku da blive en ommer. man tror sku ikke sine egne øjne når man læser mage til mer vås end dette, de flyver nok ikke verden rundt på monkey class og bor på et lille ydmygt gaesthouse. her er virkelig få øre at tjene, men så håber jeg da de får en oplevelse for livet de kære kontrollanter, ved at jage pensionist jensen el hansen |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 11:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
BJ skrev: Det er jo en helt anden boldgade , du nu nævner Thamarai:x0676 MVH.BJ Jeg snakker om artiklen i det første indlæg - har du læst den? Rejsehold skal afsløre pensionistsnyd
02. feb. 2010 03.28 Indland De danske myndigheder overvejer efter hollandsk forbillede at danne et rejsehold, der turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri, skriver Avisen.dk. 36.000 bor i udlandet Knap 36.000 danske folkepensionister, førtidspensionister og invalidepensionister boede i 2009 i udlandet. Pensionens grundbeløb er i år 5.448 kroner per måned. Er man enlig, får man desuden et månedligt tillæg på 5.658 kroner. Svært at efterprøve I dag er det svært at efterprøve, om en dansk pensionist der bor i udlandet faktisk bor alene eller sammen med en kæreste eller om pensionisten selv eller samleveren har et job. Men Holland lavede et rejsehold, og det dokumenterede bedragerier og fandt ud af, at mange hollandske pensionister ikke var opmærksomme på de gældende regler. Interessant forslag Beskæftigelsesminister Inger Støjberg finder ideen om et rejsehold interessant. Det samme gør Dansk Folkepartis socialordfører, Martin Henriksen, der er formand for Folketingets Socialudvalg. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 02/02-2010 11:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Jeg ville da gerne rejse verden rundt på statens konto, bo på gode hoteller, trække "udepenge" fra i skat og så kigge efter ældre mænd der ser mistænkelige ud og så tjekke om han nu også skylder til DK, og om han nu også er i besiddelse af penge osv.......Arbejdstiden er 150 timer om måneden. Hva skal jeg så med den resterende tid i Thailand-Sydam.-Brasil., eller andre varme lande, når jeg ikke skal arbejde. Kigge på skønheder af forskelllige slags. For finde snydere, det kan jeg ikke.................haha |
|
|
pigalle |
Lagt på d. 02/02-2010 12:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Det har intet med Thailand at gøre, her får du ikke nogen tillæg, så det er kun inden for EU/EØS lande der er noget at hente, men smålige er de sku. |
|
|
Lagt på d. 02/02-2010 13:11
|
|
Hvis man er pensonist skal man oplyse om man bor alene og det er lige meget om du bor i europa eller i junglen i Thailand..så mister du par tusind d.kr. om mdr. De behøver ikke rejse verden rundt de kan nøjes med at kikke på forskellige site hvor folk udleverer deres privatliv,bla.andet her. lindy |
|
Spring til debat: |